Skocz do zawartości

auto z Austii prywatnie


wilu

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam małego małolitrażowego dla siebie.

Pierwszy raz pomyślałem, ze sam sobie coś przytargam zamiast "u mirasa " na placu zastanawiać się gdzie jest "haczyk" więc jestem zielony.

Zakładając, ze mam tam kogoś kto raczej bez problemu może wyłapać coś z pierwszej ręki od znajomych i pomijając cenę auta, jakie warunki i dodatkowe koszty trzeba spełnić, żeby wrócić na kołach i ile to będzie kosztować tam a później w kraju?

Dzięki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechanie na kołach z Austrii to kiepski pomysł, bo wyjdzie drogo, drogie są u nich ubezpieczenia, zjazdówki z Austrii są nieopłacalne ok 2x drożej wychodzi niż z de, a tam 120-150eur w zależności od landu, więc robi Ci się pokaźna sumka, do tego paliwo i wychodzi dużo drożej niż laweta, a jeszcze bujanie się z formalnościami. Jak masz tam kogoś to ja bym to załatwił tak:

Niech kupuje, wymeldowuje, postawi u siebie na podjeździe, Ty ogarnij laweciarza (nie wiem skąd jesteś, ale za 1200 zł powinieneś dostać auto pod dom jeśli nie jest to północna Polska), potem w PL akcyza 3.1 % od tabelek celnych wartości auta (auto rozumiem do 2l), tłumaczenie dokumentów 60-100zł, badanie techniczne ustalające -98zł, ubezpieczenie i 256 czy 258zł wydział komunikacji. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AkuQ a czy opcja; zjazd do kraju na oryginalnych blachach i papierach a potem zwrot tablic i dokumentów do wymeldowania auta w Austrii jest możliwa? Wszak może taki Austriak przyjechać do Polski i tutaj zbyć pojazd :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wilu napisał:

@AkuQ a czy opcja; zjazd do kraju na oryginalnych blachach i papierach a potem zwrot tablic i dokumentów do wymeldowania auta w Austrii jest możliwa? Wszak może taki Austriak przyjechać do Polski i tutaj zbyć pojazd :hmm:

 

Chyba malo realna opcja :-) Az tak to chyba nie ufają obcym ;-)