Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Content Count

    5741
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

742 Przezacny kompan

6 Followers

About kaczorek79

  • Rank
    AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    VW Golf 7

Recent Profile Visitors

2050 profile views
  1. Cokolwiek, wymieniłeś niby pierdoły, ale wiesz, że na płynie do spryskiwaczy, czy piórach wycieraczek ASO zarabia co najmniej 100%, pomnóż to x100000... Jeszcze lepiej wygląda sytuacja z hamulcami, potrafią wymienić klientowi klocki hamulcowe przy grubości 30-40%, pewnie połowa klientów bez mrugnięcia to przełknie. Takie klocki hamulcowe na przód w VW, czy jeszcze lepiej w BMW kosztują 400-600 zł, u producenta 100-150 zł. Widać różnicę i marżę? Dalej idąc, gwarancja się kończy po 2-3 latach, a po drugim roku klient zawita co 12 m-cy dopóki serwisuje w ASO. Auto ma 2 lata - przegląd, pierwsza w
  2. @Maciej__ @Cinos Taki chwyt, żeby klienta ściągnąć po 3 roku do ASO. VAG i BMW robią interwały co 2 lata, a odnośnie płynu hamulcowego jest zapis, że pierwszy płyn (zalany na przeglądzie 0) trzeba wymienić po 3 latach, a następnie co 2 lata i tym sposobem mają klienta co roku na serwisie. Przy okazji zawsze coś się znajdzie, to klient zrobi i zapłaci.
  3. Zdaje się, że @skrzychu miał taki sam problem z Nokianami i chyba nawet ten sam rozmiar, tylko letnie. Nie chcę za niego odpowiadać, może tu opisze swój problem.
  4. Płukanki nie zawierają rozpuszczalników, są bezpieczne dla wszelkich elastomerów, niektóre droższe mają nawet w składzie pakiet estrów, co jeszcze może rewitalizować uszczelnienia. Po remoncie moim zdaniem lepiej lać olej na bazie mineralnej. Nowe auta z fabryki nie wyjeżdżają na syntetykach, większość olejów serwisowych to III gr. Tak było i nadal można, ale są już normalnie dostępne środki chroniące od pierwszego startu zanim pojawi się ciśnienie oleju.
  5. @sherif Ciężko jest wyczyscić wszystkie kanały olejowe myjką, tam zawsze zostaje mączka po planowaniu pomieszana z chłodziwem. Płukanka lekko zmniejszy lepkość i pomoże lepiej usunąć zanieczyszczenia. Wystarczy nawet coś taniego np K2.
  6. Po remoncie silnik jest mocno zanieczyszczony po obróbce, dodatkowo wszystkie łożyska ślizgowe (panewki) składa się na specjalny smar lub coś na bazie MoS2, żeby zabezpieczyć pierwszy suchy start. To wszystko później pływa w silniku i zalepia wkład filtra. Płukanki to nie jest zwykła nafta, tylko produkt na bazie nafty z dodatkiem wielu dyspergatorów utrzymujących zanieczyszczenia w zawiesinie, oraz z dodatkiem przeciwzatarciowym często na bazie cynku i wapnia, który dodatkowo czyści. Po naprawie silnika powinno się go przepłukać olejem grupy II/III, czyli mineralnym, półsyntetycznym lub pseud
  7. Pierwszy raz wymieniłbym po jednym porządnym rozgrzaniu poprzedzając płukanką, później po 1000 km.
  8. Nic nie da takie doładowanie, jak akumulator ma swoje lata i siedzi w aucie z inteligentnym systemem ładowania. 2 tygodnie temu padł mi aku w Golfie. Miał 6 lat i 1 tydzień, oraz przebieg 100500 km. W przeddzień byłem w trasie w sumie 3,5 h jeżdżenia i nawet z ciekawości po powrocie sprawdzałem SOC, było powyżej 80%, czyli nominalnie, bo więcej nie doładuje, napięcie 12,5 na włączonym zapłonie. Rano odpalił bez zająknięcia, podjechałem do pracy (20 minut jazdy), po pracy wsiadam i klops (temperatura otoczenia 18 st), miernik w łapę 0,5 V.
  9. Jestem zadowolony. Kupiłem w marcu chwile przed pandemią i jeszcze za 280 zł, oczywiście wersję Pro. Teraz chyba 320 zł kosztuje, a na ajfona jeszcze więcej. Pod względem diagnostyki i odczytów parametrów we wszystkuch sterownikach jest 100% użyteczności, interfejs widzi to samo, co serwisowy w ASO. Kodowanie jednym kliknięciem jest w wybranych funkcjach, ja sobie kilka zmieniłem. Do pełnego kodowania trzeba mieć zeszyt kodowań VCDS i można zrobić wszystko, ale trzeba mieć trochę wiedzy. Ostatnio np padł mi akumulator i nowy sobie zakodowałem właśnie apką, 2 minuty roboty. Co jakiś czas z aktu
  10. @iwik Bo żeby to zauważyć, to trzeba się dobrze skupić, nie wiem, może inni mają gorzej. Komputer sobie liczy każdą anomalię na podstawie przyspieszenia kątowego wału przypisując to do poszczególnych cylindrów. W tsi sytuacja ma miejsce tylko na wolnych obrotach, bo paliwa idzie taka sama ilość, albo i mniejsza, jak w 1.6 tdi, a taka mieszanka jest ledwo palna. W obd11 jest w live data liczba nieregularnych zapłonów, pewnie w vcds też można znaleźć.
  11. Zostawił, jak było. Nic mu nie mówiłem o wolnych obrotach, bo mi to nie przeszkadza. Silnik zatrzęsie delikatnie przy postoju na jałowym ok raz na minutę. To nie jest tak, że go z poduszek wyrywa, tylko lekkie szarpnięcie, które czuć dopiero po dotknięciu kolanem o twardy kokpit. Z włączoną klimą tego nie ma, bo dawka paliwa jest automatycznie podniesiona, co przekłada się na spalanie 0,6-0,7L/h. Zerknąłem, jak sprawa wygląda w kilku 1.2 i 1.4 tsi u klientów i każdy miał na liczniku nabite wypadające zapłony.
  12. U mnie poszarpywania, czy kangurowania brak, ale wolne obroty po rozgrzaniu są mało stabilne i czuć czasami lekkie wibracje. Nieco lepiej jest po zatankowaniu Shell Vpower. Ja mam na to swoją odpowiedź i zaznaczę, że jest to tylko moje zdanie, mianowicie, mapa 1.4 i 1.5 tsi w ea211 na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach jest ustawiona na wysokie AFR, czyli bardzo ubogą mieszankę. Takie dane odczytałem z programu diagnostycznego. Mieszanka jest wtedy na granicy palności i niekiedy wypada zapłon. Komputer tego nie rejestruje, bo to ECU Boscha, a tam jako błąd muszą wystąpić zaniki zapłonu prze
  13. Te zarówki led Osrama kosztują 100 euro komplet i o nich mowa, że homologacja tylko na Niemcy, ale na razie, bo będą rozszerzać na całą Europę. Natomiast kompletne lampy do VW na full led Osrama kosztują 3800 zł i one mają normalną homologację na całą Europę. To nie jest jakiś ogromny koszt, wystarczy mała stłuczka, gdzie trzeba zwykłe ksenony wymienić i już wychodzi, że w tej samej cenie mamy nowe full ledy.
  14. Osram już zapowiada, że lista aut, do których będą pasować ich ledy niedługo się zwiększy.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.