Skocz do zawartości

C4 1.6 HDI sypnął błędami ABS/ESP


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Ten Citroen 

 

Dziś na autostradzie przy stałej prędkości 120km/h sypnął na centralnym wyświetlaczu błędami ABS_ESP (fault). 

Samochód mocno wibruje podczas jazdy. Koła zimne. Hamulce przeglądane latem i zarówno klocki jak i tarcze grube. 

 

Pompa ABS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, el_guapo napisał(a):

Ten Citroen 

 

Dziś na autostradzie przy stałej prędkości 120km/h sypnął na centralnym wyświetlaczu błędami ABS_ESP (fault). 

Samochód mocno wibruje podczas jazdy. Koła zimne. Hamulce przeglądane latem i zarówno klocki jak i tarcze grube. 

 

Pompa ABS? 

 

Odczytac bledy kompem na poczatek a nie zgadywac ;)

Te wibracje to od czego? Niewywazonych kol, przeniesienia napedu, czy moze od silnika?

ABS/ESP  fault to pewnie kazdy jednen blad zwiazany z ukladem hamulcowym/ABS/ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Odczytac bledy kompem na poczatek a nie zgadywac

 

No skąd. Dzwonił do mnie z a1 gdzieś koło Łodzi bo jechał do Kudowy na weekend.

Wibracje podobno od "czegoś pod maską". Koła raczej nie dostały "niewyważenia" od błędu ABS/ESP. 

 

Zasugerowałem pompę ABS bo tylko to w układzie hamulcowym może "wibrować". Od awarii czyjnika ABS z którym pewnie pojechałby dalej do tej Kudowy, auto nie wibruje. 

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, el_guapo napisał(a):

 

No skąd. Dzwonił do mnie z a1 gdzieś koło Łodzi bo jechał do Kudowy na weekend.

Wibracje podobno od "czegoś pod maską". Koła raczej nie dostały "niewyważenia" od błędu ABS/ESP. 

 

Zasugerowałem pompę ABS bo tylko to w układzie hamulcowym może "wibrować". Od awarii czyjnika ABS z którym pewnie pojechałby dalej do tej Kudowy, auto nie wibruje. 

 

 

Uwaga - podaję komunikat:

rozsypało się łożysko w kole

 

Ciekawe, że sypnęło błędami ABS/ESP - pierścień ABS też ucierpiał? :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szyman napisał(a):

Standard dostaje luzu co skutkuje ze czujnik dostaje głupawy sdnie zczytuje z pierścienia magnetycznego. Identyczny objaw daje zabrudzenie.

 

PeeS: Hamulce w mastodoncie jak żyleta: polecam w każdym razie ten zestaw :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2023 o 13:18, el_guapo napisał(a):

 

 

Uwaga - podaję komunikat:

rozsypało się łożysko w kole

 

Ciekawe, że sypnęło błędami ABS/ESP - pierścień ABS też ucierpiał? :hmm:

 

Ale tam jest pierścień? Czy aby może ścieżka magnetyczna na osłonie łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Obstawiam problem z wieńcem/czujnikiem w kole. Uszk. czujnik może powodować 'grzechotanie' pompy tj. cykliczne załączanie/wyłączanie zaworków. W 307 błąd stały ABS/ESP powodowała jednostajna jazda z prędkością min.80km/h przez 1-2km (wtedy pompa ABS wyłącza się całkowicie).
Teraz opcja nr2: trwały błąd ESP (nie można włączyć ESP) spowodowany był błędem sterowania geometrią w turbo. Ponieważ ESP ogranicza moc itp. w przypadku błędów w ECU potrafi się wyłożyć/zdezaktywować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.