Skocz do zawartości

Odczyt kodów błędów


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Ponieważ od czasu do czasu zapalała mi się żółta kontrolka check engine postanowiłem wywołać kody błędów.

Ponieważ mam złącze 16-pinowe przypuszczałem, że kody powinny być 4-cyfrowe. Jakież było moje zdziwienie kiedy kontrolka zaczęła migać tworząć więcej niż 4 cyfry. shocked.gif

Po spisaniu na kartce wszystkich cyfr wyszedł następujący ciąg liczb:

10 4 10 10 (10 szybkich, sekunda przerwy, 4 szybkie, sekunda przerwy, 10 szybkich, sekunda przerwy, 10 szybkich)

- powtórzony zresztą trzy razy.

Moje pytanie: jak "rozgryźć" coś takiego? Czy jest jakiś kod w tym ciągu sygnalizujący rozpoczęcie procedury sczytywania? A może ten ciąg zawiera dwa kody uszkodzeń? niewiem.gif

Gdyby ktoś miał jakieś sugestie to byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich

> Ponieważ od czasu do czasu zapalała mi się żółta kontrolka check

> engine postanowiłem wywołać kody błędów.

> Ponieważ mam złącze 16-pinowe przypuszczałem, że kody powinny być

> 4-cyfrowe. Jakież było moje zdziwienie kiedy kontrolka zaczęła

> migać tworząć więcej niż 4 cyfry.

> Po spisaniu na kartce wszystkich cyfr wyszedł następujący ciąg liczb:

> 10 4 10 10 (10 szybkich, sekunda przerwy, 4 szybkie, sekunda

> przerwy, 10 szybkich, sekunda przerwy, 10 szybkich)

> - powtórzony zresztą trzy razy.

> Moje pytanie: jak "rozgryźć" coś takiego? Czy jest jakiś kod w tym

> ciągu sygnalizujący rozpoczęcie procedury sczytywania? A może

> ten ciąg zawiera dwa kody uszkodzeń?

> Gdyby ktoś miał jakieś sugestie to byłbym bardzo wdzięczny.

wszystko gra - kody prawidłowo podaje wink.gif

"10" to jest inaczej "zero"

Twój kod to 0400 - ZTCP to jest jakiś błąd EGR-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

Dzięki za pomoc!

A jak do tego kolega doszedł? Czyżby zamieniając 10 na 0?

Szczerze powiedziawszy to właśnie na problemy z EGR-em stawiałem bo niedawno zaślepiłem go sobie a słyszałem że w X14XE mogą być takie problemy.

I jeszcze jedno - w jaki sposób na przyszłość odczytywać takie kody- jest gdzieś do tego jakiś klucz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za pomoc!

> A jak do tego kolega doszedł? Czyżby zamieniając 10 na 0?

> Szczerze powiedziawszy to właśnie na problemy z EGR-em stawiałem bo

> niedawno zaślepiłem go sobie a słyszałem że w X14XE mogą być

> takie problemy.

> I jeszcze jedno - w jaki sposób na przyszłość odczytywać takie kody-

> jest gdzieś do tego jakiś klucz?

astra.autokacik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za pomoc!

> A jak do tego kolega doszedł? Czyżby zamieniając 10 na 0?

> Szczerze powiedziawszy to właśnie na problemy z EGR-em stawiałem bo

> niedawno zaślepiłem go sobie a słyszałem że w X14XE mogą być

> takie problemy.

> I jeszcze jedno - w jaki sposób na przyszłość odczytywać takie kody-

> jest gdzieś do tego jakiś klucz?

>>kliken<<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.