bochumil Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 Witam Pojawiła się u mnie usterka związana z zawieszeniem lub układem kierowniczym. Objawia się to tym, że podczas manewrów przy prędkościach parkingowych czuję niekiedy lekki luz/przeskok połączony z cichym stukiem. Byłem z tym jakiś czas temu na OSKP gdzie wykryto luz w lewym kole (łożysko). Łożysko wymienione, objaw pozostał. Dzisiaj byłem w innym warsztacie diagnozować usterkę i niczego niepokojącego nie stwierdzono. Usterka występuje sporadycznie, bez względu w którą stronę skręcam. Mam wrażenie, że występuje częściej kiedy manewrowaniu towarzyszą nierówności nawierzchni np zjazd na wstecznym przy skręconych kołach z niewysokiego chodnika. Mam obawy co do maglownicy. Jak to ze 100% pewnością zdiagnozować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 24 Września 2016 Udostępnij Napisano 24 Września 2016 poduszki amortyzatora,łożysko amortyzatora, przegub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 poduszki amortyzatora,łożysko amortyzatora, przegub albo pęknięta sprężyna przy amortyzatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne? Przy elektrycznym czasem się jakaś plastikowa tuleja przy kolumnie wyrabia i też daje na poczatku takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Sprężyny sprawdziłem, raczej całe. Wspomaganie w Stilo jest elektryczne, więc niewykluczone, że to ta tulejka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Na wałku kierownicy przy samej maglownicy jest krzyżak . On też może się blokować lub mieć luz dając podobne objawy. Ciężko go zdiagnozować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mtd13 Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 (edytowane) A może po prostu masz wyrobiony drążek kierowniczy. U siebie też myślałem że coś z maglownicą i gorzej że przegub wewnętrzny prawy, ale do wymiany poszły obydwa drążki kierownicze i cisza. Najprościej jest podnieść auto i zdjąć osłonę drążka i wyczujesz luz= będzie niewielki a na kołach tłucze i diagnosta tego nie stwierdzi. Pozdrawiam Edytowane 26 Września 2016 przez mtd13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Dzięki za wskazówki koledzy. Auto trafi za miesiąc na wymianę sprzęgła, więc powiem mechanikowi żeby się uważnie temu przyjrzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.