Jump to content

OZI

moderator
  • Posts

    21758
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

OZI last won the day on July 24 2016

OZI had the most liked content!

Retained

  • Kangaroo

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Down Under
  • Zainteresowania
    1973 BMW E9
  • Car
    2018 V8, 2016 V6, 1972 R6,

Recent Profile Visitors

5000 profile views

OZI's Achievements

rajdowiec

rajdowiec (16/19)

4.5k

Reputation

  1. Nie ma, jest po prostu ... Do bólu nudne [emoji16] Pomijam marketing AWD. Pamiętam swoje Liberty/Legacy, bez ramek na drzwiach. Fani Subaru mówili, że Subaru umarło, bo ramki będą. Potem przylazł Lanos, znaczy Impreza. Fani Subaru krzyczeli, że Daewoo zabije Roo. Potem odeszło 6 cylindrów, Fani mówili, że zdechnie bo nikt tego 2.5l nie kupi... I za każdym razem Roo jednak zwiększa sprzedaż.... ot po prostu z niszowego produktu, staje się bardziej 'lubiane' dla ogółu. Subaru nie jest zle, nie jest wyróżniające, ot jest po prostu dobrze wyklepane, że świetnym marketingiem.... starą wypróbowana technologia też pomaga [emoji106] Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  2. Subaru ma % dość duży ilość powracających kupujących. Znam pare osób które są na 6, 7 Subaru. Co ciekawe w wieksozsci są to osoby które mogą wydać na auto 4x tyle co 3 lata. Heck, czasami też się zastanawiam, czy nie powrócić. Co mnie uderza, to niezawodność, prostota, wyklepane, na plus tez wsiowy dealer wszędzie. Generalnie widzę Outback jako alternatywę do Lexus np, za jakieś 40%, ale zdaje sobie sprawę, że to ma odbicie w materiałach na wykończenie, chociaż wiele wnętrzności jest to same. I tak właśnie widzi to spora ilość kupujących. Plus magia AWD robi swoje.. Drugi typ klienta, to np Forester jest popularny jako matkowy SUV, gdzie marketing pozwala 'wyskoczyć aktywnie na weekend. Na drugi plan schodzi prostota, i plastik z kibla- ważne jest AWD. Trzeci typ to.... floty. Niezawodne, wsiowy dealer wszędzie, I % mała utrata w wartości. I to jest wszystko dzięki temu 2.5l - przeciez to jest nieśmiertelne.... :-) [emoji3] Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  3. Teraz? Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  4. Dużo z tego nie rozumiem, ale ... fajny tylek [emoji16][emoji106] ma https://youtu.be/m1rhOF4j-S...ta Kiiiija Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  5. Zadziwiająco lud jakos nie narzeka na ten 2.5l - opinie tych którzy kupili są ' wystarcza' ale nie na ciągnięcie przyczepki czy łódkę... 'Nowy' Outback biję rekordy popularności, zamówisz dziś, wyjeżdżasz Nov/Dec 2021 lub pierwsza Q1 2022 - i to nie dlatego że im chip brakuje. Fuji ma problem z ilością klepania na USDM/Asia-Pacific. Lud chce Roo. Outback na 'backlog' ma 6 tysiecy sztuk... które miały być dostarczone do.konca tego miesiąca a lud czeka..... wszystkie z tym 2.5l 4 cyl zdychadlem. Czesc klientow odpadła jak 6 cylindrowy Boxer im odleciał, a RHD nie ma wersji Turbo - bo go w Japan nie klepią tylko w USA, ale myślę że spokojnie wypchają 50,000 aut w tym roku u mnie na wsi... Ten zdechlak ma po prostu zadziwiająco ogromny procent powracających klientów..... Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  6. Małe zmiany. Morda nowa, ślepia dokładnie. Zmienione materiały wewnątrz na siedzeniach suade, skóra z ‚pomoranczowa nicia’, odporność na wodę - polyurethane. CD poszło papa. Silniki bez zmian Wersja bieda 2.5l 4 cyl 136kW/239Nm Za extra $$$ ‘e-Boxer' hybrid 2.0l 110kW/196Nm polaczony z 12.3kW elektrycznym mororem. Zmieniony tuning zawieszenia. Nowe kolory. Cena poszła $190 w górę [emoji33] zmian i tyle, dalej ok 100- 110 PLN U dealer-a od przyszłego miesiąca. Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Reviews brak, ale pierwsze oceny sa 'marketingowo' przynajmniej ach, och... Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  8. Juz jest. Ewolucja niz rewolucja. Ale oczywiscie musi byc e-costam, wiec calkowicie nowe centrum Shimoyama Technical Centre w Nagoya, gdzie opracowano NX drugiej generacji wymyslilo. e-latch [emoji111][emoji106][emoji1782] czyli brak klamek ... wewnątrz! Yeees! Kolejne juz auto ToMoCo na tej samej platformie GA-K co popularne produkty dla plebs RAV4/Kruger aka Highlander i juz uzwana w Lexus ES. 20mm dłuższe i szersze niż obecną wersja - 4660mm & 1865mm, 5mm nizsze (1840mm) a jeździ na 30mm dłuższym rozstawie osi (2690mm). Środek ciężkości został też obniżony. Wersja bieda NX250 - 2.5l silnik od Camry/RAV4. 8s automat i napęd na przód lub AWD. 152kW aka 205KM & 243Nm. Wersja popularna - NX350 - nowy 2.4l 4cyl Turbo silnik z centralnie umieszczonym wtryskiem i turbo tuż obok, ma dawać dużo rpm w od bardzo niskich obrotów. 220kW aka 300KM & 440Nm. AWD elektroniczny- 50-50 lub 75 przód, 25% Tył. Hybrid NX350h - znów ctrl+c +v z RAV4. 2.5l silnik z E-Four elektrycznym AWD. 240KM. I w końcu 450h 2.5l 4 cylindrowy silnik w kombinacji znów z elektrycznym silnikiem po 1 na os & 18.1kWh bateria NX450h+ ma przejechać 75km na ładowaniu. Najważniejsze zmiany, wpakowano dodatkowe kilogramy mat wygłuszających, chwała się ze teraz mają 16mm. Ma być tym co Lexus zawsze daje, czyli ma być poskładany jak Rolex, ma byc cicho i przyjemnie. Dodatkowo iPod 14' LCD przed kierowca 7' i HUD 10' Wygląda, że Toaleta z NAJgorszego systemu Audio/nawigacji opracowała teraz najlepszy, gdzie niby wszystko ma być intuicyjne, czytałem pierwsze review ale dopóki nie pomacam - nie uwierzę... 14 rodzajów 'nastrojów' & 64 kolory podświetlania w środku. Niektóre wybrane rynki EU/HongKong rynki mają dostać wersję 'zdechlak' 2.0l z 4 cylindrami bez turbo. Ma być poniżej 1998cm3. NX jest drugim po 'nowym' IS z 25 odnowionych lub nowych modeli do 2025. Sent using $hit Tapatalk
  9. Krotszy rozstaw od tej wersji MY22. Ta jest nazywana 'globalna', Made in Korea - ta ktora bedzie zaprezentowana w 9/21 ma byc 'wersja EU' - pewnie klepana w Žilina. Z roznic oprocz silnikow, ma byc krotsza - pewnie tylne drzwi obetna o pare cm, bo inaczej ekonomia skali sie nie doda I ksiegowi plakac beda.... Dlaczego tak zrobili, zadne Korea pismaki z Korea nie mówią. Re: Sorento sobie radzi - zalezy do czego, 1.6l Hybrid ma np znane juz problemy z ciągnieniem przyczepki (hałas + zdycha)... Jeśli ktoś tym po mieście jeździ- to tak fajne żeby dzieciaki podwiesc do szkoly to jest [emoji106], ale już jak trochę ma popracować, to jest problem... Fabrycznie np Kia nie oferuje nic do Hybrid jak narazie. Police Pack - extra akumulatory, silnik non stop etc jest do 3.5l V6 i 2.2l Diesel.... Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  10. Carnival... Do pewnego stopnia, chociaż bardziej kanciaste... bardzo ładne auto. Lud chętnie kupuje, stylistycznie przemawia... Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  11. Haha[emoji106][emoji16], z BMW przylazł kiedy ładne wnętrza robił- a jest z [emoji1063] oryginalnie Liban[emoji1146] Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  12. EU ma mieć PHEV, dlaczego krótszy rozstaw osi, nie wiem ale prawdopodobnie właśnie że względu na silnik i upchanie silników na osi. Wygląda, że opłaca się zaoszczędzić na stali $50 na sztukę, mimo kosztu R&D, ergo EU wersja musi być droższa.... dużo droższa [emoji33] Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  13. Jednak porównując do konkurencji Korea wymyślą dość inny design np. Sonata ktora ma już pare lat- wygląda całkiem fajnie na żywo, szczególnie te LEDs na pół maski. Ironia losu, że D[emoji629] Fuhrer-y od designu kreślą odważne auta Made in Korea a w kraju pochodzenia panuje konserwatyzm wytworzenia auta zeby mialo koszt produkcji jak najtańszych drzwiii - jak Golf [emoji1782][emoji854] Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  14. Juz jest MY22, u dealera do kupienia od 9-2021. Nowy styl design zwany '‘Opposites United’. Projekt ex faceta z BMW zwanegi Karim Habib, zdaje się potwierdzać, że nie tylko grill w BMW próbuje cie zjeść... 2.0l 4 cyl bez turbo jako wersja dla plebs, 2.0l Diesel jako opcja i 1.6l Hybrid jako opcja. Co ciekawe wersja 'globalna' nie dostanie 1.6lT z Hyundai. Wersja dluga (Made in Korea) ma być sprzedawana w Asia-Pacific, USDM, Matioszka Rossija. Wersja EU - klepana lokalnie - ma być pokazana w Sierpień 2022 i ma mieć inny, krótszy rozstaw osi, mimo to stylistyka ma być ta sama. Srodek wg marketingu przeszedł ewolucję 'jakości & stylistyki', inspirując się EV6 & K8. Touchpad do wentylacji, 10' LCD w stronę kierowcy, nie wiadomo jednak czy wersja bieda nie będzie miała tradycyjnych pokręteł. Do wyboru ma byc też 'tradycyjne drewno znaczy listwa za $300, czy 'zielone siedzenia' że skóry jak w Genesis. Jedno jest pewne - stylistyka odważna, czy się przyjmie, pewnie tak, chociaż niektórym pewnie nie przypadnie do gustu... Sent from my SM-N986B using Tapatalk
  15. Proletriusze wszystkich krajów [emoji630][emoji630][emoji1200] łączcie się![emoji1008]🪓 No I wyciekło RFQ na Tychy. EV albo śmierć, I pomieszanie Made in Poland z Made in China. A więc tak: planowane klepanie -280k sztuk na rok, dzienna produkcja ma być ok 850 aut 2 modele + 1, to +1 jest w RFQ ale też zależy od polityki... Jeep SUV od konca 2022. SOP (Start of production) planowany na dwa ostatnie miesiące 2022. Fiat SUX - pół roku później - pierwsza połowa 2023. Alfa Romeo - 2024 - zalezy jak bardzo klepacze z Italia będą protestować i tu ta polityka. Wszystko bazuje na jednej platformie od Psa [emoji240][emoji190] - CMP- tej od Pug 208, Mokka, C4 etc Jeep i Fiat/Alfa mają też dostać skrzynie i silniki od PSA - ma być ekonomia skali, ten sam sklep z różnymi oknami/wystawami i oczywiście cenami, mimo, że zaplecze to samo Fiat - 5 drzwii docelowo 130k sztuk na rok. Jeep- ma byc na EU I być najmniejszym Jeep w całej marce - 110k sztuk na rok. Alfa - planowana 60k sztuk na rok. 'Wycieknie' RFQ wola o cenę komponentów na 3 auta: - Jeep projekt 516, produkcja 2022 z silnikiem na bezolowiowy pierd. EV od 2023 gdzie klepanie Made in Poland ma wstawić baterie Made in China wyklepane przez CATL. - Fiat projekt 364 maly x-over, klepanie od pierwszego półrocza 2023 wersja na pierd. EV ma być 'max 2 miesiące później. Baterie znów Made in China od BYD. Całość wizualnie ma bazować na Centoventi. Mild Hybrid od 2024. Silnik elektryczny między skrzynia a silnikiem na pierd. - Alfa projekt 966 - EV druga połowa 2023. Baterie znów od BYD. Pierwsza połowa 2024 - Mild Hybrid 2024. Alfa Brennero. Alfa ma ewolucjonowac od FWD Mild Hybrid do AWD Miło Hybrid przez dodanie silnika na 'prund' na każdą os. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, (czytać jeśli Alfa się nie rozleci u beta testerow) to rozwiązanie na być dodane do Jeep. Cel jest jedny: pokonać jakieś T-Cross czy Kam-costam w walce o EU klienta bo małe SUV są najbardziej rozwijającym się segmentem w EU.[emoji1099] Struktura szykuje się sprawdzona już gdzie indziej, znaczy Alfa dla bogaczy, Fiat dla plebs a Jeep ma być Fiat-em, za który będzie można liczyć wiecej, bo marketing wykreuje, że Jeep wiedzę wszędzie, I Barbi też ma Jeep. Ten sam produkt, części, biuro, 3 różne sklepy, 3 różne ceny. Oczywiście, żeby nie można było kupić taniej, to do Fiat nie będzie można dokupić paru rzeczy, albo cena tych rzeczy w opcji będzie większa niż w Jeep. Tychy maja klepanie tych 2+1 zapewnione do 2030. Sent from my SM-N986B using Tapatalk
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.