janusz Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja Witam koledzy Po raz kolejny powraca temat przepisów prawnych dotyczący ciągnięcia przyczepy (tym razem tylko lekkiej, bez hamulca). Dla uproszczenia przyjmijmy, że mamy przyczepę lekką o DMC 500 kg i dwa "ciągniki". 1. DMC 1730 kg, masa przyczepy 400 kg (bez hamulca) 2. DMC 3100kg, masa przyczepy 750 kg (bez hamulca) Czy tymi pojazdami można jeździć legalnie jeśli rzeczywista masa przyczepy nie przekroczy 400 kg z prawem jazdy kategorii B? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 1. Tak 2. Tak O ile pisząc masa masz na myśli DMC. Hamulec w sensie prawnym nie ma nic do rzeczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja (edytowane) przyczepa lekka zawsze jest do 750kg DMC, lub mniej - hamulec nie ma znaczenia i można jeżdzić dowolnym holownikiem do 3500kg DMC z taką przyczepką na kategorię B przekraczając 3500kg z przyczepką lekką pamiętaj o opłatach (viatol? czy jak to się nazywa) oczywiście trzeba sprawdzić wpisy w DR holownika co on tam może ciągać Edytowane 16 Maja przez chris_66 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 16 Maja Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 25 minut temu, chris_66 napisał(a): przyczepa lekka zawsze jest do 750kg DMC, lub mniej - hamulec nie ma znaczenia i można jeżdzić dowolnym holownikiem do 3500kg DMC z taką przyczepką na kategorię B przekraczając 3500kg z przyczepką lekką pamiętaj o opłatach (viatol? czy jak to się nazywa) oczywiście trzeba sprawdzić wpisy w DR holownika co on tam może ciągać Dzięki, czyli potwierdziłeś moją wiedzę. Nie byłem pewny jak jest z dopuszczalną masą całkowitą zestawu powyżej 3500 i opłatami autostradowymi. Czyli mając przyczepę lekką mogę jechać autem o DMC3500 plus przyczepa o DMC 750 na kategorię B, ale jeśli DMC zestawu przekroczy 3500 obowiązują opłaty (via czy tam inny e toll). Bez znaczenia jest rzeczywista masa zestawu poniżej 3500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja (edytowane) 7 minut temu, janusz napisał(a): Bez znaczenia jest rzeczywista masa zestawu poniżej 3500. zawsze liczymy sumy DMC i tego się trzymamy , bo RMC zawsze mysi być mniejsza niż suma DMC zestawu cała reszta się zgadza Edytowane 16 Maja przez chris_66 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Wg przepisów w PL jak masz przyczepę lekka o DMC 500kg a samochód w DR ma O2 400kg to wg przepisów nie możesz ciągnąć takiej przyczepy. Już widzę policjanta który pójdzie na tłumaczenie o RMC. Nie ważne czy wieziesz pszczoły luzem i RMC takiej przyczepy w chwili kontroli masz 250kg. Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja W dniu 17.05.2024 o 08:56, steyr napisał(a): Wg przepisów w PL jak masz przyczepę lekka o DMC 500kg a samochód w DR ma O2 400kg to wg przepisów nie możesz ciągnąć takiej przyczepy. Już widzę policjanta który pójdzie na tłumaczenie o RMC. Nie ważne czy wieziesz pszczoły luzem i RMC takiej przyczepy w chwili kontroli masz 250kg. Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka Ale autor wątku pytał o kwestie Polska vs Europa. I jak w Polsce rzeczywiście ciągnięcie przyczepy o DMC 500 kg autem które ma w dowodzie wpis w pozycji O2 400kg jest teoretycznie niezgodne z prawem, nawet jeśli przyczepa razem z ładunkiem waży powiedzmy 300kg. Ale w pozostałych krajach Europy (może są od tego jakieś wyjątki) nie ma w czymś takim nic nielegalnego. Także różnica jest i to duża. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Ale autor wątku pytał o kwestie Polska vs Europa. I jak w Polsce rzeczywiście ciągnięcie przyczepy o DMC 500 kg autem które ma w dowodzie wpis w pozycji O2 400kg jest teoretycznie niezgodne z prawem, nawet jeśli przyczepa razem z ładunkiem waży powiedzmy 300kg. Ale w pozostałych krajach Europy (może są od tego jakieś wyjątki) nie ma w czymś takim nic nielegalnego. Także różnica jest i to duża. No to podałem jak to jest w PL. Jak mieszka w PL to i tak pasuje żeby miał wszystko zgodne z prawem. I tak idziemy do przodu, nie dawno usunęli wsp. 1,33.Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.