elciapek Napisano 3 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2019 Założyłem już wątek w dziale z LPG, ale póki co cisza, wiec może tu będzie szybciej. Pacjent jak w temacie. Zastanawiam się nad montażem instalacji LPG. W sieci sporo wpisów, ze nie wolno, bo wypalają się gniazda, ale mam wrażenie, ze to opinie zasłyszane, raczej nie z pierwszej ręki. Z drugiej strony można tez bez problemu znaleźć sztuki jeżdżące na LPG z tym silnikiem. Ma ktoś doświadczenie jak to jest naprawdę? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2019 mam ten silnik w wersji 105km w focusie mk3. Na gazie przejechałem już 80kkm. Teraz auto pomału dobija do 200kkm i nie miałem żadnych problemów, ani z silnikiem ani z instalacją LPG, w zasadzie to nie miałem jeszcze żadnej awarii w tym samochodzie Luz sprawdzałem przy 164kkm i było wszystko w normie. Teraz sprawdzę po 200kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 3 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2019 O widzisz i to jest wiarygodna opinia. Zastanawia mnie tylko ta Twoja wersja silnikowa 105KM. Wydawało mi się, że w mk2 są tylko dwa rodzaje 1.6: 100KM, w którym są problemy z wypalaniem gniazd i 115KM, gdzie nikt tego problemu nie podnosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2019 1 minutę temu, elciapek napisał: O widzisz i to jest wiarygodna opinia. Zastanawia mnie tylko ta Twoja wersja silnikowa 105KM. Wydawało mi się, że w mk2 są tylko dwa rodzaje 1.6: 100KM, w którym są problemy z wypalaniem gniazd i 115KM, gdzie nikt tego problemu nie podnosi. wersji jest więcej, w mk2 były 100 i 115km, w mk3 były 85, 105 i 125km, a w mondeo ten silnik miał 120km. blok jest ten sam, w najmocniejszych wersjach jest zmieniony wydech (dwa katalizatory). głowice chyba są podobne i chyba tak samo wrażliwe na LPG, w starszych wersjach nie ma za to kół zmiennych faz rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 3 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2019 Co do bloku silnika sie nie wypowiadam, bo nie wiem, ale głowice chyba jednak mogć być inne, bo jednak jesli już ktos odradza LPG w focusie mk2 to w tych egzemplarzach z silnikiem 100KM, polecając jednoczesnie wersję 115KM do zagazowania. Stąd wnioskuje, ze jednak jakaś różnica mimo wszystko istnieje, nie tylko mocowa. Jakiś czas temu odpytałem się jednej firmy co zakłada instalki LPG to generalnie wywód byl taki, że w lubryfikacje nie wierzą i domyślnie jej nie zakładają, a w tym konkretnym silniku zalecają kontrole luzów co 30-40 kkm albo jezdzic do remontu glowicy (80-120kkm), ktory potem zrobic juz ze wzmacnianiem gniazd co ma rozwiazac problem na zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2019 Faktycznie 100 km 1.6 to jest hwda. Późniejsze miały już system zmiennych faz rozrządu i oznaczenia hxda/hxdb i wg tego co piszą w sieci to między tymi seriami było sporo różnic konstrukcyjnych, w bloku także (nawet wał korbowy jest inny). Więc faktycznie odnoszenie trwałości jednego silnika do drugiego nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 Dnia 3.12.2019 o 08:29, elciapek napisał: Ma ktoś doświadczenie jak to jest naprawdę? Kolega z pracy ma Focusa 1.6 100KM z 1999r. Jego ojciec kupił samochód nowy. Po przejechaniu ok. 100kkm (ok. 6-7 lat) zamontował w nim instalację LPG, szczegółów nie znam, ale mogę się dopytać. Później kolega przejął samochód od ojca i ma go do dzisiaj. Ok. 2 lat temu przebieg przekroczył 300kkm, a butla gazowa straciła ważność, czyli na LPG przejechał ok. 200kkm. Ponieważ teraz samochód służy mu już tylko jako drugie auto do jazdy po Kwidzynie, więc zdemontował instalację. Z tego co mówił, to z kosztów związanych z LPG, jedynie wymieniał wydech 2 lub 3 razy i coś miał z cewką zapłonową, też potrafiła padać. Woził cewkę na zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2020 6 godzin temu, Jarek_JD napisał: Kolega z pracy ma Focusa 1.6 100KM z 1999r. ale w mk1 to jest zupełnie inny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.