lisik Napisano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 Auto to 3.0 diesel bmw bez dpf 2006 rok. Za intercoolerem prowadzi do silnika metalowa rura z dwoma gumowymi kolankami. Jedno kolanko (ok 25cm dł) pękło na mniejszej krzywiźnie i auto zaczęło kopcić i osłabło. Pękła guma na ok 5 cm ale te włókna w srodku nie popękały. Wyczyściłem to kolanko odtłuściłem, pęknięcie zalałem superglue (chyba średnio zadziałał ale już nie wnikałem) i całe kolanko zakleiłem tak na 6x oplecioną taśmą przylepną taką z nitkami (duct tape a la MacGyver firmy 3M). I działa i zaczął jechać jak jeszcze chyba nigdy przez dwa lata jak go mam. Pytanie jakie tam jest ciśnienie w tych rurach- czy poradziłem sobie na miesiąc czy na pare godzin jazdy? EDIT- odpowiedz np. 1 bar mi nic nie powie- bardziej chodzi mi o to czy jest takie jak w dmuchanym baseniku mojej córki czy w dętce roweru? W baseniku taśma pomoże w dętce nie- stad pytam bo nie wiem jak szybko potrzebuje nowej części a nie mam czasu za bardzo za tym teraz chodzić i nie wiem czy bardzo musze go znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 Zaczął kopcić i osłabł, bo powietrze mu uciekało w komorę i nagle miał mocno za bogatą mieszankę. Jak zaczął jechać lepiej niż przed awarią, to znaczy, że już jakiś czas była nieszczelność, ino na tyle mała, że się nie rzucała w oczy. Jeśli taśma oryginalna 3M, to może to długi czas wytrzymać, bo cholerstwo mocne jest. Może, ale nie musi. Ale skoro działa, to ja bym rolkę wrzucił do bagażnika i się nie przejmował, tylko na spokojnie szukał nowego kolanka. Może niekoniecznie oryginał, może jakieś tuningowe będzie tańsze, a równie dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Kolega tak ratował przewód gumowy pomiędzy intercoolerem a dolotem w silniku Forda 1.8TDCI [90KM]. Po miesiącu ta taśma mu puściła, olej z turbiny działa nie korzystnie w tym wypadku. Zależy ile jeździsz. Jak potrzebujesz doraźnie, to na próbę przejechałbym się żwawiej tak żeby turbina "miała co robić" po tym zobaczył taśma puchnie i czy jest szczelna. Jak będzie ok to doraźnie bym pojeździł bez szaleństw oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Olej rozpuszcza gumę i ja osłabia. Jak olej pójdzie na klej taśmy to go rozpusci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Ciśnienie w dolocie w różnych silnikach moze byc różne. Tak zwane soft turbo mają do 1at (ok polowa ciśnienia w kole teojego auta). Mocne silniki ktore bez turbo nie pojadą- takie jak twoje moga mieć od 1 at do 3 at. Standardowo mozna przyjąć ze u ciebie moze tam być ok 1,5 do 2 at. Czyli z grubsza tyle co w niedopompowanej oponie auta osobowego. Tą rurę postaraj się wymienić. Bedziesz jeździł spokojnie. Peknac moze w kazdej chwili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.