Jump to content

OZI

moderator
  • Content Count

    20762
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2
  • Time Online

    3h 44m 20s

OZI last won the day on July 24 2016

OZI had the most liked content!

Community Reputation

3407 Człowiek - do rany przyłóż

About OZI

  • Rank
    Kangaroo

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Down Under
  • Zainteresowania
    1973 BMW E9
  • Car
    2018 V8, 2016 V6, 1972 R6,

Recent Profile Visitors

4103 profile views
  1. @HARDTECHNO Nie, Diesel, rynek ten sie nigdy nie zmienil, zawsze chcial Diesel, na kampery, rynek pragnie V6 lub V8 Diesel, ale to sie nie laczy z EU Diesel - wiec nie ma. Duzo jest popularnych Japan import tez np Camroad Generalnie 'gray nomads' jak to sie, zwie, - czyli 'siwi nomads' - rynek jest % do populacji dosc duzy, popularne jest - idziesz na emeryture - jezdzisz w okolo Australi, od biednych, przez srednich do bogatych. Rynek jest na wszystko, od przyczep rozkladanych, do Camperow za $300-500k Popularne jest np przerabianie Toyota Coaster - ex autobusow szkolnych, robisz lazienke, pralnie, kuchnie, etc I Fiat wlasnie jest w tym silny... Moj wsiowy dealer... Konkurencja jakies 300m dalej ma duzo Mercedes, ale wlasnie sporo jest tez Fiat. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  2. Nie, nie udalo sie. Fiat Commercial van sie jakos sprzedaje, reszta tylko Abarth i 500. Malutko, taki gadget. Zwazywszy, ze na RAM 1500 jest 3-4 miesiace czekania, lokalna rozbieralnia z LHD i klepanie w RHD pracuje na 3 zmiany 24h na dobe, to nie zdziwiloby mnie gdyby Fiat calkowicie przez RAM zostal zastapiony.. Fiat u mnie ma niecharakterystyczna na EU sile Rynek camperow, rynek nowych camperow/RV jest ok 10,000-13,000 na rok, duza czesc tego wlasnie ma Fiat dajac nadwozia... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  3. Fiat Brasil jest rynkiem numero uno juz od jakiegos czasu - 2010????, kiedy sprzedali wiecej niz w EU. Brazil ma jedne z najdrozszych aut na swiecie, najlepsze jest to, ze auto wyklepane u nich, a wyexportowane do np Argentina moze byc 30% tansze, a do Mexico 50%. Interesowalo mnie to dlaczego, i jest to co oni nazywaja “Custo Brasil”, czyli Brazylijski koszt. Powod jest w zasadzie prosty: - ogromne podatki, - wysoki koszt 'overheads' Podatki - wiadomo, rzad chce swoj udzial. Overheads - i to jest wlasnie ciekawe w Brasil. Generalnie to koszt extra vs gdzie indziej, np popularne sa cale sieci autobusow dowozace pracownikow po calym miescie = koszt. Powszeche ubezpieczenie medyczne jest bliskie systemowi z US niz EU, ergo pracownik ma wiele dodatkow medycznych i innych ktore kosztuja. Dochodzi koszt logistyki w Brasil - jeden z najwyzszych w Ameryce Poludniowej. No i najwazniejsze - skala - Brazylia jest od lat ok 5-6 klepaczem aut na swiecie, 4-5 pozeraczem tych aut pod wzgledem sprzedazy.... ale to jest malo. Czyli klepia ok 3-3.5m aut na rok. Ale masz ok 20-30 roznych firm uczestniczacych w klepaniu, czyli dzieki temu co wyzej, relatywnie wysoki koszt produkcji (podatki + extra koszt pracownika), podzielona na duza ilosc firm na rynku = wysoki koszt na wyklepane auto. Zeby koszt znaczaco spadl, ekonomia skali musialaby sie powiekszyc w Brasil prawie x 2, czyli musieliby klepac ok 5-6milionow aut. Ponadto wszelkie koncerny od lat sa oskarzane, ze duza czesc ich globalnego zysku jest dzieki rznieciu klienta w Brasil w pupcie. - przez starsze, zaamortyzowane technologie, vs cena -.Np - geografia dyktuje, ze auta 4x4 sa popularne. Wezmy Fiat Toro, liczymy za 4x4, a dokladnie AWD - 10-15% wiecej, a koszt zostal juz zaamortyzowany w innych czesciach swiata, dla koncernu powedzmy ponizej 1% ceny Toro, klient placi 10x wiecej. Fiat dziekuje klientowi z Brasil, trasferuje sobie extra do NL teraz zeby miec na kawe w HQ FCA [emoji6] Sukcesem Fiat jest po prostu cena, ktora konsument jest wstanie zaakceptowac - taniej niz inni. Wezmy Sienna.EU juz dawno te linie splacila... Prosze GNV jako opcja - jest Zbudujmy teraz, wklepalem miejsce gdzie podatki stsnowe sa tansze - jedziemy wersja bazowa 1.0l manual 37k PLN Dokupilem radio + glosniki, + regulowane lusterka... Total przyjemnosc dla ucha 2k PLN Lusterka 1k PLN Moja sienia, kierownica, radio, airbag, abs etc metalic wyszla... RS 55,470 jakies 42k PLN, w tym jest sila Fiat... tanio. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  4. Nouvo Punto bylo czysta spekulacja kiedy w 11/2019 FCA CEO Mike Manley powiedzial, ze kociez z Fiat w segmencie mini oprocz EV a mozliwe ze pojda do B - wg zasady, drozej a mniej. Pismaki podchwycily, i zrobilo sie Nouvo Punto. Platforma mogla by byc of PSA CMP - Corsa, 208 etc. Reszta renderow postala uzywajac Brasil Fiat Argo/Cronos. Oczywiscie w tym musi byc $$$, i to przed Covid19 bylo. Biorac pod uwage, ze EU idzie w doplaty po EV to malo prowdopodobne ze to jak narazie sie zmateralizuje. To jest to o czy PSA mowi, EU auta musza byc drogie, bo CO² kosztuje, a EV sa srednio 3x drozsze niz ta sama klasa auta ICE. Ergo, szasze na taniego Fiat Punto sa jak narazie niskie, zeby nie powiedziec zerowe - chyba zeby gotowy produkt z Brasil do klepania w Turcji przeniesc, co sie niestanie, bo 1.3l Firefly 109KM/139Nm z Brasil zatrul by EU... Optacowanie wersji EV nie mialoby sensu... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  5. Ale zauwaz, ze dotychczas to byly inne rynki. Znow - ponawiam pytanie - co jak masz Mitsu/Nissan/Renault obok siebie, i sprzedaja ten sam produkt. Ktory klient wybierze? Wezmy Merc & Nissan. Mamy Navara... Cena $38k zeby na ulice wyjechac... - jakies 95k PLN, 2.3l Diesel, ubezpieczebie, podatki federalne, stanowe etc, bak paliwa, tablice etc Teraz mamy X-Class. Inny przod, inny tyl, inne wnetrze. Oficjalnie liczymy $68k - 170k Prosze.. I czekamy, frajerow brak - co za glupiec kupilby 2.3l Nissan Navara za 2x tyle... Mercedes dealer o tym wie... jego cena... - z jakis 5,000 jakie stoja na placach... od 2018.... 48k, jakies 120k PLN Xnow to jest jednak 25k PLN za znaczek. Skutek, X -Class jest martwy, nie wypalil, a mial. Ktos powie no ale Merc daje prestiz! Tak na tych stalowych kolach... i z czarnym zderzakiem, wyklepany w tej samej fabryce co EU Navara, czeka juz 3 lata na wlasciciela ... A teraz wezmiemy i przekladamy to na kazde auto Mitsu/Renault/Nissan... i co - mamy jakikolwiek brak identyfikacji z marka... Patrzac na dzis - jak bardzo Nissan zaprzecza, ze bedzie sprzedawal wersje Renault w USDM & Asia Pacific, to ja sie juz zastanawiam, ile to przetrwa... Bo ja po prostu nie widze jak to ma dzialac, chyba, ze zabije Nissan/Mitsu w EU, Renault w Asia, Brasil, etc i sprzedjae te same auta bez moich dwoch wewnetrznych partnerow... Bo takto dlaczego mam wybrac np Nissan Qua qua cos tam vs jakies Renault, ktore jest identyczne? Dalej nie wiem.... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  6. Mnie zastanawia to. Masz delaera mitsu obok dealer Renault. Co kupujesz? Olewasz jednego, idziesz do drugiego, jeden musi pasc... tylko ktory? Czyli sprzedajesz ten sam produkt to czym konkurujesz, jesli sklep nie ma innego towaru? Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  7. 1.Triton/L200 - Mitsubishi jest leader - Nissan, Renault - 'follower'. 2.Nissan narazie potwierdzil, ze oni sa leader EU segmentu C i Compact SUV na czyli mamy: - Pulsar/Sentra/Sylphy/X-trial Czyli nowego outlander nie zobaczymy... Leader dla segmentu D - czyli mamy Altima i sredniego SUV lub - segmentu D SUV na EU - Pathfinder. - Nissan - auta sportowe. Tyle oficjalnie. Renault wyglada, dowiemy sie dzis - van, EV i wszelkie male wypierdki. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  8. I tak i nie. Nie, moto stajw sie dwu a nawet 3 biegunowe. EU prnie w EV. Asia trzyma Diesel - min do 2050 US dalej ma tania benzyne... Wiec z czym? Nissan wlasnie pokazal czym Renault pachnie, CVT, wlasciwie cokolwiek Nissan od Renault niw dostal/wzial to sie spierdzielilo - utrata rynkow w Asia/USDM/Africa... Wiec tu nie dziala... Mitsu - jeszcze im sie nic nie stalo, poczekamy, Viva la France [emoji632] ich jeszcze nie zepsulo, Nissan juz zgnity wiec nie ma co brac. W Asia nikt nie chce kupowac Renault, czy to jako Renault czy jako Samsung czy jako Nissan. A wiec tonich tylko dobije a szkoda. EU - nie wiem, jakos nie widze jak im 'tanie dobre, plastikowe' Miss a bitchi bedzie sie sprzedawac jak to samo moga kupic w Renault. US - kto bedzie chcial Renault kupic z 1.2l jako Nissan Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  9. Pierwszy model juz mamy. Traffic & Express - Made in France na Asia... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  10. To teraz czekamy na Renault. Dieppe - i zegnamy Alpina na dobre Stawiam, ze klepanie silnikow musza tez ubic. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  11. ... rozniace sie znaczkiem. Tak, to nowa - strategia. Obecnie - 1/3 kosztow to platforma - dzielone przez Nissan/Renault i teraz tez Mitsu dojdzie. 1/3 to komponenty - znow dzielone przez Nissan-Renault. 1/3 - to inne wnetrze, karoseria. Nowa strategia. 1 leader na segment. Np Mitsu jest dobre w klepaniu pick ups. Mitsu projektuje, mitsu buduje. Nissan, Renault - zmieniaja TYLKO znaczek i grill i w tej samej fabryce klepia Navara. Reanult ma byc Leaderem na malego SUV, znow Renault - projektuje, Renault kontroluje, Renault klepie. Nissan Qua qua wychodzi z tej samej fabryki, Mitsu Outlander wychodzi z tej samej fabryki. Roznice: grill, znaczek na kierownicy i moze blotnik - TYLE. Jakakolwiek indywidualnosc ma byc ... zatracona. Koszt na auto ma spasc 40% - noe cena dla klienta. IMVHO - to CCCP i bratnia pomoc w czystej postaci, to nie wypali, moze sie myle, ale auto kupuje wiekszosc ludzi na 'ryj' - ladny, bierzemy pod uwage, odrabiamy lekcje. Brzydki - fuj - spadaj. To nie VAG - czyli totalnie inna struktura wlasnosci - ze mamy Tiguan/Kodiaq/ i cos od Seat-a ... Sa przynajmniej roznice w stylistyce, ci chca ja totalnie zatracic. Oficjalnie Nissan i Renault odstrzal od jutra - stawiam, ze fabryke w Barcelona pierwsza pojdzie - bo nie wpasuje sie do nowej koncepcji... Ciekawe czy to poczatek smierci Nissan czy Mitsu czy Renault - czy wszystkich razem.. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  12. A jednak co nowe to nowe. Chyba ze ci sie stanie jak ja... i zaczniesz kolekcjonowac... Tez ma gwarancje na 20,000km... [
  13. Materialy czy wyklepanie? Jakies przyklady? Np Mahindra.. recznie ciety dywan... Tego nawet Dacia nie pobije... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  14. Wymiany znaczkow nie bedzie, bedzie jak z Juke/Kadjar czy jak to sie nazywa. 2 modele Nissan i 2 modele Renault maja te sama platforme, sa klepane identycznie w takiej samej kolejnosci, duzy % komponentow ten sam... Ma sens kosztowy wypchac ich do tej samej fabryki. Czyli masz 4 rozne sklepy z tym samym magazynem, tych samych ludzi obsugujacych, a sprzedawca inny i lud kupuje. To sie nazywa konkurencja... Chociaz Mitsubishi Express 2020 wchodzi - upgrade z 2.4l 4 cyl benzyny na Diesel na Asia-Pacific ale nie sadze ze to zadziala.... to nie jest to co rynki oczekuja... Chyba ze jakims sposobem Mitsu kupuje od Renault Express 2020 za ojro bez paru centufff.. Sent from my SM-N975F using Tapatalk
  15. Nie idzie jej tak dobrze jak PL panstwo w walce z Covid, znaczy zdechla juz.. Hilux Made in Thailand Ranger Made in Thailand RAV4 Made in Japan Camry Made in Japan.. Przynajmniej produkt koncowy nie jest jak panstwo z tektury... Sent from my SM-N975F using Tapatalk
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.