DamU Napisano 6 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2022 Mini Cooper S R53 Poluzowała się śruba mocująca koło pasowe. Brak ładowania, brak doładowania, brak chłodzenia. IMHO odkręciło się bo ktoś wcześniej przykręcił na pałę stosując starą śrubę. Koło pasowe wyglądało na całe i po ponownym zamontowaniu okazało się, że tak jest + brak jakiegokolwiek bicia. Problem w tym, że koło powinno wejść ciasno na wał. Nie ma tam klina. Nowe koło powinno się zakładać na wał po podgrzaniu. W opisywanym przypadku jak stare koło opierało się już o czoło wału, nadal można było nim kręcić i swobodnie schodziło. Dałem nową oryginalną śrubę (ma już klej na gwincie) i przykręciłem momentem 130 nm (powinno być 115). Auto chodzi. Niby wszystko , ale siedzi mi cały czas w głowie czy to ma prawo bezproblemowo działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2022 Pierwsze słyszę, żeby było na ciasno pasowane. Ma wejść na wał bez użycia narzędzi typu młotek, nie może być luzu wyraźnie wyczuwalnego pod ręką. Nowa śruba, odpowiedni moment (te 115 Nm jest moim zdaniem za mało i dobrze zrobiłeś dając więcej). Śruba pewnie jakaś M14-M18, spokojnie wytrzyma wyższy moment. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 6 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2022 @kaczorek79 nie chciałem Cię wołać, ale liczyłem na Twoją wypowiedź. Dzięki Śruba oryginalna. Twardość 10.9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.