wlad Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Witka! Nie miala baba klopotu... Wymienilem wlaśnie klocki w tylnym zacisku.Ponieważ pierwszy raz robiłem to w jednośladzie to postanowilem zrobić jak instrukcja nakazuje.Więc wyjąłem stare i podczas cofania tloczków odkręciłem odpowietrznik.To chyba był błąd bo mam zapowietrzony tylny hamulec a w dodatku nic nie daje odpowietrzanie.Moje pytanie brzmi-są jakieś triki aby to sprawnie zrobić? Na razie po prostu naciskalem po kilka razy klamkę[tzn. żona naciskala] i przy naciśniętej odkręcalem odpowietrznik a następnie zakręcalem gdy klamka zaczęła się obniżać.Zeszlo mi tak ze 20 minut po których moja żona powiedziala że już jej się nie chce naciskać dzwigni .Niestety na teraz stan jest taki że hamulec blokuje koło mniej więcej w 1/4 skoku klamki ale niestety jest to odczucie gumowatości i klamkę można ścisnąć tak do 3/4 jej skoku.Co robię nie tak ? W autach wymienialem klocki jakieś 12 milionow razy i nigdy mi się nie zapowietrzyły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 1 godzinę temu, wlad napisał: Witka! Nie miala baba klopotu... Wymienilem wlaśnie klocki w tylnym zacisku.Ponieważ pierwszy raz robiłem to w jednośladzie to postanowilem zrobić jak instrukcja nakazuje.Więc wyjąłem stare i podczas cofania tloczków odkręciłem odpowietrznik.To chyba był błąd bo mam zapowietrzony tylny hamulec a w dodatku nic nie daje odpowietrzanie.Moje pytanie brzmi-są jakieś triki aby to sprawnie zrobić? Na razie po prostu naciskalem po kilka razy klamkę[tzn. żona naciskala] i przy naciśniętej odkręcalem odpowietrznik a następnie zakręcalem gdy klamka zaczęła się obniżać.Zeszlo mi tak ze 20 minut po których moja żona powiedziala że już jej się nie chce naciskać dzwigni .Niestety na teraz stan jest taki że hamulec blokuje koło mniej więcej w 1/4 skoku klamki ale niestety jest to odczucie gumowatości i klamkę można ścisnąć tak do 3/4 jej skoku.Co robię nie tak ? W autach wymienialem klocki jakieś 12 milionow razy i nigdy mi się nie zapowietrzyły 1. Do motoryzacyjnego po wężyk chyba 4 przeźroczysty. 2. Do apteki po strzykawkę 100ml (żaneta, janet) 3.wtłoczyć świeży płyn di zacisku, układu przez odpowietrznik, aż wypłynie w zbiorniczku zabierając wszystkie bąble po drodze. 4.dziękować. Ps. Nie mam abs Ps 2 jak to nie pomoże to może podwinęły się uszczelki na pompie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 36 minut temu, lessero napisał: 1. Do motoryzacyjnego po wężyk chyba 4 przeźroczysty. 2. Do apteki po strzykawkę 100ml (żaneta, janet) 3.wtłoczyć świeży płyn di zacisku, układu przez odpowietrznik, aż wypłynie w zbiorniczku zabierając wszystkie bąble po drodze. 4.dziękować. Ps. Nie mam abs Ps 2 jak to nie pomoże to może podwinęły się uszczelki na pompie Trochę skomplikowane Ale pewnie spróbuję jak nie będę mial innej koncepcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 A jak kilka razy naciśniesz to klamka bierze wyżej? Może po prostu klocki się jeszcze nie dotarły do starej tarczy i stąd nieco gorsze (na razie) hamowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Czy Ty naciskasz klamka i odpowietrzasz tył? Bo tytuł watku myli:)Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 4 godziny temu, volf6 napisał: A jak kilka razy naciśniesz to klamka bierze wyżej? Może po prostu klocki się jeszcze nie dotarły do starej tarczy i stąd nieco gorsze (na razie) hamowanie Zaraz po wymianie klocków klamka dosięgala rączki kierownicy.Po probach odpowietrzenia jest tak jak pisałem wyżej-hamulec bierze praktycznie od razu,przy 1/4 skoku blokuje już koło przy niedużej prędkości.Jednak można klamkę docisnąc do 3/4 skoku-w klamce od przedniego hamulca po tym 1/4 skoku jest beton więc mam porównanie.Tak więc hamowanie jest porównywalne z tym ze starych klocków ale jest wredne uczucie gumowatości ukladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Godzinę temu, jimbo22 napisał: Czy Ty naciskasz klamka i odpowietrzasz tył? Bo tytuł watku myli:) Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Tak-to skuter z podpisu,więc obydwa hamulce obsluguje się klamkami.Nie ma ABS-u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 2 godziny temu, wlad napisał: Zaraz po wymianie klocków klamka dosięgala rączki kierownicy.Po probach odpowietrzenia jest tak jak pisałem wyżej-hamulec bierze praktycznie od razu,przy 1/4 skoku blokuje już koło przy niedużej prędkości.Jednak można klamkę docisnąc do 3/4 skoku-w klamce od przedniego hamulca po tym 1/4 skoku jest beton więc mam porównanie.Tak więc hamowanie jest porównywalne z tym ze starych klocków ale jest wredne uczucie gumowatości ukladu. Ponieważ nie wiem czemu ale znikla mi opcja edytowania posta to muszę to dodać w ten sposób- klamka po kilku naciśnięciach nie bierze wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 5 godzin temu, wlad napisał: Ponieważ nie wiem czemu ale znikla mi opcja edytowania posta to muszę to dodać w ten sposób- klamka po kilku naciśnięciach nie bierze wyżej. To wygląda, ze nie jest zapowietrzony. Pojeździj trochę i może samo się polepszy, w miarę docierania klocków do tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 6 godzin temu, wlad napisał: Ponieważ nie wiem czemu ale znikla mi opcja edytowania posta to muszę to dodać w ten sposób- klamka po kilku naciśnięciach nie bierze wyżej. sprawdz jak jest poprowadzony przewód do tyłu? w miarę płasko? czy są miejsca gdzie masz górkę (w której może stać bąbel powietrza)? to raczej malo prawdopodobne ale mozliwe (nie wiem jaki to skuter i jaką ma przeszłość). a przewody masz gumowe czy w oplocie? ile lat? jak rozumiem przewod do tylnego hamulca jest ze 2-3 razy dluzszy niz przedniego? czyli to normalne ze będzie bardziej gumowaty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 42 minuty temu, jimbo22 napisał: sprawdz jak jest poprowadzony przewód do tyłu? w miarę płasko? czy są miejsca gdzie masz górkę (w której może stać bąbel powietrza)? to raczej malo prawdopodobne ale mozliwe (nie wiem jaki to skuter i jaką ma przeszłość). a przewody masz gumowe czy w oplocie? ile lat? jak rozumiem przewod do tylnego hamulca jest ze 2-3 razy dluzszy niz przedniego? czyli to normalne ze będzie bardziej gumowaty... Przewód idzie plasko ale oczywiście ostatni odcinek wzdłuż tylnego wachacza więc chyba minimalnie pod gorkę -ale mogę się mylić.przewody są gumowe oczywiście,skuter 3,5 -letni.Tak,przewod do tyłu jest dużo dluższy niż do przodu i przed wymianą klocków hamulec tylny byl faktycznie bardziej gumowy od przedniego.Moje odczucie jest spotęgowane tym że normalnie operuje 2 palcami więc nie wywieram dużego nacisku na klamkę ,natomiast podczas odpowietrzania naciskalem całą dlonią więc efekt gumowatości byl spotęgowany.Natomiast wydaje mi sie że w poprzednich skuterach nie bylo aż tak wyraznej różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Wymień przewód na taki w oplocie, bo ten może puchnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Godzinę temu, Tomrad napisał: Wymień przewód na taki w oplocie, bo ten może puchnąć. I to może być dobry pomysł.Dzisiaj spędziłem prawie godzinę na ponownych próbach odpowietrzania-w wężyku podlączonym do odpowietrznika brak powietrza,klamka dalej gumowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 21 Maja 2017 Udostępnij Napisano 21 Maja 2017 Nie wiem jak w Twoim skuterze, w Piaggio X9 hamulce rozwiązane są w ten sposób że lewa klamka hamuje jedną tarczą z przodu a prawa drugą tarczą z przodu i tyłem. Może masz podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 Dnia 21/05/2017 o 19:09, michbaran napisał: Nie wiem jak w Twoim skuterze, w Piaggio X9 hamulce rozwiązane są w ten sposób że lewa klamka hamuje jedną tarczą z przodu a prawa drugą tarczą z przodu i tyłem. Może masz podobnie U mnie jest klasycznie-lewa tyl,prawa przod.Co ciekawe podczas jazdy hamulec wydaje sie ze jest OK,gumowy jest gdy skuter stoi.Pojezdze jeszcze pare dni I zobacze czy cos sie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.