Skocz do zawartości

ubytek oleju - nietypowe pytanie


maczar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile widziane):

Pyt. 1.:

Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie kopcił z rury ?

Pyt. 2.:

Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale korbowym od strony skrzyni ?

Zaobserwowane:

- kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka - a autka wtedy nie oszczędzałem

- rano też nie kopci przy odpalaniu

- plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod obciążeniem simmering puszcza

- podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie spływający olej)

- nie dmucha z bagnetu

- nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju

- UPG zrobiona (razem z planowaniem)

- gumki zaworowe wymienione

- prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile

> widziane):

> Pyt. 1.:

> Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie

> kopcił z rury ?

> Pyt. 2.:

> Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale

> korbowym od strony skrzyni ?

Jest możliwe. Jak postawisz auto na dłużej to powinna być plama.

> Zaobserwowane:

> - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka

> - a autka wtedy nie oszczędzałem

> - rano też nie kopci przy odpalaniu

> - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod

> obciążeniem simmering puszcza

> - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie

> spływający olej)

> - nie dmucha z bagnetu

> - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju

> - UPG zrobiona (razem z planowaniem)

> - gumki zaworowe wymienione

> - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile

> widziane):

> Pyt. 1.:

> Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie

> kopcił z rury ?

> Pyt. 2.:

> Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale

> korbowym od strony skrzyni ?

> Zaobserwowane:

> - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka

> - a autka wtedy nie oszczędzałem

> - rano też nie kopci przy odpalaniu

> - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod

> obciążeniem simmering puszcza

> - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie

> spływający olej)

> - nie dmucha z bagnetu

> - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju

> - UPG zrobiona (razem z planowaniem)

> - gumki zaworowe wymienione

> - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte

Megane też "łyka" ok 1l oleju na 1.0 - 1.5 kkm.

Wymieniałem uszczelniacze na zaworach - nic nie pomogło.

Wymiana pierścieni to b. duży koszt.

Lepiej raz na m-c dolać 1l oleju za 11 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile

> widziane):

> Pyt. 1.:

> Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie

> kopcił z rury ?

tak

> Pyt. 2.:

> Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale

> korbowym od strony skrzyni ?

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe, że nie kopci i jest możliwe, że to przez zimmering... szukaj przyczyny, bo rozbieranie silnika i wymiana pierścieni to ostateczność... a może to być coś tak głupiego, że aż śmiesznego w porównaniu do wymiany pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> nie mam już pomysłu więc tu pytam (odpowiedzi mechaników mile

> widziane):

> Pyt. 1.:

> Czy jest możliwość żeby silnik przy "poborze" oleju ok 1l/1000km nie

> kopcił z rury ?

> Pyt. 2.:

> Czy jest możliwe że silnik gubi 1l/1000km poprzez simmering na wale

> korbowym od strony skrzyni ?

> Zaobserwowane:

> - kolega za mną przez 50 km jechał i na rurke patrzył i nic ani dymka

> - a autka wtedy nie oszczędzałem

> - rano też nie kopci przy odpalaniu

> - plam na glebie po postoju nie ma czyli ewentualnie tylko pod

> obciążeniem simmering puszcza

> - podłużnica za silnikiem ze śladami oleju (ciemne plamy a nie

> spływający olej)

> - nie dmucha z bagnetu

> - nie czuć spalin w powietrzu wylatującym po odkręceniu korka oleju

> - UPG zrobiona (razem z planowaniem)

> - gumki zaworowe wymienione

> - prowadnice zawory wyszlifowane/dotarte

Mam to samo. 1l /1500 -2000 km.

i na pewno mi nie ciecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak

ale to jakieś inne objawy typu tłusta rura wydechowa powinny być tak sądze...

zapomniałem dodać że byłem na analizatorze spalin i nie było podwyższonej zawartości oleju i diagnosta powiedział, że przegląd przeszedł by bez problemu

> tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest możliwe, że nie kopci i jest możliwe, że to przez zimmering...

> szukaj przyczyny, bo rozbieranie silnika i wymiana pierścieni to

> ostateczność... a może to być coś tak głupiego, że aż śmiesznego

> w porównaniu do wymiany pierścieni.

w poniedziałek jestem umówiony na wymiane zimmeringa - i koło 300-400 PLN pójdzie sie 270747800-sex.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jakieś inne objawy typu tłusta rura wydechowa powinny być tak

> sądze...

> zapomniałem dodać że byłem na analizatorze spalin i nie było

> podwyższonej zawartości oleju i diagnosta powiedział, że

> przegląd przeszedł by bez problemu

> > tak

nie ma bata.. kat nie wypali tego oleju do reszty, byłoby czuć chyba... to musi być coś innego, musisz przetrzepać auto na podnośniku ze wszystkich możliwych stron, gdzieś ten olej musi chyba uciekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jakieś inne objawy typu tłusta rura wydechowa powinny być tak

> sądze...

tłusta rura to w 2-suwach była zlosnik.gif

> zapomniałem dodać że byłem na analizatorze spalin i nie było

> podwyższonej zawartości oleju i diagnosta powiedział, że

> przegląd przeszedł by bez problemu

a co to, diagnosta to mechanik?

on ci sprawdza to co za katalizatorem, a to co przed to musisz sobie sprawdzić (jeśli jest) przez taką "fifkę" jak np. w VW-ejach się stosowało

a myslisz,ze od czego zatykają się katalizatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tłusta rura to w 2-suwach była

> a co to, diagnosta to mechanik?

> on ci sprawdza to co za katalizatorem, a to co przed to musisz sobie

> sprawdzić (jeśli jest) przez taką "fifkę" jak np. w VW-ejach się

> stosowało

> a myslisz,ze od czego zatykają się katalizatory?

e no zatkać może i by się zatkał, ale capiło by z rury spalonym olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i też ci nie kopci ? no ale w sumie... mi uszczelka pod głowicą przy

> kanale olejowym poleciała... i silnik był w oleju a oleju

> ubywało ilości tak śladowe, że aż śmieszne...

Nie kopci, na analizatorze na jałowym nie ma śladu oleju w spalinach.

Ale wiem, że to 3 cylinder, bo świeca jest w nagarze, a reszta czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tym bardziej że niektórzy inni astrowi kącikowicze mają niebieskie

> "bąki" nawet przy mniejszym zużyciu

dlatego mówię, że to musi być inna przyczyna, to raczej nie jest kłopot z pierścieniami, bo ten dym powinien być w tym aucie wink.gif nie wierzę, że bierze tyle oleju i dopala go tak bez śladu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tłusta rura to w 2-suwach była

> a co to, diagnosta to mechanik?

> on ci sprawdza to co za katalizatorem, a to co przed to musisz sobie

> sprawdzić (jeśli jest) przez taką "fifkę" jak np. w VW-ejach się

> stosowało

> a myslisz,ze od czego zatykają się katalizatory?

Jakby kat był zapchany to jeszcze jajami by śmierdziało po ostrzejszej jeździe i mocy by stracił... a ani tego ani tego nie zauważyłem

jajami śmierdziało przez chwile - ale po regulacji LPG przestało (za bogato było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby kat był zapchany to jeszcze jajami by śmierdziało po

> ostrzejszej jeździe i mocy by stracił... a ani tego ani tego nie

> zauważyłem

> jajami śmierdziało przez chwile - ale po regulacji LPG przestało (za

> bogato było)

popatrz dokładnie na silnik (od tyłu też, nie tylko od przodu) na miskę olejową, filtr, sprawdź korek, uszczelniacze wałków, zaworów... hmmm... nie wiem czy astra ma po lewej tak pokopaną osłonę jak i lanos... ale jeśli tak to może być właśnie tam - mi się tak udało wink.gif w takim miejscu mi uszczelka poleciałą, że się wierzyć nie chciało wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie kapać nie kapie, ale pół skrzyni, pół miski i podłużnica

> "zaolejona"

no to chłopie.. to nad czym ty się zastanawiasz ? hahaha.gif zanim wymienisz zimmering, to upewnij się, że to napewno z niego... umyj silnik ładnie i sprawdź skąd zapodaje ten olej, chyba, że masz 100% pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to chłopie.. to nad czym ty się zastanawiasz ? zanim wymienisz

> zimmering, to upewnij się, że to napewno z niego... umyj silnik

> ładnie i sprawdź skąd zapodaje ten olej, chyba, że masz 100%

> pewność

100% simmering bo uszczelka miski była zmieniana z 3 m-ce temu... a pozatym jak zdjąć taką małą osłonkę kocówki sprzęgła (taki półksiężyc na 3 śrubach) to od środka jast zababrany

EDIT: ale zaolejone jest lekko - nie kapie ale widać, że odróżnia się pod względem brudzenia np. palca zeby.GIF od 2-giej połówki czy skrzyni czy miski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100% simmering bo uszczelka miski była zmieniana z 3 m-ce temu... a

> pozatym jak zdjąć taką małą osłonkę kocówki sprzęgła (taki

> półksiężyc na 3 śrubach) to od środka jast zababrany

> EDIT: ale zaolejone jest lekko - nie kapie ale widać, że odróżnia się

> pod względem brudzenia np. palca od 2-giej połówki czy skrzyni

> czy miski

mi kiedyś przez uszczelniacz wału przez 400km wyciekło litr oleju z silnika w CC700 zlosnik.gif

ale auto pod spodem było nieźle zaolejone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Megane też "łyka" ok 1l oleju na 1.0 - 1.5 kkm.

> Wymieniałem uszczelniacze na zaworach - nic nie pomogło.

> Wymiana pierścieni to b. duży koszt.

> Lepiej raz na m-c dolać 1l oleju za 11 PLN.

Silnik 1.4???? mój sąsiad miał Kangoo 1.4 8v..... od nowości, super dbany....100000 km stuknęło..... i potrafił 1l oleju na 500 km spalić..... po rozebraniu okazało sie że wszystkie gładzie idealne..jak w nowym niemal...a pierścieni niet wink.gifwink.gif Nie mogliśmy sie nadziwić..... nowe pierścionki sąsiad zapodał....i jak nowy...śladowe ilości spalał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.4???? mój sąsiad miał Kangoo 1.4 8v..... od nowości, super

> dbany....100000 km stuknęło..... i potrafił 1l oleju na 500 km

> spalić..... po rozebraniu okazało sie że wszystkie gładzie

> idealne..jak w nowym niemal...a pierścieni niet Nie mogliśmy

> sie nadziwić..... nowe pierścionki sąsiad zapodał....i jak

> nowy...śladowe ilości spalał...

ale zapewne sporo kopcił... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.