Esol Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 1. Czy ktoś ma informacje serwisowe np.z AutoDaty czy innej serwisówki jaka jest prawidłowa temperatura lub zakres dopuszczalnych temperatur powietrza zasysanego do silnika. Nie grzebać mi po goglu i forach bo tam te wróżby już czytałem. Potrzebne potwierdzenie w dokumentacji technicznej silników. Silnik dowolny - paliwo dowolne 2. Jaki pływ ma na sprawność silnika temperatura niska lub wysoka powietrza? Gdzieś coś pamiętam ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Nie wiem czy jest zakres dopuszczalnych temperatur, to mierzy IAT w dolocie. Gorące powietrze ma mniej tlenu, a co za tym idzie silnik osiąga mniejszą moc niż gdy dostarczysz mu zimnego powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 8 minut temu, Esol napisał: 1. Czy ktoś ma informacje serwisowe np.z AutoDaty czy innej serwisówki jaka jest prawidłowa temperatura lub zakres dopuszczalnych temperatur powietrza zasysanego do silnika. Nie grzebać mi po goglu i forach bo tam te wróżby już czytałem. Potrzebne potwierdzenie w dokumentacji technicznej silników. Silnik dowolny - paliwo dowolne 2. Jaki pływ ma na sprawność silnika temperatura niska lub wysoka powietrza? Gdzieś coś pamiętam ale... Mi torque przy temperaturze zewnetrznej 28-29 stopni w dolocie pokazuje ok 32-35 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 8 minut temu, analyzer64 napisał: Nie wiem czy jest zakres dopuszczalnych temperatur, to mierzy IAT w dolocie. Gorące powietrze ma mniej tlenu, a co za tym idzie silnik osiąga mniejszą moc niż gdy dostarczysz mu zimnego powietrza. Mhm...ale.. po co producent samochodu przewiduje nagrzewanie powietrza dolotowego z nad kolektora wydechowego i dostarczanie go w wlotu silnika - sterownie klapą podciśnieniową w zakresie temp 10-15st. Czyli poniżej 10st ssie znad gorącego wydechu, powyżej 15st ssie już z nadkola, ale... konstrukcja klapy w puszce filtra i tak nie dopuszcza zasłonięcia całkowicie wlotu gorącego powietrza znad wydechu. PRzekrój zostaje otwarty w jakiś 10% Pomiary w czasie jazdy pokazują stabilizację temperatury ssania w zakresie 60st. W korku czasem 80st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Takie coś było w Astrze F, rura doprowadzona z osłony kolektora wydechowego do puchy a w niej sterowanie klapą podciśnieniem z zaworu na przepustnicy. Zimne powietrze jest ok, bo ma więcej tlenu jak pisałem, ale z kolei gorsze jest odparowywanie paliwa z kolektora ssącego. W skrajnych przypadkach przy zimnym dolocie może nawet dojść do przymarzania przepustnicy - stąd masz również ogrzewanie przepustnicy cieczą chłodzącą. Generalnie przyjęło się, że im chłodniejsze powietrze tym moc większa, dobrze to widać na hamowni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 dla turbo chyba std max to 60 , pow odcina bosta i cofa zaplon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 2 minuty temu, Marcinekkk napisał: dla turbo chyba std max to 60 , pow odcina bosta i cofa zaplon Nie mam turba. Wolnossę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Godzinę temu, Esol napisał: 1. Czy ktoś ma informacje serwisowe np.z AutoDaty czy innej serwisówki jaka jest prawidłowa temperatura lub zakres dopuszczalnych temperatur powietrza zasysanego do silnika. Nie grzebać mi po goglu i forach bo tam te wróżby już czytałem. Potrzebne potwierdzenie w dokumentacji technicznej silników. Silnik dowolny - paliwo dowolne 2. Jaki pływ ma na sprawność silnika temperatura niska lub wysoka powietrza? Gdzieś coś pamiętam ale... W silniku N/A temperatura będzie zbliżona do temperatury otoczenia. Ciut wyższa, bo przechodząc przez filtry i rurki w komorze silnika odrobinę się ogrzeje. Czyli zakres -30* do 50*C. W doładowanym silniku temperaturę trudniej przewidzieć, bo zależy od stopnia doładowania czy wydajności intercoolera. Ale nigdy nie będzie niższa niż otoczenia... Gorące powietrze ma mniejszą gęstość - zatem mniej tlenu. W benzynach ilość zasysanego tlenu trzeba znać precyzyjnie, żeby odpowiednio dobrać dawkę paliwa. W silnikach diesla to mniej ważne, bo te praktycznie zawsze pracują na ubogiej mieszance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 27 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 10 minut temu, grogi napisał: Gorące powietrze ma mniejszą gęstość - zatem mniej tlenu. W benzynach ilość zasysanego tlenu trzeba znać precyzyjnie, żeby odpowiednio dobrać dawkę paliwa Rozumiem, że to kolejny głos za tym żeby było chłodniej w dolocie. Nadal znak "?" dlaczego konstruktorzy podgrzewają dolot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 26 minut temu, Esol napisał: Nadal znak "?" dlaczego konstruktorzy podgrzewają dolot Godzinę temu, analyzer64 napisał: Zimne powietrze jest ok, bo ma więcej tlenu jak pisałem, ale z kolei gorsze jest odparowywanie paliwa z kolektora ssącego. W skrajnych przypadkach przy zimnym dolocie może nawet dojść do przymarzania przepustnicy - stąd masz również ogrzewanie przepustnicy cieczą chłodzącą. Wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 Zeby silnik szybciej sie nagrzal, zeby sonda szybciej pracowala, zeby zimne paliwo nie skraplalo sie w kolektorze. W starych golfach na jednopunkcie byla grzalka w kolektorze dolotowym - jeż, nad którym byl wtryskiwacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 3 godziny temu, Marcinekkk napisał: dla turbo chyba std max to 60 , pow odcina bosta i cofa zaplon nowoczesne sterowniki nie dzialaja w taki durny sposob "jest dobrze jade, jest zle odcinam". Obecnie zwykle jest mapa modyfikacji zaplonu temp. silnika-temp. w dolocie, podobnie modyfikowane jest dawkowanie paliwa wg. moich doswiadczen zwykle IAT jest wyzsze od temp. otoczenia. Np. o 5-10 stopni gdy auto jedzie, o 10-20-30 stopni gdy stoi w korku. Dlatego praktykowalem izolacje termiczna np. mata dekarska + na to folia alu, daje to zysk rzedu 10 stopni, czasem wiecej. Dupohamownia odczuwa pewien subiektywny przyrost, niewielki ale odczuwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 15 minut temu, alastair napisał: nowoczesne sterowniki nie dzialaja w taki durny sposob "jest dobrze jade, jest zle odcinam". Obecnie zwykle jest mapa modyfikacji zaplonu temp. silnika-temp. w dolocie, podobnie modyfikowane jest dawkowanie paliwa Chyba nie wszędzie byli tacy mądrzy. Rozmawiałem kiedyś z gościem, któremu w Fieście ST 1.6 Ecoboost po podniesieniu doładowania, wywalało błąd. Po wymianie IC błąd zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 fiesta ma wiecej niz jedno zabezpieczenie , jak program lipa to bedzie sypalo bledami temp btw tam tez jest 60 st wtedy cofa i odcina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 27 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2017 3 godziny temu, Marcinekkk napisał: fiesta ma wiecej niz jedno zabezpieczenie , jak program lipa to bedzie sypalo bledami temp btw tam tez jest 60 st wtedy cofa i odcina ciekawi mnie jaka moze byc temp. w dolocie w autach doladowanych (gdzie z jednej strony turbina powietrze podgrzewa ale IC schladza), bo ja znam tylko wolnossaki. 60 stopni jako wartosc graniczna odciecia wydaje mi sie nisko. Np. w moim Szuwaru wychodzilo ze przy 30 stopni powietrza osiagniecie 55 st w dolocie podczas postoju w korku nie jest zadnym wyczynem. a ponizej mapka cofania zaplonu w wolnossacym silniku Mazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.