Skocz do zawartości

Pick up ... 4x4 pod kat. B


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie moi drodzy parafianie ;]

Z racji planów zmiany branży będę potrzebował jakiegoś sporego pojazdu, który w dowodzie będzie się mieścił pod kategorię B.

Mile widziany zapas "inżynieryjny" przy projektowaniu/przewymiarowaniu podzespołów.

Czy tylko Hameryka zostaje, czy jest coś innego?

Z racji planowanego zawodu raczej pick up, raczej z dużą benzyną pod lpg (V8) lub dużym/mocnym dieslem.

Napęd na 4 kola i reduktor, kabina na 4-5 chłopa solidnej budowy + paka.

Z wyposażenia: dobre reflektory przednie, klima manual/automat, skrzynia biegów - mocna automat lub manual, tempomat, wytrzymały tylny most i skrzynka rozdzielcza.

Budżet na początek skromny, 65-70kpln brutto, roczniki powyżej 2005.

Co byście polecili?

Ural/Kraz/ Star 266 odpadają, na kat.B nie przejdzie :hush:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie moi drodzy parafianie default_zlosnik.gif

Z racji planów zmiany branży będę potrzebował jakiegoś sporego pojazdu, który w dowodzie będzie się mieścił pod kategorię B.

Mile widziany zapas "inżynieryjny" przy projektowaniu/przewymiarowaniu podzespołów.

Czy tylko Hameryka zostaje, czy jest coś innego?

Z racji planowanego zawodu raczej pick up, raczej z dużą benzyną pod lpg (V8) lub dużym/mocnym dieslem.

Napęd na 4 kola i reduktor, kabina na 4-5 chłopa solidnej budowy + paka.

Z wyposażenia: dobre reflektory przednie, klima manual/automat, skrzynia biegów - mocna automat lub manual, tempomat, wytrzymały tylny most i skrzynka rozdzielcza.

Budżet na początek skromny, 65-70kpln brutto, roczniki powyżej 2005.

Co byście polecili?

Ural/Kraz/ Star 266 odpadają, na kat.B nie przejdzie default_shhh.gif

Pozdrawiam.

Zobacz czy Ssangoyoung nie miał czegoś co spełniało twoje wymagania. Model Actyon, ale nie wersja sport bo to już był bardziej SUV..

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pipper napisał:

Co byście polecili?

 

Opis, jakbyś chciał zostać drwalem :hmm:;]

W przypadku pick-up'ów sensowne opcje masz w sumie dwie - duża Ameryka z dostępem do części, czyli coś pokroju RAM; albo jak najmłodsza Europa, która sprawdza się na budowach, czyli np. D-Max.

W naszych warunkach powszechniejsze są jednak auta dostawcze - na twoje potrzeby np. "brygadówki" ze skrzynią (na stałe, podnoszoną, z hds'em, etc). Tutaj opcji masz multum - od Ducato, przez Transporter, Master, Daily, Jumper na Sprinter nie kończąc. Trzeba tylko sprawdzić które łapą się na kat. B. 

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, spad napisał:

Zobacz czy Ssangoyoung nie miał czegoś co spełniało twoje wymagania. Model Actyon, ale nie wersja sport bo to już był bardziej SUV..

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Ale tam silnika nie było... 

Poza tym troszkę mały.

Obecne Sorento z 248KM troszkę nie wystarcza w pewnych sytuacjach :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, camel00 napisał:

 

Opis, jakbyś chciał zostać drwalem :hmm:;]

W przypadku pick-up'ów sensowne opcje masz w sumie dwie - duża Ameryka z dostępem do części, czyli coś pokroju RAM; albo jak najmłodsza Europa, która sprawdza się na budowach, czyli np. D-Max.

W naszych warunkach powszechniejsze są jednak auta dostawcze - na twoje potrzeby np. "brygadówki" ze skrzynią (na stałe, podnoszoną, z hds'em, etc). Tutaj opcji masz multum - od Ducato, przez Transporter, Master, Daily, Jumper na Sprinter nie kończąc. Trzeba tylko sprawdzić które łapą się na kat. B. 

Ram 1500/Tundra/Titan na chwilę obecną są w czołówce.

Drwal może nie, ale też ciekawie :spy: ;]

Edytowane przez Pipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, technix napisał:

A po czym Ty jeździsz, że 250KM nie uciąga?

Czasami teren jest bardziej wymagający...

Propozycja Ozi'ego byłaby super, ale silniki małe.

Na trasie ma nie być zawalidrogą z pełnym załadunkiem, a w terenie ma sobie poradzić dzielnie.

Przewidziany jest dodatkowy lift zawiasu 4" i koła 33-35" x12.5" hybryda lub MT :ok:

Europejskie Hilux/Amarok/Navara/L200/D-Max/Ranger są troszkę za małe :oslabiony:

Gdyby nie ograniczenie kat.C byłby Ram 2500/3500 HD lub Ford F250/350 super duty ;]

Poza drogą publiczną będą musiały się wykazać uciągiem i ładownością paki :piwko:

Po powrocie na drogi publiczne musi być kat.B :hush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, technix napisał:

Nie ma takich aut.

Nawet terenówki słabo nadają się na asfalt, a Ty chcesz terenową ciężarówkę do latania po autostradzie.

Musisz zweryfikować marzenia

Ram 5,7 wystarczy, Tundra/Titan również do latania po drodze.

Zauważ, że o spalaniu nie wspomniałem nawet, więc jak 30l/100km wciągnie, to cóż, taka praca :phi:

Nie marzenia, a cele do zrealizowania  :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pipper napisał:

Ram 5,7 wystarczy, Tundra/Titan również do latania po drodze.

Zauważ, że o spalaniu nie wspomniałem nawet, więc jak 30l/100km wciągnie, to cóż, taka praca :phi:

Nie marzenia, a cele do zrealizowania  :piwko:

A gdzie ja pisałem o spalaniu?

Może jak chcesz odpowiadać sobie na własne pytania, to napisz wszystkim co sobie kupisz, potem dorób sobie ideologię do tego, a na koniec zamknij wątek.

BTW miałem na myśli komfort jazdy ciężarówką 4x4 na autostradzie z prędkością autostradową.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, technix napisał:

A gdzie ja pisałem o spalaniu?

Może jak chcesz odpowiadać sobie na własne pytania, to napisz wszystkim co sobie kupisz, potem dorób sobie ideologię do tego, a na koniec zamknij wątek.

BTW miałem na myśli komfort jazdy ciężarówką 4x4 na autostradzie z prędkością autostradową.

Wiesz, bardziej chciałem poznać opinie użytkowników takich pojazdów. 

Swoje typy mam, ale może ktoś podrzuci pomysł jeszcze jakiś inny :oki:

Co do komfortu, miałem okazję jeździć Ramem 1500 5.7 z 2019 i do 150km/h nawet bez załadunku było ok. Tylko problemem jest to, że wersja którą jeździłem kosztowała sporo ponad 300kpln, a to jeszcze nie ten budżet.

Także ten, a'propos tych ideologii, odpowiedzi na własne pytania i takich tam :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.