Skocz do zawartości

świece


miller

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie świece mogę włożyć do swojej asterki? Dotychczas miałem GM (choć i tak są Made in China)

Zauważyłem że świeca na 4 cylindrze ma inny kolor wypalenia (od pozostałych trzech) i jest trochę zaoliwiona. Co to może być?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie świece mogę włożyć do swojej asterki? Dotychczas miałem GM

> (choć i tak są Made in China)

> Zauważyłem że świeca na 4 cylindrze ma inny kolor wypalenia (od

> pozostałych trzech) i jest trochę zaoliwiona. Co to może być?

> Pozdrawiam

Witam!

Ja wczoraj pytalem znajomego mechanika i [polecil mi swiece NGK...

Do mojego silnika niby najbardziej wskazane sa Vline 23 (X16SZ),

a na stronie producenta NGK sa podane typy jakie zalecaja...

i tak do:

C16NZ niby V-Line VL 6

C14NZ tez niby V-Line VL 6

sa to silniki do 1995r. powyzej cos sie zmienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie świece mogę włożyć do swojej asterki? Dotychczas miałem GM

> (choć i tak są Made in China)

> Zauważyłem że świeca na 4 cylindrze ma inny kolor wypalenia (od

> pozostałych trzech) i jest trochę zaoliwiona. Co to może być?

> Pozdrawiam

No własnie w paru postach tez ludzie pisali o zaolejonych swiecach tylko ze kazdy pisał o innym cilintrze. Umnie jest tak jak u ciebie na czwartym czyli pierwszym od rorzadu tez mam lekko zaolejona swiece na pozostaych ok. Ciekwae czy ten typ tak ma. A jak u innych faorumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie w paru postach tez ludzie pisali o zaolejonych swiecach

> tylko ze kazdy pisał o innym cilintrze. Umnie jest tak jak u

> ciebie na czwartym czyli pierwszym od rorzadu tez mam lekko

> zaolejona swiece na pozostaych ok. Ciekwae czy ten typ tak ma. A

> jak u innych faorumowiczów.

ja wlasnie w swoejej poprzedniej asterce z silnikiem C16NZ tam mialem pekniety tlok... takze mam przypuszczenia sadzic, ze wlasnie ta "dziurka z tloczkiem" sie najszybciej zuzywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też zaolejona ostatnia od rozrządu. Też nie wiem dlaczego. Ale przyspieszenie nie narzekam także sie nie przejmowalem tym ale widze ze sprawa nie tylko u mnie. Pękniętego tłoku chyba nie mam. Odrazu zapytam kolegów zeby nie zaczynać nowego tematu. Co ile zmieniać świece (NGK) i czy należy je czyścić co jakiś czas szczotką drucianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejne głupie pytanie.

> Trzeba to robić jak się nowe świece zakłada?

Z tego co wiem, to NGK w zaleznoscie od modelu swiecy ustawiaja juz przerwe... ale nie bedzie zle jak sprawdzimy czy rzeczywscie takowa jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> założyłem narazie iskry. Czy isrky są już przygotowane?

moze i sa, ale tego nie wiem... mimo wszystko warto sprawdzic, bo jak widze jak sie czasami w sklepach obchodza ze swieczkami a pozniej patrze a tu cieniutki kartonik, to zawsze warto sprawdzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie świece mogę włożyć do swojej asterki? Dotychczas miałem GM

> (choć i tak są Made in China)

> Zauważyłem że świeca na 4 cylindrze ma inny kolor wypalenia (od

> pozostałych trzech) i jest trochę zaoliwiona. Co to może być?

> Pozdrawiam

Ja używam Bosch'a i jestem zadowolony, ale świece kupuję w Niemczech, a nie u nas bo uważam że jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja używam Bosch'a i jestem zadowolony, ale świece kupuję w Niemczech,

> a nie u nas bo uważam że jest różnica.

A niby nie powinno byc... ale wierze... tylko wiesz... nie wiem czy mialbym sens wybrac sie do niemiec np. po siweczki i kable...

A sadze,ze w Twoim przypadku, to po drodze...

Ja inwestuje w NGK VL23 i teraz jeszcze szukam dobrych kabli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.. Tak głupio się spytam. A o jaką przerwę chodzi? Własnie sam

> dziś wymieniałem świece. Może mnie oswiecicie.Pozdrawim

No chodzi o odległość między elektrodami. Ja ustawiam za pomocą szczelnowierza na 0,7mm (mam LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzam te swiece i maly zonk sie pojawia:

wg katalogu nkg dla mojego rocznika (1.6, 52kW grudzien 94) powinny byc BPR5ES. ilu elektrdowe to sa swiece??

czym sie roznia BPR5ES, od EK lub po prostu E?

rozbieznosci w cenach na allegro sa dosc znaczne.

jak radzicie kupowac na allegro czy isc do sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzam te swiece i maly zonk sie pojawia:

> wg katalogu nkg dla mojego rocznika (1.6, 52kW grudzien 94) powinny

> byc BPR5ES. ilu elektrdowe to sa swiece??

> czym sie roznia BPR5ES, od EK lub po prostu E?

> rozbieznosci w cenach na allegro sa dosc znaczne.

> jak radzicie kupowac na allegro czy isc do sklepu?

Idź do jakiegoś dobrego sklepu, mają katalogi, sam sie upewnisz czy nikt nie wciska Ci kitu.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Świece NGK nie zawsze są takie rewelacyjne. Ja mam niepochlebne opinie na ich temat, po zakupieniu i założeniu kompletu nowych świec silnik mojej asterki nagle dostał dziwnych objawów - falowanie obrotów, szarpanie podczas rozpędzania się i ogólnie nierówna praca. Było to dla mnie bardzo dziwne ponieważ przed wymianą świec wszystko było tip top, a świece wymieniłem profilaktycznie ponieważ miały już nastukane 30 kkm (BERU). Tak więc nie polecam świec NGK przynajmniej jeśli chodzi o model BKR5EK. Teraz założyłem BRISK-i i sprzecik śmiga jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Świece NGK nie zawsze są takie rewelacyjne. Ja mam niepochlebne

> opinie na ich temat,

no wlasnie dosc powazne obawy co do jakosci swiec po 7zl sprzedawanaych na allegro. pewnie to chinskie gowno z wytloczonym napisem ngk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie dosc powazne obawy co do jakosci swiec po 7zl

> sprzedawanaych na allegro. pewnie to chinskie gowno z

> wytloczonym napisem ngk.

ja jak swoje założyłem też miałem lipe, ale zaraz sobie przypomniałem, że przery nie sprawdzałem, wykręciłem świece, a ty każda świeca z inną przerwą. Wyregulowałem sczelnomierzem i do tej pory śmiga jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz założyłem BRISK-i i sprzecik śmiga jak należy.

czy istnieje jakas stronka na ktorej mozna sprawdzic jaka swiece briska czy boscha nalezy zastosowac do danego astrolota? cos takiego jak ma ngk. gugle jak narazie nic takiego mi nie pokazuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jak swoje założyłem też miałem lipe, ale zaraz sobie

> przypomniałem, że przery nie sprawdzałem, wykręciłem świece, a

> ty każda świeca z inną przerwą. Wyregulowałem sczelnomierzem i

> do tej pory śmiga jak ta lala

A mój na żadnych wynalazkach nie chodził jak powinien /BRISK/,dopiero po zastosowaniu oryginału GM-4elektrody,chodzi

jak należy.Widać każdy motorek ma swoje indywidualne potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja inwestuje w NGK VL23 i teraz jeszcze szukam dobrych kabli...

Ja mam świece NGK Vline23 i kable BERU i jest to jak najbardziej udany zestaw waytogo.gif

Świece mnie kosztowały 12 PLN za sztuke na allegro + przesyłka, a kable kupiłem w sklepie w swoim mieście za 165 PLN więc chyba ceny dobre hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, i nie kupujcie świec SplitFire (4 szt. 140 zł). Fakt autko chodzi na nich zajedwabiście, ale gwarancja jest na 120 kkm a siadają już po 20 kkm frown.gif Wiem bo się przekonałem, teraz latam na NGK (komplet 34 zł) i jestm zadowolony choć to juz nie to samo co sportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam iskrowskie swiece, pracuje w iskrze, uwazam ze swiece te sa naprawde przyzwoite. jezeli sa odpowiednio dobrane to wszystko powinno byc ok. wg badan laboratoryjnych czolowka swiatowa to NGK, ale nie ma reguly, im tez sie zdarzaja wpadki. BOSH - masowka, bez rewelacji. chinskie swiece - strata pieniedzy, poza tym ukruszony izolator moze zrobic spustoszenie w cylindrze. mala ciekawostka: ISKRA czasami robi swiece dla BRISKA, mozliwe ze kupicie BRISKA, a tak naprawde to ISKRA. jeszcze jedno, w sklepach lubia wciskac drozsze swiece, bo maja na nich wieksza marze. nie to zebym agitowal na rzecz firmy,ale mechanicy z ktorymi rozmawialem polecaja iskrowskie. po co przeplacac?? co do swiec typu v-line to jest bajer, taka nowinka, ze niby rowek na elektrodzie zewnetrznej wymusza miejsce przeskoku iskry i ze jest lepsza jonizacja.guzik prawda.POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem Iskry, NGK - nie narzekałem.

Teraz mam DENSO (japońskie) coś jak V-Line już 30 kkm, ostatnio sprawdzałem-nawet śladu zużycia.Silnik chodzi jak zegarek.

Aha-na kablach Janmorach yikes.gif

Cena ok 50 zeta za komplet.Niestety nie pamiętam oznaczenia producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.