ppmarian Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 jakis tydzien temu zauwazylem mala plamke pod autem. Byla to przezroczysta maź konsystencji miodu. Zbagatelizowalem sprawe - napewno zaden z płynów ekspoatacyjnych auta - pomyslalem. Dzis to samo mala plamka miodu pod silnikiem. wjechalem na kanal i badam - przednia poduszka pod silnikiem - z niej saczy sie ta maź. teraz pytanie czy moge jezdzic z tym jeszczce jakies 2500km (bedzie wymiana oleju i filtra wiec przy okazji mozna to zrobic) czy na gwalt juz teraz trzeba sie brac do roboty? P.S. silnikiem nic nie szarpie chodzi rowniutko dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 poduszki wymienia sie parami i wazne zeby kupic prawa i lewa!!! bo one maja swoja charakterystyke ja jezdzilem nieswiadomie bardzo dlugo z rozwalona i nic sie zlego nie stalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 Panie jak parami , a jak masz 3 które trzymają silnik i skrzynie to jak parami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 > Panie jak parami , a jak masz 3 które trzymają silnik i skrzynie to > jak parami a wiesz w ogole na czym polega poduszka hudrauliczna??? wazne zwlaszcza mocnych motorach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 > a wiesz w ogole na czym polega poduszka hudrauliczna??? wazne > zwlaszcza mocnych motorach Wiem, ale to nie zmienia faktu, że cięzko je wymieniać parami jak są np 3 to tylko taka drobna dygresja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 > Wiem, ale to nie zmienia faktu, że cięzko je wymieniać parami jak są > np 3 to tylko taka drobna dygresja moze tak: prawa i lewa - to para, a trzecia tylna nie do pary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 > Wiem, ale to nie zmienia faktu, że cięzko je wymieniać parami jak są > np 3 to tylko taka drobna dygresja ok wiec wymieniamy wszystkie i nie wazne czy sa 2 czy jest ich 118 sztuk parami mialem na mysli komplet no ale tu zawsze sie znajdzie jakis madrala od 7 bolesci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > ok wiec wymieniamy wszystkie i nie wazne czy sa 2 czy jest ich 118 > sztuk > parami mialem na mysli komplet no ale tu zawsze sie znajdzie jakis > madrala od 7 bolesci a skad take info. przyznam ze rozmawialem z kilkoma os. (mechanikami) i nie potwierdzaja tego. mowia ze to zbyteczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > poduszki wymienia sie parami i wazne zeby kupic prawa i lewa!!! bo > one maja swoja charakterystyke No mają charakterystykę ale raczej nie wymienia się ich parami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > a skad take info. przyznam ze rozmawialem z kilkoma os. (mechanikami) > i nie potwierdzaja tego. mowia ze to zbyteczne skoro tak mowia..... hahaha jesli jedna padla to druga szybko padnie bo jest o wiele slabsza od tej nowej-logiczne prawda? ty masz automata to silnik tak nie wyskakuje ale na manualnej przy strzelaniu ze sprzegla poduszki maja straszne obciazenie jesli chcesz to oszczedzaj i wymien jedna mnie juz nie stac na takie oszczednosci zreszta eksperymentowalem w ten sposob 10 lat temu bo 1 poduszka kosztowala 250zl co bylo dosc kosztowne hahaha ale wiem ze szkoda dwa razy wchodzic dop kanalu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > No mają charakterystykę ale raczej nie wymienia się ich parami... duzo razy wymieniales hydrauliczne poduszki??? ile razy zerwales silnik np. w ciezkim terenie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > ty masz automata to silnik tak nie wyskakuje ale na manualnej przy > strzelaniu ze sprzegla poduszki maja straszne obciazenie weź se podnieś maskę i zobacz co się dzieje przy wciśniętym hamulcu i zmianach z N na D lub R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > weź se podnieś maskę i zobacz co się dzieje przy wciśniętym hamulcu i > zmianach z N na D lub R nie no oczywiste a co sie dzieje gdy na D mamy hamulec a obroty na polowie skali hahahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > jesli chcesz to oszczedzaj i wymien jedna mnie juz nie stac na takie > oszczednosci zreszta eksperymentowalem w ten sposob 10 lat temu > bo 1 poduszka kosztowala 250zl co bylo dosc kosztowne hahaha ale > wiem ze szkoda dwa razy wchodzic dop kanalu.... Nie zapomnij przy okazji całego silnika wymienić....... Szkoda dwa razy do kanału schodzić...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > Nie zapomnij przy okazji całego silnika wymienić....... Szkoda dwa > razy do kanału schodzić...... nie ma to jak druciarstwo hahaha u teoretyka...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > skoro tak mowia..... hahaha > jesli jedna padla to druga szybko padnie bo jest o wiele slabsza od > tej nowej-logiczne prawda? to nie jest argument. przy takim podejsciu mozna odrazu wymienic pol auta. jezeli chodzi o amortyzatory to sie zgodze - wymienia sie parami - zmiana charakterystyki tluminia z czasem. ale jezeli chodzi o poduszki silnika to pierwsze slysze. dlatego pytam i chcialbym jakiego logicznego wytlumaczenia a nie odpowiedzi "bo tak" > ty masz automata to silnik tak nie wyskakuje ale na manualnej przy > strzelaniu ze sprzegla poduszki maja straszne obciazenie > jesli chcesz to oszczedzaj i wymien jedna mnie juz nie stac na takie > oszczednosci zreszta eksperymentowalem w ten sposob 10 lat temu > bo 1 poduszka kosztowala 250zl co bylo dosc kosztowne hahaha ale > wiem ze szkoda dwa razy wchodzic dop kanalu.... koszt poduszki (dobrej klasy zamienik) to ~70PLN wiec rzczywiscie nie duzy. porusze temat w "szerszym kregu" i jezlei jeszczce ktos powierdzi Twoja opinie o koniecznosci wymiany calego kompletu to tak zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > moze tak: prawa i lewa - to para, a trzecia tylna nie do pary 3 to juz tłok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 Nie wiem i nie intresuje mnie to , napisz mi co mam zrobić jak ma 3 poduszki bo nadal nie uzyskałem odowiedzi , napisałeś że trzeba wymieniać parami więc skąd taki argument i co zrobić jak ma się 3 a co do : >znajdzie jakis madrala od 7 bolesci to jak narazie to Ty jesteś mądrala od 7 boleści bo piszesz głupoty - piszesz że parami ( czyli 2 , 4 , 6 ) co jest bez sensu w moim przypadku , a to że miałeś na myśli kpl to wiesz - kiepskie wytłumacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > poduszki wymienia sie parami i wazne zeby kupic prawa i lewa!!! bo > one maja swoja charakterystyke > ja jezdzilem nieswiadomie bardzo dlugo z rozwalona i nic sie zlego > nie stalo Jakoś zamotana ta Twoja wypowiedź Bo wymieniać parami, ale jeździłeś długo z rozwalaną i nic się nie stało. To. ile poduszek należy wymienić, zależy od rodzaju uszkodzenia i czasu przez jaki z nim jeździłeś. a) Jeżeli wyrwałeś poduszkę na skutek "zdarzenia" (na przykład 'strzał" ze sprzęgła), to jeżeli wymienisz ją względnie szybko, wcale niekoniecznie musisz wymieniać drugą. Jeżeli z nią pojeździsz długo, to pozostałe poduszki będą ciężej pracowały i mogą też polecieć. Ale nie muszą - to trzeba ocenić, a daje się dosyć prosto. b) Jeżeli poduszka Ci umarła ze starości, a mówimy tu o przebiegach setek tysięcy kilometrów (w samochodach, a nie współczesnych taczkach na kółkach ), to rzeczywiście warto rozważyć wymianę kompletu, bo zjawisko starzenia dotyczy wszystkich poduszek w podobnym zakresie. Wymienianie wszystkich poduszek "na zaś" nie jest najmądrzejsze, bo części zamienne (także ASO), są zdecydowanie gorszej jakości, niż części fabryczne na "pierwszy montaż", przekonałem się o tym niejednokrotnie. Co do jeżdżenia "i nic się nie stało". Bo to już nie czasy Syrenek i 125p, gdzie rozwulkanizowanie poduszki mogło spowodować wypadnięcie całego zespołu napędowego. Teraz poduszki są konstruowane tak, że nawet jakbyś je całkowicie opalił z gumy i żelu, to nie nastąpi rozłączenie mechaniczne zespołu napędowego z karoserią - to wynika z wymogów bezpieczeństwa. Będą po prostu tłukły. "Odrywanie" napędu od karoserii od lat realizuje się stosując odpowiednie "łapy" mocujące pomiędzy poduszką a zespołem - to one przy zderzeniu pękają (najczęściej są z duralu lub innego g...metalu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 odpisze do wszystkich: hudro poduszki wymienie zawsze parami/komplet czy jak to zwal ale kazdy wie o co chodzi osobiscie poprzez zerwana poduszke na ktora szkoda mi bylo kasy bo wymienilem jedna to silnik na rajdzie offroadowym przerwal mi instalacjie do chlodnicy atf-efekt: auto prawie nie splonelo o braku moizliwosci jazdy nie wspominam hahah koledze silnik polecial do przodu i wisko znalazlo sie w chlodnicach-auto juz tez nie pojechalo. co prawda udalo sie sklechtac ale to jzu nie jazda Jadac na wyprawe i bedac np.2 lub 3tys km od domu w dzikim bezludnym terenie gdzie czasmi nie ma sieci GSM niebede ryzykowal i oszczedzal 300zl na poduszke-logicznme??? nie oszczedzam na takich sprawch i nie jestem druciarzem! skoro decyduje sie na zakup auta musi byc mnie stac na dobre serwisowanie-nie mam na myski ASO itp tylko chodzi mi o dobre czesci i sensowna ich wymiana - najczesciej osobiscie w mojej firmie bo do siebie mam najwieksze zaufanie Ppmarian-jesli auto ma nascie lat to te poduszki juz swoje zrobily i jesli piszesz ze koszt nowej 70zl to nawet bym sie nie zastanawial-generalnie smieszne sa te ceny do popularnych aut ta rade slyszlale od kilu ludzi co byli w temacie-znaczy maja praktyke a nie opowiadaja tylko bzdety Lucyfer- chodzi mi o przypadek z punktu "b" bo o tym tu dyskutujemy co do mechanicznego rozlaczenia silnika z kasty to tak dla przykladu citroen bx 1.4,audi 2.3 B3, jeep XJ a wiec auta moze nie nowe ale technologiocznie bardziej zaawansowane niz nadmieniona syrenka to wszystko co mialem do powiedzenia jak ktos lubi "oszczedzac" to nie moja sprawa ja dbam i upalam bez wiekszych awari Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > b) Jeżeli poduszka Ci umarła ze starości, a mówimy tu o przebiegach > setek tysięcy kilometrów (w samochodach, a nie współczesnych > taczkach na kółkach ), to rzeczywiście warto rozważyć wymianę > kompletu, bo zjawisko starzenia dotyczy wszystkich poduszek w > podobnym zakresie. auto ma juz swoje lata ('92 i 180kkm) wiec wymieniam komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > auto ma juz swoje lata ('92 i 180kkm) wiec wymieniam komplet no i o to mi choidzilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > auto ma juz swoje lata ('92 i 180kkm) wiec wymieniam komplet Lata ma, ale przebieg jeszcze "młody". Moje Audi z 89 roku ma ponad 300 i poduszkę musiałem wymienić, gdy dostałem w kufer na początku lat 90tych - została zerwana. Uno z 94 dobija 200 tkm i poduszkę wymieniłem w zeszłym tygodniu, ale całkowicie nie potrzebnie - na skutek błędnej diagnozy źródłą stuków dokonanej przez warsztat. Nie ustały, a stara poduszka jest w niezłym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > Lata ma, ale przebieg jeszcze "młody". Moje Audi z 89 roku ma ponad > 300 i poduszkę musiałem wymienić, gdy dostałem w kufer na > początku lat 90tych - została zerwana. ale VW dal du...y bo do ciezkiego VR6 zastosowal przednia poduszke indentyczna jak w wersji 2.0 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > no i o to mi choidzilo Patrz wyżej na moją odpowiedź autorowi wątka. To nie jest duży przebieg dla porządnego samochodu, jeżeli chodzi o te poduszki. Ale być może teraz faktycznie pogorszono gumy. Słyszę wciąż, że opony po 5 latach tracą parametry i trzeba je wymieniać. W oryginalnych Michelinach robionych we Francji takiego problemu nie zauważyłem (i to w dwóćh samochodach). Natomiast faktycznie w Uno 3 lata temu założyłem Nokiany. Juz po dwóch latach zaczęły się z nimi problemy - odkształcanie, powodujące ściąganie pojazdu i "tupanie" jednej z opon, mimo że nie była przycięta ostrym hamowaniem i przy bardzo dokładnych ogledzinach nie dawało się nawet określić, która to. A problem znikał przy przekłądce kół na zimowe. Wczoraj zmieniłem Nokiany (wciąż z bardzo przyzwoitym bieżnikiem) na najzwyklejsze Dębice i różnica jest kolosalna, także w przyczepności - Nokianami było bardzo łatwo zapiszczeć, podczas gdy nowymi Dębicami jest bardzo trudno. Ciekaw jestem, ile te wytrzymają. Ale coś jest na rzeczy z ową trwałością - jest wyraźnie gorsza, niż dawniej. Jeżeli to ma być "postęp", to ja czniam. Wcale nie zaczynam jeździć coraz bardziej rajdowo - wręcz przeciwnie- więc hipotetyczne "5% poprawienie parametrów trakcyjnych" w zamian za znaczne zmniejszenie trwałości dla mnie jest zwykłym wyciąganiem pieniędzy z kieszeni. Jakbym jeździł rajdowo, to po prostu bym sobie kupił opony z najwyższej półki. Natomiast do zwykłej jazdy te "usprawnienia" mi są na chust, a pieniądze mi wyciągają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > ale VW dal du...y bo do ciezkiego VR6 zastosowal przednia poduszke > indentyczna jak w wersji 2.0 16V Nie dał du..., tylko "wprowadził optymalizację" W skrócie polega ona na tym, że nie podrażając sobie kosztu produkcji o mocniejszą poduszkę, zyskuje sprzedając auto znacznie drożej, tak jakby miało tę poduszkę znacznie wzmocnioną (a takich elemento jest tam znacznie więcej). A do tego musisz ją wcześniej wymienić (ale na pewno po gwarancji), więc zarobią dodatkowo na kolejnym egzemplarzu. Nawet jeżeli kupisz zamiennik i zmienisz ją sam. Bo zarobi "ekosystem motoryzacyjny", który obejmuje już nie tylko samych producentów samochodów. Zauważ jak reklamują się operatorzy komórkowi - "wprowadzamy nowe korzystniejsze taryfy". Każdy błędnie uważa, że one muszą być korzystniejsze dla abonenta. A to nie jest nigdzie napisane i specjalnie sprawdziłem, że idąc tą drogą płaciłem coraz wyższe rachunki za to samo. Bo one zawsze były korzystniejsze dla peratora. Owszem, gdybym nagle zaczął dwa razy tyle gadać, to przy nowej taryfie płaciłbym mniejszą fakturę, niż przy starej. Ale i tak per saldo bym zostawiał operatorowi znacznie więcej pieniędzy. Dopiero kiedy płacąc 'karniaka" zszedłem na taryfę "zdecydowanie dla pana niekorzystną", to od razu zmniejszyłem sobie faktury o połowę, nawet gadając nieco więcej I teraz znowu mnie zaczęli molestować "nowymi korzystnymi taryfami", a ja ich z pełną kulturą zlewam, przedtem przemaglowawszy do suchej nitki "konsultanta" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > Nie dał du..., tylko "wprowadził optymalizację" > W skrócie polega ona na tym, że nie podrażając sobie kosztu produkcji > o mocniejszą poduszkę, zyskuje sprzedając auto znacznie drożej, > tak jakby miało tę poduszkę znacznie wzmocnioną (a takich > elemento jest tam znacznie więcej). A do tego musisz ją > wcześniej wymienić (ale na pewno po gwarancji), więc zarobią > dodatkowo na kolejnym egzemplarzu. Nawet jeżeli kupisz zamiennik > i zmienisz ją sam. Bo zarobi "ekosystem motoryzacyjny", który > obejmuje już nie tylko samych producentów samochodów. tylko ze to auto jeszcze bylo zaprojektowane przez inzynierow a nie ksiegowych jak jest obecnie. co prawda w VR6 wiele jest wspolnych elementow z slabszymi werjami wiec jak potrafili wzmocnic np zawieszenie i hamulce to mogli tez zadbac o zawieszenie silnika P.S. moze wiesz co to za substancja w jest w tych poduszkach - bardzo ciekawa - bezwonna, bezbarwna, kleista ale latwo schodzi z plytek pod silnym prumieniem wody i nie zostawia sladow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2006 > tylko ze to auto jeszcze bylo zaprojektowane przez inzynierow a nie > ksiegowych jak jest obecnie. co prawda w VR6 wiele jest > wspolnych elementow z slabszymi werjami wiec jak potrafili > wzmocnic np zawieszenie i hamulce to mogli tez zadbac o > zawieszenie silnika Bo to już był etap walki księgowych z inżynierami. I księgowi wygrali - zakosili im poduszki > P.S. moze wiesz co to za substancja w jest w tych poduszkach - bardzo > ciekawa - bezwonna, bezbarwna, kleista ale latwo schodzi z > plytek pod silnym prumieniem wody i nie zostawia sladow Wiem jak to wygląda, ale nie wiem, co to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.