OPAL Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 (edited) Kilka dni temu zza schowka w desce rozdzielczej zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Po wyjęciu schowka okazalo się, że silniczek obiegu zamkniętego powietrza chodzi cały czas. Odłączyłem od niego wtyczkę i problem ustąpił, ale zastanawiam się co sie stało. Czyżby ułamało się coś przy klapce? Szukam w internetach jakichś informacji na ten temat, ale nic nie znajduję. Nigdzie tez nie mogę znaleźć takiej klapki na sprzedaż. Czy ktoś przerabiał taki temat? Edited April 5, 2021 by OPAL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaruga Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 W dniu 5.04.2021 o 11:37, OPAL napisał: Kilka dni temu zza schowka w desce rozdzielczej zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Po wyjęciu schowka okazalo się, że silniczek obiegu zamkniętego powietrza chodzi cały czas. Odłączyłem od niego wtyczkę i problem ustąpił, ale zastanawiam się co sie stało. Czyżby ułamało się coś przy klapce? Szukam w internetach jakichś informacji na ten temat, ale nic nie znajduję. Nigdzie tez nie mogę znaleźć takiej klapki na sprzedaż. Czy ktoś przerabiał taki temat? Ciężki temat. Szukał bym po allegro - tam często mają jakieś angliki sprzedawane na części. Spróbuj rozkminić jak to działa. Poszukaj na ukraińskich i rosyjskich forach - oni tam wszystko sami naprawiają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwIcIk Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Z anglikami trzeba uważać - kiedyś kupiłem panel do sterowania do Lacetii i pokrętła były ułożone odwrotnie - domyślam się, że i w głębi elementy wykonawcze, też mogą być odwrotnie Jak pokazywali koledzy, to raczej kleili/wzmacniali połamane plastiki. Ale najpierw trzeba się do nich dostać. Widziałem, że wycinali otwory z boku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OPAL Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 Z tego co zaobserwowałem i wyczytałem to, żeby wyjąć tę klapkę to muszę zdemontować wentylator, a jego trzeba podobno wycinać, bo nie da sie odkręcić w całości. Jak rzeczywiscie tak będzie to nie będę tego rozmontowywał. Obieg zamknięty użyłem może ze 3 razy przez 20 lat jazdy autami. No chyba, że znajdę jakąs solucję na ruskich stronach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaruga Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 18 godzin temu, OPAL napisał: Obieg zamknięty użyłem może ze 3 razy przez 20 lat jazdy autami. I chyba tutaj jest przyczyna Daj znać jak coś wymyślisz - na pewno komuś się przyda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIDO Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 (edited) Odgrzewam kotleta dla potomnych, bo widzę że autor nie opisał czy sobie poradził i jak (może ktoś tu jeszcze czasem zagląda...) Po kupnie T300 zdiagnozowałem dokładnie taki sam problem. Okazało się że winna była tuleja wychodząca z silniczka obiegu wewnętrznego, nachodząca na wałek klapki (wałek "ścięty" mniej-więcej na 1/5 średnicy). Tulejka była lekko pęknięta osiowo (widać na foto) - nie obejmowała wystarczająco ciasno wałka i po prostu się po nim ślizgała. Próba ogarnięcia tematu przy pomocy "pierścionka" ze zlutowanego drutu miedzianego, nałożonego "na ciasno" na tulejkę nie pomogła. Kupno nowego silniczka załatwiło temat (pasuje od Chevroleta HHR - taki kupiłem). Edited April 8, 2022 by MIDO 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OPAL Posted July 23, 2022 Author Share Posted July 23, 2022 Ja do tej pory nie naprawiłem tego. W sumie nie używam, a właściwie to żona nie używa, bo to jej auto. Dużo roboty z wymontowaniem tego silniczka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIDO Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 15 min. Przyda się długi śrubokręt elastyczny na bity, grzechotka oraz lusterko. Generalnie dostęp upierdliwy ale bez dramatu. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.