Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Content Count

    5915
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1038 Człowiek - do rany przyłóż

5 Followers

About kaczorek79

  • Rank
    AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    VW Golf 7

Recent Profile Visitors

2290 profile views
  1. Tak, jak nie wolno od 2005r stosować ciężarków ołowianych do wyważenia kół, a są w oficjalnej sprzedaży po dziś dzień i połowa aut na drogach z nimi jeździ 😉
  2. To są tylko przykłady fabrycznych blokad, które zauważa kierowca. Parametrów do zmian w oprogramowaniu są, jak dobrze wspomniał @wujek bardziej tysiące, niż setki. U siebie mogłem zgrać mapę pełną 512 KB, ale tylko ze sterownikiem na stole, natomiast zgrywałem po kablu obd wsad mały 64 KB i tylko w nim było zawarte tyle informacji, że potrzebowałbym kilku dni na zapoznanie się ze wszystkimi parametrami. Jakiś głupi elektrozawór sterowania zmiennymi fazami Vanos był regulowany po spełnieniu ok 20 warunków, gdzie każdy można było osobno modyfikować, albo np wygładzanie momentu obr przy nagłym wc
  3. Padaka, sprzedaj. Niektórzy jeszcze powtarzają, że te silniki są poprawione, jedni głoszą, że w 2011, inni 2015. Jak widzę mojego klienta, co ma Peugeota 2016r THP 165 KM i listę napraw silnika do przebiegu 130 kkm łącznie z wymianą turbosprężarki, to faktycznie są poprawione, bo wcześniejsze modele wszystkie awarie miały już raz naprawione do przebiegu 100 kkm.
  4. Do sprawdzenia skraplacz i jego połączenia. Nieużywana klima ma w układzie ok 5 bar, zimą nawet 3,5 bar, a podczas pracy w ciepły dzień na stronie wysokiego ciśnienia dochodzi do 20 bar i wtedy może być drobny wyciek. 90% ubytków, to właśnie skraplacz. @ghost2255 Jak chodzi i nie ma dziwnych dźwięków, to można ewentualnie raz na kilka lat zrobić serwis, jeśli auto ma się kręcić w koło komina. Natomiast, gdy szykuje się wakacyjny wyjazd, a nie było sprawdzane np 2 lata, to zawsze sugeruję zrobić serwis, bo może się okazać, że drobny wyciek jest i czynnika ma na styk, a za chwilę będziemy j
  5. Nie wiem, czy praktykują takie rzeczy, ale mapy można dowolnie zmieniać wraz z przebiegiem. Są zapisy w eeprom, gdzie np od przebiegu X po ponownym uruchomieniu silnika zmienia się parametr Y. Widziałem dużo takich zapisów po zgraniu sobie mapy w BMW, były tam progi ustalane przebiegiem, jak dobrze pamiętam 120 kkm i 180 kkm, gdzie zmieniał się czas dogrzewania katalizatorów. Jeśli robią takie rzeczy z ograniczeniem mocy, to wcale nie muszą o tym informować, tak jak nie informują kierowcy o właściwej temperaturze silnika, tylko buforują wskaźnik na jednej pozycji roboczej.
  6. U mnie też osłona pełna, że trzeba całość odkręcać do spuszczenia oleju, a większość G7 i O3 ma taką krótką jakby ćwierć osłony zaraz pod chłodnicami. W dieslach były natomiast tylko pełne, jak w naszych benzynach. Uszczelki u mnie też na karoserii guma + guma i włochaty materiał na drzwiach, o taki.
  7. A masz np pełną osłonę pod silnikiem, tak, że go od spodu nie widać, bo zakrywa aż do wózka zawieszenia?
  8. Odgłosy drogi, zawieszenia, szum wiatru lepiej są tłumione np w Citroenie C4 z 2017, którym niedawno jechałem. Odgłosy drogi i silnik lepiej tłumi Focus mk3, a pod każdym względem ciszej jest w BMW f20. No i zupełnie serio ciszej od Golfa VII jest w Golfie VI, także nie nazywałbym siódemki mega cichą.
  9. Weź się przejedź w końcu czymś innym, bo jak Golf VII jest mega cichy, to ja już nie wiem co o tym myśleć. Normalny kompakt nędznie wyciszony, są cichsze kompakty. W Golfie od momentu, gdy zaczyna się tylna kanapa aż po sam zderzak tylny nie ma grama wygłuszenia, tylko blacha i kawałek plastiku, więc nie zdziwi mnie, jeśli G VIII będzie głośniejszy.
  10. Powiem, jak to mogło wyglądać od strony naciągania itp. Pozycja "przegląd auta" można zrozumieć, ale dobrą praktyką jest sprawdzić i nie kasować, jeśli klient decyduje się na naprawę. "Przegląd silnika" to pewnie podpięcie kompa i wykryty błąd sprawności układu katalitycznego, co się dziwić, jak Mondeo 1.8 pali prawie tyle oleju co benzyny. To mamy dalej pozycję sprawdzenie katalizatora, bo trzeba go odpiąć i zajrzeć do środka. Czyszczenie hamulców z tyłu to norma w Mondeo, zmienili zaciski tylne w 2004r na niby poprawione, ale problem był taki, że zrobisz, wymienisz, a za rok i tak dźwigienka
  11. Powiem, jak to wygląda od drugiej strony. Taką listę, jak to Mondeo wykonujemy ze wspólnikiem w jeden dzień, dokładnie jakieś 6-7 godzin nie pomijając żadnej czynności. Tu warsztat za samą robociznę wziął 3100 zł, na częściach z marży pewnie wyszło ok 1000 zł. Jakbym tak kasował, to bym pracował jeden dzień, a tydzień siedział na dupie w domu. Z tego co na szybko policzyłem, to za całą usługę u mnie wyszłoby 1400 zł, nie robimy geometrii, ale policzyłem, jakbym podjechał po sąsiedzku zrobić. Za części też dużo taniej, bo widzę, że na hamulcach dołożone ok 100%, na łożysku dołożone 90%, na amor
  12. Nie ma co szukać, zmierz średnicę wewnętrzną łożyska i szukaj od innego auta, jakieś BMW, czy MB to za grosze można nowe kupić, ważne, aby średnica wewnętrzna w nowym była taka sama lub większa (wtedy tokarz zrobi tulejkę i się wprasuje), a sam uchwyt można przerobić bez problemu za pomocą szlifierki i spawarki. Znasz wymiary tego łożyska?
  13. Nie wiem, gdzie to przeczytałeś, ale niech Ci będzie. Daleki jestem od słownych przepychanek.
  14. @maro_t Tu nie chodzi o wydanie wszystkich oszczędności i potem czekanie na wypłatę, bo się auto kupiło za gotówkę. Ludzie, których znam i którzy kupili sobie auto za gotówkę nie musieli potem wbijać zębów w ścianę, tylko normalnie dalej żyją i np jadą sobie zaraz po zakupie auta na wycieczkę za kilkanaście tys. Są też wśród nich prowadzący DG, ja też prowadzę DG i jedyny w życiu zakup nie za gotówkę, to było własne M, bo aż tyle gotówki nie zgromadziłbym nawet przez kilka lat. Pozostałe dobra materialne, w tym np auta kupuję za gotówkę i też lubię mieć zawsze poduszkę finansową równą wielokro
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.