Skocz do zawartości

Znowu pierwszeństwo ...


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli było, to proszę tylko o krótkie podsumowanie.

Mamy 2 jezdnie jednokierunkowe łączące się w jedną (typowe gdy zjazd z estakady łączy się z jezdnią pod estakadą). Np. jezdnia A ma 2 pasy, jezdnia B ma 1 pas i łączą się w jezdnię C z 3 pasami. Zazwyczaj przed połączniem jest znak A-7 "Ustąp pierwszeństwa" na którejś z jezdni i odpowiednio na drugiej "Droga z pierwszeństwem".

Co to w praktyce oznacza? Że mający pierwszeństwo np. na jezdni A mogą ładować się na pas jezdni B? Jeżeli tak, to przez jak długi odcinek drogi? A jeżeli nie, to po co takie oznakowanie jeżeli wiadomo że zmieniając pas i tak trzeba ustąpić pierwszeństwa?

W załączniku schematyczny rusunek.

post-700-14352471831686_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli było, to proszę tylko o krótkie podsumowanie.

> Mamy 2 jezdnie jednokierunkowe łączące się w jedną (typowe gdy zjazd

> z estakady łączy się z jezdnią pod estakadą). Np. jezdnia A ma 2

> pasy, jezdnia B ma 1 pas i łączą się w jezdnię C z 3 pasami.

> Zazwyczaj przed połączniem jest znak A-7 "Ustąp pierwszeństwa"

> na którejś z jezdni i odpowiednio na drugiej "Droga z

> pierwszeństwem".

> Co to w praktyce oznacza? Że mający pierwszeństwo np. na jezdni A

> mogą ładować się na pas jezdni B? Jeżeli tak, to przez jak długi

> odcinek drogi? A jeżeli nie, to po co takie oznakowanie jeżeli

> wiadomo że zmieniając pas i tak trzeba ustąpić pierwszeństwa?

aby sprawa nie podlegała dyskusji powinno być to prawidłowo oznakowane znakami poziomymi....i wtedy jasność sytuacji miałby każdy........

w sytuacji gdy jezdnia A i jezdnia B po połaczeniu tworzą trzy pasy, nie powinno być znaku A-7, bo on jest tam niepotrzebny.........

stawia się go przed jezdnią, na którą się wjeżdża.....

zatem wystarczy same oznakowanie poziome.....

lecz w sytuacji, gdy z jezdni B wjeżdża się na pas jezdni A taki znak już powinien być ustawiony, oraz wyznaczone miejsce, znakami poziomymi takiego wjazdu........(w postaci trójkątów wymalowanych na jezdni wraz ze znakiem A-7)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli było, to proszę tylko o krótkie podsumowanie.

> Mamy 2 jezdnie jednokierunkowe łączące się w jedną (typowe gdy zjazd

> z estakady łączy się z jezdnią pod estakadą). Np. jezdnia A ma 2

> pasy, jezdnia B ma 1 pas i łączą się w jezdnię C z 3 pasami.

> Zazwyczaj przed połączniem jest znak A-7 "Ustąp pierwszeństwa"

> na którejś z jezdni i odpowiednio na drugiej "Droga z

> pierwszeństwem".

> Co to w praktyce oznacza? Że mający pierwszeństwo np. na jezdni A

> mogą ładować się na pas jezdni B? Jeżeli tak, to przez jak długi

> odcinek drogi? A jeżeli nie, to po co takie oznakowanie jeżeli

> wiadomo że zmieniając pas i tak trzeba ustąpić pierwszeństwa?

hmm na ogol rozwiazuje to sie tak ze schodzace sie jezdnie sa rozdzielone przez jakis czas linia ciagla...

a jak ona sie skonczy to juz chyba jasne

moze wklej jakis rysunek bo z opisu to moze byc wszystko i nic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde skrzyzowanie musi miec jakos okreslone pierwszenstwo. I tutaj wlasnie jest to zrobione za pomoca znakow pionowych.

To ze znaki poziome nie pozwalaja zmienic pasa nic nie zmienia. Np w zimie pod sniegiem znakow poziomych nie widac. I wogole zamiast 3 pasow moze wtedy byc tylko jeden pas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazde skrzyzowanie musi miec jakos okreslone pierwszenstwo. I tutaj

> wlasnie jest to zrobione za pomoca znakow pionowych.

Co to w praktyce oznacza? Kto musi ustąpić komu? Poza tym nic się tutaj nie krzyżuje - nie ma przecinania się kierunków ruchu.

Żeby było śmieszniej, droga z pierwszeństwem bywa i po prawej i po lewej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lecz w sytuacji, gdy z jezdni B wjeżdża się na pas jezdni A taki znak

> już powinien być ustawiony, oraz wyznaczone miejsce, znakami

> poziomymi takiego wjazdu........(w postaci trójkątów

> wymalowanych na jezdni wraz ze znakiem A-7)

To już co innego - pas wjeżdża w inny pas i ktoś musi komuś ustąpić. Ale w opisywanej sytuacji pasy są obok siebie.

To trochę tak, jakby pasy były na chwilę rozdzielone wysepką zieleni o długości np. 20m i zbiegały się z powrotem - zamiast linii rozdzielającej pasy przez 20m jest wysepka o szerokości pół metra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to w praktyce oznacza? Kto musi ustąpić komu? Poza tym nic się

> tutaj nie krzyżuje - nie ma przecinania się kierunków ruchu.

IMHO jest przecinanie sie kierunkow ruchu bo samochody z dwoch ulic wjezdzaja naraz w jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest powszechnie spotykany na naszych drogach knot oznakowaniowy - koledzy już wyjaśnili, dlaczego. Tutaj obowiązują reguły zmiany pasa.

A za takie oznakowanie niedouczonym projektantom się powinno jaja wyrywać bez znieczulenia, gdyż ono sugeruje, że przede mną musi dojść do przecięcia kierunków ruchu i jeżeli jadę tą prawą drogą zakończoną kielnią, to niepotrzebnie ślepię się w tył (w lusterko), zamiast skupić się wyłącznie na drodze przed sobą.

Żeby takie połączenie ulic było bezpieczne, z miejsca ich styku powinna być kawałek pociągnięta ciągłą linia, blokująca możliwość zmiany pasów dopóki pojazdy nie będą już jechały równolegle, żeby zapewnić im lepszą wzajemną widzialność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO jest przecinanie sie kierunkow ruchu bo samochody z dwoch ulic

> wjezdzaja naraz w jedna.

Co nie oznacza że następuje przecinanie się kierunków ruchu.

Najważniejsze pytanie jednak brzmi: jak powinienem się zachować widząc w takiej sytuacji znak A-7 - czym to zachowanie powinno się różnić od zachowania w sytuacji gdy żadnych znaków regulujących pierwszeństwo nie ma?

Póki co panuje opcja że tak samo, ale może masz inne zdanie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.