majka88 Napisano 25 Maja 2023 Udostępnij Napisano 25 Maja 2023 Witam serdecznie. Jestem tu nowa. Wcześniej się nie udzielałam, ponieważ mam małą wiedzę na temat samochodów wiem,że bez sprawdzenia przez mechanika nie poznam diagnozy,ale może ktoś z Państwa miał podobną sytuację i coś zasugeruje . Dzisiaj jadąc samochodem ( peugeot 2008, 1,2 benzyna, 2016 r ) przy drugim biegu ( redukcja) stracił moc , ledwo dojechałam do najbliższego parkingu. Moc prawie zerowa. Po wyłączeniu silnika,włączyła się chłodnica i pracowała ponad 10 min. Czekałam w tym momencie na męża. Po kilkudziesięciu minutach włączyliśmy znów silnik i w tym momencie znów włączyła się chłodnica ,wyskoczył komunikat: usterka silnika,auto jakby się trzęsło. Auto wróciło na lawecie. Silnik odpala ,ale jak pisałam wcześniej, samochód się trzęsie , praca silnika jakby nieregularna, włącza się chłodnica.Dodam ,że ponad 2 lata temu auto przeszło generalny remont silnika m.i.n. rozrząd i inne sprawy ,na których się nie znam ,nie pamiętam. Wyszło nas to ok 8000 zł. Czy może ktoś orientuje się ( póki nie sprawdzi tego fachowiec osobiście) ,w czym tkwi problem ? Pytam, ponieważ boję się ,że czeka nas kolejny taki wydatek ,jak poprzednio. Muszę się nastawić psychicznie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 25 Maja 2023 Udostępnij Napisano 25 Maja 2023 1 godzinę temu, majka88 napisał(a): Z góry dziękuję. Pozdrawiam Maja Nie pomogę w temacie awarii, bo nie mam doświadczenia w francowatych, a są tu ludzie "doświadczeni" tymi problemami. Temat jest w złym miejscu, spodziewaj się przeniesienia na francowate lub motokącik, tam szybciej ktoś pomoże. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 26 Maja 2023 Udostępnij Napisano 26 Maja 2023 W dniu 25.05.2023 o 07:50, majka88 napisał(a): Witam serdecznie. Jestem tu nowa. Wcześniej się nie udzielałam, ponieważ mam małą wiedzę na temat samochodów wiem,że bez sprawdzenia przez mechanika nie poznam diagnozy,ale może ktoś z Państwa miał podobną sytuację i coś zasugeruje . Dzisiaj jadąc samochodem ( peugeot 2008, 1,2 benzyna, 2016 r ) przy drugim biegu ( redukcja) stracił moc , ledwo dojechałam do najbliższego parkingu. Moc prawie zerowa. Po wyłączeniu silnika,włączyła się chłodnica i pracowała ponad 10 min. Czekałam w tym momencie na męża. Po kilkudziesięciu minutach włączyliśmy znów silnik i w tym momencie znów włączyła się chłodnica ,wyskoczył komunikat: usterka silnika,auto jakby się trzęsło. Auto wróciło na lawecie. Silnik odpala ,ale jak pisałam wcześniej, samochód się trzęsie , praca silnika jakby nieregularna, włącza się chłodnica.Dodam ,że ponad 2 lata temu auto przeszło generalny remont silnika m.i.n. rozrząd i inne sprawy ,na których się nie znam ,nie pamiętam. Wyszło nas to ok 8000 zł. Czy może ktoś orientuje się ( póki nie sprawdzi tego fachowiec osobiście) ,w czym tkwi problem ? Pytam, ponieważ boję się ,że czeka nas kolejny taki wydatek ,jak poprzednio. Muszę się nastawić psychicznie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Maja Generalnie każdy posiadacz współczesnego auta powinien posiadać pasujące złącze diagnostyczne choćby na bluetooth żeby móc samodzielnie odczytać usterki. Kosztuje to grosze a pozwala zaoszczędzić mnóstwo kasy. Co do usterki to przyczyn może być 1000. Bez podłączenia się do samochodowego kompa i odczytania błędów i parametrów pracy nie dowiesz się niczego. Oczywiście zakłądam że takie rzeczy jak poziom oleju i płynu chłodzącego kontrolujecie, podobnie jak to co wyświetla się na wskaźnikach na desce rozdzielczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 26 Maja 2023 Udostępnij Napisano 26 Maja 2023 jaki poziom oleju na bagnecie?jaki przed pasazerem w zbiorniczku plynu chlodzacego?mial remont silnika czy wymiane (paska?) rozrzadu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 (edytowane) 9 godzin temu, Fili_P napisał(a): mial remont silnika czy wymiane (paska?) rozrzadu? Po kwocie domniemywam, że była grubsza naprawa słynnego Puretecha. A tak na marginesie, to ciężko pomóc gdy pytająca dokładnie nie wie, nie pamięta, nie zna się... @majka88 na początek proponuję poczytać o tym wynalazku (mam na myśli silnik). Bo jest to jednostka specjalnej troski i tak, jak pisze @Jaruga bez diagnostyki komputerowej ciężko będzie cokolwiek powiedzieć. Jeśli chodzi o ewentualnego mechanika to trzeba znaleźć takiego, który naprawdę się zna na tych silnikach (i nie mam na myśli ASO). Edytowane 27 Maja 2023 przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 W dniu 25.05.2023 o 07:50, majka88 napisał(a): Pytam, ponieważ boję się ,że czeka nas kolejny taki wydatek ,jak poprzednio. Muszę się nastawić psychicznie. Silnik bubel. Tak może się skończyć kolejnymi wydatkami. Nie znamy zakresu prac jakie zostały przeprowadzone za pierwszym razem. Niestety remont tego silnika obarczony jest ryzykiem powtórnego wystąpienia problemów z tą jednostką. Przez "zatkanie" pierścieni uszkadza się powierzchnia cylindrów. W dniu 27.05.2023 o 08:54, ochkarol napisał(a): Jeśli chodzi o ewentualnego mechanika to trzeba znaleźć takiego, który naprawdę się zna na tych silnikach (i nie mam na myśli ASO). Ciężko jest znaleźć kogokolwiek kto chce się ich dotknąć. Sugerowany sposób naprawy to wymiana kompletnego słupka. Mam już drugi taki słupek w samochodzie. Pierwszy wytrzymał 135 000 km i niestety nie jest to odosobniony przypadek a producent jak tylko może to się miga od partycypowania w kosztach napraw lub wymiany silnika prawda @Fili_P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 Ciężko jest znaleźć kogokolwiek kto chce się ich dotknąć. Sugerowany sposób naprawy to wymiana kompletnego słupka. Mam już drugi taki słupek w samochodzie. Pierwszy wytrzymał 135 000 km i niestety nie jest to odosobniony przypadek a producent jak tylko może to się miga od partycypowania w kosztach napraw lub wymiany silnika prawda @Fili_P?niestety potwierdzam :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2023 Jezeli wentylator chlodnicy pracuje na wyokich obrotach, to silnik jest w trybie awaryjnymi.. ciekaw jestem co zdiagnozowano od poczynienia tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.