Jump to content

OZI

moderator
  • Content Count

    19775
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2
  • Time Online

    1h 40m 36s

About OZI

  • Rank
    Kangaroo

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Down Under
  • Zainteresowania
    1973 BMW E9
  • Car
    2015 V6, 2016 V6, 1972 R6,

Recent Profile Visitors

3698 profile views
  1. [.] Ot zauwazylem ze przemysl moto sie zmienia, zmienia co pewnie napiszesz (nastapi zaszczyt - yes!) - albo i nie (yess!) ze jest to postep. Kiedys - jeszcze nie tak dawno - dostalismy marketingowa papke jak to przyszlosc lezy w Diesel. Nie bede pisal, jak to sie skonczylo. Dzis dostajemy papke jak to nowa religia EU jest zbawienna, 'Sieg Heil EV!', jak to klepacze aut przeksztalcaja sie w 'auto mobility', jak to auto ci nie potrzebne - bo mozesz je na 10min wynajac. Nie wazne czy czy to bedzie dzialac - od znow przepchamy przez gardlo i albo sie dostosujesz albo nie. Znaczy kazdy kto w natychmiatowa religie EV nie wierzy jest idiota, i musi zostac wyelimonowany. Wraz z tym ida zmiany, zmiany min w ilosci konkurencji na rynku, w ofercie dla klienta - w pogoni za $$$, a co za tym idzie zamykanie fabryk. Nie tylko EU problem, ale bardziej globalny w krajach bogatych z 1/2 polowy 20 wieku. GM Europe-poszlo papa, Nissan-Renault polknal Mitsubishi, PSA-FCA, BYD kupuje czesc Audi, Gelly kupuje czesc Daimler etc etc. Tymczasem auta robia sie coraz Q gorsze, sztuczne regulacje wymyslaja na nowo inzynierie, koszt dla klienta wzrasta, wybor staje sie coraz mniejszy. Klepacze i co za tym idzie ludzie ktorzy klepia auta wypadaja z gry. Wiem, 55+ letni klepacz nagle przeksztalci sie w IT guru bo praca jest obok - mysle ze juz powinienes czyscic biurko - oddaj mu swoje. Juz mnie tu flutem przez duze ch nazwano, bo podobno znajduje przyjemnosc ze klepacz z EU traci prace. Niestety, ja to widzialem, widzialem co sie dzieje jak sie fabryki klepania zamykaja i jakie sa tego konsekwencje. I zwyczajnie mnie to smuci.. Masz mniejszy wybor, masz gorszy produkt, i placisz za to wiecej, a problemy bylego juz klepacza i 7 dodatkowych miejsc roboty utraconych przez jego zwolnienie nie sa juz niczyim problemem. I moze idealistycznie i naiwnie wierze ze dalej jako klient bede mial wybor produktu przynajmniej a nie wybor produktu jaki chce mi dac monopol/duopol/cartel. Ze dalej bede mial wybor ICE vs nowa religia EV, ze technologia sie ulepszy, postep nastapi rynkowo a nie sztucznie... Ale coz zgodnie z zyczeniem, ide sie podleczyc do psychoteraperuty. pisanie o zmianach sobie daruje - zostawie to innym. NVM. Watek wywal gdzie chcesz, w koncu zrobil sie nie natemat (thread vandalism) . BFN
  2. Zrozpaczony zaczalem ostatnio wspierać EU przemysł.... Przynajmniej jakiś klepacz ma dzięki mnie prace w Argentina... Oczywiscie EV ! A ty co patryjotycznie dla socjalizmu EU zrobiłeś obywatelu? Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Otwieram sobie Handelsblatt - chyba coś ekonomicznie warta D makulaturę do czytania... i proszę artykuł o Opel Gliwitz... - jak zostali w fluta zrobieni... Link dla szprechaczy https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/riesenstreit-in-gliwice-kahlschlag-bei-opel-in-polen-autobauer-narrt-gewerkschaft/25243622.html No to jedziemy. Wg nie jakiegoś Ozi co Gliwice zamykał tylko D pismaków. Założenie marketingowe: Gliwice żyją pod Pies i się rozwijają. Sukces! Cel: osiągnięty... Ale.. Opel budował Astra od około 20lat w PL. Ale wszystko się zmienia, Astra wraca do D, a Gliwice wg prasy się ‚dynamicznie rozwija’ pod szyldem Pies Franca. Tytuł, klepiemy 100,000, produkcja zapewniona, niech żyją Vany! Realia: bierzemy $$$ od PL rzadu - dotacja, tworzymy nowa firmę PMP (PSA Manufacturing Poland) na tym samym terenie co Gliwice - nie mająca nic wspólnego z OMP (Opel Manufacturing Poland) no i dajemy obecnej zalodze wybor: Spadaj albo zatrudnisz się na o wiele gorszych warunkach w Pies & Franca PMP niz jakie pracownicy mieli w Opel (OMP). Znaczy zatrudniany tylko 800 z 2,000 luda. Koszt porządnie obcięty, a fabryka żyje - nic do zobaczenia, nic tu się nie dzieje... Gazety dumnie informują, ze Gliwice się rozwijają, produkcja zapewniona... Klasyk! Handelsblatt twierdzi ze rzeczywista redukcja w Opel jest na poziomie 40% personelu... Ale oficjalnie Opel nie zwalnia nikogo do 2023. Tylko ze przez outsourcing, wywalanie ludzi do 3 firm, odprawy, odejścia na emeryturę etc - luda jest 7,000 mniej. Oczywiście Opel - jak Pies obiecał jest całkowicie nie zależny ;-), tylko znów przez outsorcing do 3 cich firm odpowiedzialnych za HR, inżynierię, produkcje etc - które ... są własnością PSA Operations Europe z HQ w kraju zegarków i czekolady..... - i oczywiście nie mającego nic wspólnego z PSA HQ w Paris - ale ‘calkowicie przypadkowo’ znajdujących się jakieś 20 km od Paris a nie Russelheim w tym samych budynkach co PSA HQ - tam są podejmowane wszelkie decyzje ... Napewno teoria UFO i spiskowa... I teraz pismaki twierdza, ze Carlos Tavares zrobi identycznie jak Pies & Franca sie polacza... - znow nie ‘zamyka’ zadnych z 120 fabryk, gdzie utylizacja jest na poziomie 50-60%, ale te same fabryki mogą zostać sprzedane, czy outsourcing do np Kot & Pies Klepanie Aut - Virgin Islands, który zmieni np strukturę pracowników, jak w Gliwice, czy rodzaj produkcji etc. W końcu jak twierdzi Handelsblatt - zmiana rodzaju produkcji, czy sprzedaż fabryki to przecież nie to samo co ‚zamkniecie fabryk’ Proszę sukces! 120 fabryk przetrwało - zrobił jak obiecał! Viva PSA! A taki uśmiechnięty facet.... Czyli facet wykiwał wszelkie ‚rady pracownicze’, związki zawodowe, polityków i tłumaczy to jak PSA zrobiło to co GM nie potrafili zrobić od 1992 roku - Opel jest dochodowy .... ale szkoda ze zwykły człowiek co ma rodzine na utrzymaniu i pracujący przy klepaniu Opel za to dostanie po pupci.... smutne w sumie to... przypomina robotę za miskę ryżu.... Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Jest pare problemów z tym czymś... właściwie backlash obecnych konsumentów - nie mówię o zielonych/elektrycznych influencerach... którzy sadza ze EV zawojują świat w 2024 ... - a o ludowi z ulicy który kupuje Mustang. Product Made in Mexico. W czasach ‘Make America gr8 again nie jest to dobry pomysl... Komplikacje nie tylko z UAW ale wraz z nowa USMCA - czyli nowym paktem o handlu mogą być z tym kłopoty ... Dwa - tradycyjnie marketingowo - wszelkie ‚ikony US’ są Made in US - Mustang kojarzy się z Flat Rock, a nie z sombrero z guacamole.... Chcesz EV i machasz flaga - idź i kup Tesla Made in USA a nie Mexico profanacje Ikony... Po za nazwa, paroma stylistycznymi detalami... nie ma tam nic z Pony Car. Ergo politycznie/marketingowo/patriotycznie klapa... I się dziwić ze Ford przewiduje większy (marketingowy) sukces w China, EU a nie U.S. ... Przeprowadzając jakże dokładne badanie na losowej próbce 3 - trzy x fcuk od obecnych właścicieli.... Pony bez V8 to jak pies bez jaj... Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. EU segment mini (A???) do zabicia. - Panda - koniec, - 500 - koniec- mozliwe tylko drogie EV. Cytat Mike: dowodcy Francy.... nie zabardzo zadowolonego bo za Q3 w EU FCA stracil 55m ojro. ‘W bardzo bliskiej przyszlosci skoncentrujemy sie na tym bardziej dochodowym segmencie (B) co wiaze sie z odejsciem od segmentu mini-cars’ Czyli tak: Polaczony PSAFCA mowi ze zadnych fabryk nie zamyka ale... nadprodukcja w EU wynosi 6 million sztuk do roku finansowego 2021, lub jak kto woli utylizacja fabryk 58%. Wiec jak najszybciej politycznie mozliwe (przeciez teraz NIC nie zamykamy) - malo produkcyjne miejsca klepania ida na odstrzal. - Ellesmere Port (UK)- byla korona GM, - Luton (UK) Oficjalny powod- Brexit. Przewidywana smierc 2020/21. Nastepne jest Kragujevac, Yugo. (SER) Ekonomicznie tanie klepanie ale cos trzeba zamknac a ilosc aut stamtad jest niewielka. Oficjalny powod - EU odwrot od ICE & wariacji 500. 2021. FCA zaczyna korzystac z silnikow PSA, zeby spelnic nowe EU normy 2021 & 2025. PSA wydalo duzo kasy aby zmienic byle GM Szentgotthard (H) + dodatkowo mamy Tremery (F) & Douvrin (F) Problem zaczyna sie co zrobic z 3 klepaczami silnikow FCA jesli zaczynamy uzywac silniki PSA. Termoli, Pratola Sera, (I) Bielsko.(PL) Wg. JATO Dynamics - nie jakiego Felipe Munoz 2 z tych fabryk zostana zamkniete. 2022/23. Wiec budujemy nowe Punto na platformie CMP od PSA, z silnikiem od PSA. Punto powraca, Mike jest znow happy bo wiecej kasy zostsnie dla akcjonariuszy Francy & Pies. Ci sami analitycy daja Lancia 50% na przetrwanie po 2021... Wiec to nie Ozi zamyka fabryki ;-) Ozi cieszy sie powrotem Punto bo ma do kropki slabosc... Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. U mnie w stanie teraz. Inne stany od 2017. Od 2012 rejestracje byly digital 2014 licencje na bron ale nie PJ. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  7. Jesli sie nie myle to calosc jest oparta na Blokchain. Masz localnie odswiezona kopie w app, czyli jesli sie z app nie wylogujesz tylko jest z PIN to jest. Pobawilem sie swoja i dziala w flight mode.. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  8. Zeby sobie pogadac.. chociaz juz nie pamietam kiedy jakis mi sie pytal o DL... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  9. Ale o tym pomysleli - dziala bez zasiegu, dlatego dodali 'hologram'. Raz zaladowane dziala, ale musisz byc zalogowany do app. Czyli wyglada ze kazde wyjscie , app odswieza QR code. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  10. U mnie na wsi. Po 3 dniach wziecie ok 76% luda w stanie czymi jakies 5 milionuff zaladowalo. Wyglada jak 'stare z plastiku' Vs Hologram w Digital DL tez sie rusza Ciekawa.jest ze mozna zweryfikowac kogos przez QR code. Ditto z cops - ich tablet czyta QR. Zeby takich ludzi jak ja nie zostawic w tyle to.dalej jest zalecane noszenie plastiku przez pare miesiecy. Ja odpuscilem... Czyli w praktyce teraz nie naladowany telefon rowna sie $131 dotacji dla rzadu stanowego. Postep! Me like ... do Mrs Ozi w koncu bede mogl sie dodzwonic.... Ditto telefon z rozwalonym LCD. Dokument jest nie wazny jesli ekran jest rozwalony... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  11. AFAIK - ale juz pojawiaja sie pierwsze problemy z MY 2019. Ostatnie info bylo z 5/2019 - extra gwarancja, sw upgrade. https://www.consumerreports.org/car-recalls-defects/honda-extends-warranty-on-troubled-turbo-engines/ Problem wydaje sie taki ze Honda uwaza ze jej konstrukcyjny fakup moze byc zalatwiony przez sw upgrade. Tu: Honda zaklada, ze dostawanie sie benzyny do oleju jest ok/normalne bo benzyna wyparuje.. Stad rozwalanie tych silnikow w zimnych klimatach. Problem jest taki ze sa raporty ze w goracych klimatach tez te same problemy sie pojawiaja. Drugi o wiele czestszy problem z tym silnikiem u mnie na wsi (50,000 sprzedanych Honda rocznie probka) to ze 1.5l wola o service co 6k km - czyli imvho dopoki Honda sie nie przyzna ze konstukcyjnie jest z tym zle to zadne sw upgrade tego nie naprawi. Drugi problem taki ze honda leci, sa w tarapatach. Ergo koszt ciecia $$$ na gwaracje, powszechna opinia jest ze skalkulowali ze taniej jest przeczekac z 1.5lT niz naprawic, chociaz pewnie zmiany wprowadzili (????) ale tu nie ma nic do zobaczenia bo jesli sie przyznaja to jest pare pozwow zbiorowych vs Honda ... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  12. Rzucili sie na niskie na marketingowane zurzycie paliwa, a to bylo osiagniete wg VAG reklamy rownoznaczne z zielonymi osiagnieciami... ergo wg sadu kupujesz produkt ktory jest reklamowany jako zielony a nie jest... i tylko to ma znaczenie a nie to ze spelnial norme w kraju skazancuff z tego okresu... Ale co ja tam wiem .... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  13. Nie, tu nie ma szans - Dieselgate to nawet nie pelny odpowiednik Euro 4 byl. Udalo sie wykazac ze produkt bym nie zgodny z tym ktory reklamowali i tyle. Poszlo pod ochrone konsumenta a nie srodowiska. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  14. Sa dwie wady konstrukcyjne, o których Toyota wiedziała od 2016 roku ... 1. DPF - piąty wtrysk w DPF jest do poopci, auta się zapychają - limp mode, utrata mocy etc. Rozwiązanie Toyota : manualny wyłącznik aby się wypalił. Powszechna opinia ze nie działa (podobno). 2. Kurz się do silnika dostaje przez zła konstrukcje filtrów powietrza. Kurz z olejem się za dobrze nie miesza ;-) Toyota mówi, ze problem dotyka ok 2% aut, ale znów wiedzieli w 2016 roku bo jest biuletyn service-owy do dealerów. Szykuje się masywna kara, mini to Toyota mówi ze nie ma zamiaru naprawić nic oprócz zmienionej konstrukcji. Dotyczy Hilux, LC 150 Prado, Fortuner - czyli ok 170k sprzedanych aut od 2016 roku ... Mam nadzieje ze dostaną po poopci gorzej niż Ford z $ 10mil kara za powershift, i koszt tak z pare razu niż dziesiejszy VAG $140mil. Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. ale widzisz lud w to wierzy. Nie wazne ze liczby sie nie dodaja -(jak sie nie dodaja to stworzymy sztuczny mechanizm ktory bedzie penalizowal takich co potrafia liczyc 🙂 i juz sie bedzie dodawal - ditto jak z Diesel). Po za takimi smieciami jak 'The Guardian' i innymi zielona tuba propagandy - lud kupuje bo liczy albo musi, (bo nie ma wyboru) mala jest % udzial entuzjastow - Lubie Diesel to mam. W sumie to jest przykre - przykre ze mozna poslac klienta na drzewo i powiedziec mu - sp....j tak jak z Dieselgate.... Pewnie za pare lat bedziemy mieli EV_battery gate.... Niemniej jednak klient tego samego produktu dostal kase w US, dostal kase na takim wypierdku swiata jak wyspa skazancow, a glowny klient ktory kupowal na potego w EU ma kawalek rury jako rozwiazanie i ma sie cieszyc.bo za pare lat i tak tym nigdzie nie pojedzie (podobno 🙂 ... It's all fakkked up....
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.