patgaw Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Witam wszystkich mam problem poniewaz mam uziemione auto. Pacjent to seciento. Dzis musialem zdjac cala obudowe filtra powietrza. W filtrze powietrza mam mikser LPG. I teraz nie wiem jak on byl zamontowany. Na mikserze i przepustnicy sa wyrazne slady silikonu. Tylko pytanie czy byla tez opaska zaciskowa, bo moze ja gubilem? Prosze spojrzcie na zdjecia i powiedzcie mi jak to zamontowac i jaki silinon uzyc? Pierwsze zdjecie to wnetrze filtra powietrza w ktorym jest misker polaczony z reduktorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Na pierwszy rzut oka nie wygląda, żeby tam była opaska. W oryginale pewnie uszczelka gumowa i cała obudowa filtra przymocowana do silnika. Zakładając mikser dodatkowo doszczelniono całość silikonem, żeby uniknąć lewego powietrza pod mikserem. Odpowiedź w kwestii opaski pewnie prędzej byś uzyskał na podkącikach tematycznych Fiata lub jakimś forum użytkowników Seicento. Jakiego silikonu użyć? Ja bym wziął czerwony, uszczelkowy. Ważniejsze od rodzaju silkonu będzie oczyszczenie i odtłuszczenie łączonych elementów. No i pozostawienie silikonowi odpowiednio długiego czasu na zastygnięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 a ja zamiast silikonu wziąłbym klej do szyb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 ale gdzie ten mikser Ci zamontowali?? powinien być pod filtrem na gaźniku a tak to trochę Januszem jedzie. Przecie opory ssania wzrosły masakrycznie. Plus te finezyjne dziury w obudowie filtra no "miszczostwo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Zamontowalem to jakos ale samochod inaczej jakos chodzi. Na gazie jak przygazuje i puszcze pedal gazu to sa takie pierdniecia z wydechu. Ale meczylem sie dlugo ... ehhhh. Mikser jest w obudowie filtra powietrza przed przepustnica, jest z nia polaczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Pierdnięcia są bo może być za bogato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Patgaw nie pisał czy to I czy II generacja. Przy I generacji przy hamowaniu silnikiem popierdywania z wydechu to norma. Przy II generacji też mogą się zdarzać, bo odcięcie podawania gazu nie jest 100% (o ile w ogóle jest). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Maja 2017 Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Tak miałem zamontowany mikser w Punto2. Trochę druciarstwo, ale tak właśnie montowali w ASO - za instalację zapłaciłem wtedy 3500 ... Nie ma tam żadnej opaski - mikser nachodzi na przepustnicę i dociskany jest 3 śrubami przykręcanymi przez obudowę filtra. Generalnie musisz dobrze uszczelnić mikser w obudowie filtra i rurę lpg, która wchodzi do obudowy filtra - jedno i drugie dobrym silikonem, bo uszczelnienie jest na styku metal-plasik. Uszczelka po mikserem powinna dobrze przylegać do przepustnicy, ale to jest bardzo trudno dobrze zrobić, a i sprawdzić nie za bardzo jest jak. Jak uszczelnienie będzie złe, to będzie łapał lewe powietrze, mieszanka będzie uboga i będzie strzelał. Dobrze jest założyć klapkę przeciwybuchową tuż nad mikserem, żeby nie rozwaliło obudowy filtra - widziałem jak wygląda taka obudowa po mocnym strzale. Kolektor jest plastikowy, ale jeden z najmocniejszych - potrafi dużo wytrzymać. Dnia 1.05.2017 o 22:33, Makar25 napisał: ale gdzie ten mikser Ci zamontowali?? powinien być pod filtrem na gaźniku a tak to trochę Januszem jedzie. Przecie opory ssania wzrosły masakrycznie. Plus te finezyjne dziury w obudowie filtra no "miszczostwo" Przy takiej konstrukcji filtr-przepustnica nie da się tego zrobić tak jak to opisałeś, a jak dasz bardzo cienki mikser to będzie gorzej niż teraz U mnie tak to jeździło kilka lat i było ok. Poza tym te opory ssania może i są duże, ale w punto2 sprawdzanym na hamowni z 60 KM ubyło tylko 3, co moim zdanie jest bardzo dobrym wynikiem, zwłaszcza że maksymalny moment w tym silniku jest przy 2500 obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 No to juz teraz nie wiem. Czyli jak po demontowaniu tego mi nie pierdzialo po puszczeniu gazu a teraz mi pierdzi to znaczy ze zle zamontowalem to i jest nieszczelnie tak? A czy da sie to zalatwic poprzez regulacje gazu? Instalacja to 2 gen przerobiona na 1, wywalony silniczek krokowy i wstawiona sruba za niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 na 100% przekonasz się jak sprawdzisz spaliny. Do 600 to już jakaś sekwencja podejdzie Ja do zwykłej 900 na jedno punkcie będę zakładał w ramach testu staga 200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Dnia 3.05.2017 o 21:47, patgaw napisał: No to juz teraz nie wiem. Czyli jak po demontowaniu tego mi nie pierdzialo po puszczeniu gazu a teraz mi pierdzi to znaczy ze zle zamontowalem to i jest nieszczelnie tak? A czy da sie to zalatwic poprzez regulacje gazu? Instalacja to 2 gen przerobiona na 1, wywalony silniczek krokowy i wstawiona sruba za niego. Nieszczelności nie da się "naprawić" regulacją, bo nieszczelność raz jest, a raz jej nie ma ... Według mnie masz nieszczelność możesz spróbować np. plaka, żeby to sprawdzić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 tzn jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Maja 2017 Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 Dnia 8.05.2017 o 09:27, patgaw napisał: tzn jak ? psikasz plakiem w okolicach puszki filtra powietrza, po rurach, złączasz, uszczelkach ect i czekasz na reakcje silnika. Oczywiście silnik musi pracować i najlepiej na benzynie. Jak do dolotu dostanie się plak to obroty wzrosną. Możesz też zatkać główną rurę dolotową, przy szczelnym dolocie silnik zgaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.