Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Posts

    5971
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

Retained

  • AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    VW Golf 7

Recent Profile Visitors

2409 profile views

kaczorek79's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/19)

1.1k

Reputation

  1. Silnik kibel, omijać. 2013r to Fabia II, o ile auto bardzo fajne i dobrze się tym jeździ, to niestety silniki serii ea111 lepiej odpuścić.
  2. kaczorek79

    Mustang

    Jeden kumpel miał Mustanga 5.0 2017r, palił mu niedużo, mówił coś o okolicach 9-12, ale nie pałował go non stop. Inny kumpel ma Forda F150 5.0, kupił rok temu nówkę (model obecny), skrzynia ASB 10 biegów, przez rok zrobił ponad 20 kkm i ma spalanie średnie 12/100. Te silniki wyglądają na dość oszczędne.
  3. Nie odpalisz auta, a jeśli najpierw odpalisz, a później odłączysz wtyczkę przy pompie sprzęgła, to sypnie błędami z silnika i z układu ABS, oraz o niesprawności elektronicznego hamulca postojowego, do tego komunikaty na wyświetlaczu. Nie będzie też działał tempomat. W BMW e46 trochę irytowało mnie przygasanie podczas manewrów parkingowych i jazdy na półsprzęgle, doszedłem, że wina leży po stronie oprogramowania związanego z operowaniem sprzęgłem. Kupiłem więc mikrokontroler, który stosują w tuningu do sygnalizacji diodą kiedy zmienić bieg, jak jeżdżą w wyścigach itp i wpiąłem go w obwód czujnika położenia pedału sprzęgła tak, aby czujnik rozpięło poniżej 2000 rpm. Tym sposobem powyżej 2000 rpm działał tempomat, a na niższych obrotach nie było przygasania podczas manewrów. Tam na szczęście można było auto odpalić bez użycia sprzęgła i błędami nie sypał. Wiem jak zachowuje się 1.5 tsi w manualu i jest to bardzo irytujące, doskonale rozumiem frustracje @alastair VAG spieprzył to koncertowo i sami nie wiedzą, jak naprawić, więc mówią, że tak ma być. Niektóre przypadki trafią się, że w miarę to współgra, a inne przypadki, to kierowcy, którzy ruszają zawsze w taki sposób, że im nie przeszkadza i nie widzą problemu, a jednak on istnieje.
  4. Mokre sprzęgła, mocna skrzynia do 550 Nm, trzeba tylko olej zmieniać regularnie.
  5. Inni producenci nie stosują tej zależnosci miedzy położeniem pedału sprzęgła, a przepustnicą, albo potrafią to zrobić i nie spier...ić przy okazji. VW już w latach 90tych kombinował, jak ułatwić ruszanie z miejsca, gdzie silniki same zwiększały obroty bez dotykania gazu, np Audi a4 b5 1.6.
  6. To nie jest takie proste, aby skalibrować położenie sprzęgła z przepustnicą, bo sprzęgło się zużywa, a samo położenie pedału w momencie "klejenia" sprzęgła jest różne w zależnosci od temperatury układu napędowego. Częsciowo sprawę załatwia sprzęgło samonastawne stosowane w 1.5 tsi, ale to nie do końca jest skuteczne. Mnie się wydaje, że silnik 1.5 miał być bardziej oszczędny od 1.4 a niestety wyszło inaczej i na siłę szukali rozwiązania, żeby każdą kroplę benzyny odzyskać.
  7. Już wcześniej o tym pisałem, sam silnik nie ma nic do rzeczy, problem leży w oprogramowaniu. Sterownik ma mapę, która czyta położenie pedału sprzęgła i próbuje dostosować obroty sterując przepustnicą tak, aby częściowo ułatwić ruszanie z miejsca, a częściowo być eko podczas ruszania i zmian biegów 1-2 i 2-3. Kiedyś nie było w ogóle czujnika położenia pedału sprzęgła, później były na zasadzie ON/OFF, a teraz są rezystancyjne, które dają dokładny sygnał do kompa (jedne z pierwszych takich czujników były stosowane już w BMW e46 i tam również powodowały problemy z delikatnym ruszaniem z miejsca). Problem w tym, że ten czujnik widzi położenie pedału, a nie samego sprzęgła i układ się rozjeżdża.
  8. Jak kilkuletni VW z DSG, to lepiej, żeby to było na mokrych sprzęgłach, ale to tylko w 2.0 tdi i 2.0 tsi. Wszystkie mniejsze silniki mają suche sprzęgła i skrzynie dq200. Trwałość sprzęgieł w dq200 to w zależności od użytkowania 50-150 kkm. Trwałość samej skrzyni ok 200-250 kkm. Mocniejsze silniki, wszystkie 2.0 mają na mokrych sprzęgłach skrzynię dq380 i po 2017r dq381. To już są trwałe mechanizmy.
  9. Urwałem się z Trójmiasta, u nas autopay działa od kilku lat na całej płatnej A1 i w apce mam też zaznaczoną A4. Nigdy nie wnikałem, jaki odcinek A4 obsługuje, sądziłem, że cały.
  10. A że tak zapytam, po co w ogóle korzystacie z tego nowego systemu e-toll, skoro jest od dawna autopay i działa normalnie bez jakiejś kasy na koncie itp, nawet nie trzeba mieć telefonu przy sobie w aucie.
  11. U żony w Mito z tym samym silnikiem poprzedni właściciel też lepił ten wężyk, założyłem zwykły gumowy, zbrojony wężyk paliwowy, który miałem pod ręką. Tam jest kąt prosty i nic się nie zagina, tylko odpowiednią długość trzeba przyciąć. Nie pamiętam średnicy, ale chyba fi 10, wchodził ciasno, opasek nie dawałem, bo i tak jest tam podciśnienie.
  12. Trzyma się kupy, tylko Ford dał d..py. Odkąd wkładali ten silnik do FF 2, to napewno do końca FF 3 1.6 tdci pierwszym wyborem był 5w30 Ford Formula F z acea A5.
  13. Można zamienić "fordowskie" oleje z acea A5 na cokolwiek z acea C2/C3 i będzie korzystniej dla dpf. Ford bardzo optymistycznie dobrał olej do tych silników i układu oczyszczania spalin, w PSA 1.6 hdi świetnie sprawdza się np Mobil 1 esp 5w30 lub tańszy Texaco ProDSM.
  14. Patrząc na same poranki, to minimum 3 razy w miesiącu widuję, wypadam z zakrętu z nogą nad pedałem hamulca, ale do 70 nie zatrzymują. Łowią grube ryby na ponad 100/50, dalej przy wyjeździe z Janka jeszcze częściej na 70 łapią i tu regularnie mam 85-90 i celowany byłem już dziesiątki razy, ale nigdy zatrzymany, bo tam co chwilę ktoś 120-130 popyla.
  15. No ja każdego dnia oglądam, ale spoko, tam nie łapio, bo nie majo gdzie stanąć na zakręcie, za to niżej już często stojo na 50 👮‍♂️ i panika wśród kierowców.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.