HanYs Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 Niestety tylko po angielsku ale jeśli kogoś to interesuje to gościu omawia i pokazuje jak zbudowane są silniki Tesli. Film ma już dwa lata więc prawdopodobnie mogą już być nowsze wersje. Jakie ładne i proste rozwiązanie napędu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia (edytowane) Tutaj parę słów na temat 'bezobsługowości' elektryków, na przykładzie Tesli S (konkretnie silnika głównego i baterii) Edytowane 25 Stycznia przez iwik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia 1 godzinę temu, iwik napisał(a): Tutaj parę słów na temat 'bezobsługowości' elektryków, na przykładzie Tesli S (konkretnie silnika głównego i baterii) ale co Cię dziwi ? Mówi o autach wyprodukowanych przed 2013r, czyli ponad 10letnich. Wymiana łożysk czy uszczelniaczy nie powinna zaskakiwać. BTW. Tesla jest poskręcana na śrubach calowych ? Czy może jest tak, że Ska z US jest na calowych a 3 z Berlina na metrycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia 56 minut temu, sherif napisał(a): ale co Cię dziwi ? Nic mnie nie dziwi, bo to są początki Tesli, może się jeszcze uczyli i np w TM3 silnik już wystarcza na więcej niż 100kkm (a śmialiśmy się z 1.2 PT ). No może poza ceną tego silnika w Tesli (~30k PLN) i kosztem regeneracji łożysk (14k PLN), bo przecież miało być "prosto i tanio". Widać, że nie jest tanio, a 10 letnie auta mają swoje problemy zarówno z silnikami jak i z bateriami i że wymiana płynu chłodniczego za 2k PLN w Hy/KIA w to nie będzie jedyny wydatek w dłuższej perspektywie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia 33 minuty temu, iwik napisał(a): Nic mnie nie dziwi, bo to są początki Tesli, może się jeszcze uczyli i np w TM3 silnik już wystarcza na więcej niż 100kkm (a śmialiśmy się z 1.2 PT ). No może poza ceną tego silnika w Tesli (~30k PLN) i kosztem regeneracji łożysk (14k PLN), bo przecież miało być "prosto i tanio". Widać, że nie jest tanio, a 10 letnie auta mają swoje problemy zarówno z silnikami jak i z bateriami i że wymiana płynu chłodniczego za 2k PLN w Hy/KIA w to nie będzie jedyny wydatek w dłuższej perspektywie. Ceny oczywiście są mocno przesadzone, ale coraz więcej jest i będzie alternatywnych serwisów jak na tym filmie. Z tego co widziałem sama wymiana i dojście nie jest jakieś skomplikowane. Dalej to jest znacznie prostsze rozwiązanie niż silnik spalinowy. Nie tylko Kia, w Skodzie robiłem ostatnio przegląd w ramach darmowego pakietu. Koszt to 1200zł . Podobną mają inną stawkę roboczo-godziny na EV. Mnie, tam więcej nie zobaczą . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.