kubussss Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Dobry wieczór Od jakiegoś czasu mam problem z przełączaniem na lpg. Po odpaleniu zaraz po przełączeniu na gaz brzęczyk piszczy i wraca do benzyny. Gdy już za n-tym razem przełączy się na gaz, to w momencie mocniejszego przyspieszenia sytuacja się powtarza i wraca do benzyny. Pacjent to stilo 1.8, stag 4. Reduktor ma przejechane ok. 80000 km. Listwa zregenerowana 3000 km temu. Pomocy Pozdro, kubussss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Maja 2017 Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Filtry w miarę świeże? Najlepiej by było podgladnąć w programie co się dzieje z ciśnieniem w reduktorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 20 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2017 Filtr fazy ciekłej wymieniony z listwą, a lotnej z rok temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Maja 2017 Udostępnij Napisano 20 Maja 2017 Trzeba sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem gazu przez program, wygląda na to jakby reduktor by nie wyrabiał. Podaj jakie masz graty. Jak masz interfejs to po prostu podejrzyj co się dzieje z ciśnieniem lub udaj się do gazmena. 80kkm więc możliwe że reduktor się kończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 Cześć Koledzy Mam staga 4, reduktor scorpion, i valtecki niebieskie... wiem wiem, "szału ni ma" :/ Ale kilka lat dawało radę i udo jeździło bez problemów Podglądnąłem parametry: 1. Ciśnienie gazu - 0,72; MAP 0,36, po przegazowaniu spada do 0,5. Pojawia się komunikatach w "błędach" - ciśnienie gazu za niskie. po lekkiej regulacji 2. Ciśnienie gazu - 1,03; MAP 0,29, po przegazowaniu spada do 0,90-0,95. Oczywiście parametry na jałowym biegu Pojeżdżę i zobaczymy... Ale żeby aż tak się reduktor rozjechał? Może wymieniłbym sobie jeszcze filtr fazy lotnej... doradźcie mi co wybrać Podeślijcie jakiegoś linka. Aktualnie mama jakiegoś Czaja Filters FLS 12/12... Miłego wieczoru, kubussss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Maja 2017 Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 wymień oba filtry i po temacie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 u mnie zdarza się (mimo tankowania na BP, Orlenach itp.), że elektrozawór przy silniku zalepi się syfem i (tak mam teraz) pierwsze przełączenie jak się silnik dopiero rozgrzewa kończy się oznajmieniem, że lpg się skończyło i przełącza się na noPB...czasami zdarza się, że na postoju jak się przełączy to pracuje na lpg a po ruszeniu i dodaniu gazu przełącza się na noPB...jak trochę bardziej rozgrzeje się silnik przełączam ręcznie ponownie i problemu nie ma... trzeba wyczyścić elektrozawór i problem znika do czasu zatankowania syfnego lpg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Filtry w drodze Będę się tym bawił jak przyjadą. Dam Wam znać co i jak. A czy do czyszczenia elektrozaworu trzeba zakręcić gaz na butli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Jak jest gdzieś po drodze zawór jeszcze to nie. Ale któryś miedzy butla a elektrozaworem trzeba zakręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Na butli jest drugi elektrozawór... To co? Mam coś jeszcze zakręcać przed czyszczeniem elektrozaworu przy reduktorze i wymianie filtra fazy ciekłej? Hmm? Pytam, bo dopiero zaczynam przygodę z naprawą lpg pozdrowionka, kubussss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Jak zawor na butli jest sprawny to nic nie musisz zakrecac. Jak nie masz pewnosci to zakrec przy butli. Podczas wykrecania tego elektrozaworu lekko poluzuj i niech gaz zejdzie powoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Tak zakręć zawór przy wielozaworze i wypal lpg z instalacji. Ja stosuje filtry Czaja FL03 które posiadają 2 wkłady filtracyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Cześć Grzebię przy tej instalacji LPG... Mam tylko jeden problem, czym odkręcić ten zawór LPG w reduktorze. Klucz oczkowy, wygięty, jest za szeroki... Nie da się nim przekręcić. Doradźcie mi czym to odkręcić? Co kupić aby to odkręcić? Miłego wieczoru kubussss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 mozesz plaskim sprobowac a jak nie to trzeba bedzie gleboka nasadke taka jak do swiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Tylko, kurcze, czy jest to 16, czy 17? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Zmierz suwmiarką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 2 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Hej Udało mi się wreszcie rozkręcić ten zawór... Tak wyglądał przed czyszczeniem... Wyczyściłem go benzyną i zobaczymy Taka mapa... po wszystkich wymianach filtrów i czyszczeniu elektrozaworu przy reduktorze. Miłego piątku kubussss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2017 Przydalaby sie kalibracja i strojenie od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Zwiększyć ciśnienie na 1.2 Bar, zrobić autokalibracje aby wygenerować wstępny mnożnik i "doszlifować" go na trasie na mapy z podglądem na korekty STFT i LTFT. Generalnie ogólna zasada jest taka że mnożnik [linia pomarańczowa] na wolnych obrotach powinna się mieścić w przedziale 1,2-1,4 dążąc do -->1 przy max czasach wtrysku PB. Niebieska linia przedstawia czas wtrysku PB podczas pracy na PB natomiast zielona linia przedstawia czas wtrysku PB podczas pracy na LPG. Stąd generalnie się dąży do tego aby te 2 linie się nakładały w odchyłce najlepiej +/-5%. Przy takiej mapie po przełączeniu na PB nie masz wrażenia że auto zamula? Przy podobnej mapie u siebie w 1.2 16v miałem taki objaw, stąd od razu się zainteresowałem ustawieniami w sterowniku LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makar25 Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Plus to ciśnienie na wolnych 0,98 bar. Podkręć ciśnienie na max 1,2 tylko przegazuj żeby się membrana ustawiła. Później kalibracja i powinno grać, teraz mapy są rozjechale i mnożnik wysoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.