coenmz Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 witam a wiec tak sie zastanawiam jakie efekty daloby by zamontowanie takowej chlodnicy (jak w temacie) w moim wozidelku. zauwazam, ze coaaz wiecej smoachodow jest w taka chlodnice wyposazonych. czy ktos moglby w przystepnych slowach wyjasnic korzysci plynacde z takiego wynlazka? oczywiscie poza oczywistymi jak nizsza temp paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 chlodnica paliwa pierwsze slysze, wstyd sie przyznac pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > witam > a wiec tak sie zastanawiam jakie efekty daloby by zamontowanie > takowej chlodnicy (jak w temacie) w moim wozidelku. > zauwazam, ze coaaz wiecej smoachodow jest w taka chlodnice > wyposazonych. > czy ktos moglby w przystepnych slowach wyjasnic korzysci plynacde z > takiego wynlazka? > oczywiscie poza oczywistymi jak nizsza temp paliwa z tego co wiem to tylko oddalasz sie od spalana stukowego, bo mocy to z tego raczej nie bedzie. chlodne powietrze to wiecej tlenu, ale chlodne paliwo z tym ze moge sie jeszcze mylic Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > witam > a wiec tak sie zastanawiam jakie efekty daloby by zamontowanie > takowej chlodnicy (jak w temacie) w moim wozidelku. > zauwazam, ze coaaz wiecej smoachodow jest w taka chlodnice > wyposazonych. > czy ktos moglby w przystepnych slowach wyjasnic korzysci plynacde z > takiego wynlazka? > oczywiscie poza oczywistymi jak nizsza temp paliwa Jak dla mnie jest to jakiś maketingowy chwyt, bo normalnie paliwo krąży przewodami od pompy do silnika i z powrotem i po dodze się chłodzi. Poza tym w czasie wtrysku i parowania temperatura paliwa spada (zjawisko zimna, jak kapnie paliwko na rękę). Może w jakiś specyficznych samochodach to coś da, ale normalnie - cienko to widzę. Więc jest to wyciąganie kasiory, ale jeśli są leszcze , którzy chcą to kupić to ja zakładam produkcję chłodnic paliwa. Jakieś pseudonakowe i pseudotechiczne brednie, które łyknie głup, który się nie zna mogę wymyśleć i kaska płynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > Jak dla mnie jest to jakiś maketingowy chwyt, bo normalnie paliwo > krąży przewodami od pompy do silnika i z powrotem hmm... zawsze myslalem ze jak paliwo leci do silnika ( wtryskiwaczy, gaznika) to juz nie wraca z powrotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > hmm... zawsze myslalem ze jak paliwo leci do silnika ( > wtryskiwaczy, gaznika) to juz nie wraca z powrotem a to zalezy przyklad, silniki fiatowskie FIRE: 1,2MPI 75KM - listwa z powrotem 1,2MPI 60KM - listwa bez powrotu pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > a to zalezy > przyklad, silniki fiatowskie FIRE: > 1,2MPI 75KM - listwa z powrotem > 1,2MPI 60KM - listwa bez powrotu > pozdr. A HA dzieki za uswiadomienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > A HA dzieki za uswiadomienie a kolega to chyba malucha nie mial tam wszystko bylo widac jak na dloni pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 > hmm... zawsze myslalem ze jak paliwo leci do silnika ( > wtryskiwaczy, gaznika) to juz nie wraca z powrotem To się myliłeś Pompa pompuje z jakimś sałym wydatiem, paliwko idzie na listwę wtrysków, na której jest regulator ciśnienia, któego działanie polega zgrubnie na spuszczaniu nadmiaru paliwa do przewodu powrotnego (w zależności od ciśnienia w kolektorze) i potem do baku z powrotem.W gaźniku to samo, tyle, że zamiast listwy wtrysków jest komora pływakowa i zawór iglicowy. Większość paliwka nie idzie do silnika, tylko z powrotem do zbiornika. Prszewody paliwowe to jakieś 2 metry rurki x 2 (bo w dwie strony) pod podłogą bryki, więc chłodzenie jest całkiem niezłe. Jak ktoś chce chłodnicę paliwa, to proszę na PRV - sprzedam mu blok wodny od procka jako chłodnicę paliwka z 200% przebitki i wszyscy będą zadowoleni Tylko piszcie, jakąchcecie, chłodnicę paliwa powrotnego, czy napływającego. Każda ma inne zalety i wady (które notabene też są zaletami), ale najlepiej, gdy zamontujemy obie (blok od proca + blok od grafiki z ładnymi napisami TJUNING). Wentylatorki na 12V dorzucam gratis Kupujesz, to poczuj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 23 Maja 2006 Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 zainwestuj w paliwo ELF'a na zawody... da to lepsze efekty niz ingerowanie w uklad paliwowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > zainwestuj w paliwo ELF'a na zawody... da to lepsze efekty niz > ingerowanie w uklad paliwowy... jakie zawody? z czym na te zawody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > chlodnica paliwa pierwsze slysze, wstyd sie przyznac > pozdr. ja tez nie sadzilem, ze jest cos takiego. ale wychodzi na to, ze albo ja cos pomylilem, albo wcale nie jest to az taki kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > z tego co wiem to tylko oddalasz sie od spalana stukowego, bo mocy to > z tego raczej nie bedzie. chlodne powietrze to wiecej tlenu, ale > chlodne paliwo z tym ze moge sie jeszcze mylic > Pozdrawiam czyli mozemy sie dalej doprezac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > Jak dla mnie jest to jakiś maketingowy chwyt, bo normalnie paliwo > krąży przewodami od pompy do silnika i z powrotem i po dodze się > chłodzi. Poza tym w czasie wtrysku i parowania temperatura > paliwa spada (zjawisko zimna, jak kapnie paliwko na rękę). Może > w jakiś specyficznych samochodach to coś da, ale normalnie - > cienko to widzę. > Więc jest to wyciąganie kasiory, ale jeśli są leszcze , którzy chcą > to kupić to ja zakładam produkcję chłodnic paliwa. Jakieś > pseudonakowe i pseudotechiczne brednie, które łyknie głup, który > się nie zna mogę wymyśleć i kaska płynie. ja nie wiem czy jest chwyt czy nie... moze to ja pomylilem lub zostalem wprowadzony w blad kiedy pytalem "co to jest?" zasadniczo chodzi mi o chlodnice/zebrowanie montowane w oplach pod podloga po stronie pasazera. na moje pytania co to za ustrojstwo uslyszalem, ze wlasnie chldonica paliwa. czy zby mnie perfidnie w blad wprowadzono? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Maja 2006 Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > ja nie wiem czy jest chwyt czy nie... moze to ja pomylilem lub > zostalem wprowadzony w blad kiedy pytalem "co to jest?" > zasadniczo chodzi mi o chlodnice/zebrowanie montowane w oplach pod > podloga po stronie pasazera. na moje pytania co to za ustrojstwo > uslyszalem, ze wlasnie chldonica paliwa. > czy zby mnie perfidnie w blad wprowadzono? W silnikach HDI (wtrysk bezpośredni) się robi chłodnicę paliwa, bo pewnie się grzeje od pompowania do wysokiego ciśnienia. W innych wypadkach to chyba mało potrzebne. Czyli, jeśli bryka tego nie ma w standardzie, to nie jest potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Maja 2006 Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 > W silnikach HDI (wtrysk bezpośredni) się robi chłodnicę paliwa, bo > pewnie się grzeje od pompowania do wysokiego ciśnienia. > W innych wypadkach to chyba mało potrzebne. Czyli, jeśli bryka tego > nie ma w standardzie, to nie jest potrzebne. u mnie w TDI temperatura paliwa potrafi przekroczyć 80* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Maja 2006 Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 wiele aut nie ma powrotu paliwa z listwy i wiele nowoczesnych aut ma chlodnice paliwa wiec po co tak sie madrowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 24 Maja 2006 Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 > wiele aut nie ma powrotu paliwa z listwy i wiele nowoczesnych aut ma > chlodnice paliwa > wiec po co tak sie madrowac? Kolego, jak nie ma powrotu z listwy, to jak ona chłodzi to paliwo? Wyraźnie napisałem, że jeśli samochód nie ma seryjnie chłodnicy paliwa, to nie ma sensu montować, a jak ktoś chce to zrobić, to jest ... A jeśli ma seryjnie tą chłodnicę to jest to najczęściej wtrysk bezpośredni i też nie ma co kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 24 Maja 2006 Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 > czyli mozemy sie dalej doprezac? Generalnie też, ale, im zimniejsza mieszanka paliwowo powietrzna, tym większe napełnianie jednostkowe. Wszyscy dążą do jak najlepszego odizolowania dolotu, w celu uzyskania jak najniższej temperatury napłyuwającego powietrza. W ten sam sposób można postąpić w stosunku do paliwa. Zimniejsza mieszanka da nam również oczywiście minimalnie większą odporność na występowanie spalania stukowego. Ja mam w autku stopień sprężania 11,1:1, ale jak narazie takich patentów stosować nei muszę, bo jak sie dobrze poreguluje to nawet na Pb95 nie stuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastek333 Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 > u mnie w TDI temperatura paliwa potrafi przekroczyć 80* To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika I to tyle odemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 > To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo > tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się > miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się > dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika > I to tyle odemnie zimne powietrze - cieple paliwo ---> zloty srodek pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bastek333 Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 > To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo > tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się > miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się > dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika > I to tyle odemnie Na hamowni wyglądało to nieco inaczej - z powodu temp. paliwa ~90 (bak był prawie pusty) moc nieco spadła i był niezły batory... jak zatankowałem do pełna, temp. paliwa spadła i dymienie się zmniejszyło a wyniki się poprawiły. Z tego co wiem chłodzenie paliwa (przynajmniej w tdi) jest bardzo ważne i w mocniejszych wersjach montuje się wydajne chłodnice - co zresztą mam zamiar zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 26 Maja 2006 Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 > To ja bym się właśnie cieszył w takim wypadku - im goretsze paliwo > tym lepiej odparowuje ,a im lepiej odparowuje tym lepiej się > miesza z powietrzem i mieszanka jest "lepsza" -znac się > dokładniej się spala paliwo - czyli lepsza sprwność silnika > I to tyle odemnie Akurat w przypadku oleju napędowego to paliwko nie ma parować, tylko się rozpylać w komorze spalania. A dlaczego powinno być zimne, to nie wiem - jestem zbyt cienki - wszak temp powietrza w momencie wtrysku ma parę setek, o ile nie tyś stopni celcjusza, więc dlaczego to 60 stopni różnicy temp paliwa ma robić różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klonek78 Napisano 28 Maja 2006 Udostępnij Napisano 28 Maja 2006 > Generalnie też, ale, im zimniejsza mieszanka paliwowo powietrzna, tym > większe napełnianie jednostkowe. Wszyscy dążą do jak najlepszego > odizolowania dolotu, w celu uzyskania jak najniższej temperatury > napłyuwającego powietrza. W ten sam sposób można postąpić w > stosunku do paliwa. Zimniejsza mieszanka da nam również > oczywiście minimalnie większą odporność na występowanie spalania > stukowego. > Ja mam w autku stopień sprężania 11,1:1, ale jak narazie takich > patentów stosować nei muszę, bo jak sie dobrze poreguluje to > nawet na Pb95 nie stuka Chodzi przede wszystkim o dolot zimnego powietrza ponieważ ma ono większą gęstość i można go wtedy wagowo więcej upchać w cylider - czyli zwiększyć napełnianie i tym samym moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klonek78 Napisano 28 Maja 2006 Udostępnij Napisano 28 Maja 2006 > Akurat w przypadku oleju napędowego to paliwko nie ma parować, tylko > się rozpylać w komorze spalania. > A dlaczego powinno być zimne, to nie wiem - jestem zbyt cienki - > wszak temp powietrza w momencie wtrysku ma parę setek, o ile nie > tyś stopni celcjusza, więc dlaczego to 60 stopni różnicy temp > paliwa ma robić różnicę? Paliwo noPb powinno mieć pewną temperaturę i to zbliżoną to temp. parowania żeby otrzymać dobrą mieszankę (dobrze wymieszaną). Natomiast chłodnica paliwa stosowana jest w dieslach dlatego że pompowtryskiwacze wytwarzają ciśnienia rzędu nawet 1000barów i zbyt "ciepłe" paliwo przy takim sprężeniu mogłoby nawet doprowadzić do przekroczenia temperatury zapłonu oleju napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 > Paliwo noPb powinno mieć pewną temperaturę i to zbliżoną to temp. > parowania żeby otrzymać dobrą mieszankę (dobrze wymieszaną). > Natomiast chłodnica paliwa stosowana jest w dieslach dlatego że > pompowtryskiwacze wytwarzają ciśnienia rzędu nawet 1000barów i > zbyt "ciepłe" paliwo przy takim sprężeniu mogłoby nawet > doprowadzić do przekroczenia temperatury zapłonu oleju > napędowego. Ale bez tlenu się nie zapali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klonek78 Napisano 29 Maja 2006 Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 > Ale bez tlenu się nie zapali. Masz rację, ale myślę raczej że ma to związek bardziej z utratą właściwości fizkochmiecznych oleju napędowego - przecież w takich wlaśnie warunkach dokonuje się krakowania ropy.... wysoka temp. i ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 to jesteś w błędzie, z życia wzięte paliwo schłodzone i trzymane w małej lodówce turystycznej wypełnionej suchym lodem zostało wlane do baku chwilę przed zawodami, efekt był odczuwalny, samochód jeździł w mistrzostwach polski rallycrossu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 > to jesteś w błędzie, z życia wzięte paliwo schłodzone i trzymane w > małej lodówce turystycznej wypełnionej suchym lodem zostało > wlane do baku chwilę przed zawodami, efekt był odczuwalny, > samochód jeździł w mistrzostwach polski rallycrossu Myślałem, że mówimy o chłodnicy paliwa, a nie o lodówce. Czytaj ze zrozumieniem, pisałem, że przewody paliwowe i zbiornik, to jest wystarczająca chłodnica, a nie, że schłodzenie paliwa nie pomoże. A co do paliwa mrożonego to też nie jestem pewnie, czy to coś daje zauważalnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 uwierz daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 > uwierz daje Przy turbo, czy bez turbo? Oczywiście mówimy o mrożeniu, bo sprawę chłodnicy paliwa w benzyniakach mamy wjaśnioną - paliwo się nie grzeje, więc więcej niż i tak nie schłodzi. A podeprzesz swoje wywody jakąś teorią? Dlaczego mrożone paliwko jest lepsze niż "pokojowe"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 dlatego że mieszanka jest zimniejsza a jak jest zimniejsza to większa jej ilość jest w stanie się spalić. sprawdzone to zostało w autach które zdobyły tytuły mistrzów polski rallycrossu (wolnossące auta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.