steyr Napisano 16 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2019 Cześć, zapytam tutaj, może ktoś miał podobny problem. Otóż Seat Leon 1.6 16v z 2002r bez lpg, pojawia się błąd P0171 i P0402 [EGR]. W związku z 1 błędem sprawdziłem kanał 33 czyli sondę 1 i korekta waha się w granicach 20% a napięcie na sondzie praktycznie stoi w miejscu na wartości 0,455V na wolnych obrotach. Kanał 32 obie adaptację wynoszą 0%. Po przegazowaniu wartość się zmienia nie znacznie. Odpięcie EGR nic nie zmienia, poza bardzo stabilnymi obrotami widocznie EGR się nie domyka do końca. Wychodzi na to że siadła sonda, ale ta była wymieniana 2 lata temu ~20kkm wstecz na NTK czyli bdb zamiennik. Sprawdziłem ciśnienie paliwa ~4 Bar. Podciśnienie na wolnych obrotach ok 0,3 Bar-a przy załączonym egr, po odpięciu wtyczki z egr podciśnienie stoi murem 0,25Bar. Więc teoretycznie EGR się nie domyka, ale czy w takim wypadku tego następstwa jest możliwe że regulacja dawkowania PB w takim wypadku jest z wyłączeniem sondy "na sztywno"? Nie jestem do końca przekonany że ta sonda padła tak szybko a swoje kosztuje. Dzięki za sugestie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Z sondami mam takie doświadczenie że lepiej kupić używaną oryginalną, niż najlepszy zamiennik, ale to doświadczenie z toyot, gdzie ciągle miałem błąd na zamiennikach. Tak, wiem że to sprzeczne że wszystkim co pisze internet 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 No to fakt, ze sprzeczne, ja w dwoch Lexach wymienilem chyba ze 4 (za kazdym razem inna - jeden samochod ma 4) na uniwersalne ale denso i zadnego problemu od 4 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 @steyr Wiesz co bym.sprawdzil.na twoim.miejscu? Kompresję na cylindrach. Mój brat miał ten sam błąd p0171 uboga mieszanka lub bank sondy coś tam .... Mechanicy wymieniali pół silnika tzn osprzętu od EGR po sondy świece kable filtry ,sprawdzali szczelności w dolocie itp ..okazało się że na 3 cylindrze pękł tłok i właśnie to był powód wyskakiwania EGR i sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qcmja Napisano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2022 Cześć, Czy udało Ci sie rozwiązać problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2022 9 godzin temu, Qcmja napisał: Cześć, Czy udało Ci sie rozwiązać problem? Miał do dzisiaj na to trzy lata, pewnie rozwiązał..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Cześć, odgrzebuje temat. Właścicielce zachciało się naprawić starego klamota. Obecnie błąd sondy nie ma. Jest tylko P0402 błąd EGR za duży przepływ, więc kupiłem nowy Pierburga zawor. Wymieniłem, skasowałem błędy, przeprowadziłem procedurę adaptacji VCDS EGR i nadal po paru km pojawia się błąd P0402. Dolot szczelny, podciśnienie na wolnych obrotach w kolektorze 250-270mBar. Ma ktoś jakiś pomysł? Póki co chyba zostala wiązka do sprawdzenia.Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.