Skocz do zawartości

Depollution system faulty


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi wrzucić screen z serwisówki jak zamontowany jest FAP w Berlingo 2008 ?

Obecnie swieci się check engine i komunikat depollution system faulty, ale mało tego: auto jedzie do 2000rpm po czym obniża obroty i dąży do zatrzymania, nie pomagają zmiany biegów, nie reaguje na gaz. Jak już sie zatrzyma to gaśnie odpala za 3cim razem i ponownie jedzie do max 2000 rpm i strzela focha.

 

Wydaje mi się że FAP jest całkowicie zabity i przydałoby się go przepłukać. Wykręcenie chyba nie jest problemowe ?

Po płukaniu trzeba coś programować ? Kolega zaleca softwareowe wypalanie, ale jest to dość drastyczne ;) Ponoć wydech jest pomarańczowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi wrzucić screen z serwisówki jak zamontowany jest FAP w Berlingo 2008 ?

Obecnie swieci się check engine i komunikat depollution system faulty, ale mało tego: auto jedzie do 2000rpm po czym obniża obroty i dąży do zatrzymania, nie pomagają zmiany biegów, nie reaguje na gaz. Jak już sie zatrzyma to gaśnie odpala za 3cim razem i ponownie jedzie do max 2000 rpm i strzela focha.

 

Wydaje mi się że FAP jest całkowicie zabity i przydałoby się go przepłukać. Wykręcenie chyba nie jest problemowe ?

Po płukaniu trzeba coś programować ? Kolega zaleca softwareowe wypalanie, ale jest to dość drastyczne ;) Ponoć wydech jest pomarańczowy ;)

 

Zanim wezmiesz sie za FAP, to moze lepiej odczytaj co konkretnie sygnalizuje ten blad, bo on jest bardzo ogolny.

U mnie sie pojawial w noPB jak katalizator sie konczyl, ale mzoe byc tez cala masa innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wezmiesz sie za FAP, to moze lepiej odczytaj co konkretnie sygnalizuje ten blad, bo on jest bardzo ogolny.

U mnie sie pojawial w noPB jak katalizator sie konczyl, ale mzoe byc tez cala masa innych rzeczy.

 

Hmm w takim razie poszukam kogoś z lexia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna a nawet trzeba.włączenie świec przy podgrzewaniu powoduje taki spadek napiecia w tej gałęzi ze te 11V jest jak najbardziej odpowiednim napieciem pracy.

 

Sprawdzę w ogóle czy świece dostają jakikolwiek prąd, bo z tego co zrozumiałem to ECU w ogole odłączył podawanie napięcia bo jedna ze świec nie działa ?? To dość nielogiczne wg mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę w ogóle czy świece dostają jakikolwiek prąd, bo z tego co zrozumiałem to ECU w ogole odłączył podawanie napięcia bo jedna ze świec nie działa ?? To dość nielogiczne wg mnie

 

Tak, odłącza gdy jedna jest niesprawna, a co do logiki, bardzo logiczne, bo parametry pracy jednego cylindra byłyby skrajnie różne od pozostałych trzech :)

pamiętaj że w HDi świece pracują zawsze, nie tylko przed rozruchem, w czasie pracy ECU steruje nimi żeby dobrać optymalne parametry pracy silnika....

 

Co do sprawdzania która, najprościej rozpiąć wtyczkę na/za silnikiem w niej masz 4 przewody, do każdej oddzielny, włączasz miernik szeregowo na Amperach (maksymalnych) i dostajesz wiedzę która ma przerwę :) i w jakim stanie są pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzania która, najprościej rozpiąć wtyczkę na/za silnikiem w niej masz 4 przewody, do każdej oddzielny, włączasz miernik szeregowo na Amperach (maksymalnych) i dostajesz wiedzę która ma przerwę :) i w jakim stanie są pozostałe.

 

Tak tez zrobię - ale dostęp jest paskudny.

Póki co autko śmiga jak nowe. Wymieniłem filtr paliwa - stary był strasznie zabity przez co spadało ciśnienie paliwa i generowało błędy i ów komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.