Skocz do zawartości

VW Passat 2.0 TDI - trzęsie na biegu 5, 6


zolu

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnimi czasy po tym jak dopompowałem opony to zauważyłem, że pojawiło mi się delikatne trzęsienie się silnika na 6 biegu przy przyspieszaniu - już od ok. 90 km/h, niżej też. Myślałem, że to może opony, których nie sprawdziłem do tej pory, jednakże trzęsienie się pogarsza i trzęsie się już przy przyspieszaniu na 5, a nawet na 4.

Sytuacja jest czasami też taka, że jadę z równą prędkością na tempomacie i jest stabilnie, a jak tylko pojawi się jakaś górka i silnik więcej musi dać z siebie to bez zmiany obrotów zaczyna się trząść. Wykluczyłem zatem opony, zważywszy też na to, że trzęsie się teraz czasem jak stanę np. na światłach oraz chwilę po odpaleniu.

 

Wersja silnika 140 km, auto z 2014 r.

 

Zanim pójdę do mechanika macie jakieś pomysły co to może być? Poza tym auto jeździ normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu na postoju, czy w czasie jazdy na wysokich biegach? Chyba, że pytasz, czy na postoju może sprawdzić, to odpowiadam, że tak. W tdiku przeguby wewnętrzne są trójpalczaste, trzeba złapać za półoś na stojącym aucie (najlepiej z kanału) i pokręcić przód/tył. Zużyty przegub widać, bo kielich stoi, a półoś robi ruch. Nie raz w Passatach tdi wymieniałem, zawsze były objawy wibracji na wysokich biegach, szczególnie pod górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

To w końcu na postoju, czy w czasie jazdy na wysokich biegach? Chyba, że pytasz, czy na postoju może sprawdzić, to odpowiadam, że tak. W tdiku przeguby wewnętrzne są trójpalczaste, trzeba złapać za półoś na stojącym aucie (najlepiej z kanału) i pokręcić przód/tył. Zużyty przegub widać, bo kielich stoi, a półoś robi ruch. Nie raz w Passatach tdi wymieniałem, zawsze były objawy wibracji na wysokich biegach, szczególnie pod górę.

Przecież napiaalem przyjacielu, ze „Wykluczyłemzatem opony, zważywszy też na to, że trzęsie się teraz czasem jak stanę np. na światłach oraz chwilę po odpaleniu.”

 

innymi słowy, potrafi się trząść niezależnie od tego czy jade czy stoję. Nie ma znaczenia naciskanie sprzegla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2023 o 14:03, zolu napisał(a):

Ostatnimi czasy po tym jak dopompowałem opony to zauważyłem, że pojawiło mi się delikatne trzęsienie się silnika na 6 biegu przy przyspieszaniu - już od ok. 90 km/h, niżej też. Myślałem, że to może opony, których nie sprawdziłem do tej pory, jednakże trzęsienie się pogarsza i trzęsie się już przy przyspieszaniu na 5, a nawet na 4.

Sytuacja jest czasami też taka, że jadę z równą prędkością na tempomacie i jest stabilnie, a jak tylko pojawi się jakaś górka i silnik więcej musi dać z siebie to bez zmiany obrotów zaczyna się trząść. Wykluczyłem zatem opony, zważywszy też na to, że trzęsie się teraz czasem jak stanę np. na światłach oraz chwilę po odpaleniu.

 

Wersja silnika 140 km, auto z 2014 r.

 

Zanim pójdę do mechanika macie jakieś pomysły co to może być? Poza tym auto jeździ normalnie.


U mnie to byl przytkany wtryskiwacz (2.0 TDI 170KM @201KM rok 2011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.