Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Content Count

    5661
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 19h 4m 28s

Community Reputation

672 Przezacny kompan

About kaczorek79

  • Rank
    AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    VW Golf 7

Recent Profile Visitors

1969 profile views
  1. 1,4 tsi ea211 ma filtr powietrza na 90 kkm. Kupowałem Golfa, to miał 86 kkm i filtr fabryczny (data produkcji), co ciekawe poprzedni właściciel wymieniał w aso olej co 10 kkm, a f. powietrza nigdy, ale był względnie czysty. Chłop mieszkał na wsi, więc może dlatego. Robiłem z m-c temu serwis O III 1,4 tsi na 90 kkm i też wymieniałem jej pierwszy f. powietrza, był dość czysty. Są natomiast auta, gdzie po 15 kkm filtr jest mocno usyfiony. Ja będę kontynuował w Golfie co drugą wymianę oleju, czyli 17-20 kkm.
  2. Jeśli felgi i opony mają iść po tym zabiegu na złom, to można próbować, w innym przypadku zapomnij o temacie.
  3. W BMW przyciski były dla mnie najbardziej intuicyjne, chociaż miały swoje wady, w Golfie te wady są wyeliminowane, ale z intuicyjnością gorzej. Jeżdżę tym autem już ponad 8 kkm i nadal się gubię, ale do ogarnięcia jest 19 przycisków.
  4. Od daty badań, ale jakie to ma znaczenie, jak dali na 20 lat. Nie wiem, czy dożyję.
  5. Tzn za granicę jadę za 3 tygodnie licząc od dzisiaj, ale u mnie wyglądało to tak: Zadzwoniłem do medycyny pracy, powiedzieli, żebym przyjechał jutro, jutro nie mogłem, więc wybrałem sobie wizytę za kilka dni (miałem czas), wpadłem na te badania, pół godziny i kwit w ręku. Zadzwoniłem do WK, tu też chcieli, żebym wpadł jutro, ale mi nie pasowało więc wybrałem termin za kilka dni. Złożyłem wniosek i badania w WK, sms z informacją o odbiorze przyszedł po 2 tygodniach jakoś.
  6. Ja tak miałem, że miesiąc temu kończyło mi się prawko, a za 3 tygodnie jadę za granicę. Zrobiłem badania, wyrobiłem w WK nowe prawko i jestem spokojny. @DamianB może idź tą drogą.
  7. Volvo S40/V40 1.9 di 102 lub 115 KM. Wygodnie, w miarę cicho, dobrze się prowadzi i ciężko zepsuć.
  8. Benzyna, wyłączam po odpaleniu, ale czasem włączę jak są warunki sprzyjające, np dojeżdżam do przejazdu kolejowego z zamkniętymi szlabanami, albo właśnie złapało mnie czerwone na znanym mi skrzyżowaniu i wiem, że długo się czeka. Takie wyjątki robię tylko przy nagrzanym w pełni silniku i podczas normalnej jazdy bez dużych obciążeń. Poprzedni właściciel też wyłączał, bo do przebiegu 86 kkm komputer naliczył tylko 140 uruchomień z SS.
  9. Podajesz przykład jednostkowy, gdzie tarcza jest od razu z łożyskiem, a tak btw, to można je kupić już ponizej 400 zł. Do popularnego kompakta z przed dekady tylna tarcza hamulcowa pełna kosztuje od 40 zł. Nie warto tego toczyć i osłabiać materiał.
  10. Przecież nie każdy kierowca musi mieć konto w banku. Wystarczy pesel w tytule.
  11. Zupełnie normalny kolor oleju przy interwałach wymiany co 30 kkm. Poprzednie oleje zostawiły już na tyle dużo szlamu, lakierów i depozytów, że nowy olej po chwili przyjmuje ten cały syf i zmienia kolor. Po przebiegu 10-12 kkm poziom kwasowości oleju zaczyna być wyższy od jego zasadowości, wtedy już można powiedzieć o końcu przydatności oleju (oczywiście są to uśrednione przebiegi, bo wszystko zależy od klasy/jakości samego oleju, jak i sposobu użytkowania auta). Dalej powyżej 20 kkm olej zaczyna "żelować", polimery się przysmażają od wysokich temperatur, olej zostawia coraz więcej szlamu. Wrzucam zdjęcie kropli oleju na białej kartce, zrobione przy przebiegu 4700 km od wymiany. Silnik TSI, czyli z tych, w których szybko degraduje olej, przebieg całkowity ponad 90 kkm, ale wszystkie wymiany oleju były robione co ok 10 kkm.
  12. @Azbest W takim razie będę go monitorował do czasu wyjazdu i jeśli te ponad 70% będzie utrzymywał, to nie wymienię. Zawsze mogę kupić w ostatniej chwili, bo są na miejscu w hurtowni. Wiem też, że czasem te EFB i AGM nie dają ostrzeżeń i niezależnie od pory roku potrafią z dnia na dzień umrzeć. Miałem w tym roku klienta z Merca CLA 2015r, w którym AGM padł nagle, pomiar napięcia - niecałe 2 volt, a dzień wcześniej odpalał i jeździł.
  13. Mam zagwozdkę. Auto we wrześniu skończy 6 lat, eksploatowane od 5 lat (w kwietniu 2015 został kupiony w salonie z zerowym przebiegiem), poprzedni właściciel nie używał i ja nie używam SS (od nowości niecałe 200 odpaleń z SS). Akumulator mam EFB i widzę, że doładowany jest do max 74-76 %. Póki co, wszystkie odbiorniki działają normalnie, żadnych problemów z aktywacją SS itp. W takich samych autach ludzie na forach coraz częściej piszą, że 5 lat i akumulator out, zaczynają już masowo wymieniać w rocznikach 2014/2015. Tylko czekać, kiedy u mnie padnie i tu jest pytanie, można to jakoś przewidzieć, po jakich parametrach w kompie? @Azbest bawiłeś się w swoim, to podpowiedz co tam można sprawdzić. Pytam, bo wymienić zawczasu nie problem, mam na miejscu w bardzo dobrej cenie nowe aku, ale póki jest sprawny, to trochę szkoda w kwestii ekologii, a z kolei za 1,5 miesiąca wyjeżdżam w długą trasę i tak się zastanawiam, czy np długa droga nie wykończy przy okazji tego starego i trzeba będzie gdzieś za granicą przepłacać, czasem nawet dwukrotnie.
  14. W Connected Drive BMW można otworzyć i odpalić auto zdalnie z aplikacji, np jak chcemy komuś użyczyć samochód, a zabraliśmy kluczyki i pojechaliśmy w p.zdu. Nowy nabywca musi utworzyć konto, żeby stare przestało działać. @HARDTECHNO Wiele rzeczy, jak maksymalne temperatury silnika, ilość uruchomień z klucza i z SS, są zapisywane od dawna w ECU silnika, dobry program diagnostyczny to odczytuje.
  15. Zawieszenie przód i tył. Wahacze dolne są wszystkie takie same i mają krótką trwałość. Silnik dobrze osłuchać, najlepiej podjechać gdzieś, żeby sprawdzili od spodu i oczywiście diagnostyka komputerowa.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.