amazaque Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 2 godziny temu, maras77 napisał: Zdrowy akumulator i rozrusznik, w czasie krecenia mają normalnie do 9,5 V. W zimie nawet 7 V jest dopuszczalne, tak w starych książkach jeszcze starsi inżynierowie pisali . Ale to były stare komunistyczne akumulatory i jeszcze starsi inżynierowie z politechniki lwowskiej . Inna sprawa, że dawniej w takim polonezie sam rozrusznik był wielkości dzisiejszego silnika 0,9 tce . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Odłączyłem prostownik. Przez 4 godziny utknął na wartości 15,2V i nie potrafił dokończyć cyklu ładowania. Akumulator już się gotował. Czy to jest jakaś informacja nt kondycji aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 4 minuty temu, amazaque napisał: W zimie nawet 7 V jest dopuszczalne, tak w starych książkach jeszcze starsi inżynierowie pisali . Ale to były stare komunistyczne akumulatory i jeszcze starsi inżynierowie z politechniki lwowskiej . Inna sprawa, że dawniej w takim polonezie sam rozrusznik był wielkości dzisiejszego silnika 0,9 tce . Starsi inżynierowie pisali o czymś, czegoś dziś już nie ma - o ogniwie ołowiowo kwasowym Teraz takich już nie ma - w tej chwili są ogniwa ołowiowo wapniowo kwasowe. A to nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 4 minuty temu, bochumil napisał: Odłączyłem prostownik. Przez 4 godziny utknął na wartości 15,2V i nie potrafił dokończyć cyklu ładowania. Akumulator już się gotował. Czy to jest jakaś informacja nt kondycji aku? Jak to akumulator Ca/Ca to powinien nie gazować do 16 V. Jeśli jednak jedna cela jest zwarta nawet częściowo, to zacznie się gotować znacząco wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Już raz wstawiałem załącznik tak ładowanego akumulatora więc pozwolę wstawić jeszcze raz . Huk był taki, że z sąsiednich hal się pozlatywali . W sumie nówka, ale samochód stał trzy tygodnie i nie zakręcił, trzeba było podładować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 6 minut temu, amazaque napisał: Już raz wstawiałem załącznik tak ładowanego akumulatora więc pozwolę wstawić jeszcze raz . Huk był taki, że z sąsiednich hal się pozlatywali . W sumie nówka, ale samochód stał trzy tygodnie i nie zakręcił, trzeba było podładować. Przyczyna? Aku czy prostownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 W dniu 16.10.2020 o 21:22, Dark_Knight napisał: ...który wieczorem ma ponad 12V a rano już tylko 10.8V i niechętnie kręci rozrusznikiem jest popsuty i należy go wymienić? Czy to nic nie znaczy i trzeba go jakoś bardziej profesjonalnie zbadać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 52 minuty temu, bochumil napisał: Przyczyna? Aku czy prostownik? Iskra a skąd to już trudno powiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 43 minuty temu, volf6 napisał: Iskra a skąd to już trudno powiedzieć Gość odłączył zacisk od ładowarki, całe szczęście że było blisko do łaźni i pod prysznic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.