Skocz do zawartości

Peugeot silnik wtopiona śruba


Karasan

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Karasan napisał(a):

Czy możliwe żeby śruba przechodząca przez silnik się wtopila? Tak powiedzieli mi mechanicy, mieli zmienic tylko uszczelke od głowicy, teraz musze szukać nowego silnika? 

Jeśli samochód po solidnym pożarze to możliwe 🤣

Na początek poszukaj nowego mechanika a potem będziesz naprawiał samochód 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.04.2023 o 01:54, Karasan napisał(a):

Czy możliwe żeby śruba przechodząca przez silnik się wtopila? Tak powiedzieli mi mechanicy, mieli zmienic tylko uszczelke od głowicy, teraz musze szukać nowego silnika? 

 

Śruba nie może się wtopić

 

Model: GPT-4

 

User

Czy możliwe żeby śruba przechodząca przez silnik się wtopila? Tak powiedzieli mi mechanicy, mieli zmienic tylko uszczelke od głowicy, teraz musze szukać nowego silnika?

 

ChatGPT

Jest to niezwykle nieprawdopodobne, ale w pewnych ekstremalnych warunkach teoretycznie możliwe. W celu przetopienia śruby w silniku, musiałby on osiągnąć temperatury porównywalne z temperaturą topnienia stali (ok. 1370 do 1538 °C dla różnych typów stali), co jest zdecydowanie poza normą dla jakiejkolwiek normalnej pracy silnika.

 

Niektóre możliwe scenariusze, które mogłyby prowadzić do takiej sytuacji, obejmują ekstremalne przegrzewanie silnika lub poważne uszkodzenia, takie jak eksplozja wewnątrz cylindra. Jednak takie sytuacje są niezwykle rzadkie i zwykle prowadzą do innych poważnych problemów, które uniemożliwiają dalszą pracę silnika.

 

Z tego, co opisujesz, brzmi to jakby mechanicy mogli próbować przekazać ci niewłaściwą informację, aby ukryć własny błąd lub uszkodzenie, które mogło powstać podczas pracy nad uszczelką głowicy. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, warto skonsultować się z innym, niezależnym mechanikiem lub ekspertem w celu uzyskania drugiej opinii.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprobował rozwiercania odwrotnym wiertłem. Srednica tak w okolicy 1/2 śruby.

Przez tuleje, aby ustawić centrycznie.

Zwykle w czasie wiercenia siła jest tak duza, wzrasta temperatura, są wibracje, ze w któryms momencie sruba puszcza i sie wykręca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...
W dniu 30.04.2023 o 01:54, Karasan napisał(a):

Czy możliwe żeby śruba przechodząca przez silnik się wtopila? Tak powiedzieli mi mechanicy, mieli zmienic tylko uszczelke od głowicy, teraz musze szukać nowego silnika? 

Rozumem że masz na myśli śruby scalające głowicę z blokiem. Śruba stalowa, dedykowana do dużych naprężeń (więc raczej nie z gównolitu), głowica raczej aluminium, to stal się wtopiła a aluminium nie? Owszem może śruba była skorodowana (a raczej gwint), wyciągnięta, zapieczona, odkręcana na ciepłym czy zimnym, wada fabryczna itp. itd. Obstawiam, że się po prostu zerwała. Wszystko da się naprawić - w ostateczności przetulejowanie, gwintowanie itp.

 

Edytowane przez Jaceq_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.