Skocz do zawartości

Peugeot 208 - wolne nagrzewanie i niestabilna temperatura


kranu

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad poprawnością działania systemu chłodzenia w moim 208 1.4 VTi.

Dzisiaj rano (18 stopni) wskazówka temperatury płynu chłodniczego drgnęła już po 3km (czyli 50 stopni) ale doszło do 70 stopni dopiero po 10km, 80 stopni po 15km, w czasie szybszej jazdy znowu spadło do 70 stopni.

Do 90 stopni nagrzewa mi się tylko na postoju i spada podczas jazdy, a wcześniej wydaje mi się osiągało szybko 90 stopni i trzymało stabilnie.

Byłem z tego powodu na kampanii serwisowej wymiany czujnika temperatury, ale to nie to. Chyba, że jest jakoś inaczej wyskalowany.

 

Oczywiście teraz podejrzewam termostat, ale najpierw chciałbym się upewnić: jak u Was szybko się zagrzewają te silniki, do ilu i czy stabilnie utrzymują temperaturę?

 

BTW: Wentylator chłodnicy silnika i klimy to ten sam? Bo widzę tylko ten jeden chodzi zawsze gdy klima jest włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastanawiam się nad poprawnością działania systemu chłodzenia w moim 208 1.4 VTi.
Dzisiaj rano (18 stopni) wskazówka temperatury płynu chłodniczego drgnęła już po 3km (czyli 50 stopni) ale doszło do 70 stopni dopiero po 10km, 80 stopni po 15km, w czasie szybszej jazdy znowu spadło do 70 stopni.
Do 90 stopni nagrzewa mi się tylko na postoju i spada podczas jazdy, a wcześniej wydaje mi się osiągało szybko 90 stopni i trzymało stabilnie.
Byłem z tego powodu na kampanii serwisowej wymiany czujnika temperatury, ale to nie to. Chyba, że jest jakoś inaczej wyskalowany.
 
Oczywiście teraz podejrzewam termostat, ale najpierw chciałbym się upewnić: jak u Was szybko się zagrzewają te silniki, do ilu i czy stabilnie utrzymują temperaturę?
 
BTW: Wentylator chłodnicy silnika i klimy to ten sam? Bo widzę tylko ten jeden chodzi zawsze gdy klima jest włączona.

 

 

Wyglada na termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro wiesz i wiesz jak dziala... To co tu dalej dyskutowac. Jesli masz elektronicznie sterowany to wina czujnika temp. Skoro weze sa cieple odrazu to uwalony jest termostat. A czy jest elektroniczny czy zwykly....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że przy wyłączonych nawiewach wszystko ok.
Ale gdy tylko włączę nawiewy, to temperatura leci w oczach w dół.
Ja wiem, że ciepło idzie z głównej chłodnicy, ale przecież nie może w kilkanaście sekund wskazówka opaść z 90 na 50 stopni :/

Edytowane przez kranu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Wymiana termostatu to niestety u nas wysoki koszt  :(

Dlatego też najpierw zdiagnozowałem awarię w ASO, bo wtedy oni biorą odpowiedzialność.

I u nich naprawiłem, bo oddali kasę za diagnozę, a mieli taniej niż prywatny mechanik.

Edytowane przez kranu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.