Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Posts

    6063
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

Retained

  • AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    VW Golf 7

Recent Profile Visitors

2646 profile views

kaczorek79's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/19)

1.2k

Reputation

  1. Jeździ, jak Hamilton 12-13 lat temu. Dzisiaj obaj są podobnie szybcy, uważam, że bolidy RBR i Merca w tym sezonie są na tym samym poziomie z dokładnością do 0,1 sek na okrążeniu biorąc pod uwagę wszystkie GP razem. Jak wielokrotnie podkreślano niektóre sektory w poszczególnych torach są na korzyść jednego, inne drugiego zespołu. Jeśli nikt nie będzie miał pecha, to majstra może zdobyć doświadczenie. Dzisiaj uważam, że to nieudane oddanie pozycji Maxa było z prowokacją, jechał środkiem, lekko myszkował. Lewis faktycznie nie wiedział o oddaniu pozycji i chyba się wahał, w którą stronę iść. Tak to widziałem na powtórkach.
  2. Zmiana wiązki, dołożenie wiązki do tylnej belki, dołożenie czujnika poziomu, zmiana sterownika świateł, kodowanie. Niestety zamienniki Osram Ledriving są tylko do zwykłego G7.
  3. W takim budżecie to się jakiś 2 letni Mustang GT 5.0 załapie i może jeszcze z gwrancją. Ewentualnie szukać czegoś ze znaczkiem AMG, tylko starsze.
  4. Mieszkam w dzielnicy Gdyni, która ma 15 tys. mieszkańców, jest to chyba najmłodsza dzielnica miasta, to i sporo aut, ale ładowarki ani jednej. Mało tego, w ubiegłym miesiącu powstał nowo wybudowany Lidl, zupełnie od podstaw, z parkingiem na 100 aut. Oczywiście klientów tyle, że parking pełny codziennie od rana do wieczora. Po cichu liczyłem, że stanie choć jeden słupek do ładowania, ale się przeliczyłem. Całkiem niedaleko, bo jakieś 200 m dalej 2 lata temu na pustym terenie powstał kompleks typu siłownia, fitness, prywatna klinika, fryzjerzy itp z parkingiem na ponad 100 aut, chwilami tak pełnym, że nie można wjechać. Zapomnieli o ładowarkach, więc jak ma być dobrze.
  5. Tylko tu trzeba porównywać z Golfem R, bo mamy do czynienia z taką odmianą i dalej wychodzi, że T-roc jest wyżej zawieszony o 2 cm. Dodatkowo ma większy profil opon od G7R. Mechanicznie i w osiągach jest niemal identycznie, piszę niemal, bo T-roc jest chyba tylko o 50 kg cięższy, a jednak Golfem R z asfaltu lepiej nie zjeżdżać, tam potrafi na seryjnym zawiasie zahaczać o niektóre progi zwalniające. BTW fajny wózek, zazdraszczam
  6. A ja nie mówię o offroad, tylko zwykłych polnych, gruntowych, nieasfaltowych drogach. Mam takich w okolicy wiele, jeżdżę po nich rowerem i widzę, jak ludzie męczą swoje osobówki pokroju Golfa, aby dojechać do posesji, lub skrótami do innej wioski. Swoim bym tam nie pojechał, zwyczajnie szkoda porysować, czy połamać plastiki pod podłogą, a taki T-roc już kilka cm wyższy, z większym kołem bez problemu sobie poradzi i w deszczu mniejsze ryzyko ugrząźć, bo jednak napęd na 4 koła.
  7. kaczorek79

    PHEV

    Dziś sprawdziłem, na dworze 5 st, jadę od razu po odpaleniu, spokojnie, jeden krótki postój na światłach, po 2 km wjazd na ekspresówkę, dalej spokojnie do 110 km/h, bo duży ruch. 95 st płynu silnik uzyskał po 7 km i 10 minutach jazdy. Olej miał wtedy 45 st.
  8. kaczorek79

    PHEV

    Oczywiście, w kontekście ogrzewania wnętrza auta rozmawiamy o temp płynu chłodzącego, który wypełnia nagrzewnicę. Na temp oleju, to czekam czasami i 25 minut jadąc konkretnie.
  9. kaczorek79

    PHEV

    Otóż to. Teraz, jak na dworze mamy rano 3-4 st, to 1.4 tsi jadąc spokojnie nagrzewa się nawet po 6-7 km do temperatury roboczej. Na wolnych obrotach, to chyba musiałby stać ze 2 godziny, a i tak nie dobije do 97 (taka jest temp robocza), bo po pełnym nagrzaniu i pozostawieniu na wolnych obrotach temperatura spada w okolice 80. Mito mojej żony ze starym, fiatowskim 1.4 16V nagrzewa się dużo szybciej, nawet stojąc na jałowych. Takie hybrydy bez grzałek muszą to rozwiązywać inaczej, właśnie np podgrzaniem wody w płaszczach na kolektorach wydechowych itp.
  10. Poza tym zmienna geometria jest na stronie gorącej, czyli turbinie, a sprężarka rozpędzona po zamknięciu przepustnicy musi gdzieś upuścić nadmiar ciśnienia.
  11. @Lukas W 1.0 tce zawór upustowy jest przykręcony bezpośrednio w turbosprężarkę. To takie czarne, plastikowe coś, z wtyczką wcisnięte obok wejścia rury z powietrzem. Wiele turbosprężarek ma takie rozwiązanie, bardziej kompaktowe i nie trzeba ciągnąć dodatkowych rurek w dolocie.
  12. Mnie się ten T-roc R bardzo podoba, taki cichy zapierdalacz, który klei się do asfaltu i można polną drogą pojechać.
  13. Byłby problem, gdyby nie było zaworu upustowego. Zazwyczaj jest taki bypass na dolocie do muszli turbosprężarki i nadmiar ciśnienia wraca w dolot. Filtr stożkowy tylko nasila, a wcześniej świst nie był słyszalny.
  14. kaczorek79

    PHEV

    Ciekawe, jak to grzeje bez elektrycznej nagrzewnicy pracując tylko na wolnych obrotach. Współczesne silniki spalinowe bez obciążenia nagrzewają się wieki.
  15. I jest wystarczająca, bo Golfy od modelu mk7 są lekkie. Sam się długo zastanawiałem, czy zmieniać, ale już powoli kończyły się fabryczne klocki i tarcze 288, do tego w VAGu często korodują zaciski i brzydko wyglądają, choć nie ma to wpływu na ich pracę. Można kupić tanio niemalże nówki zaciski z aut potestowych, kupiłem takie od Tiguana II z przebiegiem 1500 km, bo w Golfach występowały już tylko lakierowane od GTI pod tarczę 312 mm. Sama tarcza 312 jest w podobnej cenie co 288, klocki są te same, niewiele mnie kosztował ten cały swap hamulców na większe, a różnicę się czuje. Zawsze jest zapas i tak, jak @grogi pisze, pierwsze hamowanie, to limit w oponach, ale po mocnieszym zagrzaniu jest lepiej na większych. Po wymianie przednich przyszedł czas, że skończyły się tylne, więc też kupiłem od razu zaciski z Golfa 2019r z jakimś śmiesznym przebiegiem kilkuset km, kompletne z silnikami hamulca postojowego za cenę dobrego wina. Masz rację, do tego na tarczy 288 nie ma ograniczeń w doborze felg i można śmiało zakładać 15". Przy tarczach 312 już minimum 16" i to nie każda felga. Sama wydajność wersji Basic jest OK, jeśli jeździmy zgodnie z resztą użytkowników drogi, ale już udało mi się doprowadzić do spuchnięcia tarcz 312, choć na codzień jeżdżę płynnie i hamulce wystarczają mi na bardzo długo. Zrobiłem kiedyś kilka pomiarów przyspieszenia 0-180 na płycie lotniska i redukcja prędkosci 190-100 już za drugim razem dała się we znaki.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.