Skocz do zawartości

chlodnica paliwa


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

a wiec tak sie zastanawiam jakie efekty daloby by zamontowanie takowej chlodnicy (jak w temacie) w moim wozidelku.

zauwazam, ze coaaz wiecej smoachodow jest w taka chlodnice wyposazonych.

czy ktos moglby w przystepnych slowach wyjasnic korzysci plynacde z takiego wynlazka?

oczywiscie poza oczywistymi jak nizsza temp paliwa hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> a wiec tak sie zastanawiam jakie efekty daloby by zamontowanie

> takowej chlodnicy (jak w temacie) w moim wozidelku.

> zauwazam, ze coaaz wiecej smoachodow jest w taka chlodnice

> wyposazonych.

> czy ktos moglby w przystepnych slowach wyjasnic korzysci plynacde z

> takiego wynlazka?

> oczywiscie poza oczywistymi jak nizsza temp paliwa

z tego co wiem to tylko oddalasz sie od spalana stukowego, bo mocy to z tego raczej nie bedzie. chlodne powietrze to wiecej tlenu, ale chlodne paliwo wink.gif z tym ze moge sie jeszcze mylic zeby.GIF

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> a wiec tak sie zastanawiam jakie efekty daloby by zamontowanie

> takowej chlodnicy (jak w temacie) w moim wozidelku.

> zauwazam, ze coaaz wiecej smoachodow jest w taka chlodnice

> wyposazonych.

> czy ktos moglby w przystepnych slowach wyjasnic korzysci plynacde z

> takiego wynlazka?

> oczywiscie poza oczywistymi jak nizsza temp paliwa

Jak dla mnie jest to jakiś maketingowy chwyt, bo normalnie paliwo krąży przewodami od pompy do silnika i z powrotem i po dodze się chłodzi. Poza tym w czasie wtrysku i parowania temperatura paliwa spada (zjawisko zimna, jak kapnie paliwko na rękę). Może w jakiś specyficznych samochodach to coś da, ale normalnie - cienko to widzę.

Więc jest to wyciąganie kasiory, ale jeśli są leszcze , którzy chcą to kupić to ja zakładam produkcję chłodnic paliwa. Jakieś pseudonakowe i pseudotechiczne brednie, które łyknie głup, który się nie zna mogę wymyśleć i kaska płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie jest to jakiś maketingowy chwyt, bo normalnie paliwo

> krąży przewodami od pompy do silnika i z powrotem

confused.gif hmm... zawsze myslalem ze jak paliwo leci do silnika ( wtryskiwaczy, gaznika) to juz nie wraca z powrotem cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm... zawsze myslalem ze jak paliwo leci do silnika (

> wtryskiwaczy, gaznika) to juz nie wraca z powrotem

a to zalezy zlosnik.gif

przyklad, silniki fiatowskie FIRE:

1,2MPI 75KM - listwa z powrotem

1,2MPI 60KM - listwa bez powrotu

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm... zawsze myslalem ze jak paliwo leci do silnika (

> wtryskiwaczy, gaznika) to juz nie wraca z powrotem

To się myliłeś wink.gif

Pompa pompuje z jakimś sałym wydatiem, paliwko idzie na listwę wtrysków, na której jest regulator ciśnienia, któego działanie polega zgrubnie na spuszczaniu nadmiaru paliwa do przewodu powrotnego (w zależności od ciśnienia w kolektorze) i potem do baku z powrotem.W gaźniku to samo, tyle, że zamiast listwy wtrysków jest komora pływakowa i zawór iglicowy.

Większość paliwka nie idzie do silnika, tylko z powrotem do zbiornika.

Prszewody paliwowe to jakieś 2 metry rurki x 2 (bo w dwie strony) pod podłogą bryki, więc chłodzenie jest całkiem niezłe.

Jak ktoś chce chłodnicę paliwa, to proszę na PRV - sprzedam mu blok wodny od procka jako chłodnicę paliwka z 200% przebitki i wszyscy będą zadowoleni rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Tylko piszcie, jakąchcecie, chłodnicę paliwa powrotnego, czy napływającego. Każda ma inne zalety i wady (które notabene też są zaletami), ale najlepiej, gdy zamontujemy obie (blok od proca + blok od grafiki z ładnymi napisami TJUNING). Wentylatorki na 12V dorzucam gratis rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Kupujesz, to poczuj się 270747800-sex.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wiem to tylko oddalasz sie od spalana stukowego, bo mocy to

> z tego raczej nie bedzie. chlodne powietrze to wiecej tlenu, ale

> chlodne paliwo z tym ze moge sie jeszcze mylic

> Pozdrawiam

czyli mozemy sie dalej doprezac? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie jest to jakiś maketingowy chwyt, bo normalnie paliwo

> krąży przewodami od pompy do silnika i z powrotem i po dodze się

> chłodzi. Poza tym w czasie wtrysku i parowania temperatura

> paliwa spada (zjawisko zimna, jak kapnie paliwko na rękę). Może

> w jakiś specyficznych samochodach to coś da, ale normalnie -

> cienko to widzę.

> Więc jest to wyciąganie kasiory, ale jeśli są leszcze , którzy chcą

> to kupić to ja zakładam produkcję chłodnic paliwa. Jakieś

> pseudonakowe i pseudotechiczne brednie, które łyknie głup, który

> się nie zna mogę wymyśleć i kaska płynie.

ja nie wiem czy jest chwyt czy nie... moze to ja pomylilem lub zostalem wprowadzony w blad kiedy pytalem "co to jest?"

zasadniczo chodzi mi o chlodnice/zebrowanie montowane w oplach pod podloga po stronie pasazera. na moje pytania co to za ustrojstwo uslyszalem, ze wlasnie chldonica paliwa.

czy zby mnie perfidnie w blad wprowadzono? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie wiem czy jest chwyt czy nie... moze to ja pomylilem lub

> zostalem wprowadzony w blad kiedy pytalem "co to jest?"

> zasadniczo chodzi mi o chlodnice/zebrowanie montowane w oplach pod

> podloga po stronie pasazera. na moje pytania co to za ustrojstwo

> uslyszalem, ze wlasnie chldonica paliwa.

> czy zby mnie perfidnie w blad wprowadzono?

W silnikach HDI (wtrysk bezpośredni) się robi chłodnicę paliwa, bo pewnie się grzeje od pompowania do wysokiego ciśnienia.

W innych wypadkach to chyba mało potrzebne. Czyli, jeśli bryka tego nie ma w standardzie, to nie jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silnikach HDI (wtrysk bezpośredni) się robi chłodnicę paliwa, bo

> pewnie się grzeje od pompowania do wysokiego ciśnienia.

> W innych wypadkach to chyba mało potrzebne. Czyli, jeśli bryka tego

> nie ma w standardzie, to nie jest potrzebne.

u mnie w TDI temperatura paliwa potrafi przekroczyć 80* crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiele aut nie ma powrotu paliwa z listwy i wiele nowoczesnych aut ma

> chlodnice paliwa

> wiec po co tak sie madrowac?

Kolego, jak nie ma powrotu z listwy, to jak ona chłodzi to paliwo?

Wyraźnie napisałem, że jeśli samochód nie ma seryjnie chłodnicy paliwa, to nie ma sensu montować, a jak ktoś chce to zrobić, to

jest ...

A jeśli ma seryjnie tą chłodnicę to jest to najczęściej wtrysk bezpośredni i też nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli mozemy sie dalej doprezac?

Generalnie też, ale, im zimniejsza mieszanka paliwowo powietrzna, tym większe napełnianie jednostkowe. Wszyscy dążą do jak najlepszego odizolowania dolotu, w celu uzyskania jak najniższej temperatury napłyuwającego powietrza. W ten sam sposób można postąpić w stosunku do paliwa. Zimniejsza mieszanka da nam również oczywiście minimalnie większą odporność na występowanie spalania stukowego.

Ja mam w autku stopień sprężania 11,1:1, ale jak narazie takich patentów stosować nei muszę, bo jak sie dobrze poreguluje to nawet na Pb95 nie stuka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie w TDI temperatura paliwa potrafi przekroczyć 80*

To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika

I to tyle odemnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo

> tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się

> miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się

> dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika

> I to tyle odemnie

zimne powietrze - cieple paliwo ---> zloty srodek hmm.gifzlosnik.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo

> tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się

> miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się

> dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika

> I to tyle odemnie

Na hamowni wyglądało to nieco inaczej - z powodu temp. paliwa ~90 (bak był prawie pusty) moc nieco spadła i był niezły batory... jak zatankowałem do pełna, temp. paliwa spadła i dymienie się zmniejszyło a wyniki się poprawiły.

Z tego co wiem chłodzenie paliwa (przynajmniej w tdi) jest bardzo ważne i w mocniejszych wersjach montuje się wydajne chłodnice - co zresztą mam zamiar zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo

> tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się

> miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się

> dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika

> I to tyle odemnie

Akurat w przypadku oleju napędowego to paliwko nie ma parować, tylko się rozpylać w komorze spalania.

A dlaczego powinno być zimne, to nie wiem - jestem zbyt cienki - wszak temp powietrza w momencie wtrysku ma parę setek, o ile nie tyś stopni celcjusza, więc dlaczego to 60 stopni różnicy temp paliwa ma robić różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie też, ale, im zimniejsza mieszanka paliwowo powietrzna, tym

> większe napełnianie jednostkowe. Wszyscy dążą do jak najlepszego

> odizolowania dolotu, w celu uzyskania jak najniższej temperatury

> napłyuwającego powietrza. W ten sam sposób można postąpić w

> stosunku do paliwa. Zimniejsza mieszanka da nam również

> oczywiście minimalnie większą odporność na występowanie spalania

> stukowego.

> Ja mam w autku stopień sprężania 11,1:1, ale jak narazie takich

> patentów stosować nei muszę, bo jak sie dobrze poreguluje to

> nawet na Pb95 nie stuka

Chodzi przede wszystkim o dolot zimnego powietrza ponieważ ma ono większą gęstość i można go wtedy wagowo więcej upchać w cylider - czyli zwiększyć napełnianie i tym samym moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat w przypadku oleju napędowego to paliwko nie ma parować, tylko

> się rozpylać w komorze spalania.

> A dlaczego powinno być zimne, to nie wiem - jestem zbyt cienki -

> wszak temp powietrza w momencie wtrysku ma parę setek, o ile nie

> tyś stopni celcjusza, więc dlaczego to 60 stopni różnicy temp

> paliwa ma robić różnicę?

Paliwo noPb powinno mieć pewną temperaturę i to zbliżoną to temp. parowania żeby otrzymać dobrą mieszankę (dobrze wymieszaną). Natomiast chłodnica paliwa stosowana jest w dieslach dlatego że pompowtryskiwacze wytwarzają ciśnienia rzędu nawet 1000barów i zbyt "ciepłe" paliwo przy takim sprężeniu mogłoby nawet doprowadzić do przekroczenia temperatury zapłonu oleju napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paliwo noPb powinno mieć pewną temperaturę i to zbliżoną to temp.

> parowania żeby otrzymać dobrą mieszankę (dobrze wymieszaną).

> Natomiast chłodnica paliwa stosowana jest w dieslach dlatego że

> pompowtryskiwacze wytwarzają ciśnienia rzędu nawet 1000barów i

> zbyt "ciepłe" paliwo przy takim sprężeniu mogłoby nawet

> doprowadzić do przekroczenia temperatury zapłonu oleju

> napędowego.

Ale bez tlenu się nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale bez tlenu się nie zapali.

Masz rację, ale myślę raczej że ma to związek bardziej z utratą właściwości fizkochmiecznych oleju napędowego - przecież w takich wlaśnie warunkach dokonuje się krakowania ropy.... wysoka temp. i ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jesteś w błędzie, z życia wzięte paliwo schłodzone i trzymane w małej lodówce turystycznej wypełnionej suchym lodem zostało wlane do baku chwilę przed zawodami, efekt był odczuwalny, samochód jeździł w mistrzostwach polski rallycrossu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jesteś w błędzie, z życia wzięte paliwo schłodzone i trzymane w

> małej lodówce turystycznej wypełnionej suchym lodem zostało

> wlane do baku chwilę przed zawodami, efekt był odczuwalny,

> samochód jeździł w mistrzostwach polski rallycrossu

Myślałem, że mówimy o chłodnicy paliwa, a nie o lodówce.

Czytaj ze zrozumieniem, pisałem, że przewody paliwowe i zbiornik, to jest wystarczająca chłodnica, a nie, że schłodzenie paliwa nie pomoże.

A co do paliwa mrożonego to też nie jestem pewnie, czy to coś daje zauważalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uwierz daje

Przy turbo, czy bez turbo? Oczywiście mówimy o mrożeniu, bo sprawę chłodnicy paliwa w benzyniakach mamy wjaśnioną - paliwo się nie grzeje, więc więcej niż i tak nie schłodzi.

A podeprzesz swoje wywody jakąś teorią?

Dlaczego mrożone paliwko jest lepsze niż "pokojowe"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.