Skocz do zawartości

LPG do Focusa mk2 1.6 100KM


elciapek

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem już wątek w dziale z LPG, ale póki co cisza, wiec może tu będzie szybciej. Pacjent jak w temacie. Zastanawiam się nad montażem instalacji LPG. W sieci sporo wpisów, ze nie wolno, bo wypalają się gniazda, ale mam wrażenie, ze to opinie zasłyszane, raczej nie z pierwszej ręki. Z drugiej strony można tez bez problemu znaleźć sztuki jeżdżące na LPG z tym silnikiem. Ma ktoś doświadczenie jak to jest naprawdę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten silnik w wersji 105km w focusie mk3. Na gazie przejechałem już 80kkm. Teraz auto pomału dobija do 200kkm i nie miałem żadnych problemów, ani z silnikiem ani z instalacją LPG, w zasadzie to nie miałem jeszcze żadnej awarii w tym samochodzie :) Luz sprawdzałem przy 164kkm i było wszystko w normie. Teraz sprawdzę po 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, elciapek napisał:

O widzisz i to jest wiarygodna opinia. Zastanawia mnie tylko ta Twoja wersja silnikowa 105KM. Wydawało mi się, że w mk2 są tylko dwa rodzaje 1.6: 100KM, w którym są problemy z wypalaniem gniazd i 115KM, gdzie nikt tego problemu nie podnosi.

wersji jest więcej, w mk2 były 100 i 115km, w mk3 były 85, 105 i 125km, a w mondeo ten silnik miał 120km. :) blok jest ten sam, w najmocniejszych wersjach jest zmieniony wydech (dwa katalizatory). głowice chyba są podobne i chyba tak samo wrażliwe na LPG, w starszych wersjach nie ma za to kół zmiennych faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bloku silnika sie nie wypowiadam, bo nie wiem, ale głowice chyba jednak mogć być inne, bo jednak jesli już ktos odradza LPG w focusie mk2 to w tych egzemplarzach z silnikiem 100KM, polecając jednoczesnie wersję 115KM do zagazowania. Stąd wnioskuje, ze jednak jakaś różnica mimo wszystko istnieje, nie tylko mocowa.

Jakiś czas temu odpytałem się jednej firmy co zakłada instalki LPG to generalnie wywód byl taki, że w lubryfikacje  nie wierzą i domyślnie jej nie zakładają, a w tym konkretnym silniku zalecają kontrole luzów co 30-40 kkm albo jezdzic do remontu glowicy (80-120kkm), ktory potem zrobic juz ze wzmacnianiem gniazd co ma rozwiazac problem na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie 100 km 1.6 to jest hwda. Późniejsze miały już system zmiennych faz rozrządu i oznaczenia hxda/hxdb i wg tego co piszą w sieci to między tymi seriami było sporo różnic konstrukcyjnych, w bloku także (nawet wał korbowy jest inny). Więc faktycznie odnoszenie trwałości jednego silnika do drugiego nie ma sensu :oki:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 3.12.2019 o 08:29, elciapek napisał:

Ma ktoś doświadczenie jak to jest naprawdę?

Kolega z pracy ma Focusa 1.6 100KM z 1999r. Jego ojciec kupił samochód nowy. Po przejechaniu ok. 100kkm (ok. 6-7 lat) zamontował w nim instalację LPG, szczegółów nie znam, ale mogę się dopytać. Później kolega przejął samochód od ojca i ma go do dzisiaj. Ok. 2 lat temu przebieg przekroczył 300kkm, a butla gazowa straciła ważność, czyli na LPG przejechał ok. 200kkm. Ponieważ teraz samochód służy mu już tylko jako drugie auto do jazdy po Kwidzynie, więc zdemontował instalację. Z tego co mówił, to z kosztów związanych z LPG, jedynie wymieniał wydech 2 lub 3 razy i coś miał z cewką zapłonową, też potrafiła padać. Woził cewkę na zapas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.