bolekatepl Napisano 30 Marca 2019 Udostępnij Napisano 30 Marca 2019 Witam Chyba kończy mi sie sprzegło w moim SC choć to dziwne bo ma dopiero ok 60tys km przebiegu (obecnie LUK wcześniejsze Valeo wytrzymało 154tys) Objaw jest taki że na wolnych obrotach wydaje dziwne dźwieki jakieś rzeżenie tak jak by cos było luźne. Po wciśnieciu jest zupełna cisza. Poza hałasem brak jakichkolwiek innych obajwów ślizgania szarpania itp. Czy jest mozliowść żeby np docisk sie poluzował? Ewentualnie cos innego bo nie chce mi sie wierzyc ze po 60 tys sprzegło sie skonczyło. Ewentualnie jakie kupic LUK Valeo czy Sachs czy teraz to wszysko jedno bo w chinach klepane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 2 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2019 Nikt nawet nie wypowie sie w kwestii jakie kupic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2019 Trudno wróżyć Zwalaj skrzynię i sam zobaczysz co jest, może łożysko oporowe się posypało dlatego coś rzęzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2019 Jak miałem CC. To strasznie coś rzezilo na jałowym póki się nie nagrzalo, z czasem efekt się nasilał. ( Domniemam że zakatowalem łożysko od szybkiego strzelania że sprzęgła i jazdy w stylu WRC ile fabryka dała,nie wytrzymało tarcia i temperatury...itp) Miałem komplet wtedy Valeo z takim łożyskiem foto 1... Niestety mała powierzchnia styku z dociskiem spłaszczyła ten pierścień co jest łożyskowany i zaczęło piszczeć rzęzic trzeć. Zima była najgorsza....przy -15 targalem skrzynie z poziomu lewarka i podpórek żeby wymienić znów komplet sprzęgła( na tamte czasy koszt 160zl) wymiana na komplet od luka z mniej więcej takim łożyskiem foto2 (podgląd SKF) i na tamte czasy zestaw od luka wytrzymał katowanie do złomowania. Może siadlo łożysko??? Ps fotki na szybko podkładowe żeby było wiadomo różnice wizualnie mniej wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 3 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2019 No właśnie teraz mam Luka ale jakie było łożysko to pojecia nie mam. Dlatego zastanawiam sie jakiej firmy kupic teraz sprzego żeby polatac przynajmniej te 100tys jak wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentoPassion Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 Z łóżkiem oporowym to jest jeden problem są dwa rodzaje tak jak na zdjęciu wyżej jak nie pamiętasz które ty masz to najpierw albo zamówić dwa i jedno później zwrócić albo rozebrać i wtedy dopiero kupić. Na moje to jestem pewien że u Ciebie usterka to właśnie owe łożysko ten sam problem miałem. Ja założyłem łożysko Sachs sprzęgło Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 Dnia 30.03.2019 o 19:20, bolekatepl napisał: Witam Chyba kończy mi sie sprzegło w moim SC choć to dziwne bo ma dopiero ok 60tys km przebiegu (obecnie LUK wcześniejsze Valeo wytrzymało 154tys) Objaw jest taki że na wolnych obrotach wydaje dziwne dźwieki jakieś rzeżenie tak jak by cos było luźne. Po wciśnieciu jest zupełna cisza. Poza hałasem brak jakichkolwiek innych obajwów ślizgania szarpania itp. Czy jest mozliowść żeby np docisk sie poluzował? Ewentualnie cos innego bo nie chce mi sie wierzyc ze po 60 tys sprzegło sie skonczyło. Ewentualnie jakie kupic LUK Valeo czy Sachs czy teraz to wszysko jedno bo w chinach klepane W moim seju od nowości coś tak hlupotało- jak wcisnąłem sprzęgło- była cisza. Jeździłem tak do ponad 150 kkm, czyli do momentu gdy docisk strzelił. Tak, że nie musisz moim zdaniem tak się spieszyć z tą wymianą sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Właśnie też tak myśle że bez sensu rozbierac jak poza hałasem nic wiecej sie nie dzieje. Mam tylko zamiar zamówic sprzegło niech leży w garażu w razie czego tylko teraz nie wiem jakie kupic bo ceny podobne LUK Valeo czy Sachs. Valeo miałem od nowości teraz mam Luka z Sachsem nie miałem nigdy doczynienia choc opinie sa takie ze to najlepsza marka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Do seja 1.1 raczej proponowałbym LUK-a, gdyż w Valeo (które używałem i to nie raz) mimo bardzo wytrzymałej tarczy (której zużycie było malutkie), dociski lubią sobie pękać nieco za szybko. Wydaje mi się, że wytrzymałość docisku można poprawić poprzez niezbyt mocne dokręcenie śruby regulacyjnej na lince- mianowicie zbyt mocne dokręcenie nakrętki powoduje (jak mniemam), zbyt silne dociskanie sprężyny; czyli- docisk jest już odsunięty i można by zmienić bieg, ale my (mając za mocno podkręconą regulację) jeszcze dociskamy sprężynę pedałem sprzęgła- co powoduje mocniejsze dociskanie sprężyny- a to skraca jej żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Dnia 22.04.2019 o 23:23, Darcolo napisał: W moim seju od nowości coś tak hlupotało- jak wcisnąłem sprzęgło- była cisza. Jeździłem tak do ponad 150 kkm, czyli do momentu gdy docisk strzelił. Tak, że nie musisz moim zdaniem tak się spieszyć z tą wymianą sprzęgła. Powinienem jeszcze dodać, że wraz z przebiegiem "hlupotało" u mnie coraz mniej, tak, że o ile pamiętam, przy ok 100 kkm już prawie nie dało się tego hlupotania wychwycić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.