jozek Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Może mi wrzucić screen z serwisówki jak zamontowany jest FAP w Berlingo 2008 ? Obecnie swieci się check engine i komunikat depollution system faulty, ale mało tego: auto jedzie do 2000rpm po czym obniża obroty i dąży do zatrzymania, nie pomagają zmiany biegów, nie reaguje na gaz. Jak już sie zatrzyma to gaśnie odpala za 3cim razem i ponownie jedzie do max 2000 rpm i strzela focha. Wydaje mi się że FAP jest całkowicie zabity i przydałoby się go przepłukać. Wykręcenie chyba nie jest problemowe ? Po płukaniu trzeba coś programować ? Kolega zaleca softwareowe wypalanie, ale jest to dość drastyczne Ponoć wydech jest pomarańczowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Może mi wrzucić screen z serwisówki jak zamontowany jest FAP w Berlingo 2008 ? Obecnie swieci się check engine i komunikat depollution system faulty, ale mało tego: auto jedzie do 2000rpm po czym obniża obroty i dąży do zatrzymania, nie pomagają zmiany biegów, nie reaguje na gaz. Jak już sie zatrzyma to gaśnie odpala za 3cim razem i ponownie jedzie do max 2000 rpm i strzela focha. Wydaje mi się że FAP jest całkowicie zabity i przydałoby się go przepłukać. Wykręcenie chyba nie jest problemowe ? Po płukaniu trzeba coś programować ? Kolega zaleca softwareowe wypalanie, ale jest to dość drastyczne Ponoć wydech jest pomarańczowy Zanim wezmiesz sie za FAP, to moze lepiej odczytaj co konkretnie sygnalizuje ten blad, bo on jest bardzo ogolny. U mnie sie pojawial w noPB jak katalizator sie konczyl, ale mzoe byc tez cala masa innych rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Zanim wezmiesz sie za FAP, to moze lepiej odczytaj co konkretnie sygnalizuje ten blad, bo on jest bardzo ogolny. U mnie sie pojawial w noPB jak katalizator sie konczyl, ale mzoe byc tez cala masa innych rzeczy. Hmm w takim razie poszukam kogoś z lexia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Ja się dziwię, że jeszcze nie masz lexii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Ja się dziwię, że jeszcze nie masz lexii. Raz prawie miałem Tylko majfrend z chin wysłał nie pod ten adres i teraz ktoś ma dwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 14 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 dwa pierwsze to któraś świeca zdechła i ECU nie uruchamia w ogóle dogrzewania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 dwa pierwsze to któraś świeca zdechła i ECU nie uruchamia w ogóle dogrzewania A może przekaźnik od świec padł ? świece są 12v czy 5v ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 15 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 A może przekaźnik od świec padł ? świece są 12v czy 5v ? świece 14V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 świece 14V internet podpowiada ze 11V można zatem sprawdzać kabelkiem z 12V ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 15 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Mozna a nawet trzeba.włączenie świec przy podgrzewaniu powoduje taki spadek napiecia w tej gałęzi ze te 11V jest jak najbardziej odpowiednim napieciem pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Mozna a nawet trzeba.włączenie świec przy podgrzewaniu powoduje taki spadek napiecia w tej gałęzi ze te 11V jest jak najbardziej odpowiednim napieciem pracy. Sprawdzę w ogóle czy świece dostają jakikolwiek prąd, bo z tego co zrozumiałem to ECU w ogole odłączył podawanie napięcia bo jedna ze świec nie działa ?? To dość nielogiczne wg mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Sprawdzę w ogóle czy świece dostają jakikolwiek prąd, bo z tego co zrozumiałem to ECU w ogole odłączył podawanie napięcia bo jedna ze świec nie działa ?? To dość nielogiczne wg mnie Tak, odłącza gdy jedna jest niesprawna, a co do logiki, bardzo logiczne, bo parametry pracy jednego cylindra byłyby skrajnie różne od pozostałych trzech pamiętaj że w HDi świece pracują zawsze, nie tylko przed rozruchem, w czasie pracy ECU steruje nimi żeby dobrać optymalne parametry pracy silnika.... Co do sprawdzania która, najprościej rozpiąć wtyczkę na/za silnikiem w niej masz 4 przewody, do każdej oddzielny, włączasz miernik szeregowo na Amperach (maksymalnych) i dostajesz wiedzę która ma przerwę i w jakim stanie są pozostałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Co do sprawdzania która, najprościej rozpiąć wtyczkę na/za silnikiem w niej masz 4 przewody, do każdej oddzielny, włączasz miernik szeregowo na Amperach (maksymalnych) i dostajesz wiedzę która ma przerwę i w jakim stanie są pozostałe. Tak tez zrobię - ale dostęp jest paskudny. Póki co autko śmiga jak nowe. Wymieniłem filtr paliwa - stary był strasznie zabity przez co spadało ciśnienie paliwa i generowało błędy i ów komunikat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Tak tez zrobię - ale dostęp jest paskudny. do świec - tak, do kostki - NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.