romano11 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Powitać Jak w temacie - co możecie podpowiedzieć osobie rozważającej zakup tytułowego bolidu? Interesuje mnie odmiana benzynowa z końcowych lat produkcji (2006-2008). Kilka już oglądałem, każda - jak to używana - miała "coś". Na co zwracać szczególną uwagę? Jest może jakiś silnik, który lepiej omijać szerokim łukiem? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Omijać szerokim łukiem silniki 1.3 8V, bo ciężkie, przestarzałe, a palą tyle samo co 1.4, ale mają mniej mocy. Omijać szerokim łukiem silniki wysokoprężne, bo awaryjne są. Silniki 1.25 75KM, 1.4 80KM, 1.6 100KM, 2.0 150KM są godne polecenia. Te pierwsze cechuje to że różnią się jedynie wielkością wnętrza, cały osprzęt jest taki sam. Co do dynamiki, to ja kupiłem wersję 1.6, która w mieście pali 8-9 litrów, ale poza miastem 6-8 litrów. Silnik 2.0 jest szybki, dużo pali niestety i jak dla mnie minusem jest ze jest tylko w wersji trzydrzwiowej. Wersje poliftingowe 2006-2008 są najlepszym wyborem, ten przeliftingowe mogą rdzewieć. Fiesta ma 12 lat gwarancji na blachy, więc jeszcze ona może trwać. Moja z 2007 roku, sprowadzona z Niemiec na raize tego problemu nie ma wogóle Im bogatsza wersja, tym lepsza. Co jaka wersja miała, to zrobiłem taką tabelkę na podstawie katalogu: http://a9a.pl/ssc/wyposazenie.jpg Z czym mówisz wiedzieć jeśli chodzi o samo auto? Sprawdz kiedy był robiony rozrząd. Powinno być to przy (i co) 160-170 tys km. Olej 5W30, jak jest zalany np typu W40, to to auto wiecej pali i gorzej pracuje. wsteczny bieg lubi "wyskakiwać". tuleje wahaczy, łożyska, łączniki stabilizatorów mogą być do wymiany na dzień dobry sprawdź mocowania nadkoli, grilla, czy wszystko się trzyma, tam plastiki lubią się łamać warto podjechać na SKP i sprawdzic stan amortyzatorów/hamulców i auto od spodu, jak tam jest z wydechem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Dzięki za "wykład" i już widzę, że łatwo nie będzie, bo chyba jakieś 90% oferowanych egzemplarzy ma silnik właśnie 1.3 Będzie tym gorzej, że istotnym czynnikiem jest... kolor (bolid ma być ujeżdżany przez płeć piękną, a wiadomo, jak to z nimi jest odnośnie kolorów...). Co do plastików - to właśnie miałem wrażenie, że grill wypadnie, kiedy zamykałem maskę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Dzięki za "wykład" i już widzę, że łatwo nie będzie, bo chyba jakieś 90% oferowanych egzemplarzy ma silnik właśnie 1.3 ... Z jakiś powodów Fiesta na rynek Polski była sprzedawana TYLKO z silnikami 1.3 oraz 1.25 oraz 1.4 TDI Wszyskie inne to auta sprowadzane. Także w Polsce nie było wersji Trend i Ghia, ST, tylko Fiesta i Ambiente i różne dealerskie odmiany Silver X, Gold X, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2016 I znowu coś wiem: że nie wszystkie mają grzaną przednią szybę (a szkoda, nastawiłem się na ten wynalazek...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 ... a ja na klimatyzację automatyczną. Jak już szukasz, porozglądaj sie na fotelami podgrzewanymi. Na zimę jak znalazł (włączniki są z boku foteli, nie na konsoli). A swoją drogą, to chyba tylko u Forda taki brak logiki jest możliwy: podgrzewane lusterka często były sprzedawane razem z podgrzewaną przednią szybą, ale właczenie podgrzewania lusterek działa tylko wtedy gdy jest włączone ogrzewanie... tylnej szyby :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cbr Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A swoją drogą, to chyba tylko u Forda taki brak logiki jest możliwy: podgrzewane lusterka często były sprzedawane razem z podgrzewaną przednią szybą, ale właczenie podgrzewania lusterek działa tylko wtedy gdy jest włączone ogrzewanie... tylnej szyby :D A nie było przypadkiem tak, że jeśli masz podgrzewane lusterka i normalną przednią szybę to podgrzewanie lusterek włącza się wraz z włączeniem podgrzewania tylnej szyby, a w przypadku posiadania podgrzewanej przedniej szyby podgrzewanie lusterek włącza się wraz z nią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Omijać szerokim łukiem silniki wysokoprężne, bo awaryjne są. przeciez to calkiem niezly silnik mowa o 1.4 tdci. Pali malo i nie psuje sie nie ma ani DPF ani dwumasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A nie było przypadkiem tak, że jeśli masz podgrzewane lusterka i normalną przednią szybę to podgrzewanie lusterek włącza się wraz z włączeniem podgrzewania tylnej szyby, a w przypadku posiadania podgrzewanej przedniej szyby podgrzewanie lusterek włącza się wraz z nią? E... nie, w foce, którą miałem lusterka były podpięte pod włącznik tylnej szyby. A przednią też miałem grzaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.