Jump to content

Aveo T300 obieg zamknięty powietrza


OPAL

Recommended Posts

Kilka dni temu zza schowka w desce rozdzielczej zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Po wyjęciu schowka okazalo się, że silniczek obiegu zamkniętego powietrza chodzi cały czas. Odłączyłem od niego wtyczkę i problem ustąpił, ale zastanawiam się co sie stało. Czyżby ułamało się coś  przy klapce?

Szukam w internetach jakichś informacji na ten temat, ale nic nie znajduję. Nigdzie tez nie mogę znaleźć takiej klapki na sprzedaż. 

Czy ktoś przerabiał taki temat?

Edited by OPAL
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.04.2021 o 11:37, OPAL napisał:

Kilka dni temu zza schowka w desce rozdzielczej zaczęły dochodzić dziwne dźwięki. Po wyjęciu schowka okazalo się, że silniczek obiegu zamkniętego powietrza chodzi cały czas. Odłączyłem od niego wtyczkę i problem ustąpił, ale zastanawiam się co sie stało. Czyżby ułamało się coś  przy klapce?

Szukam w internetach jakichś informacji na ten temat, ale nic nie znajduję. Nigdzie tez nie mogę znaleźć takiej klapki na sprzedaż. 

Czy ktoś przerabiał taki temat?

Ciężki temat. Szukał bym po allegro - tam często mają jakieś angliki sprzedawane na części. Spróbuj rozkminić jak to działa. Poszukaj na ukraińskich i rosyjskich forach - oni tam wszystko sami naprawiają.

Link to comment
Share on other sites

Z anglikami trzeba uważać - kiedyś kupiłem panel do sterowania do Lacetii i pokrętła były ułożone odwrotnie - domyślam się, że i w głębi elementy wykonawcze, też mogą być odwrotnie :)

Jak pokazywali koledzy, to raczej kleili/wzmacniali połamane plastiki. Ale najpierw trzeba się do nich dostać. Widziałem, że wycinali otwory z boku. 8]

 

 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co zaobserwowałem i wyczytałem to, żeby wyjąć tę klapkę to muszę zdemontować wentylator, a jego trzeba podobno wycinać, bo nie da sie odkręcić w całości.

Jak rzeczywiscie tak będzie to nie będę tego rozmontowywał. Obieg zamknięty użyłem może ze 3 razy przez 20 lat jazdy autami.

No chyba, że znajdę jakąs solucję na ruskich stronach.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, OPAL napisał:

Obieg zamknięty użyłem może ze 3 razy przez 20 lat jazdy autami.

I chyba tutaj jest przyczyna ;) Daj znać jak coś wymyślisz - na pewno komuś się przyda :ok:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzewam kotleta dla potomnych, bo widzę że autor nie opisał czy sobie poradził i jak (może ktoś tu jeszcze czasem zagląda...)

Po kupnie T300 zdiagnozowałem dokładnie taki sam problem. Okazało się że winna była tuleja wychodząca z silniczka obiegu wewnętrznego, nachodząca na wałek klapki (wałek "ścięty" mniej-więcej na 1/5 średnicy). Tulejka była lekko pęknięta osiowo (widać na foto) - nie obejmowała wystarczająco ciasno wałka i po prostu się po nim ślizgała.

Próba ogarnięcia tematu przy pomocy "pierścionka" ze zlutowanego drutu miedzianego, nałożonego "na ciasno" na tulejkę nie pomogła.

Kupno nowego silniczka załatwiło temat (pasuje od Chevroleta HHR - taki kupiłem).

silniczek.jpg

silniczek2.jpg

Edited by MIDO
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.