bb_maciek Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 Quote: Choć do oficjalnej światowej premiery podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu jeszcze trochę czasu pozostało, to wersja produkcyjna modelu Opel Antara jest już gotowa. Po raz pierwszy crossover Antara, jeszcze jako model koncepcyjny, ujrzał światło dzienne podczas Salonu Samochodu IAA we Frankfurcie w 2005 roku. Bardzo dobre przyjęcie skłoniło władze koncernu do szybkiego przygotowania wersji produkcyjnej, która do sprzedaży trafi już pod koniec tego roku. Ceny Antary zaczynać się będą od 26.850 euro. Marka Opel, nieobecna od pewnego czasu w segmencie aut SUV, crossover, czy też terenowych, powraca modelem Antara do tego najszybciej rozwijającego się segmentu rynku w Europie. Całkowity udział segmentów SUV i crossover w rynku europejskim podwoił się od 1998 roku z trzech do sześciu procent i nadal rośnie. Opel Antara o wymiarach 4,57/1,85/1,70 nie zajmuje więcej miejsca niż samochód klasy średniej, a przy tym oferuje liczne elementy przydatne do jazdy po nieutwardzonym gruncie (duży prześwit, duże koła, obecne wszędzie solidne elementy zabezpieczające). Stylem zaś przypomina wysokiej klasy sedana. Początkowo w Antarze dostępne będą trzy poprzecznie montowane silniki, wyposażone w cztery zawory na cylinder. Najsilniejsza jednostka jest blisko związana z 6-cylindrowym silnikiem oferowanym w modelach Vectra i Signum. Benzynowa V6 Antary ma pojemność skokową 3,2 litra, moc 224 KM i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów z funkcją ActiveSelect. Największą popularnością powinna cieszyć się turbodoładowana, dwulitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 150 KM z układem wtrysku bezpośredniego common-rail. Będzie ona współpracować z pięciobiegową, ręczną skrzynią biegów lub z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Podstawowym silnikiem będzie czterocylindrowa, benzynowa jednostka 2.4 o mocy 141 KM z dwoma górnymi wałkami rozrządu i jednym wałkiem wyrównoważającym. Inteligentny napęd na cztery koła Antary wykorzystuje elektronicznie sterowany, elektro-hydrauliczny mechanizm różnicowy, który zapewnia optymalny podział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś, we wszystkich sytuacjach drogowych. Napęd jest w pełni zintegrowany z systemami ABS i ESP, co podwyższa poziom kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwa aktywnego. Inne standardowe funkcje obejmują hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), aktywne zabezpieczenie przed dachowaniem (ARP) i, co niezwykłe dla tego segmentu, system kontroli zjazdu ze wzgórza (HDC). System HDC umożliwia Antarze bezpieczny zjazd ze stromego zbocza ze stałą prędkością, wybieraną odpowiednim ustawieniem pedału gazu. Opcjonalnie dostępny jest również system stabilizacji przyczepy (TSA). źródło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 Fajne auto miało być, a wyszło troche nie takie. Przód jak z Kii Sorento, tył to wypisz wymaluj Laguna kombi a wnętrze to zlepek Astry i Lacetti. Niezbyt dobrze to wszystko razem wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrogal Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 fajne auto, ale brakuje mu troche takiego pazura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 Daje rade. Tylko jakoś ten tył jakoś tak mi pod Sorento podchodzi... no ale może się myle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 13 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 > Daje rade. Tylko jakoś ten tył jakoś tak mi pod Sorento podchodzi... > no ale może się myle. a przód trochę nowym ML Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 > a przód trochę nowym ML No tak, tylko że ML jest niższy i szerszy... albo tak się wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz_77 Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 Fakt. Prototyp miał charakter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emzor Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 Calkiem calkiem, fakt faktem podobny do ML Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gugi_2004 Napisano 14 Maja 2006 Udostępnij Napisano 14 Maja 2006 ładny podoba mi się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik44 Napisano 15 Maja 2006 Udostępnij Napisano 15 Maja 2006 Nie brzydkie ale nie oglądał bym się za nim na ulicy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.