Skocz do zawartości

Opinie o silnikach 2,2 i 2,0 TDCI


janusz

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie wiem, że to nie kącik forda, ale większa szansa że ktoś nie posiadający tego auta zetknął się z tymi silnikami i ma coś ciekawego do powiedzenia.

Proszę kolegów o wszelkie opinie na temat wad i zalet obu silników, potencjalnych problemów, spalania i kosztów eksploatacji. Uwagi mogą dotyczyć forda transit (custom) ok 8-10 letniego. Wersje raczej słabsze z filtrami cząstek stałych.

Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia to chętnie wysłucham również opinii na temat 2,5 phev, najlepiej również w "budzie" transit custom.

Zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoją wiedzą i opiniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do phev to są fajne filmy na YouTube pokazujące jak skrzynia biegów się rozpada przy małych przebiegach, trzymaj się od tego z daleka.

 

2.2tdci to stary dobry, silnik na łańcuchu- niska kultura pracy, ale wytrzymały. EGR tam pada ale to kosztuje 500zł, poza tym wybierak zmiany biegów się rozlatuje, ale to też paręset zł i wymienić możesz sam. 

2.0tdci w transicie nie miałem okazji używać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Vadero napisał(a):

Co do phev to są fajne filmy na YouTube pokazujące jak skrzynia biegów się rozpada przy małych przebiegach, trzymaj się od tego z daleka.

 

W HEV jest ta sama skrzynia, czy tylko Plug-in?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2024 o 11:45, Vadero napisał(a):

Co do phev to są fajne filmy na YouTube pokazujące jak skrzynia biegów się rozpada przy małych przebiegach, trzymaj się od tego z daleka.

 

2.2tdci to stary dobry, silnik na łańcuchu- niska kultura pracy, ale wytrzymały. EGR tam pada ale to kosztuje 500zł, poza tym wybierak zmiany biegów się rozlatuje, ale to też paręset zł i wymienić możesz sam. 

2.0tdci w transicie nie miałem okazji używać.

PHEV to nie ten film. Tam jest 2.0 z C-Max'a i Mondeo, to raz, a oceniać awaryjnosc na podstawie skrzyni z mechanicznym uszkodzeniem obudowy? Co oczywiście nie znaczy, że być może problem jest, ale akurat ten filmik mało miarodajny. Mam FHEV i jest ok, PHEV był ZTCP mocniejszy, ale już nie jest.

Co do silnika 2.0TDCi to bym się pochylił czy to jeszcze stare HDI czy już EcoBlue, nie pamiętam od którego roku ten drugi wkładali, ale na początku miał dużo problemów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.