jqr Napisano 2 Marca 2020 Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 (edytowane) Byłem dziś w sklepie motoryzacyjnym po klocki hamulcowe do auta żony i dostałem kilka propozycji To co mnie zastanowiło, to kształt samego klocka pasujący do tego samego zacisku - niektóre są fazowane po bokach, są nacinane po środku lub skośnie i są zwykłe pełne (wszystkie pasują do tego samego zacisku). Jak wyglądały oryginalne - nie wiem, bo są mocno zużyte i nie maja nacięć Zastanawia mnie dużo mniejsza powierzchnia klocków takich jak textar kiedy są nowe. Czy wg Was ma to znaczenie, bo wydaje mi się że powierzchnia klocka ma znaczenie dla siły hamowania ? Wiadomo - różne mieszanki, które trudno porównać, ale które wybrać, bo byłem prawie zdecydowany na te textary ,ale powierzchnia tarcia jest ~30% mniejsza Edytowane 2 Marca 2020 przez jqr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUSS Napisano 2 Marca 2020 Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Bajer. Do nowych aut kupuje się twarde klocki a do starych miękkie. Tak wyczytałem kiedyś w jakimś piśmie motoryzacyjnym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 2 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 3 minuty temu, BOGUSS napisał: Do nowych aut kupuje się twarde klocki a do starych miękkie. a jak odróżnić twarde od miękkich ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 2 Marca 2020 Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Zawsze zakładałem textara, zawsze były ścięte i zawsze hamowały super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 2 Marca 2020 Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 "By skrócić czas docierania się nowego klocka i zminimalizować powstające w tym czasie piski, klocki Delphi mają fazowanie, analogiczne do stosowanego na klockach montowanych fabrycznie. Wykonywana jest w nich również szczelina, jeśli jest to tylko wymagane. Szczelina pozwala klockom elastycznie pracować, eliminuje ryzyko pękania materiału ciernego, jednocześnie sprzyja odprowadzaniu wody i pyłu z powierzchni tarczy hamulcowej." 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Marca 2020 Udostępnij Napisano 3 Marca 2020 15 godzin temu, jqr napisał: a jak odróżnić twarde od miękkich ? na ząb:) jak kiedys zloto:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.