cezar55 Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 (edytowane) przymierzam się do zakupu i montażu takich DRL http://www.moto-lider.pl/index.php?p1268,swiatla-do-jazdy-dziennej-einparts-drl-404 m.in. dlatego co by nie modyfikować grila... i pytanie z tym związane: w zestawie jest sterownik, jak go podłączyć do instalacji samochodu tak aby światła przełączały się automatycznie po zmierzchu - autko ma czujnik zmierzchu fabrycznie zamontowany w przedniej szybie (tak jak na fotce powyżej) ---------------------------------------------------------------- idealnie byłoby założyć takie DRL http://hadron.pl/poprosze-dzienne-swiatla-led-do-mojego-samochodu/ tylko kto wytnie fachowo odpowiednie otwory ! Edytowane 18 Lipca 2016 przez cezar55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Normalnie, dzienne z automatem działają na podanie zasilania na światła np pozycyjne, więc jak czujnikowi się ściemni uruchomi światła i DRL zgasną. Czyli podłączasz plus i minus do aku, trzeci najczęściej żółty, pod pozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 (edytowane) Normalnie, dzienne z automatem działają na podanie zasilania na światła np pozycyjne, więc jak czujnikowi się ściemni uruchomi światła i DRL zgasną. Czyli podłączasz plus i minus do aku, trzeci najczęściej żółty, pod pozycje. tak podejrzewałem, z tym, że u mnie jest tak, że przełącznik zespolony przy kierownicy mam ustawiony na AUTO i mijania zapalają się odrazu po odpaleniu silnika, rozumiem, że po podłączeniu - jak mówisz - i pozostawieniu AUTO czujnik będzie wiedział, że przyszła pora zapalić lub zgasić mijania... Edytowane 18 Lipca 2016 przez cezar55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 tak podejrzewałem, z tym, że u mnie jest tak, że przełącznik zespolony przy kierownicy mam ustawiony na AUTO i mijania zapalają się odrazu po odpaleniu silnika, rozumiem, że po podłączeniu - jak mówisz - i pozostawieniu AUTO czujnik będzie wiedział, że przyszła pora zapalić lub zgasić mijania... Masz aktywne światła skandynawskie. Musisz je najpierw wylaczyc. Bo inaczej mimo ze będziesz mial drl to caly czas będziesz jezdzil na mijania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 19 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 z tym, że u mnie jest tak, że przełącznik zespolony przy kierownicy mam ustawiony na AUTO i mijania zapalają się odrazu po odpaleniu silnika,rozumiem, że po podłączeniu - jak mówisz - i pozostawieniu AUTO czujnik będzie wiedział, że przyszła pora zapalić lub zgasić mijania... Nie, jeśli masz w pozycji AUTO ciągle załączone światła mijania, to tak jak napisał @@angrius masz tryb skandynawski i musisz go wyłączyć. W pozycji AUTO musisz mieć w dzień światła wyłączone, jak przykryjesz czujnik ręką to mają się załączyć.Wtedy to będzie działać prawidłowo. Oczywiście jeszcze jedna uwaga - w myśl polskich przepisów, przy opadach należy jeździć z włączonymi światłami mijania: Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: 1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, Nie wszystkie auta mają tak zaprogramowany komputer, że jeśli czujnik zmierzchu mówi jasno, a czujnik deszczu mówi - pada to załączają się automatycznie światła. Stąd należy pamiętać, że powinno się przy opadach deszczu lub w tzw warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza samemu załączyć światła lub liczyć się teoretycznie z mandatem (choć osobiście jeszcze o takim przypadku nie słyszałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 Masz aktywne światła skandynawskie. Musisz je najpierw wylaczyc. Bo inaczej mimo ze będziesz mial drl to caly czas będziesz jezdzil na mijania czy to kwestia programowania BSI czy raczej podłączenia kabelków ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 czy to kwestia programowania BSI czy raczej podłączenia kabelków ?? U mnie można je wylaczyc tylko lexia. W nowszych c5 z tego co słyszałem da sie to zrobić z poziomu kokpitu. Nie wiem jak w berlingo bedzie. Ale nie jest to kwestia kabelkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 Normalnie, dzienne z automatem działają na podanie zasilania na światła np pozycyjne, więc jak czujnikowi się ściemni uruchomi światła i DRL zgasną. Czyli podłączasz plus i minus do aku, trzeci najczęściej żółty, pod pozycje. https://youtu.be/k7f7vKWjwN4 jakiej firmy polecasz do Scenic III światła do jazdy dziennej ? Ostatnio widziałem jakieś Philips Day Light 9 za 180złWysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 jakiej firmy polecasz do Scenic III światła do jazdy dziennej ? Ostatnio widziałem jakieś Philips Day Light 9 za 180zł Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Ja mam takie w C8. Są OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 Ja mam takie w C8. Są OK ciężko się montuje ? Dobrze to wygląda ?Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 Montuje się raczej banalnie. Przynajmniej u mnie. Wg mnie wygląd OK, ale to kwestia gustu. Jeżeli pytasz o jasność - tak świecą jasno i są widoczne podobnie jak wiele "wbudowanych" DRL ledowych. Tu nie ma lipy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 Montuje się raczej banalnie. Przynajmniej u mnie. Wg mnie wygląd OK, ale to kwestia gustu. Jeżeli pytasz o jasność - tak świecą jasno i są widoczne podobnie jak wiele "wbudowanych" DRL ledowych. Tu nie ma lipy. Wrzuć foto, ciekawi mnie jak to wygląda w porównaniu do poprzednich DRL 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 czy to kwestia programowania BSI czy raczej podłączenia kabelków ?? może ma ktoś schemat demotażu atrapy przedniej ?? chciałbym jakoś dostać się do grila i zamontować (jak na górnym zdjęciu) Philipsa 9-tki które właśnie zakupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 jakiej firmy polecasz do Scenic III światła do jazdy dziennej ? Ostatnio widziałem jakieś Philips Day Light 9 za 180zł do SC3 kombinowałbym z rozwiązaniem bliższemu fabrycznemu czyli z tego co pamiętam w kratkach halogenów Powyższy filmik jest własnie zrobiony na philipsach 9led, w stilo miałem 4led. Ostatnio 9led były w biedronie nawet chyba własnie za 180 zł. Montaż jest uzależniony od auta, i miejsca montażu w nim, w SC jak dla mnie nie było to proste bo kratka dolna nie jest pozioma, wstawiałem wsporniki odpowiednio odgięte żeby świeciły w poziomie. Podłączenie elektryki jest banalne, czerwony do plusa, czarny do minusa, żółty do pozycji i trzeba znaleźć miejsce na centralkę, kable poukładać ewentualnie złapać na klej i tyle. Dla 1 osoby, która ma to w miarę przemyślane ok 3-6 godz roboty (w zależności od trudności montażu samych świateł). Co ważne - zatrzaskiwać światła w uchwytach na samym końcu, po przetestowaniu wszystkiego i poskładaniu, bo później trudno, baaaaardzo trudno jest je wyjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezar55 Napisano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 skad w komorze silnika podać 12V po stacyjce ?? czy w skrzynce bezpiecznikowej (w komorze silnika) coś znajdę, czy lepiej pociagnać druta z gniazda zapalniczki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 20 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2016 skad w komorze silnika podać 12V po stacyjce ?? czy w skrzynce bezpiecznikowej (w komorze silnika) coś znajdę, czy lepiej pociagnać druta z gniazda zapalniczki ?? A po co Ci 12V po stacyjce? Philipsy podpinasz pod aku, mają układ rozpoznający wzrost ładowania po uruchomieniu silnika i jego spadek po zgaszeniu. Odpalasz - zaświecają się, gasisz to świecą ok 2 sekundy i gasną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.