Pipper Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 (edytowane) Witajcie! Miałem Ci ja kiedyś Sorento, głupi byłem i je sprzedałem... Nowy właściciel je popsuł... Szukam ogólnie jakiegoś czołgu pokroju Sorento I gen, czyli rama i reduktor oraz klasyczne napędy. Pojawił się pojazd marki Ssangyong Rexton I gen lub II gen. Czy warto w coś takiego iść? 3 silniki dostępne: 3.2 benzyna -> pod lpg 2,9 diesel - podobno toporny 2,7 diesel - podobno to 270CDI Silniki z Merca, skrzynie podobno też... Manual, czy automat? No i właśnie, warto się tym interesować w ogóle? Jak z rdzą? Jak z awariami? Budżet 20kpln na zakup. Wszelkie rady mile widziane Edytowane 19 Lipca 2020 przez Pipper abc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fmk Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Samochody fajne... tylko części drogie, i nie ma zbyt wiele zamienników... Jak chcesz więcej info to pisz PW Edytowane 27 Stycznia 2018 przez fmk zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Fałka ci się już znudziła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 16 godzin temu, AxiT napisał: Fałka ci się już znudziła? Fałka w domu zostaje, Lagunę sprzedajemy, bo "za płaska" na obecne potrzeby użytkowniczki Mamy 2 opcje: fałka + jakiś czołg lub fałka i jakaś pchła z 4x4 (ignis 2gen/subaru justy g3x) W fałce ostatnio tylny napęd robił robotę podczas 8 na placu - działa koncertowo A to, że mi się znudziła, tak, pojazdy mi się nudzą po 2-3 miesiącach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Dnia 27.01.2018 o 15:24, fmk napisał: Samochody fajne... tylko części drogie, i nie ma zbyt wiele zamienników... Jak chcesz więcej info to pisz PW Witaj! Faktycznie zgłębiałem temat i nie jest tak różowo z częściami ceny ori/zamienników i z dostępnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 6 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 Fałka w domu zostaje, Lagunę sprzedajemy, bo "za płaska" na obecne potrzeby użytkowniczki Mamy 2 opcje: fałka + jakiś czołg lub fałka i jakaś pchła z 4x4 (ignis 2gen/subaru justy g3x) W fałce ostatnio tylny napęd robił robotę podczas 8 na placu - działa koncertowo A to, że mi się znudziła, tak, pojazdy mi się nudzą po 2-3 miesiącach... To ty lepszy ode mnie. Mnie się nudzą po około roku. Zawsze możesz wystawić koło mojej. Ja teraz to froty za civica szukam. Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 2 minuty temu, AxiT napisał: To ty lepszy ode mnie. Mnie się nudzą po około roku. Zawsze możesz wystawić koło mojej. Wysłane z mojego HAMMER_ENERGY przy użyciu Tapatalka Mnie się samochody nudzą po max 3-4 miesiącach. Honda jest wyjątkiem, bo nie chcę jej sprzedawać... mam 3 chętne kobiety w domu do niej Na razie pomysł zakupu "czołgu" wstrzymany, miałem ostatnio zbyt duży, nieoczekiwany wydatek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 16 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Żeby nie zakładać kolejnego wątku... Rexton 1gen z 3.2 trafia się za granicami naszego pięknego kraju.... w cenie przyzwoitej... Czy warto wchodzić w ten interes? Co tam ruda żre grubo? Końcówka 1gen, czyli roczniki 2005/2006... Szukamy kolejnego pojazdu do garażu, ale trzecia CRV to byłoby przegięcie... Panowie dajcie jakąś alternatywę do 30kpln zakupu... Sorento 1gen w dalszym ciągu rozważam 3.3 Powiedzmy sobie "z tych nowszych po 2000r." Tylko benzyna pod lpg, pojemność do 4L... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 13 godzin temu, Pipper napisał: Sorento 1gen w dalszym ciągu rozważam 3.3 Dobry wybór. Jeszcze Subaru Tribeca ale nie wiem czy starczy budżetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 17 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 21 minut temu, marcindzieg napisał: Dobry wybór. Jeszcze Subaru Tribeca ale nie wiem czy starczy budżetu. Na zdrową braknie 5-8kpln... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 Dnia 16.04.2019 o 22:20, Pipper napisał: Żeby nie zakładać kolejnego wątku... Rexton 1gen z 3.2 trafia się za granicami naszego pięknego kraju.... w cenie przyzwoitej... Czy warto wchodzić w ten interes? Co tam ruda żre grubo? Końcówka 1gen, czyli roczniki 2005/2006... Szukamy kolejnego pojazdu do garażu, ale trzecia CRV to byłoby przegięcie... Panowie dajcie jakąś alternatywę do 30kpln zakupu... Sorento 1gen w dalszym ciągu rozważam 3.3 Powiedzmy sobie "z tych nowszych po 2000r." Tylko benzyna pod lpg, pojemność do 4L... złomnik własnie stestował musso tak wiem to nie to samo ale ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 22 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 4 godziny temu, mokrii napisał: złomnik własnie stestował musso tak wiem to nie to samo ale ..... Widziałem, myślałem nad takim, nawet jechałem po jednego z 3.2 SY, ale odjechał godzinę przed przybyciem na miejsce odjechał z innym właścicielem, stan idealny, od dziadka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 Dnia 17.04.2019 o 11:32, marcindzieg napisał: Dobry wybór. Jeszcze Subaru Tribeca ale nie wiem czy starczy budżetu. Bry No i zagościło w domu znowu Sorento I gen z 3.3 V6 z 2008r. z prawdziwym przebiegiem 138kkm Stoi sobie u mechanika, robi się eksploatacja cała, wracam do PL za jakieś 3 tygodnie i ma być gotowe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 49 minut temu, Pipper napisał: Bry No i zagościło w domu znowu Sorento I gen z 3.3 V6 z 2008r. z prawdziwym przebiegiem 138kkm Stoi sobie u mechanika, robi się eksploatacja cała, wracam do PL za jakieś 3 tygodnie i ma być gotowe Dobra auta. Jeździć i się cieszyć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2019 2 minuty temu, marcindzieg napisał: Dobra auta. Jeździć i się cieszyć Wiem, ale po obejrzeniu kolejnych 14 sztuk z grzechoczącym rozrządem i rdzą, ten trafił się ładny, wiadomo, nie idealny, dlatego mechanik ogarniać będzie od poniedziałku Mruczy ładnie, idzie nieźle, reduktor i mosty cichutko, wszystko działa, oprócz anteny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Dnia 27.07.2019 o 10:52, Pipper napisał: Wiem, ale po obejrzeniu kolejnych 14 sztuk z grzechoczącym rozrządem i rdzą, ten trafił się ładny, wiadomo, nie idealny, dlatego mechanik ogarniać będzie od poniedziałku Mruczy ładnie, idzie nieźle, reduktor i mosty cichutko, wszystko działa, oprócz anteny ... skoro to już druga to napisz coś dobrego o tym samochodzie: trwałość, dzielność, koszty eksploatacji, użytkowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 29 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Dnia 29.12.2019 o 12:04, Pimpa_Vamp napisał: skoro to już druga to napisz coś dobrego o tym samochodzie: trwałość, dzielność, koszty eksploatacji, użytkowanie Trwałość - jak kupisz zdrową i będziesz dbał, to posłuży długo, częsta wymiana oleju i płynów silnik/mosty/skrzynie - tanio nie jest, ale i drogo też nie. Buda niezadbana lubi się z rudą, rama porównując z Toyotami i Nissanem - wytrzymała na korozję. W 3.3 V6 drogie świece/cewki, oleju 5.2l zalewamy 5W30, mało gratów do tuningu offroad. Moja dostała sprężyny H&R + 2", chodzilo o lekkie podniesienie i przede wszystkim usztywnienie kutra rybackiego. Po zmianie amorków i sprężyn jest super. Po przesiadce z CRV 3 z ksenonami na h7 na soczewce, troszkę mało światła. Silnik fajny, jak potrzeba to kręci do 6krpm, a jak trzeba to przy 100km/h na trasie trzyma niecałe 2krpm Jeździ się tym specyficznie, buda+rama i to ciężkie dziadostwo. Ostatnio troszkę zweryfikowałem sprzęt w terenie i coś pociekło z przedniego mostu. Jutro powinienem coś wiedzieć, bo wczoraj wstawiłem do mechanika, nie mam kanału u siebie i jest za zimno, żeby leżeć pod pojazdem Nie lubię jak mi pojazd znaczy teren, więc od razu naprawa, po nocy była plamka wielkości 5zł, myslę, że uszczelniacz też będzie tyle kosztował, gorzej z ilością rozbierania Kupiłem z 3 powodów: 1. Rama 2. Reduktor 3. uciąg na haku To wszystko się sprawdza + dość pancerne zawieszenie w moich rejonach się super sprawdza. Gdyby CRV miało silnik 200KM+, pewnie miałbym trzecią CRV w garażu A Acurę RDX z 2.3T ciężko zdrową znaleźć W ciężkim terenie Vitara lepiej przejdzie, u mnie cywilne ogumienie połączone z masą pojazdu nie zachęca do topienia po klamki... Dla mnie jest to idealny pojazd w trasę i do miasta, jakoś mniej wymuszają pierwszeństwo... Edit: Faktycznie puścił uszczelniacz półosi lewej, zrobione Edytowane 31 Grudnia 2019 przez Pipper 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 19 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 (edytowane) Dnia 29.12.2019 o 12:04, Pimpa_Vamp napisał: skoro to już druga to napisz coś dobrego o tym samochodzie: trwałość, dzielność, koszty eksploatacji, użytkowanie Szpeju w teren pojawia się coraz więcej, część można samemu ogarnąć Do trwałości: w lutym zmieniony kompletny rozrząd i regulacja zaworów, przy 150kkm, rozrząd się wyciąga albo pada napinacz, u mnie padł 1 napinacz, na lewej głowicy. Zmienione wszystko. Teraz spokój mąci info o padających pompach oleju i zatarciu panewek wału, info z forum. Pompa w trakcie organizacji, zmiana w najbliższym czasie, raczej prewencyjnie niż koniecznie, ale zawsze taniej niż gruby remont... Co do modyfikacji: Lift na sprężynach 45mm h&r to był początek... W garażu leżą podkładki do liftu budy od ramy o 2" i kolejne 2" na zawiasie. Materiał na modernizacja tylnego drążka Panharda już jest. Dziś liftuję budę, zawias w przyszłym tygodniu. Po lifcie budy poszerzenia błotników +25mm też leżą obok innych gratów w garażu. Koła to obecnie: 265/70r16 Cooper Discoverer AT 4S i felga stalowa 16x8" ET 0 (sztuk 5, zapas też) Kurcze, to jest jak większe klocki Lego, świetna zabawa, o kasie nie piszę, bo i po co sobie humor psuć Przed liftem budy jest tak: No i po lifcie budy i z poszerzeniami: Edytowane 25 Lipca 2020 przez Pipper 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.