Skocz do zawartości

Odpowietrzenie tylnego hamulca w jednośladzie.


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

Witka!

Nie miala baba klopotu...

Wymienilem wlaśnie klocki w tylnym zacisku.Ponieważ pierwszy raz robiłem to w jednośladzie to postanowilem zrobić jak instrukcja nakazuje.Więc wyjąłem stare i podczas cofania tloczków odkręciłem odpowietrznik.To chyba był błąd bo mam zapowietrzony tylny hamulec a w dodatku nic nie daje odpowietrzanie.Moje pytanie brzmi-są jakieś triki aby to sprawnie zrobić? Na razie po prostu naciskalem po kilka razy klamkę[tzn. żona naciskala;]] i przy naciśniętej odkręcalem odpowietrznik a następnie zakręcalem gdy klamka zaczęła się obniżać.Zeszlo mi tak ze 20 minut po których moja żona powiedziala że już jej się nie chce naciskać dzwigni :ogien:.Niestety na teraz stan jest taki że hamulec blokuje koło mniej więcej w 1/4 skoku klamki ale niestety jest to odczucie gumowatości i klamkę można ścisnąć tak do 3/4 jej skoku.Co robię nie tak ? W autach wymienialem klocki jakieś 12 milionow razy i nigdy mi się nie zapowietrzyły:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wlad napisał:

Witka!

Nie miala baba klopotu...

Wymienilem wlaśnie klocki w tylnym zacisku.Ponieważ pierwszy raz robiłem to w jednośladzie to postanowilem zrobić jak instrukcja nakazuje.Więc wyjąłem stare i podczas cofania tloczków odkręciłem odpowietrznik.To chyba był błąd bo mam zapowietrzony tylny hamulec a w dodatku nic nie daje odpowietrzanie.Moje pytanie brzmi-są jakieś triki aby to sprawnie zrobić? Na razie po prostu naciskalem po kilka razy klamkę[tzn. żona naciskala;]] i przy naciśniętej odkręcalem odpowietrznik a następnie zakręcalem gdy klamka zaczęła się obniżać.Zeszlo mi tak ze 20 minut po których moja żona powiedziala że już jej się nie chce naciskać dzwigni :ogien:.Niestety na teraz stan jest taki że hamulec blokuje koło mniej więcej w 1/4 skoku klamki ale niestety jest to odczucie gumowatości i klamkę można ścisnąć tak do 3/4 jej skoku.Co robię nie tak ? W autach wymienialem klocki jakieś 12 milionow razy i nigdy mi się nie zapowietrzyły:facepalm:

1. Do motoryzacyjnego po wężyk chyba 4 przeźroczysty.

2. Do apteki po strzykawkę 100ml (żaneta, janet)

3.wtłoczyć świeży płyn di zacisku, układu przez odpowietrznik, aż wypłynie w zbiorniczku zabierając wszystkie bąble po drodze. 

4.dziękować.

 

Ps. Nie mam abs

Ps 2 jak to nie pomoże to może podwinęły się uszczelki na pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, lessero napisał:

1. Do motoryzacyjnego po wężyk chyba 4 przeźroczysty.

2. Do apteki po strzykawkę 100ml (żaneta, janet)

3.wtłoczyć świeży płyn di zacisku, układu przez odpowietrznik, aż wypłynie w zbiorniczku zabierając wszystkie bąble po drodze. 

4.dziękować.

 

Ps. Nie mam abs

Ps 2 jak to nie pomoże to może podwinęły się uszczelki na pompie

Trochę skomplikowane;]

Ale pewnie spróbuję jak  nie będę mial innej koncepcji:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, volf6 napisał:

A jak kilka razy naciśniesz to klamka bierze wyżej?

Może po prostu klocki się jeszcze nie dotarły do starej tarczy i stąd nieco gorsze (na razie) hamowanie:)

Zaraz po wymianie klocków klamka dosięgala rączki kierownicy.Po probach odpowietrzenia jest tak jak pisałem wyżej-hamulec bierze praktycznie od razu,przy 1/4 skoku blokuje już koło przy niedużej prędkości.Jednak można klamkę docisnąc do 3/4 skoku-w klamce od przedniego hamulca po tym 1/4 skoku jest beton więc mam porównanie.Tak więc hamowanie jest porównywalne z tym ze starych klocków ale jest wredne uczucie gumowatości ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jimbo22 napisał:

Czy Ty naciskasz klamka i odpowietrzasz tył? Bo tytuł watku myli:)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
 

Tak-to skuter z podpisu,więc obydwa hamulce obsluguje się klamkami.Nie ma ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wlad napisał:

Zaraz po wymianie klocków klamka dosięgala rączki kierownicy.Po probach odpowietrzenia jest tak jak pisałem wyżej-hamulec bierze praktycznie od razu,przy 1/4 skoku blokuje już koło przy niedużej prędkości.Jednak można klamkę docisnąc do 3/4 skoku-w klamce od przedniego hamulca po tym 1/4 skoku jest beton więc mam porównanie.Tak więc hamowanie jest porównywalne z tym ze starych klocków ale jest wredne uczucie gumowatości ukladu.

Ponieważ nie wiem czemu ale znikla mi opcja edytowania posta to muszę to dodać w ten sposób- klamka po kilku naciśnięciach nie bierze wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wlad napisał:

Ponieważ nie wiem czemu ale znikla mi opcja edytowania posta to muszę to dodać w ten sposób- klamka po kilku naciśnięciach nie bierze wyżej.

To wygląda, ze nie jest zapowietrzony. 

Pojeździj trochę i może samo się polepszy, w miarę docierania klocków do tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wlad napisał:

Ponieważ nie wiem czemu ale znikla mi opcja edytowania posta to muszę to dodać w ten sposób- klamka po kilku naciśnięciach nie bierze wyżej.

sprawdz jak jest poprowadzony przewód do tyłu? w miarę płasko? czy są miejsca gdzie masz górkę (w której może stać bąbel powietrza)? to raczej malo prawdopodobne ale mozliwe (nie wiem jaki to skuter i jaką ma przeszłość).

 

a przewody masz gumowe czy w oplocie? ile lat? jak rozumiem przewod do tylnego hamulca jest ze 2-3 razy dluzszy niz przedniego? czyli to normalne ze będzie bardziej gumowaty... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jimbo22 napisał:

sprawdz jak jest poprowadzony przewód do tyłu? w miarę płasko? czy są miejsca gdzie masz górkę (w której może stać bąbel powietrza)? to raczej malo prawdopodobne ale mozliwe (nie wiem jaki to skuter i jaką ma przeszłość).

 

a przewody masz gumowe czy w oplocie? ile lat? jak rozumiem przewod do tylnego hamulca jest ze 2-3 razy dluzszy niz przedniego? czyli to normalne ze będzie bardziej gumowaty... 

 

 

Przewód idzie plasko ale oczywiście ostatni odcinek wzdłuż tylnego wachacza więc chyba minimalnie pod gorkę -ale mogę się mylić.przewody są gumowe oczywiście,skuter 3,5 -letni.Tak,przewod do tyłu jest dużo dluższy niż do przodu i  przed wymianą klocków hamulec tylny byl faktycznie bardziej gumowy od przedniego.Moje odczucie jest spotęgowane tym że normalnie operuje 2 palcami więc nie wywieram dużego nacisku na klamkę ,natomiast podczas odpowietrzania naciskalem całą dlonią więc efekt gumowatości byl spotęgowany.Natomiast wydaje mi sie że w poprzednich skuterach nie bylo aż tak wyraznej różnicy:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomrad napisał:

Wymień przewód na taki w oplocie, bo ten może puchnąć.

I to może być dobry pomysł.Dzisiaj spędziłem prawie godzinę na ponownych próbach odpowietrzania-w wężyku podlączonym do  odpowietrznika brak powietrza,klamka dalej gumowa:no:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Twoim skuterze, w Piaggio X9 hamulce rozwiązane są w ten sposób że lewa klamka hamuje jedną tarczą z przodu a prawa drugą tarczą z przodu i tyłem. Może masz podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎21‎/‎05‎/‎2017 o 19:09, michbaran napisał:

Nie wiem jak w Twoim skuterze, w Piaggio X9 hamulce rozwiązane są w ten sposób że lewa klamka hamuje jedną tarczą z przodu a prawa drugą tarczą z przodu i tyłem. Może masz podobnie

U mnie jest klasycznie-lewa tyl,prawa przod.Co ciekawe podczas jazdy hamulec wydaje sie ze jest OK,gumowy jest gdy skuter stoi.Pojezdze jeszcze pare dni I zobacze czy cos sie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.