Skocz do zawartości

Ac fix. Preparat do klimatyzacji


Mr_Hyde

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś jutubom zbytnio nie wierzę i zastanawiam się czy to naprawde działa. Taki zestaw :

https://allegro.pl/oferta/zestaw-gaz-uszczelniacz-do-aut-z-r12-do-94-roku-12771732069

Czy czymś takim nie zanieczyszcze sobie układu i nie pogorszę sytuacji? Ktoś próbował? Warto nie warto? 🤔

 

 

Edytowane przez Mr_Hyde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanieczyścisz to raczej ze słowo, ale jak pojedziesz na normalny serwis to raczej ich uprzedź, że to zastosowałeś zanim podepną maszynę:phi:

A czy działa? To zależy od tego czemu obecnie nie działa...

Jak tylko brak/za mało czynnika to powinno działać, jak długo-to już zależy jak duża dziura w układzie jest:old:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja zastosowałem. Zauważyłem ze klimatyzacja zaczęła słabo chłodzić. Z nawiewów dawało ok 12-13 stopni. Wg manometru było za małe ciśnienie w układzie. Podłączyłem zestaw dobiłem  ciśnienie do zielonego pola. Jakiś przekaźnik „cyknął”. Pochodziło auto 30 minut i żadnej poprawy. 
Drugi raz bym nie kupił. No chyba że teraz klimatyzacja nie dopuści żeby z kratek leciało 5 stopni.

Taką temp z kratek miałem w s-max i e39.

Edytowane przez snoopi_lubin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mr_Hyde napisał(a):

Jakoś jutubom zbytnio nie wierzę i zastanawiam się czy to naprawde działa. Taki zestaw :

https://allegro.pl/oferta/zestaw-gaz-uszczelniacz-do-aut-z-r12-do-94-roku-12771732069

Czy czymś takim nie zanieczyszcze sobie układu i nie pogorszę sytuacji? Ktoś próbował? Warto nie warto? 🤔

 

 


Jest to zwykły propan-butan. Mieszanka R290 i R600. 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem tego w USA w Fordzie Explorer z chyba 2007 roku. Działa do dzisiaj, ale musiałem użyć dwóch puszek  jedna to był zwykły czynnik chłodzący a druga z jakim niby uszczelniaczem. Po pierwszej lidze klima działa kilka dni, po drugiej działa do dziś. Czyli musiała być jakaś mała nieszczelność. Płaciłem na stacji benzynowej 19,99 USD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Pigmej napisał(a):

Ja użyłem tego w USA w Fordzie Explorer z chyba 2007 roku. Działa do dzisiaj, ale musiałem użyć dwóch puszek  jedna to był zwykły czynnik chłodzący a druga z jakim niby uszczelniaczem. Po pierwszej lidze klima działa kilka dni, po drugiej działa do dziś. Czyli musiała być jakaś mała nieszczelność. Płaciłem na stacji benzynowej 19,99 USD


Jasne, w Australii także jest podobno powszechnie stosowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, a da się tym dobić układ? Nigdzie nie mogę znaleźć jasnego przekazu, czy jeśli mam układ, który zawiera oryginalny czynnik ale jest go mało i klima jest mało wydajna oraz syczy to można "dolać" trochę tego specyfiku i sprawność wróci do normy. Sprawa dotyczy r-1234yf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, a da się tym dobić układ? Nigdzie nie mogę znaleźć jasnego przekazu, czy jeśli mam układ, który zawiera oryginalny czynnik ale jest go mało i klima jest mało wydajna oraz syczy to można "dolać" trochę tego specyfiku i sprawność wróci do normy. Sprawa dotyczy r-1234yf.
Nie da się.
Propan-Butan niezależnie z którym innym czynnikiem tworzy nie stabilną mieszankę. Tzn. właściwości fizyczne parowania/skraplania bardzo różnią się od legalnych czynników.
Ja bym uszczelnił układ i nabił właściwy czynnik.

Jak to mówią Kaszubi; stać na krowę, stać na łańcuch ;)

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kovic napisał(a):

Nie da się.
Propan-Butan niezależnie z którym innym czynnikiem tworzy nie stabilną mieszankę. Tzn. właściwości fizyczne parowania/skraplania bardzo różnią się od legalnych czynników.
Ja bym uszczelnił układ i nabił właściwy czynnik.

Jak to mówią Kaszubi; stać na krowę, stać na łańcuch ;)

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Czyli lepiej spuścić to co jest i napełnić tymi puszkami od nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kovic napisał(a):

Wg. prawa spuszczanie gazu to przestępstwo przeciw srodowisku. Grożą bardzo wysokie kary grzywny.
Lepiej jechać do mechanika ;)

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Ale ja absolutnie nie sugeruje aby wypuszczać to w powietrze :skromny:

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, a da się tym dobić układ? Nigdzie nie mogę znaleźć jasnego przekazu, czy jeśli mam układ, który zawiera oryginalny czynnik ale jest go mało i klima jest mało wydajna oraz syczy to można "dolać" trochę tego specyfiku i sprawność wróci do normy. Sprawa dotyczy r-1234yf.
Tego syfu to nie wiem.czy są zastępcze preparaty
Ten opisywany wyżej to starszych czynników.
Niby to się przerabia ale wtedy i tak w.gre wchodzi mechanik/zakład obsługi klimatyzacji.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kovic napisał(a):

Nie da się.
Propan-Butan niezależnie z którym innym czynnikiem tworzy nie stabilną mieszankę. Tzn. właściwości fizyczne parowania/skraplania bardzo różnią się od legalnych czynników.
Ja bym uszczelnił układ i nabił właściwy czynnik.

Jak to mówią Kaszubi; stać na krowę, stać na łańcuch ;)

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Pierwsze słyszę o tej krowie 🤣

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PAWEL5G4C2JK1 napisał(a):

Jeżeli ktoś tego chce używać to niech używa.Z czego robicie problem


Dla mnie na swojej prywatnej posesji możesz sobie jeździć autem z czymkolwiek pod maską. 

 

Jednak nie chciałbym aby Twój samochód zaczął się palić np. z powodu zwarcia lub jakieś mniejszej stłuczki i podczas tego pożaru nagle detonuje się 300-500g propan-butanu w skutek rozszczelnienia skraplacza z powodu temperatury. Szkoda np. strażaka który myśli że gasi normalny samochód. 

Idąc dalej Twoim tokiem myślenia - po co SKP ? Co kogo interesuje w jakim stanie jest mój samochód ? 

 

To tyle. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kovic napisał(a):


Dla mnie na swojej prywatnej posesji możesz sobie jeździć autem z czymkolwiek pod maską. 

 

Jednak nie chciałbym aby Twój samochód zaczął się palić np. z powodu zwarcia lub jakieś mniejszej stłuczki i podczas tego pożaru nagle detonuje się 300-500g propan-butanu w skutek rozszczelnienia skraplacza z powodu temperatury. Szkoda np. strażaka który myśli że gasi normalny samochód. 

Idąc dalej Twoim tokiem myślenia - po co SKP ? Co kogo interesuje w jakim stanie jest mój samochód ? 

 

To tyle. 

 

A tych co mają 20-30 kg propanu-butanu na pokładzie nie boisz się?

W kraju jest sporo takich aut, na pewno więcej niż tych z ''oszukaną'' klimą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kovic napisał(a):


Porównujesz zbiornik LPG do chłodnicy klimatyzacji ?

To tylko zbiornik może się rozszczelnić?

Po drugie tej mieszaniny używa się mniej (gdzieś 1/3 zamiast 3/3) niż normalnego czynnika więc nie wiem gdzie znajdziesz te 500 g.

Po trzecie ile znasz sytuacji, ze ten propan-butan znajdujący się w klimie spowodował wybuch/pożar/katastrofę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, volf6 napisał(a):

To tylko zbiornik może się rozszczelnić?

Po drugie tej mieszaniny używa się mniej (gdzieś 1/3 zamiast 3/3) niż normalnego czynnika więc nie wiem gdzie znajdziesz te 500 g.

Po trzecie ile znasz sytuacji, ze ten propan-butan znajdujący się w klimie spowodował wybuch/pożar/katastrofę?


1 Zbiornik przeznaczony do magazynowania LPG vs. chłodnica samochodowa :hmm:

 

2 Oczywiście, dlatego napisałem 300-500, gdzie np. Sharan ma przy dwu parownikowej instalacji 1400 gram gazu *1/3 =466 gram LPG ( gdzie te preparaty z puszki wpuszcza się ciśnieniowo - nie po wadze i często wpuszcza się nie 1/3 a 1/2 masy prawidłowego gazu). 

 

3 Nie znam osobiście takiej sytuacji. Co nie oznacza że takie sytuacje nie mają miejsca. Dodatkowo to że nie znam osobiście sytuacji że ktoś z moich znajomych został zastrzelony - nie oznacza że byłbym zwolennikiem liberalizacji prawa do posiadania broni. 

 

Do puki wszystko jest dobrze, nie ma wypadku, nikt nie ucierpiał - wszyscy są szczęśliwi że druciarstwem oszczędzili kilka złotych. Jak już się coś wydarzy - przeważnie jest udawanie idioty i zaklinanie rzeczywistości. Czego nikomu nie życzę. 

 

Wyjaśnij mi jaki cel ma taka kombinacja ? Skoro układ zaprojektowany jest do określonego gazu to po co ładować tam LPG i kłócić się że można. Działać - owszem, działa. Jednak stanowi dużo większe zagrożenie dla ew. uczestnika wypadku, pożaru, strażaka.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kovic napisał(a):

Wyjaśnij mi jaki cel ma taka kombinacja ? Skoro układ zaprojektowany jest do określonego gazu to po co ładować tam LPG i kłócić się że można. Działać - owszem, działa. Jednak stanowi dużo większe zagrożenie dla ew. uczestnika wypadku, pożaru, strażaka. 

Ochrona środowiska, niska cena, dobra dostępność to główne zalety. 

Co do pożaru samochodu to nie wiem czy ta śladowa ilość gazu stanowi problem w porównaniu z resztą auta, gdzie masz łatwopalne a nawet wybuchową benzynę, LPG w ilości rząd większej, olej napędowy, inne oleje oraz tworzywa sztuczne...

Prawdziwe zagrożenie w przypadku wypadku/pożaru to stanowi ten nowy ''syf'' i jakoś problemu nikt nie widzi...

 

Wada jest zasadnicza-nabijacze klimy i firmy sprzedające F-gazy nie zarobią:old:

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał(a):

Ochrona środowiska, niska cena, dobra dostępność to główne zalety. 

Co do pożaru samochodu to nie wiem czy ta śladowa ilość gazu stanowi problem w porównaniu z resztą auta, gdzie masz łatwopalne a nawet wybuchową benzynę, LPG w ilości rząd większej, olej napędowy, inne oleje oraz tworzywa sztuczne...

Prawdziwe zagrożenie w przypadku wypadku/pożaru to stanowi ten nowy ''syf'' i jakoś problemu nikt nie widzi...

 

Wada jest zasadnicza-nabijacze klimy i firmy sprzedające F-gazy nie zarobią:old:


Im więcej tego specyfiku sprzedawanego w internecie - tym lepiej dla branży. 
Doskonale sprzedają się analizatory i identyfikatory i coraz więcej osób przyjeżdża na naprawę układów klimatyzacji np. po zatartej sprężarce. 
Taka naprawa z płukaniem tania nie jest. 
Jak pisałem w innym wątku - podpięcie maszyny to nie tylko uzupełnienie czynnika a cały proces ma kilka innych kluczowych cech. 

Zgadzam się że LPG jest bardziej ekologiczne, ma świetne funkcje jako gaz chłodniczy i do klimatyzacji stacjonarnych i lodówek jest super. Problem polega na tym że jest mała szansa że lodówka zderzy się z inną lodówką i dojdzie do katastrofy. Ładując LPG do klimy po prostu zwiększamy te szanse. 

Problem polega na tym że to nie są śladowe ilości - tylko granat. 
Obejrzyj proszę ten film - jak gazy reagują na iskrę. 
Wyobraź sobie jak zareaguje rozszczelniająca się chłodnica z R134/1234YF/LPG. 

 

 

Zbiornik paliwowy, LPG zostały do tego zaprojektowane, układ klimatyzacji - nie jest zaprojektowany pod LPG. 

 

Cytat

Prawdziwe zagrożenie w przypadku wypadku/pożaru to stanowi ten nowy ''syf'' i jakoś problemu nikt nie widzi...

Cytat

Po trzecie ile znasz sytuacji, ze ten propan-butan znajdujący się w klimie spowodował wybuch/pożar/katastrofę?

 

A Ty ile znasz katastrof z powodu R1234YF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kovic napisał(a):


Co najlepsze - sprzedają ten sam gaz ( mieszanka R290 i R600 ) jako zamiennik R134 i R1234YF za odpowiednio 69 zł i 129 zł :)

Dokładnie ten sam gaz ;)

Ale to tylko ta firma czy ogólnie ten węglowodorowy zamiennik zawsze jest ten sam, dla obu układów: starego i nowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, volf6 napisał(a):

Coś tam było z tym palącym się i ciągle jadącym mercedesem na autostradzie

 

 

Chyba nie...

 

Cytat

Pierwsza z nich to gaz R123YF, który, jak podaje TVN24, Unia Europejska zaleciła do stosowania w pojazdach po 2017. Jest zalecany, ponieważ jest bardziej "eko", niż poprzednik. Jego wadą jest jednak to, że jest bardzo łatwopalny. Jednak później odrzucono hipotezę, zgodnie z którą pożar pojazdu miałby zacząć się z powodu zapalenia się tego gazu. Nie wykazano rozszczelnienia klimatyzacji.

 

 

https://www.o2.pl/informacje/koszmar-na-a2-paulina-zginela-w-nowym-aucie-jest-decyzja-sadu-6584649844574944a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Porównujesz zbiornik LPG do chłodnicy klimatyzacji ?
Porównaj do 50-70 litrów benzyny w plastikowym zbiorniku .
Albo kilkudziesięciu? Set kilogramów baterii dających 400V.


Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.