Skocz do zawartości

Tachograf w busie...


technix

Rekomendowane odpowiedzi

W nawiązaniu do wątku obok, jeżeli mam zrobić to E do B, to myślę (w sumie już od niemal 2 lat) o zmianie przyczepy towarowej, którą posiadam.

Jestem to przyczepka Neptun gama Uni o DMC 750kg, bez hamulca.

Jako, że jeżdżę z nią dość dużo, a często zdecydowanie przeładowaną (2-3 razy powyżej ładowności z dokumentów), to pomyślałem, że jak już będę miał E, to kupię sobie większą, z DMC np. 2000kg i wówczas będę mógł legalnie jechać mając 1,5t ładunku.

Ale tak czytam i znów kolejna kłoda...

Bowiem wg poniższego, będę musiał jeździć z tacho?

Obecnie oprócz wspomnianego C8, posiadam też busa, którego bym również wymienił na większy i cięższy (jak bym miał już to E).

Ale to trochę chyba zaczyna być bez sensu, bo przecież nie będę teraz jeszcze się zastanawiał czy mogę jechać do Casto, kupić trochę towaru.

Busa jak i przyczepkę, kupię na firmę (JDG), jeśli to coś zmienia.

Ale głównie chciałbym ten zestaw wykorzystywać prywatnie.

Samego zaś busa, służbowo.

Więc nie wiem, czy mogę skorzystać ze zwolnienia z tacho, z tytułu użytku własnego.

Strasznie to zagmatwane się robi.

Ktoś pomoże mi to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinasz przyczepę do  busa DMC >3,5T tachograf  + zaświadczenie  na przewóz na potrzeby własnej firmy.

Na privat do Castoramy w mieście przejdzie raczej bez tacho. 

Jeśli robisz usługę transportu to również licencja. 

W dzisiejszych czasach polowań krokodyli bał bym się wyjeżdżać bez tacho z przyczepą po za rogatki miasta.

Odpinasz przyczepę tacho w pozycji out.

 

https://m.facebook.com/groups/548352829437467/permalink/1285939695678773/

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tre-Bor napisał(a):

Podpinasz przyczepę do  busa DMC >3,5T tachograf  + zaświadczenie  na przewóz na potrzeby własnej firmy.

Na privat do Castoramy w mieście przejdzie raczej bez tacho. 

Jeśli robisz usługę transportu to również licencja. 

W dzisiejszych czasach polowań krokodyli bał bym się wyjeżdżać bez tacho z przyczepą po za rogatki miasta.

Odpinasz przyczepę tacho w pozycji out.

 

https://m.facebook.com/groups/548352829437467/permalink/1285939695678773/

 

A tak bardziej łopatologicznie mógłbyś 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał(a):

Jedziesz prywatnie to po co niby tacho?

 

Nie słyszałem żeby ktoś mial w dostawczaku lub pick up tacho🫣

 

Prywatnie spoko, ale jak pojedzie do castoramy i kupi cement na fv którą pochwali się w trakcie kontroli itd to będzie problem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, technix napisał(a):

Wyjaśnij proszę...

 

Przewóz na potrzeby własne (działalności) = wymagana licencja i tacho. Prywatnie możesz sobie jechać, nie możesz zarabiać na transporcie ani przewozić niczego związanego z działalnością czyli faktura zawsze na siebie prywatnie nie na dg.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem, że na potrzeby własne, to właśnie NIE dla potrzeb prowadzonej DG jest.

Czyli w moim przypadku to wszystko do niczego.

Lepiej zakupić nową przyczepkę DMC 750 na 2 osiach z hamulcem i dalej ją "teoretycznie" przeciążać i olać całkiem to E do B👎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, swienty napisał(a):

 

Przewóz na potrzeby własne (działalności) = wymagana licencja i tacho. Prywatnie możesz sobie jechać, nie możesz zarabiać na transporcie ani przewozić niczego związanego z działalnością czyli faktura zawsze na siebie prywatnie nie na dg.

Ale też nie zezwala na jazdę ponad normę czasu, czy to prywatnie czy zawodowo, tak to chyba działa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, swienty napisał(a):

 

Prywatnie spoko, ale jak pojedzie do castoramy i kupi cement na fv którą pochwali się w trakcie kontroli itd to będzie problem.

Nie twórzmy problemów gdzie ich nie ma. Tysiące dostawczaków lata z przyczepami w firmach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, swienty napisał(a):

 

Przewóz na potrzeby własne (działalności) = wymagana licencja i tacho. Prywatnie możesz sobie jechać, nie możesz zarabiać na transporcie ani przewozić niczego związanego z działalnością czyli faktura zawsze na siebie prywatnie nie na dg.

Czy Tobie nie pomyliło się z DE? Tam busy i pick up powyżej 2.7t mają tacha lub prowadzą książkę. Mowa oczywiście o jeździe z przyczepą.

 

W Polsce nie ma takiego obowiązku. Wożę koparki i maszyny budowlane. Od 1.5t do 24t 😏

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

 

W Polsce nie ma takiego obowiązku. Wożę koparki i maszyny budowlane. Od 1.5t do 24t 😏

 

 

Wozisz na usługi jako firma czy osoba prywatna?

Do 100km od bazy tacho nie obowiązkowe, tak jest w przypadku pomocy drogowej. Inne DG do sprawdzenia.

Zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne wydaje wydział transportu w WK i jest ważne 3 lub 5 lat.

Widocznie nie nie miałeś kontroli ITD, oni ci wytłumaczą co i jak w postaci srogich mandatów.

Śledzę portal dostawczakiem.pl, czasami są tam fajne artykuły o busach z przyczepami bez tacho, licencji, zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

Jedziesz prywatnie to po co niby tacho?

 

Nie słyszałem żeby ktoś mial w dostawczaku lub pick up tacho🫣

Technix pisze przecież , że chce kupić busa i przyczepę na firmę, więc nie będzie jeździł prywatnie. I tu jest pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tre-Bor napisał(a):

Wozisz na usługi jako firma czy osoba prywatna?

Do 100km od bazy tacho nie obowiązkowe, tak jest w przypadku pomocy drogowej. Inne DG do sprawdzenia.

Zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne wydaje wydział transportu w WK i jest ważne 3 lub 5 lat.

Widocznie nie nie miałeś kontroli ITD, oni ci wytłumaczą co i jak w postaci srogich mandatów.

Śledzę portal dostawczakiem.pl, czasami są tam fajne artykuły o busach z przyczepami bez tacho, licencji, zaświadczenia.

99,9% dostawczaków z przyczepami to firmy.  Wszyscy co holują minikoparkę, agregat, sprężarkę i każdą inna przyczepkę musi mieć tacho?

Zdajesz sobie sprawę ze prawie nikt nie kupuje auta dostawczego za 150 czy 200tyś zł do prywatnego użytku?

 

Rozumiem że z taką przyczepą też potrzebuje tacho?😏 

 

 

IMG_20201219_084921.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

Do 100km od bazy możesz ciągać swoje koparki do pracy. Przyczepy kempingowe również bez tacho  >3,5 T. Do Casto też po cement można skoczyć.

Proszę poczytać:

https://prawnicytransportu.pl/bus-z-przyczepa-a-tachograf/

 

ITD niestety teraz ostro czesze busy. Za brak tacho 10tyś PLN kary ,jeśli stwierdzą transport zarobkowy lub bez papierów jakie pisałem wcześniej 12 tyś pln kary.

Edytowane przez Tre-Bor
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tre-Bor napisał(a):

Ok

Do 100km od bazy możesz ciągać swoje koparki do pracy. Przyczepy kempingowe również bez tacho  >3,5 T. Do Casto też po cement można skoczyć.

Proszę poczytać:

https://prawnicytransportu.pl/bus-z-przyczepa-a-tachograf/

 

ITD niestety teraz ostro czesze busy. Za brak tacho jeśli stwierdzą transport zarobkowy lub bez papierów jakie pisałem wcześniej 10 tyś kary 

Czyli do przyczepy takie jak na fotce potrzebuje tacho? tak czy nie?

 

Czyli do pewnych osobówek też musimy mieć tacho jeśli holujemy przyczepy?

Edytowane przez Danielpoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Technix pisze przecież , że chce kupić busa i przyczepę na firmę, więc nie będzie jeździł prywatnie. I tu jest pozamiatane.

Prywatnie też, bo jak będę miał taki zestaw, to po co mam płacić za transport komuś???

No ale zarobkowo też chciałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

Pozamiatane? Z czym?  Cała Polska funkcjonuje bez problemu jeśli chodzi o ten temat😆

Wiesz, ja wioząc paletę kostki brukowej na mojej przyczepce lekkiej, też funkcjonuję, tyle że z biegiem lat, człowiek chce mieć coraz większy spokój i robić pewne rzeczy legalnie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, technix napisał(a):

Wiesz, ja wioząc paletę kostki brukowej na mojej przyczepce lekkiej, też funkcjonuję, tyle że z biegiem lat, człowiek chce mieć coraz większy spokój i robić pewne rzeczy legalnie...

Zacząć wozić na takiej co ma stosowną ładowność😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

Czyli do przyczepy takie jak na fotce potrzebuje tacho? tak czy nie?

 

Czyli do pewnych osobówek też musimy mieć tacho jeśli holujemy przyczepy?

Już ci napisałem , że nie musisz mieć.

Czytaj ze zrozumieniem link który wkleiłem.

Tam jest czytelnie napisane o wyjątkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, technix napisał(a):

Prywatnie też, bo jak będę miał taki zestaw, to po co mam płacić za transport komuś???

No ale zarobkowo też chciałem 

To jest proste jak budowa cepa.

Kupujesz busa + przyczepę (lub leasing) na firmę np. PKD usługi budowlane. Jedziesz do Casto po 2-3 palety kostki (faktura na twoją firmę) do 100km od siedziby firmy bez tacho i zaświadczenia na przewóz na potrzeby własne.

Kupujesz w Casto 2-3 palety kostki (faktura lub paragon na klienta). Jest to już usługa transportowa. Tacho, licencja na transport, certyfikat kompetencji przewoźnika, OCP.

Jedziesz do klienta układać kostkę lub inne prace budowlane powyżej 100km od siedziby firmy. W busie i na przyczepie wieziesz sprzęt budowlany i maszyny. Tacho + zaświadczenia o transporcie na potrzeby twojej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Już ci napisałem , że nie musisz mieć.

Czytaj ze zrozumieniem link który wkleiłem.

Tam jest czytelnie napisane o wyjątkach.

Czyli zestaw 5t DMC używany zarobkowo i jeżdżący dalej niż 100km nie musi mieć tachografu? 

 

Ja z tego co wyczytałem z linku który zamieściłeś uważam że do wożenia moich własnych przedmiotów nie ma konieczności instalowania tachografu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

To jest proste jak budowa cepa.

Kupujesz busa + przyczepę (lub leasing) na firmę np. PKD usługi budowlane. Jedziesz do Casto po 2-3 palety kostki (faktura na twoją firmę) do 100km od siedziby firmy bez tacho i zaświadczenia na przewóz na potrzeby własne.

Kupujesz w Casto 2-3 palety kostki (faktura lub paragon na klienta). Jest to już usługa transportowa. Tacho, licencja na transport, certyfikat kompetencji przewoźnika, OCP.

Jedziesz do klienta układać kostkę lub inne prace budowlane powyżej 100km od siedziby firmy. W busie i na przyczepie wieziesz sprzęt budowlany i maszyny. Tacho + zaświadczenia o transporcie na potrzeby twojej firmy.

Czy jest obowiązek posiadania dokumentów zakupowych na przedmioty które wożę w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Tre-Bor napisał(a):

To jest proste jak budowa cepa.

Kupujesz busa + przyczepę (lub leasing) na firmę np. PKD usługi budowlane. Jedziesz do Casto po 2-3 palety kostki (faktura na twoją firmę) do 100km od siedziby firmy bez tacho i zaświadczenia na przewóz na potrzeby własne.

Kupujesz w Casto 2-3 palety kostki (faktura lub paragon na klienta). Jest to już usługa transportowa. Tacho, licencja na transport, certyfikat kompetencji przewoźnika, OCP.

Jedziesz do klienta układać kostkę lub inne prace budowlane powyżej 100km od siedziby firmy. W busie i na przyczepie wieziesz sprzęt budowlany i maszyny. Tacho + zaświadczenia o transporcie na potrzeby twojej firmy.

A skąd wzięło się te owe 100km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Czyli zestaw 5t DMC używany zarobkowo i jeżdżący dalej niż 100km nie musi mieć tachografu? 

Musi !!!

 

Ja z tego co wyczytałem z linku który zamieściłeś uważam że do wożenia moich własnych przedmiotów nie ma konieczności instalowania tachografu.

Do 100 km nie musisz !!!

 

Czy jest obowiązek posiadania dokumentów zakupowych na przedmioty które wożę w aucie?

A to zależy, na twoje koparki nie, na inne przedmioty przewożone w przestrzeni ładunkowej jakiś papier jako dupochron mieć warto.

Ciesz się chłopie, że jeszcze nie miałeś kontroli ITD.

Też kiedyś jeździłem na rympał, ale tylko nocą. Na powrocie wracałem na pusto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Z ustawy o transporcie drogowym. 

Czytać ze zrozumieniem link który wkleiłem.

Wszystko przeczytałem i stwierdzam, że to nasze prawo to FEST yebniete!

 

Po to chciałem wydać hajs ( czyli obrót w gospodarce), żeby SOBIE jak będzie konieczność coś przywieźć, a i "sąsiadowi" mógłbym, za niewielką gratyfikacje.

ALE NIE, bo jak coś okazjonalnego będzie 200km, ode mnie, to już wuj...

 

Stwierdzam też ponadto, że to całe prawo jazdy E do B, również jest wuja warte, poza kempingiem.

 

Coś czuję, że pomodzę z DMC przyczepy i sprawa się zamknie.

 

A sobie kupię przyczepkę o DMC 750, z dwiema osiami hamowanymi i dalej będę "przeciążał" ją.

Lipa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, technix napisał(a):

Wszystko przeczytałem i stwierdzam, że to nasze prawo to FEST yebniete!

 

Po to chciałem wydać hajs ( czyli obrót w gospodarce), żeby SOBIE jak będzie konieczność coś przywieźć, a i "sąsiadowi" mógłbym, za niewielką gratyfikacje.

ALE NIE, bo jak coś okazjonalnego będzie 200km, ode mnie, to już wuj...

 

Stwierdzam też ponadto, że to całe prawo jazdy E do B, również jest wuja warte, poza kempingiem.

 

Coś czuję, że pomodzę z DMC przyczepy i sprawa się zamknie.

 

A sobie kupię przyczepkę o DMC 750, z dwiema osiami hamowanymi i dalej będę "przeciążał" ją.

Lipa 

Masz racje :) Mojej kuzynki zięć wozi laweta fury - autohandel ma. Nic poza B nie ma. Generalnie zawsze poza zakresem, kontrole .... hmmmmmm :) Jeździ i wozi dalej. A C miałby na 5 lat :) - bez sensu powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Ciesz się chłopie, że jeszcze nie miałeś kontroli ITD.

Też kiedyś jeździłem na rympał, ale tylko nocą. Na powrocie wracałem na pusto.

Czyli według Ciebie do tego zestawu muszę mieć tacho🫣

 

 

Od 25 lat śmigam takimi autami. Mam kilka busów. Oczywiście możesz mieć rację ale ja nigdy się z takim problemem nie spotkałem i nigdy nie słyszałem żeby ktoś w aucie osobowym lub ciężarowym do 3.5t miał tacho.  Link który wstawiłeś twierdzi że w moim przypadku nie trzeba choć Ty twierdzisz że jest inaczej.

IMG_20201219_084921.jpg.7ed89f4d6c11d50c537a2fd0282ff220.jpg

Edytowane przez Danielpoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

Czyli według Ciebie do tego zestawu muszę mieć tacho🫣

 

IMG_20201219_084921.jpg.7ed89f4d6c11d50c537a2fd0282ff220.jpg

Nie nie musisz mieć do tego zestawu ze zdjęcia tacho. 

 

Nie ma sensu z tobą dalsza dyskusja bo to wygląda jak rozmowa ślepego z głuchym o kolorach. Nie chcesz przeczytać ze zrozumieniem linku, który wkleiłem, twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tre-Bor napisał(a):

Nie nie musisz mieć do tego zestawu ze zdjęcia tacho. 

 

Nie ma sensu z tobą dalsza dyskusja bo to wygląda jak rozmowa ślepego z głuchym o kolorach. Nie chcesz przeczytać ze zrozumieniem linku, który wkleiłem, twoja sprawa.

Auto na DG, przyczepa na DG, jadę zawodowo w czasie wykonywania pracy. DMC zestawu 5t 

 

Raz twierdzisz że musi być tacho a teraz że nie. Dziwne🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jak ma JDG i kupi nie w leasingu to w dowodzie jest to zarejestrowane na niego ma osobę prywatną, nie na żadną firmę. 

Dokumentów przewozowych przy kontroli ITD wioząc coś prywatnie nie potrzebuje

 

https://www.gov.pl/web/gitd/potrzeby-wlasne-a-niehandlowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

Swoją drogą ta lekka przyczepka musi być dość solidna że 1.5t dzielnie znosi😏

12 lat już.

Trzeci dom buduje/remontuje/modernizuje plus tony gruzu plus 12 lat temu węgiel dla 5 gospodarstw domowych (średnio raz w tygodniu po 1T).

Piece kaflowe woziła, schody 6- metrowe, kostkę całymi paletami, żwir, oj zarobiła na siebie.

Ale w pełni sprawna do dziś.

Może dlatego trzyma, że się uparłem, przy zakupie, że ma być podłoga z blachy, a nie ta uginająca się sklejka i kratownica pod spodem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

Auto na DG, przyczepa na DG, jadę zawodowo w czasie wykonywania pracy. DMC zestawu 5t 

 

Raz twierdzisz że musi być tacho a teraz że nie. Dziwne🤔

W dużym skrócie, jeżeli ten zestaw NIE zawiera przyczepy kempingowej, to w sumie musisz = abstrakcja.

Dlatego uważam, że kat. W do B, służy w praktyce TYLKO do ciągnięcia większej przyczepy kempingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zet napisał(a):

Przede wszystkim jak ma JDG i kupi nie w leasingu to w dowodzie jest to zarejestrowane na niego ma osobę prywatną, nie na żadną firmę. 

Dokumentów przewozowych przy kontroli ITD wioząc coś prywatnie nie potrzebuje

 

https://www.gov.pl/web/gitd/potrzeby-wlasne-a-niehandlowe

Szczerze, NIC już nie rozumiem.

A jako, że nie zamierzam robić doktoratu z prawa, to chyba jednak DMC 750 to panaceum na te problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, technix napisał(a):

W dużym skrócie, jeżeli ten zestaw NIE zawiera przyczepy kempingowej, to w sumie musisz = abstrakcja.

Dlatego uważam, że kat. W do B, służy w praktyce TYLKO do ciągnięcia większej przyczepy kempingowej.

Nie ma przyczep kempingowych.

Takie przyczepy są rejestrowane jako specjalne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2023 o 04:09, Danielpoz. napisał(a):

Czy Tobie nie pomyliło się z DE? Tam busy i pick up powyżej 2.7t mają tacha lub prowadzą książkę. Mowa oczywiście o jeździe z przyczepą.

 

W Polsce nie ma takiego obowiązku. Wożę koparki i maszyny budowlane. Od 1.5t do 24t 😏

 

 

Ile miałeś kontroli z ITD potwierdzających Twoje przypuszczenia?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Igorek napisał(a):

Ile miałeś kontroli z ITD potwierdzających Twoje przypuszczenia?

Nie miałem. Z tego powodu dopytywałem ale te odpowiedzi są dość sprzeczne które tu dostałem.😏

Ciebie jak często zatrzymuje ITD i sprawdza Ci tacho w aucie osobowym lub ciężarowym do 3.5t?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

 

Ciebie jak często zatrzymuje ITD i sprawdza Ci tacho w aucie osobowym lub ciężarowym do 3.5t?

 

My tu nie dyskutujemy o aucie osobowym lub ciężarowym do 3.5 T, tylko o zespole pojazdów powyżej 3.5T DMC. do 7T DMC.

Jeszcze raz ci napiszę - ciesz się chłopie, że jeszcze nie miałeś trzepania na trasie przez ITD jak te swoje koparki ciągasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

My tu nie dyskutujemy o aucie osobowym lub ciężarowym do 3.5 T, tylko o zespole pojazdów powyżej 3.5T DMC. do 7T DMC.

Jeszcze raz ci napiszę - ciesz się chłopie, że jeszcze nie miałeś trzepania na trasie przez ITD jak te swoje koparki ciągasz.

Auto osobowe lub ciężarowe do 3.5t plus przyczepa. O tym tu cały czas mówimy. Nawet zdjęcie wstawiłem😁

Stwierdziłeś że ten zestaw nie musi jechać na tscho. No bądz konsekwentny w tym co mówisz. Raz trzeba raz nie trzeba😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

 Raz trzeba raz nie trzeba😂

Takie mamy przepisy.

Jeśli nie zrozumiałeś nic z linka który wstawiłem to zapraszam do ustawy o transporcie drogowym, z której pewnie też nie wiele zrozumiesz. Nie znajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tre-Bor napisał(a):

Takie mamy przepisy.

Jeśli nie zrozumiałeś nic z linka który wstawiłem to zapraszam do ustawy o transporcie drogowym, z której pewnie też nie wiele zrozumiesz. Nie znajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

Wyjaśnij proszę mi i prostemu człowiekowi bez doświadczenia zawodowego w transporcie. Z jakiego powodu zestaw z fotki nie musi posiadać tachografu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Wyjaśnij proszę mi i prostemu człowiekowi bez doświadczenia zawodowego w transporcie. Z jakiego powodu zestaw z fotki nie musi posiadać tachografu?

Wklejam wyjątki z linku:

 

Wyjątki od stosowania tachografu

w Polsce używanie tachografu nie jest obowiązkowe m. in. w przypadku wykonywanie przewozu drogowego:

pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używanymi do przewozu materiałów, sprzętu lub urządzeń do użytku kierowcy w trakcie pracy, lub dostawy rzeczy wyprodukowanych metodami rzemieślniczymi, wyłącznie w promieniu 100 km od bazy przedsiębiorstwa oraz pod warunkiem, że prowadzenie takich pojazdów nie stanowi głównego zajęcia kierowcy, a transport nie ma charakteru zarobkowego

również pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niehandlowym przewozie pomocy humanitarnej

także pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy

pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu

pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy

użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami państwa członkowskiego, w którym są użytkowane, wykorzystywanymi do niehandlowych przewozów osób lub rzeczy.

 

Tekst podkreślony i pogrubiony

 

Jeśli tym pickupem że zdjęcia ciągniesz przyczepę kampingową na wakacje (może być z wypożyczalni) to tacho nie trzeba.

Jeśli zaś kolega cię poprosi - kupiłem przyczepę w Gd, pomóż drogi przyjacielu przeciągnąć mi ją pod dom w KrK to to już podpada pod usługi transportu (oczywiście można sobie załatwić papier aby ITD się nie czepiła w razie kontroli)

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

Nie miałem. Z tego powodu dopytywałem ale te odpowiedzi są dość sprzeczne które tu dostałem.😏

Ciebie jak często zatrzymuje ITD i sprawdza Ci tacho w aucie osobowym lub ciężarowym do 3.5t?

 

Ale mnie nie musi zatrzymać ITD żebym zrozumiał gdzie popełniam błąd bo mam wiedzę, że tacho jest wymagane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wszystkie moje przejazdy z przyczepami z ładunkami lub bez łapią się w to co jest wytłuszczone. Czyli nic się przez lata nie zmieniło👍

 

Pickupem holuje przyczepę nie na wakacje i jadę w czasie mojej pracy zawodowej. Ponad 100km, 5tDMC i wszystko zarejestrowane na firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.