robert2609 Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Witam, Moja skodzina dobija do 100kkm i albo wcześniej na to nie zwracałem uwagi albo cos się dzieje z sprzęgłem... Bo rzadko wkręcam silnik przy rozpędzaniu na większe obroty.... Jeśli podkręcę przy rozpędzaniu i wciskam sprzęgło do zmiany biegu czuję takie jakby wibracje, mrowienie nie idzie pedał płynnie przy wciskaniu najbardziej z 1 na 2 dalej 3 potem już jest to mniej wyczuwalne ,mowa tu o obrotach powyżej 2800 przy niższych chodzi gładko. Żadnych odgłosów żadnych szarpań... jedynie przy powrocie sprzęgła skrzypi gdzieś na łapie ale to tak praktycznie od 80kkm jak się rozgrzeje cisza. Piszą że w dieslach to norma bo dwumasa itp tu PB dwumasy chyba raczej brak bo skrzynia manual... Co to może być łożysko oporowe ,poduszka skrzyni miał ktoś coś podobnego ? W toyocie czy w renault ojca wszystko płynie chodzi.... Nie jest to jakoś mocne odczucie ale występuje im wyżej obroty tym się wzmaga nawet na postoju przegazuje i wciskając pedał da się to wyczuć. Muszę jeszcze gdzieś sprawdzić bo wydaje mi się że gdy wychodzę np. z ronda w prawo i zmieniam bieg gdy auto pochylone to owe mrowienie nie występuje, ale to też ciężko sprawdzić bo z takimi obrotami ciężko gdzieś wyjść z ronda ,nie występuje też gdy rozpędzę na 3 do 4tyś puszę gaz hamując silnikiem wcisnę sprzęgło to idzie gładko.. Jakby ktoś coś nakierował. Kurde po mechanikach nie jeżdżę bo auta w miarę świeże, eksploatację ogarniam sobie sam. Przyjdzie się wybrać do jakiegoś ale nawet w okolicy nie wiem gdzie kto jest uczciwy.... Pierwszy lepszy to zaraz kpl. sprzęgła będzie wymieniał.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja 21 godzin temu, robert2609 napisał(a): Pierwszy lepszy to zaraz kpl. sprzęgła będzie wymieniał.... Bo tak się robi-zgodnie z logiką i procedurą. Nikt nie wymienia np. samej tarczy zostawiając stary docisk czy łożysko, bo za miesiąc padnie to nie zmieniane a Ty przyjedziesz z reklamacją 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Ja nie bronie się przed wymianą tylko czy to będzie strzał w 10-kę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja 3 minuty temu, robert2609 napisał(a): Ja nie bronie się przed wymianą tylko czy to będzie strzał w 10-kę... Obawiam się, że przez internet nikt tego nie zdiagnozuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja 39 minut temu, robert2609 napisał(a): Ja nie bronie się przed wymianą tylko czy to będzie strzał w 10-kę... No właśnie próbujesz przyoszczędzić. Dobrze pisze @volf6 i - jak na mój gust - nic dodać, nic ująć. Tak samo - przy wymianie paska rozrządu, wymienia się pompę wody (na wszelki wypadek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja 22 godziny temu, robert2609 napisał(a): Jeśli podkręcę przy rozpędzaniu i wciskam sprzęgło do zmiany biegu czuję takie jakby wibracje, mrowienie nie idzie pedał płynnie przy wciskaniu najbardziej z 1 na 2 dalej 3 potem już jest to mniej wyczuwalne ,mowa tu o obrotach powyżej 2800 przy niższych chodzi gładko. Dla jasności, wibrację czuć na pedale czy na nadwoziu? Jak na pedale to docisk ma już dosyć, jak chcesz mieć 100% to jeździć obserwować. Pewnie padnie w najmniej odpowiednim momencie ale będziesz miał 100% pewność jak będziesz wracał na sznurku do najbliższego warsztatu. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Pedał sprzęgła na budzie nic nie drga W tygodniu wybiorę się do mechanika z polecenia kolegi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 22 Maja Autor Udostępnij Napisano 22 Maja W woli wyjaśnienia wszystko wróciło do normy,odpowietrzenie sprzęgła,dokręcenie jakieś śrub przy pedałach i przesmarowanie czegoś tam w mechanizmie pedału. Wszystko zrobione na poczekaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.