Maxit Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Cześć, Mam auto jak z tematu i (potencjalnie) mam z nim problem. Pojechałem ostatnio na wymianę oleju. Chłopcy wylali stary olej, wymienili filtr, wlali 5l oleju i weszli w menu stanu oleju. Pokazało się, że poziom jest wystarczający do uruchomienia silnika. Po kilku minutach od uruchomienia pokazało poziom MAX. Pomiar powtórzyli 3 razy, zawsze wskazywał MAX. Chłopcy dali mi olej w rękę, mówiąc, że powinno wejść więcej, ale komputer pokazuje to co pokazuje, więc trochę nie wiedzą o co chodzi.. Po przejechaniu ok. 10km dostałem komunikat "Dolej litr oleju". Zatrzymałem się, poczekałem godzinkę, dolałem, znów wskazanie MAX. I teraz pytanie. Czy można wierzyć w ten durny pomiar, skoro nie ma bagnetu i nie można potwierdzić prawidłowości wskazań? Czy tak duże opóźnienie wskazania, to znak, że czujnik jest do wymiany? BMW serii 1 kupowane razem z moim poszło na żyletki, bo zawiesił się czujnik - pokazywał cały czas prawidłowy poziom oleju, a tymczasem silnik się zatarł. To moje pierwsze BMW i raczej ostatnie. Nie lubię go, a do tego uważam, że ten samochód projektował Maciek z Klanu. Niemniej nie mam ochoty wymieniać silnika przez idiotyczny czujnik. Pytanie brzmi: czy ten typ tak ma, czy mam podjąć środki zaradcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 20 godzin temu, Maxit napisał: Cześć, Mam auto jak z tematu i (potencjalnie) mam z nim problem. Pojechałem ostatnio na wymianę oleju. Chłopcy wylali stary olej, wymienili filtr, wlali 5l oleju i weszli w menu stanu oleju. Pokazało się, że poziom jest wystarczający do uruchomienia silnika. Po kilku minutach od uruchomienia pokazało poziom MAX. Pomiar powtórzyli 3 razy, zawsze wskazywał MAX. Chłopcy dali mi olej w rękę, mówiąc, że powinno wejść więcej, ale komputer pokazuje to co pokazuje, więc trochę nie wiedzą o co chodzi.. Po przejechaniu ok. 10km dostałem komunikat "Dolej litr oleju". Zatrzymałem się, poczekałem godzinkę, dolałem, znów wskazanie MAX. I teraz pytanie. Czy można wierzyć w ten durny pomiar, skoro nie ma bagnetu i nie można potwierdzić prawidłowości wskazań? Czy tak duże opóźnienie wskazania, to znak, że czujnik jest do wymiany? BMW serii 1 kupowane razem z moim poszło na żyletki, bo zawiesił się czujnik - pokazywał cały czas prawidłowy poziom oleju, a tymczasem silnik się zatarł. To moje pierwsze BMW i raczej ostatnie. Nie lubię go, a do tego uważam, że ten samochód projektował Maciek z Klanu. Niemniej nie mam ochoty wymieniać silnika przez idiotyczny czujnik. Pytanie brzmi: czy ten typ tak ma, czy mam podjąć środki zaradcze... Ten czujnik działa z opóźnieniem, ale w menu są chyba dwa sposoby sprawdzenia. Opcja "oil level", czy po naszemu "poziom oleju" nie mówi nic o rzeczywistym poziomie i trzeba z manetki szukać na wyświetlaczu. Bardzo ważna uwaga, w BMW 6 cyl zawsze lejemy 6,5 litra oleju, tak było w latach 90-tych i tak jest teraz. Po spuszczeniu oleju, wymianie filtra i nalaniu 5,5 litra mamy dopiero minimalny poziom, przy którym w czasie jazdy będzie wyrzucało komunikat o dolewce. Wlali Ci zdecydowanie za mało, ciekawe, czy choć odpalili silnik do sprawdzenia poziomu w menu. Jeśli wlali 5 litrów, a Ty dolałeś już 1 litr, to jest jeszcze mały zapas do przelania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 3 minuty temu, kaczorek79 napisał: trzeba z manetki szukać na wyświetlaczu. Możesz konkretniej? Tak jak pisałem. Uruchamiali 3 razy, ale sprawdzali poziom oleju na wyświetlaczu centralnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, Maxit napisał: Możesz konkretniej? Tak jak pisałem. Uruchamiali 3 razy, ale sprawdzali poziom oleju na wyświetlaczu centralnym. Googli nie masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 Godzinę temu, kaczorek79 napisał: Googli nie masz? Mam, tylko nie bardzo wiem czego szukać. BMW jest mi całkowicie obce... Dziękuję w każdym razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Dnia 2.08.2018 o 00:12, Maxit napisał: Mam, tylko nie bardzo wiem czego szukać. BMW jest mi całkowicie obce... Dziś jechałem moim BMW. Nie mam tego menu - jak robię to co widać na filmie dostaję tylko 'CHECK OK'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 20 godzin temu, Maxit napisał: Dziś jechałem moim BMW. Nie mam tego menu - jak robię to co widać na filmie dostaję tylko 'CHECK OK'. No to nie wiem, ja tam w każdej bmce od e90 w górę widziałem takie pierdoły na wyświetlaczu z BC. Sprzedaj dziada, popsuty jakiś Może ma zablokowane menu w module. Ktoś z kompem ogarnięty może Ci odblokować na stałe i wszystkie funkcje będą dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: Sprzedaj dziada, popsuty jakiś Nie mogę Wrzuciłem w amortyzację. Jak go teraz sprzedam, to zrobię duży prezent największemu złodziejowi, tzn. Skarbowi Państwa. Musi teraz być ze mną długo, żeby go bez podatków wypisać z działalności. Mam nadzieję, że się nie rozleci przez ten czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.