Jump to content

kaczorek79

użytkownik
  • Content Count

    5258
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    12h 22m 9s

About kaczorek79

  • Rank
    AK'owy mechanik

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja
  • Car
    BMW F20

Recent Profile Visitors

1312 profile views
  1. kaczorek79

    Nasze Auta AD 2017

    I chip też już jest, tak, jak chciałem. Poprosiłem o okolice 200/300 i w sumie za pierwszym razem wyszło. Odczucia: do 2 krpm nic się nie zmieniło i tak chciałem, żeby nie męczyć skrzyni, wału, dyfra i półosi, powyżej 2 krpm jest wyczuwalna różnica, a od 2,5 krpm jedzie naprawdę fajnie. Na razie koniec modów. Może na wiosnę coś do głowy wpadnie
  2. W tym roku sprzedając swoje, tego samego dnia kupiłem drugie, ale 4 lata temu przy zmianie auta, byłem bez niego 10 dni. Jakoś tak dziwnie.
  3. Ja mam do pracy 15 km, żona ma 1 km, córka zaczyna ogarniać szkołę sama bo też ma 1 km, a samochody w domu dwa, prywatne, za gotówkę bez żadnych rat. Pod domem zawsze stoi kilka aut z dwóch carsharingów (granica miasta), obok zajezdnia autobusowa, rozkład jazdy na przystanku widzę prawie z okna, co 3 minuty jedzie autobus wszędzie, do pracy mam bezpośredni autobus jadący 20 minut, w domu 3 rowery i nie wyobrażam sobie, żeby nie mieć tych dwóch aut. Lubimy z żoną jeździć, teraz i swoim.
  4. Powinien przy takiej jeździe palić bliżej 9/100. Hondę serii K nie ustawia się na mapki gazu, tylko na korekty obd2 od benzyny. Podłącz jakiś interfejs, zwykła apka na telefon i popatrz na korekty krótkoterminowe w czasie jazdy ze stałą prędkością. Na początek nie zaszkodzi podnieść mapkę lpg trochę do góry od MAP 0,5 wzwyż.
  5. Wiesz, ja w hurtowniach widzę te same części, są zdjęcia, opisy, ceny, ale jeszcze jest rubryka z dostępnością u mnie w mieście, na wszystkich filiach w Polsce i w magazynie centralnym. Zgadnij co jest w tych rubrykach, podpowiem: 0 (zero). Spróbuj zamówić, to co wrzuciłeś, a po chwili dowiesz się, że "towar chwilowo niedostępny "
  6. Stosunek jakości do awarii to chyba ZF8HP, skrzynia bardzo szybka, klasyczny hydraulik, używki w dobrej cenie, co świadczy, że mało awaryjne.
  7. Nowy kompresor zaczyna się od 2 tys zł do Civica (do trwałych nie należą), od 850 zł do Golfa, chłodnica nowa normalnego producenta jest zwyczajnie niedostępna, w ASO pewnie z 1,5 tys zł zawołają, do Golfa kupisz markową za 350 zł, tłumika do Civica nie kupisz nowego, tylko ASO, a gniją już po kilku latach. Widać różnicę? Z doświadczenia dodam tylko, że do europejskich aut można w częściach przebierać i mieć wszystko od ręki, a w niektórych Japończykach jest ztym problem i wszystko jest dobrze, dopóki się coś nie wyjsra, bo wtedy może zaboleć. Całkiem niedawno: gość kupił 11 letniego Avensisa, przyjechał, bo klima nie działa. Diagnoza: skorodowana rurka od skraplacza do ściany grodziowej. Nowa tylko w ASO za ponad 1000 zł, używanych nie ma nawet pół szt i teraz pytanie, czy kupować tą nową, żeby ją wymienić za kolejne 200 zł i dopiero wtedy można by sprawdzić szczelność pozostałych elementów (rurka tak dziurawa, że nie można było nabić układu azotem), dopiero po wymianie takiej rurki może okazać się do wymiany skraplacz (ok 600 zł) lub co gorsze, że kompresor nie działa i teraz weź tu zaryzykuj. Ostatecznie klient odpuścił temat i stwierdził, że bez klimy też da radę. Dla przykładu w jakimś europejskim, popularnym aucie kupił by rurkę używaną za 50-80 zł bez wielkiego ryzyka i mógłby naprawić tą klimę. Inny przykład, psują się w Hondach czujniki poziomowania reflektorów, zamienników brak, sprawna używka kosztuje worek złota, a do takiego "drogiego" BMW na miejscu w hurtowni leżą dobre, nowe zamienniki za 150 zł.
  8. Nie ma takiej firmy. Wybierz tą, która zrobi taniej i szybciej. Regeneracja przekładni i turbosprężarek przeważnie kończy się tak samo, czyli do dupy.
  9. Nie byłbym taki pewny, choć statystycznie Japończyki mają mniej wtop i zapewniają większy spokój serwisowy, to na przestrzeni powiedzmy tych 10-14 lat eksploatacja może kosztować podobnie, jak nie więcej od popularnego Niemca. W takim Civicu nic nie jest wieczne, spróbuj kupić np kompresor klimatyzacji, chłodnicę wody, tłumik. Za te 3 części naprawisz pół Golfa VII.
  10. kaczorek79

    Nasze Auta AD 2017

    No dobra, to zawieszenie Mpakiet już jest i większe felgi też już są. Jeszcze taki mały gadżet w lusterkach zamontowałem.
  11. Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli
  12. W BMW. U mnie są czujniki, które pokazują ciśnienie, a gdyby przestały działać, to z ABSu czyta. Po zmianie kół/czujników nie jest potrzebny komputer do programowania tpms, wystarczy zrobić reset w menu i przejechać autem, a nowe czujniki się zaadoptują. Dodatkowo od serii F, czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach.
  13. To nie był wypadek, tylko kolizja. Zadzwoń do ubezpieczalni sprawcy, podaj jego nr polisy i umówią Cię na oględziny rzeczoznawcy. Wtedy dostaniesz wycenę i albo kasa do ręki, albo oddajesz na naprawę bezgotówkową.
  14. Na swoich przypadkach potwierdzam zmniejszone zużycie oleju po stosowaniu płukanek. W Stilo 1.6 po zakupie okazało się, że pali 0,4/1000, zalałem płukankę na pół godziny i zmieniłem olej na ten sam, co był poprzednio, spalanie oleju spadło do 0,2/1000. W e46 palił jeszcze więcej i ostatecznie udało się zejść do poziomu 0,1-0,2/1000. Sam olej świeżo zalany nie ma żadnego wpływu na pomiar kompresji.
  15. A co sądzisz o stosowaniu płukanek podczas wymiany oleju? Nie zaszkodzi, jeśli stosowana zgodnie z instrukcją. Ja używam przy każdej zmianie.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.