zolu Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Ostatnimi czasy po tym jak dopompowałem opony to zauważyłem, że pojawiło mi się delikatne trzęsienie się silnika na 6 biegu przy przyspieszaniu - już od ok. 90 km/h, niżej też. Myślałem, że to może opony, których nie sprawdziłem do tej pory, jednakże trzęsienie się pogarsza i trzęsie się już przy przyspieszaniu na 5, a nawet na 4. Sytuacja jest czasami też taka, że jadę z równą prędkością na tempomacie i jest stabilnie, a jak tylko pojawi się jakaś górka i silnik więcej musi dać z siebie to bez zmiany obrotów zaczyna się trząść. Wykluczyłem zatem opony, zważywszy też na to, że trzęsie się teraz czasem jak stanę np. na światłach oraz chwilę po odpaleniu. Wersja silnika 140 km, auto z 2014 r. Zanim pójdę do mechanika macie jakieś pomysły co to może być? Poza tym auto jeździ normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Przegub wewnętrzny, jeden, albo oba. Niech mechanik sprawdzi ręką, czy mają duże luzy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 11 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 Nawet na postoju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 14 minut temu, zolu napisał(a): Nawet na postoju ? Dwumasa, poduszki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 To w końcu na postoju, czy w czasie jazdy na wysokich biegach? Chyba, że pytasz, czy na postoju może sprawdzić, to odpowiadam, że tak. W tdiku przeguby wewnętrzne są trójpalczaste, trzeba złapać za półoś na stojącym aucie (najlepiej z kanału) i pokręcić przód/tył. Zużyty przegub widać, bo kielich stoi, a półoś robi ruch. Nie raz w Passatach tdi wymieniałem, zawsze były objawy wibracji na wysokich biegach, szczególnie pod górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 11 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 43 minuty temu, kaczorek79 napisał(a): To w końcu na postoju, czy w czasie jazdy na wysokich biegach? Chyba, że pytasz, czy na postoju może sprawdzić, to odpowiadam, że tak. W tdiku przeguby wewnętrzne są trójpalczaste, trzeba złapać za półoś na stojącym aucie (najlepiej z kanału) i pokręcić przód/tył. Zużyty przegub widać, bo kielich stoi, a półoś robi ruch. Nie raz w Passatach tdi wymieniałem, zawsze były objawy wibracji na wysokich biegach, szczególnie pod górę. Przecież napiaalem przyjacielu, ze „Wykluczyłemzatem opony, zważywszy też na to, że trzęsie się teraz czasem jak stanę np. na światłach oraz chwilę po odpaleniu.” innymi słowy, potrafi się trząść niezależnie od tego czy jade czy stoję. Nie ma znaczenia naciskanie sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 No to pozostają przeguby do sprawdzenia i dwumasa z poduszkami silnika/skrzyni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 12 Marca 2023 Udostępnij Napisano 12 Marca 2023 W dniu 11.03.2023 o 14:03, zolu napisał(a): Ostatnimi czasy po tym jak dopompowałem opony to zauważyłem, że pojawiło mi się delikatne trzęsienie się silnika na 6 biegu przy przyspieszaniu - już od ok. 90 km/h, niżej też. Myślałem, że to może opony, których nie sprawdziłem do tej pory, jednakże trzęsienie się pogarsza i trzęsie się już przy przyspieszaniu na 5, a nawet na 4. Sytuacja jest czasami też taka, że jadę z równą prędkością na tempomacie i jest stabilnie, a jak tylko pojawi się jakaś górka i silnik więcej musi dać z siebie to bez zmiany obrotów zaczyna się trząść. Wykluczyłem zatem opony, zważywszy też na to, że trzęsie się teraz czasem jak stanę np. na światłach oraz chwilę po odpaleniu. Wersja silnika 140 km, auto z 2014 r. Zanim pójdę do mechanika macie jakieś pomysły co to może być? Poza tym auto jeździ normalnie. U mnie to byl przytkany wtryskiwacz (2.0 TDI 170KM @201KM rok 2011) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 14 Marca 2023 Udostępnij Napisano 14 Marca 2023 Ale jak trzęsie na postoju też, to raczej coś w silniku albo z osprzętem. Podepnij kompa zrób log... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.