janusz Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Na wstępie wiem, że to nie kącik forda, ale większa szansa że ktoś nie posiadający tego auta zetknął się z tymi silnikami i ma coś ciekawego do powiedzenia. Proszę kolegów o wszelkie opinie na temat wad i zalet obu silników, potencjalnych problemów, spalania i kosztów eksploatacji. Uwagi mogą dotyczyć forda transit (custom) ok 8-10 letniego. Wersje raczej słabsze z filtrami cząstek stałych. Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia to chętnie wysłucham również opinii na temat 2,5 phev, najlepiej również w "budzie" transit custom. Zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoją wiedzą i opiniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia Co do phev to są fajne filmy na YouTube pokazujące jak skrzynia biegów się rozpada przy małych przebiegach, trzymaj się od tego z daleka. 2.2tdci to stary dobry, silnik na łańcuchu- niska kultura pracy, ale wytrzymały. EGR tam pada ale to kosztuje 500zł, poza tym wybierak zmiany biegów się rozlatuje, ale to też paręset zł i wymienić możesz sam. 2.0tdci w transicie nie miałem okazji używać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 6 minut temu, Vadero napisał(a): Co do phev to są fajne filmy na YouTube pokazujące jak skrzynia biegów się rozpada przy małych przebiegach, trzymaj się od tego z daleka. W HEV jest ta sama skrzynia, czy tylko Plug-in? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 9 minut temu, Maciej__ napisał(a): W HEV jest ta sama skrzynia, czy tylko Plug-in? Nie wiem, opinie są zgodne z tą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Kwietnia Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 5 minut temu, Vadero napisał(a): Nie wiem, opinie są zgodne z tą. Tylko, ze to nie ten silnik... Na filmie jest stara hybryda 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 13 Kwietnia Udostępnij Napisano 13 Kwietnia W dniu 12.04.2024 o 11:45, Vadero napisał(a): Co do phev to są fajne filmy na YouTube pokazujące jak skrzynia biegów się rozpada przy małych przebiegach, trzymaj się od tego z daleka. 2.2tdci to stary dobry, silnik na łańcuchu- niska kultura pracy, ale wytrzymały. EGR tam pada ale to kosztuje 500zł, poza tym wybierak zmiany biegów się rozlatuje, ale to też paręset zł i wymienić możesz sam. 2.0tdci w transicie nie miałem okazji używać. PHEV to nie ten film. Tam jest 2.0 z C-Max'a i Mondeo, to raz, a oceniać awaryjnosc na podstawie skrzyni z mechanicznym uszkodzeniem obudowy? Co oczywiście nie znaczy, że być może problem jest, ale akurat ten filmik mało miarodajny. Mam FHEV i jest ok, PHEV był ZTCP mocniejszy, ale już nie jest. Co do silnika 2.0TDCi to bym się pochylił czy to jeszcze stare HDI czy już EcoBlue, nie pamiętam od którego roku ten drugi wkładali, ale na początku miał dużo problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 21 Kwietnia Udostępnij Napisano 21 Kwietnia W dniu 12.04.2024 o 11:29, janusz napisał(a): Uwagi mogą dotyczyć forda transit (custom) ok 8-10 letniego. Wersje raczej słabsze z filtrami cząstek stałych. Będzie kamper? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 22 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia W dniu 21.04.2024 o 11:01, K3 napisał(a): Będzie kamper? Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.