Jump to content

OZI

moderator
  • Content Count

    14045
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2
  • Time Online

    52m 51s

About OZI

  • Rank
    Kangaroo

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Down Under
  • Zainteresowania
    1973 BMW E9
  • Car
    2015 V6, 2016 V6, 1972 R6,

Recent Profile Visitors

3249 profile views
  1. Idz z tym na HP.... Pisze o tym co mowi Toyota I o niczym innym.... Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap
  2. Bylem na po prezentacji tego, now jestem wazny zeby na premiere isc- coz. Klepacze (nie z EU) maja problem. Dlaczego? Dlatego ze EU idzie jedna droga. Reszta zdaje sie podazac druga. Paradoksalnie I analogicznie jak VeeDud z Amarok- zeby spelnic normy I to co klient chce to nie da sie tego zrobic (podobno) z malej ilosci cm3. Amarok ma V6 3.0l Diesel. Spelnia jakies tam obecnie skazany normy w EU. Ditto mowi Toyota. Jesli mala pojemnosc to albo nie jedzie, I da sie normy spelnic, albo jedzie I nie da sie. Stad potrzeba pojemnosc. Taki jest wynik kalkukacji a nie trendu. Dwa, mieli dosc ciekawy graph- ev vs Hybrid vs Benzyna vs diesel. TOC jest najmniejszy w Benzyna, potem hybrid, Diesel I ev na koncu. Probka badawcza 1mil aut. Wiec mozesz sobie zaoferowac ev ale ekonmicznie jest to syf, mozesz sobie zaoferowac Hybrid - przyszlosc w ten czesci globu. Realia as takie ze Diesel bedzie glownym srodkiem do min 2030-35 -45 =55 dla Hybrid przynajmniej w USDM, Asia-Pacific, Mercosur. A wiec EU poszla w inngm kierunku biz reszta de facto. I to nie ma znaczenia ile sie na wyspie skazancow sprzedaje- znaczenie ma ze Dieselgate nic EU nie nauczylo ze inzynierii sie nie da oszukac... Ale jesli coe interesuje na 7 sztuk moj wsiowy dealer jakie wypchal w tym tygodniu to... 5 bylo Diesel a 2 V6... Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap
  3. Ach zapomniałem dodać koszt service to wszystkie części i robocizna do 60,000k km 480 PLN za wersje V6 640 PLN za Diesel Service co 10,000km I jak tu nie lubić Toyota? Sent from my iCrap X using Tapacrap
  4. Yep, prorocy AK - wszystkie V6/V8 umrą i będą tylko dla bogaczy... Era butelki Coko 600ml nastąpiła w EU. [emoji1099] Tylko świat w innych częściach nie zauważył. Nastąpiła premiera chyba najważniejszego auta dla Toyota w Asia & Pacific. Auta, które jest wołem roboczym codziennej masy ludzi, auta które wozi dzieci do szkoły jako School Bus... auta które coś generuje dla gospodarek... 2019 Toyota HiAce No okazuje się, ze na wielu rynkach wersja bieda - w koloni skazańców tez - jest teraz V6 benzyna 3.5l czyli prawie 6x butelek po 600ml Coke. 280KM & 351Nm Rok 2019 MY2020 dokładnie. Ostatni model był klepany przez 15 lat. Dlaczego V6, bo rynek odkrył ze jego żywotność bije wszystkie inne silniki. Bo V6 ze ‚strasznymi’ 3,500 cm3 w całym życiu produktu jest tańszy niż Diesel, czy jakiekolwiek Turbo kosiarki. Silnik spełnia porównywalne normy Euro 5 w tej części globu, czyli takie jakie dziś obowiązują. Dodatkowo znaczy ze może być klepany przez 50 lat bo prawo nie działa wstecz [emoji106], czyli jeśli model miał premierę w roku X to obowiązują go normy z roku X a nie jak urzedasowi się zmieni za rok czy dwa... Zakładając, ze znów HiAce będzie klepany 15lat, to te auta za 15-20lat dalej ze strasznym silnikiem spalinowym będą jezdzic jeszcze w biednych krajach do 2050-60 patrząc jak używane HiAce są ‚deportowane’ do Africa, czy Afganistan ... Silnik jest tez przystosowany do Hybrid znany z Highlander/Kluger ale Toyota nie mydli, ze znajda się na to klienci w ciagu najbliższych 4-5 lat. MY25 ma mieć jednak ten sam silnik 3.5l V6 z Hybrid - czyli myślenie na przod. Oczywiście jak ktoś chce to może sobie wybrać to wstrętne słowo - Diesel! - 2.8l - 4 cylindry, z 178KM znany z Hilux/Fortuner W wersji bieda mamy AC, 7’ LCD zDAB+, Apple Play, sat nav z SUNA, Cruise Control. Z bezpieczeństwa: PCS z wykrywaniem luda i rowerów, LDW, BMS, RCTC, ABS, camera do cofania,sensory z przod/tył i do 9 Airbags w zależności od modelu... Wszystko za jakieś 102k PLN za V6 manual, de facto za 108k PLN bo nikt tego w manual nie kupuje... Nie wiem czy to dużo za VAN jak na EU warunki czy nie... [emoji848]??? Wiem, ze drogi EU i reszty się rozchodzą... o ile już się nie rozeszły... Sent from my iCrap X using Tapacrap
  5. OZI

    Opony

    @rwIcIk Hyundai pisze oficjalnie - tylko nikt tego nie czyta- mnie wlaczajac- strona 99 - w manual ze opony musza być równo zjezdzone. Ergo rotacja co Service i niestety opona musi być tego samego producenta, ten sam model - bo rozmiar to logiczne. U mnie była ten sam rozmiar, inny klepacz inny model. Poszło po 1,000km od wymiany. Tak naprawili - bo klient czyli Ozi ślepy - ale z adnotacja, ze to ostatnia naprawa, za następna zapłacę... Skrzynia poszła jakieś 1,000 km później. IMVHO powód to człowiek - tłumacze: żeby diff w Santa Fuj naprawic ... trzeba wyjąc silnik [emoji106][emoji51] A wiec ingerencja. Jaki był oficjalny powód skrzyni - nie wiem - Hyundai wziął, wsadził mnie w rental, nigdy mi nie powiedział co się stało - nie pytałem. Było gotowe chyba po 10 dniach bo mój lokalny dealer twierdzi, ze pad skrzyni nie jest popularny w Hyundai.... co innego diff [emoji51] Sent from my iCrap X using Tapacrap
  6. BMW było pierwsze! Sent from my iCrap X using Tapacrap
  7. Przy obecnej generacji to wszystko jest ładniejsze ... Sent from my iCrap X using Tapacrap
  8. Popatrz ze tam jest okno małe - reszta to plastic is fantastic. Ale sam przyznaje, ze jak to zobaczyłem to nie wiedziałem czy to Hatch czy wagon ... czy to ma być pół shooting brake [emoji6] Sent from my iCrap X using Tapacrap
  9. Jw - brak mechanizmów prawnych, ale co mnie uderza to bad PR tez maja w pupci. Ford zapłacił $10mil kary za coś podobnego, dodatkowo musiał skontaktować się ze wszystkimi których złe potraktował i ich porządnie obsłużyć - kasa lub nowe auto, lub jak sprzedali to odszkodowanie... I co działa? Działa ... [emoji106] Sent from my iCrap X using Tapacrap
  10. @Fili_P - Tks, za text. Smutne. Smutne, ze maja klienta w pupci. Smutne, ze nie ma mechanizmów prawnych/rządowych żeby tak nie było. Posmialem, się co do downsizing - przyznaje się [emoji51] Jak mówiłem, ze to fizycznie niemożliwe to niektórzy na AK mnie chcieli zjeść. [emoji379] i to przed zabiciem. Jak pisałem, ze producent mówi, ze to silnik na 130k km to tez byłem fiutem. Pytanie bez odpowiedz - Silnik 1.2l - ile takie coś pali? 5l benzyny. Mustang Mrs Ozi - średnie spalanie w mieście jest 12l . Silnik 1.2l - koszt 30k PLN po 100,000km 5.0l Mustang koszt po 100,000 będzie ZERO. Benzyna 100k km x 5l x niewiem, ile w PL benzyna 4 PLN? Niech będzie 4 PLN. 5k litrów po 4 PLN = 20k PLN + silnik [emoji6][emoji51] 30k PLN = 50k km.. 5.0l V8 przeżytek wg EU, gdzie tym będziesz jeździł- po co ci ?! - 12l x 4PLN = 48k PLN na 100,000km Proszę .... zaoszczędziłem 2k PLN [emoji89][emoji33][emoji846] Sent from my iCrap X using Tapacrap
  11. Ups, Ericsson a nie Huawei tym razem... Sent from my iCrap X using Tapacrap
  12. Te ktore przetrwaja tak. FCA daje Renault Brasil - Fiat. FCA daje Renault USDM - Ram, Jeep, Dodge Renault via Nissan daje FCA CDM. Renault via Nissan daje FCA Asia Pacific. Pozostaje EU - Renault jest silniejsze. Pozostaje zamknac niedobitki Fiat I zacznie sie od tego, ze platformy Renault/Nissan ida do FCA. Silniki- nie wiem totalnie nie znam sie na Fiat w EU - ktore sa lepiej przystosowane do Euro Zielonych kretynufff. Fabryki- mamy RO, Serbia, PL, - paradoksalnie to moga byc najwieksi zwyciezcy calego Renault-FCA. Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Jakieś potwierdzenie ma być dziś - Poniedziałek 27/May. Mozliwe, ze pierwszy krok to ‚strategiczne partnerstwo’ jak Renault-Nissan. Q wyklepania Jeep z CVT Nissan i silnik od Renault .... Fudge!!! [emoji31][emoji33] ‘FCA prowadził negocjacje z PSA i Renault-Nissan o dzieleniu się kosztami produkcji i R&D. Negocjacje z Renault posunęły się o wiele szybciej i dalej niż początkowo zakładano, można spodziewać się oficjalnego potwierdzenia, ze obie firmy będą używać tych samych platform do produkcji aut utylizacje fabryk. Konsolidacja w EU następuje szybciej niż analitycy myślą, można się spodziewać znacznej redukcji kosztow pracy w EU zarówno dla Renault jak i FCA. ‘ Czyli powstanie najwiekszy klepacz aut na świecie. Sent from my iCrap X using Tapacrap
  14. Ups, znow wycieklo...Huawei? Nie Sagem... pod szybkim naciskiem PSA zdjecia zniknely ale w internet nic nie ginie... Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap
  15. Ups, wycieklo jak zawsze.... pict zrobione przez Huawei napewno! Oficjalnie premiera mniejszych Dot Matrix LED 23/May.... Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.