Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Content Count

    5405
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    18h 19m 56s

About kaczorek79

  • Rank
    AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    BMW F20

Recent Profile Visitors

1423 profile views
  1. Powietrzem nic nie zdziała. Ja bym mocnej chemii użył, utopił w jakimś wiadrze z toluenem lub czymś podobnym.
  2. Ogromna. Jak wymieni sam, to najwyżej rozleci się sprzęgło, prędzej centralny wysprzęglik, za rok, czy półtora i będzie w plecy 400 zł. Jak wymieni mechanik, to za robotę pewnie skasuje z 600 zł i za rok, czy półtora będzie w plecy 1000 zł. W Astrze G jest kupa roboty ze sprzęgłem, bo trzeba najpierw cały wózek z zawieszeniem zdemontować.
  3. W każdym sterowniku inaczej może być zapisany algorytm liczenia interwału. Wiadomo, że w silniku nie ma laboratorium i wskaźnik jakości oleju to pic na wodę. Ciekawostką jest zalecenie VW apropos wydłużonego interwału, bo oleje z normą 504/507 dają mniejszą ochronę dla silnika, niż oleje z normą 502/505. Mercedes wręcz odwrotnie, na 15000 km każe lać olej 229.51, a na wydłużony interwał do 25000 km każe lać olej 229.5. Tak w skrócie dla mniej obeznanych: Norma VW 504/507 jest zazwyczaj kompatybilna z normą MB 229.51, oraz ACEA C3, a oleje te mają obniżoną zawartość dodatków przeciwzużyciowych i obniżone TBN odpowiadające za utrzymanie silnika w czystości. Norma VW 502/505 jest zazwyczaj kompatybilna z normą MB 229.5, oraz ACEA A3/B4, a oleje te mają wysoką zawartość dodatków i wysokie TBN.
  4. Kiedyś sąsiad miał e46 2.0d i auto mu osłabło totalnie, ledwo pod górkę podjeżdżał. Okazało się, że spaliny prawie w ogóle nie idą z wydechu, wykręciliśmy katalizator (jest w dobrym miejscu pod autem) a tam jedna wielka bryła sadzy. Zabity był na amen. Kupił używkę za jakieś 200 zł i auto naprawione. Generalnie, jak masz możliwość kupić ją za takie pieniądze i nie jest jeszcze pognita, to warto. Ja swoją w lipcu sprzedałem za ponad 16 tys, co prawda benzyna z lpg, ale nie miałem jeszcze korozji na aucie.
  5. Auto jest bardzo solidnie zrobione, w porównaniu z konkurencją. Takie auta, jak P208, czy Clio IV mogą się schować jakością wykonania. Silnik słaby, ale do 90 km/h nawet fajnie się tym jeździ, ma szybką reakcję na pedał gazu. Miałem bezpośrednie porównanie przesiadając się z takiej Fabii 1.0 do Yarisa 1.0 i w Fabii czułem się, jakbym klasą wyżej jeździł. Silnik sprawiał wrażenie mocniejszego, hamulce na pewno lepsze prowadzenie też lepsze. Kupiłbym taką dla dziewczyny, ale lepiej jakąś używkę 4-5 letnią 1.2 tsi.
  6. Zestaw do BMW f20 i f30 1280zł i mówimy o tych samych czujnikach. Marża Panie. Bo czasami tak jest. Są systemy, które drogą radiową komunikują czujniki z jedną centralką i wtedy nie można zamienić miejsca felg. Są systemy, jak wiemy już w BMW, Kia, Hyundai, Suzuki i tam można do woli zmieniać czujniki, bo centralka jest przy każdym kole osobna.
  7. To nie jest moje zmartwienie. Nie obchodzi mnie Chińczyk produkujący 99% tego typu urządzeń.
  8. W zależności od płynu, można go też wymieniać co 3 lata. Znam przypadki, w których płyn hamulcowy miał powyżej 5 lat i nic się nie działo. Wiele osób nawet w starych gratach wymienia płyn i wcale nie jest tak, że ludzie jeżdżą i nie wymieniają. Znam natomiast kilka przypadków, że stary płyn mocno pogorszył jakość hamulców, a szczególnie pamiętam, kiedy 4-ro letnia Skoda Roomster straciła kompletnie hamulce, pedał wpadł w podłogę i nawet nie można było napompować hamulca. Na szczęście stało się tak ruszając autem po kilkugodzinnym postoju i nie doszło do kolizji. Z płynu zrobił się jakiś kisiel, żel, ciężko określić, skończyło się wymianą pompy hamulcowej.
  9. Po co? Przecież ktoś musi sprzedawać te skanery do tpms. Na szczęście w BMW auto samo mi programuje czujniki z drugiego kompletu. Nie jestem pewien, ale chyba w Suzuki, Kia/Hyundai też powinny tak robić, bo tam siedzą dokładnie te same czujniki, co w f20 i f30.
  10. kaczorek79

    Oleje Specol

    Jednak już jest dostępny 0W20 z nową etykietą u polskiego dystrybutora, nie znamy tylko zmian z labu, ale pewnie nowa receptura. Sam jestem ciekawy, bo w Rosji już mają nowe 0W40.
  11. Problem w tym, że nie ma kto tego stanu (w PL) weryfikować. SKP nie mogą lub nie chcą eliminować złomu z dróg, ludzie którzy to użytkują mają brzydko mówiąc wy&$#+, a niektórzy to się nawet chwalą, że diesel musi dymić (w domyśle, że to jego). Bo u nas, jak jest akcja "antysmog", to trąbią w mediach od tygodnia, żeby tego dnia Passaty tdi zostały w domu, a do pracy jeden z drugim pojedzie inną komunikacją. W ogóle nie rozumiem tego informowania o kontrolach.
  12. U mnie jest tak: Wolne obroty, płyn 109, olej 112. Spokojna jazda (80-100 km/h) płyn 107, olej 120. Szybsza jazda (120-140 km/h) płyn 107, olej 122. Szybka jazda autostradowa (150+) płyn 80, olej 110-115 w zależności od tempa i czasu jazdy. Właśnie patrzę, że 1.8/2.0 tsi to zimne silniki, termostat otwiera przy 95.
  13. Za rozrząd 1.6 THP biorą 1500-2000 zł. Przy normalnej jeździe i temperaturze otoczenia 15 stopni, po 8 minutach jazdy i pokonanych 8 km płyn dochodzi do 100, olej do 70 stopni, czyli zaczyna się temperatura robocza. 3 tys rpm przekraczam dopiero, jak olej dochodzi do 100.
  14. Jak chcesz pałować auto na "trasie" 5 km do pracy i 5 km do domu, to koszty paliwa w tym momencie są pomijalne w stosunku do całej eksploatacji i myślę, że silnik benzynowy sprawdzi się lepiej. Szybko zabijesz turbinę, wałki rozrządu i katalizator. Koszty paliwa przy naprawie tego, to pikuś.
  15. kaczorek79

    Oleje Specol

    Na razie recepturę zmienili tylko w lepkościach 5w40.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.