Skocz do zawartości

Audi a4 b9 avant 2016-2018 z silnikiem 1.4tfsi 150km - użytkuje ktoś?


00Tom00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

nadszedł czas na zmianę mojej wysłużonej, ale dzielnej meganki 3 1.6.

 

W oko wpadła mi tytułowa a4-ka - czy ktoś użytkuje/ i / lub  jest w temacie tych silników/modelu? Chodzi mi o to, czy silnik nie jest jakąś wtopą, nie ma szczególnych wad, które by go dyskwalifikowały etc?
Chciałbym coś w miarę prostego jak na te czasy, bez filtrów GPF, DPF itp wynalazków (o ile się jeszcze da).

 

Zakładane roczne przebiegi 25-30kkm w tym 1/3 po autostradach, ale tam jeżdżę 140km/h także bez szaleństwa, natomiast chciałbym żeby było w miarę cicho (w obecnej megance zdecydowanie nie jest przy tej prędkości).

 

Cały czas chciałem jako kolejne auto po megance diesla, ale biorąc pod uwagę obecne ceny i trend to chyba nie warto się w niego pchać.

 

Planuję zakup egzemplarza z przebiegiem ok 80kkm i użytkować do jakichś 300kkm (tak zrobiłem z obecną meganką i chyba się to  w miarę sprawdza)

 

Podpowiecie coś?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj dobrego egzemplarza serwisowego ale nie co 30kkm a 15kkm.

Kiedyś trafiłem na pewnym forum Skody gościa co posiada flotę Oktavii właśnie z tymi silnikami, chwalił się że ma 2 egzemplarze z przebiegiem 600kkm przebiegu na resztę też nie narzekał kilka szt z nalotem 400kkm.

Jak opisywał miał jeden przypadek kiedy to auto stanęło na drodze w trakcie gwarancji został w nimwymieniony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam, jeśli jest automat, to skrzynia S-tronic, czyli dsg wzdłużne. Też wymaga regularnego serwisowania, zużywają się sprzęgła i mechatronika nie jest zbyt trwała.

Sam silnik 1.4 150 KM, to dość trwała i oszczędna jednostka, jednak zrobienie nim 300 kkm, to raczej łut szczęścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Tam, jeśli jest automat, to skrzynia S-tronic, czyli dsg wzdłużne. Też wymaga regularnego serwisowania, zużywają się sprzęgła i mechatronika nie jest zbyt trwała.

Sam silnik 1.4 150 KM, to dość trwała i oszczędna jednostka, jednak zrobienie nim 300 kkm, to raczej łut szczęścia. 

Masz jakieś doświadczenie z 2.0 tsi 190km?Ten od 2018 Też jednorazowka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Chalek napisał(a):

Masz jakieś doświadczenie z 2.0 tsi 190km?Ten od 2018 Też jednorazowka?

To jest 2.0 tsi ea888 gen3b. Dobre silniki, bardzo rzadko zdarzają się awarie, są takie, co w Golfach GTI z mocą 220+ KM mają ponad 300 kkm zrobione i nic się nie dzieje. Tam jest nadal żeliwny blok.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

To jest 2.0 tsi ea888 gen3b. Dobre silniki, bardzo rzadko zdarzają się awarie, są takie, co w Golfach GTI z mocą 220+ KM mają ponad 300 kkm zrobione i nic się nie dzieje. Tam jest nadal żeliwny blok.

 

I chyba zestawiaja go z jakas trwalsza skrzynia DSG z mokrymi sprzeglami?

Interesowalem sie troche tym silnikiem pod katem Ateci i same pozytywne opinie znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

To jest 2.0 tsi ea888 gen3b. Dobre silniki, bardzo rzadko zdarzają się awarie, są takie, co w Golfach GTI z mocą 220+ KM mają ponad 300 kkm zrobione i nic się nie dzieje. Tam jest nadal żeliwny blok.

ale w Golfie mk7 GTI nie ma gen3b to jest inny silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Cinos napisał(a):

ale w Golfie mk7 GTI nie ma gen3b to jest inny silnik?

No jak nie ma? Ea888 gen3 były już dopracowane i nie miewają wad, a w 2016r zmodyfikowali ten silnik oznaczając ea888 gen3b. Zmiany obejmują inny cykl spalania (Budacka), który jest odwrotnością Millera i zmniejszone nieco czopy wału. Z widocznych zmian, to plastikowa miska olejowa. W Golfie GTI i R są silniki CHH i CJX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

No jak nie ma? Ea888 gen3 były już dopracowane i nie miewają wad, a w 2016r zmodyfikowali ten silnik oznaczając ea888 gen3b. Zmiany obejmują inny cykl spalania (Budacka), który jest odwrotnością Millera i zmniejszone nieco czopy wału. Z widocznych zmian, to plastikowa miska olejowa. W Golfie GTI i R są silniki CHH i CJX.

to jest gen3, sam mam w Golfie GTI CHHA i to nie jest gen3b, a mam plastikowa miske :)

gen 3b ma wiekszy stopien sprezania ponad 11, ja mam normalnie 9.6:1

https://de.wikipedia.org/wiki/VW_EA888

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/SB-10105867-2280.pdf (18/34)

https://www.greencarcongress.com/2015/05/20150514-gen3b.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.