Skocz do zawartości

Slawek_L

użytkownik
  • Liczba zawartości

    5 780
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Slawek_L

  • Urodziny 09.09.1979

Contact Methods

  • WWW
    http://fiesta-mk6.pl

Profile Information

  • Imię
    Sławek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    infrastruktura drogowa, przestrzeń publiczna, komunikacja, mpzp
  • Samochód
    Ford Fiesta mk6 2007, 1.6 Ghia
  • Motocykl
    nie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Slawek_L's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/20)

11

Reputacja

  1. I jeszcze dodam na koniec, bo oddałem zastępcze i mam znów moje auto, że w i20 bardzo lekko pedał sprzęgła chodzi. To ewidentnie plus tego auta. A moje sprzęgło wcale nie jest zużyte. W i20 pedał naciskało się jak w masło, u mnie jest wyczuwalny opór, który bardziej wynika ze mało elastycznej sprężyny powrotnej pedału niż sprzęgła.
  2. Na obiegu wewnętrznym czy zewnętrznym w zasadzie bez różnicy. Mam wrażenie, że to auto ma jakąś usterkę fabryczną, bo wątpię by to tak miało działać. Zaczynam doceniać mój silnik 1.6 i rozumieć opinię internetową, że im mniejszy silnik, tym wolniej się rozgrzewa. Tutaj silnik 1.0 bardziej do klimatów afrykańskich pasuje niż do Polski. Przy obecnej temperaturze -5*C potrzebuje jakieś ok 20 min jazdy nim zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Patent z Forda by włączyć nawiew na szybę przednią nie działa w Hyundaiu. U mnie po włączeniu nawiewu na szybę ciepło jest po 2-3 min jazdy nierozgrzanym silnikiem podczas mrozu. A informacja w Hyundaiu o rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej to nawet zajęło 30 min. Fakt, jechałem wolno i korku porannego szczytu komunikacyjnego, ale to strasznie długo do rozgrzania silnika. Kolejna rzecz której nie łapię to tryb SOS, cokolwiek on znaczy. Raz za późno zauważyłem zmianę sygnalizacji świetlnej i bardzo mocno hamowałem przez skrzyżowaniem. Auto zatrzymało się i pojawił się napis na czerwono SOS i auto zagrało jakąś melodyjkę. O co chodziło, nie wiem. Kontrolka zgasła, gdy następnym razem uruchomiłem auto. Jakiś inny asystent co chwila gra melodyjkę i wyświetla komunikat "auto przed tobą oddala się". WTF? Ruszenie ze skrzyżowania, ktoś przede mną przyśpiesza szybciej i już "asystent" się denerwuje. Melodyjka jest dość głośna. Czy to wszystko da się wyregulować, zmienić w jakimś menu? Może. Jako że to auto zastępcze, to nie ruszałem żadnych ustawień, ale w serwisie z którego auto otrzymałem mówili, że auto jest nowe ma raptem mniej niż miesiąc, wątpię by sami to ustawiali, raczej to fabryczna konfiguracja.
  3. Oddałem auto do lakiernika na kilka dni. Otrzymałem auto zastępcze. Pierwsze wrażenia: Dostałem na kilka dni całkowicie nowego Hyundaia i20. Rocznik 2023. 1400km całkowitego przebiegu. Silnik 1.0 turbo 100KM. W niskich obrotach (do 2,5 tys) to tragedia, ale jak turbo złapie, to rwie jak szalony. Zawieszenie ma podobne do mojej Fiesty, odczucia z jazdy po nierównościach mam podobne. Hamowanie ok, bez rewelacji, ale nie ma tragedii. Wnętrze bardzo plastikowe i mało przyjazne. Jest system start-stop, na szczęście przyciskiem można to wyłączyć, ale tylko na raz, przy kolejnym uruchomieniu auta, znów trzeba pamiętać o wyłączeniu tego. Podoba mi się funkcja kamery cofania i czujników przednich. Przydatne, dobrej jakości obraz zwłaszcza w nocy i linie w kamerze tylnej. Cyfrowe zegary to śmieszny gadżet, nie jestem jego fanem. Jasność w nocy bardzo bije po oczach, nie ma regulacji jasności. Zmierzyłem głośność auta na biegu jałowym na postoju. 44dB, przy 50km/h na III biegu - 58dB. Mam sonometr, nie aplikację. Są światła dzienne i czujnik zmierzchu, w Fieście lepiej to działa. Po kilku dniach jeżdżenia: - czujnika deszczu brak, a jeśli jest to nie funkcjonuje jak oczekuję. - szyby parują koszmarnie i bardzo trudno pary z szyb się pozbyć, a parują wszystkie szyby. Na 4 biegu nawiewu dopiero coś odparowuje i to też trwa. Na pozostałych biegach wieje słabiutko - czujnik zmierzchu działa kijowo, pada deszcz/śnieg a ten chce jechać na dziennych. - w trybie auto np w garażu sklepu palą się światła mijania 2-3 min po zamknięciu auta w trybie auto, to bez sensu, muszę pamiętać by wajchą wyłączać światła całkowicie. - W Fiestach dźwignię wycieraczek wyłącza się do dołu, tam trzeba przesunąć max do góry. Ta odwrócona kolejność mnie irytuje. To pewnie kwestia przyzwyczajenia, ale pierwszy raz się z tym spotykam. - Turbo dziura jest naprawdę dotkliwa. Start ze skrzyżowania na silniczku 1.0 bez turbo jest masakryczny na I biegu, albo trzeba od razu kręcić powyżej 2,5 tys obr, nie podoba mi się to. - Nowe auto, a ogrzewanie tylnej szyby działa tak, że po naciśnięciu przycisku, zaczyna coś się dziać po 10 min (!). - Ogrzewanie kabiny działa fatalnie, nawiewy są niewielkie i mają niewielki zakres regulacji. Mimo grzania kabiny na full, na nogi leci lodowate powietrze. Grzanie tylko na nogi pomaga, ale opcja "szyba/nogi" nie działa wg mnie poprawnie. - mam do wyboru tryb jazdy "comfort" oraz "sport". Ten komfort to nic innego jak turbodziura do 3,5 tys obr i inny kolorek zegarów. (z niebieskiego robi się czerwony) - Wg komputera pokładowego w Fieście średnie spalanie w mieście mam 7,5-8,5 litra Pb. Tutaj, nie jeżdżąc specjalnie dynamicznie auto spala 11,5 litra paliwa w trybie sport i 9,3 litra w trybie komfort. To ma być ta nowoczesna oszczędność? - Tryb gaszenia silnika wyłączam stale, bo to jakiś kosmos jest. Pewnie dlatego auto więcej pali, ale ten silnik gaśnie ciągle dosłownie po 2s stania, oczywiście teraz w zimie jak gaśnie, to ogrzewanie siada i wieje chłodem. Ponowne uruchomienie następuje z opóźnieniem 1s. Pomijając wpływ na zużycie części, tak naprawdę nie da się jeździć. Wciskam gaz na skrzyżowaniu i nic się nie dzieje przez 1s. Finalnie autko jako zastępcze jest ok, ale nie kupiłbym takiego.
  4. Myślę wstępnie nad zakupem w benzynie 1.6. Warto? Nie warto? Jak z dostępem części/kosztami/awaryjnością?
  5. Carserwis Połczyńska. Kia Ceed mk1, 2011 rocznik, silnik 1.6 126KM benzyna: Tata pojechał tam ze swoim autem na coroczny przegląd po 160 tys km (i po 12 latach). Ślepo wierzy w ASO i jego zbawienną moc i niestety został tak naciągnięty na koszty, że mi szczęka opadła jak mi w weekend pokazał co mu zrobiono tam 4 tygodnie temu. Tata na samochodach się nie zna, jeździ, jak ma dolać płyny, to sprawdza w instrukcji gdzie się dolewa. Dostał z serwisu wiele kartek (6 szt) z wieloma czynnościami. Sam gdybym tyle dostał i chciałbym to przy odbiorze auta dokładnie czytać, zajęło by mi to kilka minut. Auto przeszło przez serwis pozytywnie, potem w tym samym miejscu na SKP przedłużono mu papiery. W ramach czynności: 1. dezynfekcja klimatyzacji - 380zł. (!!!!) ale samego przeglądu i ewentualnego uzupełnienia czynnika - nie wykonano. 2. Wymiana świec zapłonowych - (cena za materiał) 250zł (!!!!) to chyba dali mu jakieś z najwyższej półki, mega sportowe, w co nie wierze, więc naciągnęli. 3. Wymiana filtra kabinowego - (cena za materiał) 169zł. 4. Wymiana filtra powietrza - (cena za materiał) 99zł. i w zasadzie tyle. 5. Wymiana oleju i filtra. Wlano olej z beczki, no-name. Koszt za olej (3,3 litra) i filtr? 470zł. 6. koszt usługi przeglądu.... 2200zł (!!!!!) + koszt powyższych części. Na karteczkach zaznaczono, że sprawdzono m.in płyny chłodniczy i hamulcowy. Zaznaczono, ale nie zrobiono tego, bo w obu zbiorniczkach jest płynu na granicy minimum. Nie sprawdzono i nie dolano płynów. Teraz tata musi sobie kupić płyny i dolać we własnym zakresie. Pomierzono grubość tarcz i klocków hamulcowych. W opisie na kartce jest, że tylne tarcze powinny mieć minimum 8mm grubości. Wpisane jest że oba mają 4,2mm. I zaznaczono znak minusa. Potem ktoś inny (bo inny odcień długopisu jest) obok minusa zrobił plus. I tak przegląd zaliczony. Na kartkach serwisowych są czynności dla różnych przebiegów. Z jakiegoś powodu nie zrobiono przeglądu dla 160 tys, tylko zaznaczono wykonane przeglądy dla... 40 tys km.
  6. W Fordzie Fiesta grzanie lusterek działa tylko z włączonym ogrzewaniem... tylnej szyby. (co jest bez sensu, bo mam podgrzewanie przedniej szyby, więc to powinno być połączone. Na szczęście bez kluczyka samo nie zadziała. Natomiast podgrzewanie przednich foteli i owszem - jak bym zapomniał wyłączyć, to mi akumulator padnie. Choć też nie do końca, bo ktoś musi siedzieć na fotelu, bez tego czujnik nacisku wyłącza system po paru minutach.
  7. ... a ja na klimatyzację automatyczną. Jak już szukasz, porozglądaj sie na fotelami podgrzewanymi. Na zimę jak znalazł (włączniki są z boku foteli, nie na konsoli). A swoją drogą, to chyba tylko u Forda taki brak logiki jest możliwy: podgrzewane lusterka często były sprzedawane razem z podgrzewaną przednią szybą, ale właczenie podgrzewania lusterek działa tylko wtedy gdy jest włączone ogrzewanie... tylnej szyby :D
  8. Z jakiś powodów Fiesta na rynek Polski była sprzedawana TYLKO z silnikami 1.3 oraz 1.25 oraz 1.4 TDI Wszyskie inne to auta sprowadzane. Także w Polsce nie było wersji Trend i Ghia, ST, tylko Fiesta i Ambiente i różne dealerskie odmiany Silver X, Gold X, itp.
  9. Omijać szerokim łukiem silniki 1.3 8V, bo ciężkie, przestarzałe, a palą tyle samo co 1.4, ale mają mniej mocy. Omijać szerokim łukiem silniki wysokoprężne, bo awaryjne są. Silniki 1.25 75KM, 1.4 80KM, 1.6 100KM, 2.0 150KM są godne polecenia. Te pierwsze cechuje to że różnią się jedynie wielkością wnętrza, cały osprzęt jest taki sam. Co do dynamiki, to ja kupiłem wersję 1.6, która w mieście pali 8-9 litrów, ale poza miastem 6-8 litrów. Silnik 2.0 jest szybki, dużo pali niestety i jak dla mnie minusem jest ze jest tylko w wersji trzydrzwiowej. Wersje poliftingowe 2006-2008 są najlepszym wyborem, ten przeliftingowe mogą rdzewieć. Fiesta ma 12 lat gwarancji na blachy, więc jeszcze ona może trwać. Moja z 2007 roku, sprowadzona z Niemiec na raize tego problemu nie ma wogóle Im bogatsza wersja, tym lepsza. Co jaka wersja miała, to zrobiłem taką tabelkę na podstawie katalogu: http://a9a.pl/ssc/wyposazenie.jpg Z czym mówisz wiedzieć jeśli chodzi o samo auto? Sprawdz kiedy był robiony rozrząd. Powinno być to przy (i co) 160-170 tys km. Olej 5W30, jak jest zalany np typu W40, to to auto wiecej pali i gorzej pracuje. wsteczny bieg lubi "wyskakiwać". tuleje wahaczy, łożyska, łączniki stabilizatorów mogą być do wymiany na dzień dobry sprawdź mocowania nadkoli, grilla, czy wszystko się trzyma, tam plastiki lubią się łamać warto podjechać na SKP i sprawdzic stan amortyzatorów/hamulców i auto od spodu, jak tam jest z wydechem.
  10. w sewisie :D ale z tego co mi mówili, to musieli panel sterowania klimą rozebrać i wyczyścić czujnik z przylepionego kurzu i innego syfu. Ja wcześniej próbowałem prze ten otwór/kratkę, gdzie jest czujnik, najpierw odkurzaczem, potem sprężonym powietrzem do czyszczenia komputerów, ale bez rezultatu.
  11. PROBLEM ROZWIĄZANY Winny był czujnik temperatury wewnętrznej, usyfionu max. Po gruntownym czyszczeniu klimatyzacja automatyczna działa automatycznie Czyli wydajnie i sprawnie.
  12. Pytam, bo mi w Fordzie średnio działa. Z czego pobiera informacje o tym jak chłodzić, jak mocno chłodzić? U mnie w trybie manualnym działa pięknie i mocno. W trybie automatycznym, automat kiepsko reaguje na próbę schłodzenia auta przy silnym słońcu i wysokiej temperaturze wewnątrz. Ustawienie temperatury > 20*C kwituje bardzo słabym chłodzeniem. I max 2/3 max wiania wieje na automacie, nigdy na max. (manualnie mogę ustawić jak chce i chłodzi doskonale) Szczególnie to widać jak jest na zwenątrz gorąco i nie chcę zbytnio chłodzić auta, by się nie przeziębić. Sa różne czujniki, m.in nasłonecznienia pod przednią szybą, czujnik temp wewnętrznej, zewnętrznej. Może i jest czujników więcej, nie wiem. Niemniej co może być nie tegeś, że automat mało wydajnie pracuje i chyba źle odczytuje temperaturę wnętrza?
  13. Solid Garage jest pewny. Wszyscy, którzy tam zaiwtali (ja też) polecają to miejsce. Jakość wzorowa, ceny przystępne. Opinie czytaj tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=226831
  14. Slawek_L

    Rysy na zderzaku

    Ja kupowałem lakier czarny w bezbarwny w spray i kładłem w jednym miejscu. Ideału nie ma, ale nie widać że coś było patrząc dalej niż 0,5m.
  15. Jaka jest maksymalna możliwa prędkość cofania samochodów? 20-30km/h?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.