Skocz do zawartości

Pick up a odliczenie VAT


Danielpoz.

Rekomendowane odpowiedzi

Czy coś się zmieniło jeśli chodzi o pełne odliczenie podatku VAT od zakupu auta?  Dzisiaj ktoś mi wspomniał że obecnie od tych aut nie można odliczyć VAT bo pakę maja mniejsza niż kabina....

 

 

 

Swoja drogą gdzie jeszcze jest montowany silnik 3.2 diesel który jest w Fordzie Ranger?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dalej temat pick up'a bo coraz bardziej chodzi mi po głowie z braku alternatywy.

Czy są jakieś modele w których tylna paka gdy jest zamknięta po prostu jest szczelna? Bo z tego co słyszałem woda często dostaje dostaje się do środka jakimś szczelinami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety marne są te laminatowe budki. Kosztują jak używany, prawie nowy premium a są tak nieszczelne, że głównym problemem jest kurz. Woda tak bezpośrednio nie leci ale wszystko co zapakujesz po krótkiej przejażdżce wygląda jak po rajdzie Safari.

Niektóre są nieco lepszej jakości ale to nadal nie to co wnętrze normalnego auta.

Najlepsza była taka klapa. Bez nadbudowy.

Edytowane przez Joki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety marne są te laminatowe budki. Kosztują jak używany, prawie nowy premium a są tak nieszczelne, że głównym problemem jest kurz. Woda tak bezpośrednio nie leci ale wszystko co zapakujesz po krótkiej przejażdżce wygląda jak po rajdzie Safari.

Niektóre są nieco lepszej jakości ale to badał nie to co wnętrze normalnego auta.

Najlepsza była taka klapa. Bez nadbudowy.

Ja mialem oryginalna zabudowe mitsubishi i 6 lat nic sie nie lalo ani nie kurzylo. Kwestia jakosci i dobrego montazu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby była produkcji Mitsubishi. Raczej robiona dla Nich niemniej podczas 10 lat jeżdżenia różnymi Navarami, NP300, Hi-lux-ami nie spotkałem takiej a przewinęło się ich kilkanaście. Budki różnych producentów robione dla tych marek.

Pewnie ta dla Mitsubishi jest wyjątkowa? Nie miałem do czynienia z Mitsubishi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby była produkcji Mitsubishi. Raczej robiona dla Nich niemniej podczas 10 lat jeżdżenia różnymi Navarami, NP300, Hi-lux-ami nie spotkałem takiej a przewinęło się ich kilkanaście. Budki różnych producentów robione dla tych marek.

Pewnie ta dla Mitsubishi jest wyjątkowa? Nie miałem do czynienia z Mitsubishi.

Czesc jak kazda inna. Ta miala tabliczke znamionowa z numerem w systemie mitsubishi. Kto ja robil nie wiem. Tak samo jak kazda inna srubka w tym aucie. Pewnie nic mitsubishi nie wyprodukowalo samo.

Chorym faktem jest ze kosztowala okolo 15 klockow. Co jest przegieciem za troche laminatu i 4 szybki

Edytowane przez johnson_gda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się zmieniło jeśli chodzi o pełne odliczenie podatku VAT od zakupu auta?  Dzisiaj ktoś mi wspomniał że obecnie od tych aut nie można odliczyć VAT bo pakę maja mniejsza niż kabina....

 

 

 

Swoja drogą gdzie jeszcze jest montowany silnik 3.2 diesel który jest w Fordzie Ranger?

 

Przecież od każdego auta możesz odliczyć max vat jak zadeklarujesz że w 100% jest na firmę, z czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież od każdego auta możesz odliczyć max vat jak zadeklarujesz że w 100% jest na firmę, z czym problem?

Jak zadeklarujesz a później udowodnisz że tak używałeś - nei każdemu chce się prowadzić książkę z rozpisaniem każdego km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc jak kazda inna. Ta miala tabliczke znamionowa z numerem w systemie mitsubishi. Kto ja robil nie wiem. Tak samo jak kazda inna srubka w tym aucie. Pewnie nic mitsubishi nie wyprodukowalo samo.

Chorym faktem jest ze kosztowala okolo 15 klockow. Co jest przegieciem za troche laminatu i 4 szybki

Może kluczem jest cena? Te do Nissana i Toyoty kosztowały po 10 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj czegos co ma mozliwosc jazdy4x4 tez po suchym. Na pewno l200 i amarok sie zlapie. Ja mialem l200 pare lat i moge polecic. Moj byl bezawaryjny. Sama eksploatacja.

L200 odpada z przyczyn wizualnych. Zdaje sobie sprawę że każdy ma jakieś zalety jak i też wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy warto napinać się na pełny vat.

Wartość autka 150k zł brutto, czyli:

1. netto: ~121 900

2. vat: ~ 28 100

 

1. Po rozliczeniu całego vat'u i "korzyści" z podatku dochodowego (zakładam amortyzację całej wartości autka i 19% dochodowy) to realny koszt autka wychodzi: ~98 740 zł (~66%)

2. Po rozliczeniu 50% vat'u i "korzyści" z podatku dochodowego  to realny koszt autka wychodzi: 110 120 zł (~73%)

Wiem, że 11 k zł to nie mało i można sporo fajnego zrobić z taką kwotą, ale nie masz żadnych ograniczeń odnośnie autka, bierzesz co dusza zapragnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kluczem jest cena? Te do Nissana i Toyoty kosztowały po 10 tys.

Tu raczej nie problem z samą zabudową a fabrycznym elementem auta czyli burtą.  Cena jest razy x przez to że doposażone w ASO  Nie ma co się głowić nad jakością względem ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy warto napinać się na pełny vat.

Wartość autka 150k zł brutto, czyli:

1. netto: ~121 900

2. vat: ~ 28 100

 

1. Po rozliczeniu całego vat'u i "korzyści" z podatku dochodowego (zakładam amortyzację całej wartości autka i 19% dochodowy) to realny koszt autka wychodzi: ~98 740 zł (~66%)

2. Po rozliczeniu 50% vat'u i "korzyści" z podatku dochodowego  to realny koszt autka wychodzi: 110 120 zł (~73%)

Wiem, że 11 k zł to nie mało i można sporo fajnego zrobić z taką kwotą, ale nie masz żadnych ograniczeń odnośnie autka, bierzesz co dusza zapragnie.

Też racja patrząc na te procenty.

Kupić i tak można każde więc o jakie ograniczenia chodzi? Nie musi być pick up w celach podatkowych. Problem w tym że nie ma nic podobnego z zamkniętą budą w takiej kwocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy warto napinać się na pełny vat.

Wartość autka 150k zł brutto, czyli:

1. netto: ~121 900

2. vat: ~ 28 100

 

1. Po rozliczeniu całego vat'u i "korzyści" z podatku dochodowego (zakładam amortyzację całej wartości autka i 19% dochodowy) to realny koszt autka wychodzi: ~98 740 zł (~66%)

2. Po rozliczeniu 50% vat'u i "korzyści" z podatku dochodowego  to realny koszt autka wychodzi: 110 120 zł (~73%)

Wiem, że 11 k zł to nie mało i można sporo fajnego zrobić z taką kwotą, ale nie masz żadnych ograniczeń odnośnie autka, bierzesz co dusza zapragnie.

 

Zapomniałeś o paliwie i częściach/naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu raczej nie problem z samą zabudową a fabrycznym elementem auta czyli burtą. Cena jest razy x przez to że doposażone w ASO Nie ma co się głowić nad jakością względem ceny.

Plus zabudowy z aso jest taki ze ma taka gwarancje jak samochod. U mnie klamka i relingi byly wymieniane 3 razy. Z zabudowa nie aso byloby trudniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L200 odpada z przyczyn wizualnych. Zdaje sobie sprawę że każdy ma jakieś zalety jak i też wady.

Pick up ma same wady. Jedyna zaleta to naped. Jezeli nic sie nie zmienilo to tylko l200 ma pelne 4x4 na asfalcie czego brak dyskwalifikuje kazdego innego pick upa. Pojezdzij po deszczu z samym tylem i zrozumiesz. Kazdy ma teraz okolo 200km i pewnie ze 450nm. Tym lekkim tylem do 3 biegu mozna palic laka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być automat. Jeżdżę nieco mocniejszymi autami niż te biedne 200koni. Dlaczego takie słabe silniki są na rynek europejski :(

Napędy 4x4 mam obeznane  ;) Amarok też ma jakąś tam automatykę do napędów. Reszta pewnie tylko dołączana przednia oś bez centralnego dyfra.

 

Dziwne że Navara ma ręcznie dołączaną oś a Pathfinder ma funkcję automatyczną. Za Nissanem przemawia też że ma sprężyny zamiast archaicznych resorów z tyłu. Generalnie każdy ma coś fajnego jeśli chodzi o rozwiązanie techniczne.

Edytowane przez Danielpoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na styku klapa i burta sa. Poza tym na calym obwodzie tez.

Ale czy są uszczelki na dole i bokach burty tej metalowej? Jeśli nie to tak samo dziadowsko jak u konkurencji. Technicznie to pewnie żaden problem zamontować w fazie produkcyjnej ale pewnie ma być tanio :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.