Roman XXL Napisano 6 Października 2016 Udostępnij Napisano 6 Października 2016 Ale nie z całym zawieszeniem na stacji diagnostycznej, ale same amorki na maszynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Chcesz je wykręcać i sprawdzać? U mnie w SKP zawsze przy okazji przeglądów robią test amortyzatorom. ps. Pan nawet wszystkie pasy bezpieczeństwa sprawdza czy blokują się przy szarpnięciu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Testy sprawnosci amortyzatorow na aucie to sobie mozna wsadzic. Sprezyna, opona, cisnienie w niej, stan gum w zawieszeniu, wszystko ma wplyw. Moga nowe amortyzatory wyjsc na 25%, a wylane zlomy na 80%. I wiesz tyle, ze nic nie wiesz. Badanie amortyzatorow jesli ma byc cos warte to tylko wyjetych i bez sprezyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Chcesz je wykręcać i sprawdzać? U mnie w SKP zawsze przy okazji przeglądów robią test amortyzatorom. ps. Pan nawet wszystkie pasy bezpieczeństwa sprawdza czy blokują się przy szarpnięciu. Mam już wykręcone i założone nowe. Chcę sprawdzić te stare, bo większość uważa, że wymiana to głupota skoro nie mają wycieków, a pomiar w aucie pokazuje że są sprawne. Być może jednak to ja się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Szukalbym w zakladach zajmujacych sie serwisowaniem i regeneracja zawieszen do sportu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Mam już wykręcone i założone nowe. Chcę sprawdzić te stare, bo większość uważa, że wymiana to głupota skoro nie mają wycieków, a pomiar w aucie pokazuje że są sprawne. Być może jednak to ja się mylę. No to teraz już po zawodach... Wymieniałeś sam? Jeśli tak, to miałeś okazję w rękach porównać ich działanie, choć to dość subiektywne "badanie". Nie sugeruj się opinią większości, bo zaskakująco często większość nie ma racji. Ludzie nie zwracają uwagi na zmiany zachowania swojego bolidu, stan amorów pogarsza się z każdym przejechanym kilometrem, lecz dzieje się to wolno, stąd przekonanie, że są OK. To, że nie wylały, niczego nie dowodzi. Odczułeś różnicę w zachowaniu auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nie wymieniałem sam. Wydaje mi się że jest różnica. Dużo lepiej się zachowuje przy dynamicznym ruszaniu. Nie mieli prawie kołami na mokrej nawierzchni. Wymiana na osi napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Ale nie z całym zawieszeniem na stacji diagnostycznej, ale same amorki na maszynie. Ile kkm przejechałeś na tych amortyzatorach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Ile kkm przejechałeś na tych amortyzatorach? Jedną parę mam po 160kkm drugą po 300kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Jedną parę mam po 160kkm drugą po 300kkm. To możesz spokojnie olać sikiem prostym wszelkie testy. Przy takim przebiegu na 100% starym amortyzatorom było już daleko do pełnej sprawności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 To możesz spokojnie olać sikiem prostym wszelkie testy. Przy takim przebiegu na 100% starym amortyzatorom było już daleko do pełnej sprawności. Ja to wiem. W teorii. Chcę mieć dowód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Ja to wiem. W teorii. Chcę mieć dowód. Nie wystarczy Ci zmiana zachowania samochodu? Powinna być bardzo (!) wyraźna, przynajmniej dla mnie po wymianie amortyzatorów zawsze taka była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nie wystarczy Ci zmiana zachowania samochodu? Powinna być bardzo (!) wyraźna, przynajmniej dla mnie po wymianie amortyzatorów zawsze taka była. Mam wrażenie, że jest, ale moja dupa to żaden dowód. Chcę to mieć ma papierze. Nie tylko dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 (edytowane) Takie urządzenia do badania charakterystyki amortyzatorów to raczej tylko w fabrykach amortyzatorów mają ewentualnie na jakiś politechnikach http://nauka.money.pl/aparatura-badawcza/stanowisko-do-badan-amortyzatorow-wymontowanych-z-pojazdu-935521.html. Można tutaj http://www.tu.kielce.pl/~zpsic/lsic_html/lsic.html#amortyzator spróbować, chwalą się, że Urządzenie SA-100 służy do badania amortyzatorów wymontowanych z pojazdu wyposażone jest w specjalistyczne czujniki tensometryczne współpracujące z kartą analogowo-cyfrową i komputerem klasy IBM PC. Umożliwia wyznaczenie wykresów pracy badanego amortyzatora dla różnych wymuszeń kinematycznych, identyfikację jego ewentualnych uszkodzeń oraz wyznaczenie jego charakterystyki. Tu mają takie stanowiska ale dla kolejowych zastosowań http://www.ascorail.pl/stanowisko-do-badania-charakterystyk-tlumienia-amortyzatorow-hydraulicznych.html Edytowane 8 Października 2016 przez volf6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Ale nie z całym zawieszeniem na stacji diagnostycznej, ale same amorki na maszynie. Amortyzator należy wymienić wówczas gdy: - jest bardzo mocno skorodowany, - są na nim widoczne tłuste plamy sugerujące nieszczelność, - jest mokry na skutek wycieku oleju, - ma urwane mocowania, - jest uszkodzony mechanicznie, - ma ubytek oleju lub nie ma go wcale. Inne przypadki nie kwalifikują amortyzatora do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Takie urządzenia do badania charakterystyki amortyzatorów to raczej tylko w fabrykach amortyzatorów mają ewentualnie na jakiś politechnikach http://nauka.money.pl/aparatura-badawcza/stanowisko-do-badan-amortyzatorow-wymontowanych-z-pojazdu-935521.html. Można tutaj http://www.tu.kielce.pl/~zpsic/lsic_html/lsic.html#amortyzator spróbować, chwalą się, że Tu mają takie stanowiska ale dla kolejowych zastosowań http://www.ascorail.pl/stanowisko-do-badania-charakterystyk-tlumienia-amortyzatorow-hydraulicznych.html Zadzwonie i się zapytam. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.