Skocz do zawartości

co myślicie o AX lub Saxo 1.5D?


patre

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździ się fajnie, uważać trzeba na belkę tylnego zawieszenia, jeśli wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, to problemów nie ma większych. A dieselek spali w okolicach 4 literków. Alternatywą może być benzynowy 1.0 lub 1.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździ się fajnie, uważać trzeba na belkę tylnego zawieszenia, jeśli

> wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, to problemów nie ma

> większych. A dieselek spali w okolicach 4 literków. Alternatywą

> może być benzynowy 1.0 lub 1.1

niestety 1.1 albo 1.0 będą dużo mniej trwałe od diesla 1.5... bo te klekoty to są prawie nie do zajechania wink.gif karoseria zniknie a silnik dalej będzie klekotał, jak stare merole wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździ się fajnie, uważać trzeba na belkę tylnego zawieszenia, jeśli

> wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, to problemów nie ma

> większych. A dieselek spali w okolicach 4 literków. Alternatywą

> może być benzynowy 1.0 lub 1.1

wiesz...

nie chcę, żebym jej powiedzieł: bierz TO... a potem słuchał, że wtopiła...

jakie to ma typowe usterki? co ile ten zawias sie robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz...

> nie chcę, żebym jej powiedzieł: bierz TO... a potem słuchał, że

> wtopiła...

> jakie to ma typowe usterki? co ile ten zawias sie robi?

zależy.... co 15 tys wystarczy sprawdzić... robi się na ogół co 30-40 jeśli normalnie jeździsz a auto wcześniej było normalnie eksploatowane... to tak jak z lanosem wink.gif w normalnym mieście na normalnych drogach wytrzymuje 50... 100 tys... we wrocku grande katastrowa, na felach 16" trzeba robić zawiasik co roku, średnio co 15 - 20 kkm, amory zmieniać co ok. 50-80 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najbardziej typowa to ta belka, z tyłu hamulce też wysiadają, ale to normalka w takich małych autkach. Belka powinna wytrzymać i do 100ts, ale różnie to bywa-wiadomo, jakie mamy drogi. Ja mam 90ts i zero problemów z belką, ale autko z niemiec przywiezione a i u nasz szczęśliwie po asfaltach PRAWIE bez dziur. Z przodu sworznie zwrotnicy i silentblocki wahacza, ale to drobne sprawy...Trzeba głównie nastawić się na problem z dopasowaniem odpowiedniej części-często bez demontażu nie wiadomo, co kupić-dla przykładu w 106 jest co najmniej pięć rodzajów cylinderków hamólcowych. No i te francuskie pomysły smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No najbardziej typowa to ta belka, z tyłu hamulce też wysiadają, ale

> to normalka w takich małych autkach. Belka powinna wytrzymać i

> do 100ts, ale różnie to bywa-wiadomo, jakie mamy drogi. Ja mam

> 90ts i zero problemów z belką, ale autko z niemiec przywiezione

> a i u nasz szczęśliwie po asfaltach PRAWIE bez dziur. Z przodu

> sworznie zwrotnicy i silentblocki wahacza, ale to drobne

> sprawy...Trzeba głównie nastawić się na problem z dopasowaniem

> odpowiedniej części-często bez demontażu nie wiadomo, co

> kupić-dla przykładu w 106 jest co najmniej pięć rodzajów

> cylinderków hamólcowych. No i te francuskie pomysły

te auta mają zawias prosty jak budowa cepa jak na francuza zlosnik.gif ale tak jak mówisz... wersji tego to było od z**** i jeszcze trochę sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacha ocynk, więc jak nie bity to spox, elektryczne problemy to chyba głównie łożyska alternatora no i w starszych "niekontakty" elektryczne się zdarzają. No i przełącznik świateł pod kierownicą-"lubią" nie włączać "długich" O rozrządzie w dieslu się nie będę wypowiadał-w benzynach trzeba robić co 60ts-"dla spokojności"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję autka dla kobiety i sobie wymysliłem Diesla od PSA...

> Taki mały citroenik z silnikiem 1.5D...

> Mały, tani do jazdy...

> Co o tym myślicie?

mysle ze to auto(saxo) jest niebezpieczne zeby.GIF bo....

w tescie zderzeniowym wypadlo na poziomie sc

poza tym wyprzedzanie czyms takim trzeba planowac przed wyjazdem smile.gif poza tym w sumie fajne autko (saxo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję autka dla kobiety i sobie wymysliłem Diesla od PSA...

> Taki mały citroenik z silnikiem 1.5D...

> Mały, tani do jazdy...

> Co o tym myślicie?

Może nie do końca o 1.5 D ale jeździłem przez 2 miesiące (10 000 km) Saxo 1.1...

Jak dla mnie silnik aż za mocny do tego autka, rewelacyjne osiągi, dość głośny silnik (może w/w cechy brały się z tego że auto było firmowe i "ostro" jeżdżone)...

Autkiem jeździłem przy przebiegu 220 kkm i przez te 10 kkm nic się nie działo...

Spalanie w mieście ok. 6-6,5 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam PUGA 106 1,4D.

1,5D to chyba jest silnik isuzu-taki sam jak w corsie.

Jestm zadowolony. Auo ma 12 lat i 260kkm. Ostatnio zmieniałem uszczelke pod głowicą-widac slady honowania, nie ma tzw. rantu powyzej GMP.

Odpala przy -33'C bezbolesnie, leję co popadnie wink.gif

Zawias spoko, chociaż jeżdzi po trefnych drogach. Auto jest lekkie i daje radę z wyprzedzaniem-nie jest tak źle, chociaż nie mówię, że to GT zlosnik.gif

Blacha spoko, z silnika nie cieknie, elektryka spoko - tylko jeżdzić.

Jesli do mioasta to jednak D nie musi byc njlep[szym rozwiązaniem bo duzo kosztuje w zakupie a spali więcej na krótkich trasach (3-5 km) niż 1,0 benzyna-nie musze chiba tłumaczyc czemu? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam PUGA 106 1,4D.

> 1,5D to chyba jest silnik isuzu-taki sam jak w corsie.

polecam zagladnac do francowatych... 1.5 D to nie silnik Corsy i nei Isuzu tylko konstrukcja PSA kolega PiotrekSaxo odpowiedzial dokladnie jaki to silnik i dlaczego nalezy sie wystrzegac silnika 1.4 D poprzednika 1.5 D w samochodach P 106 Citroen Saxo i Citroen AX

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek ma AX '96 z benzynka /jeno nie pamietam czy 1.0 czy 1.1, ale raczej to drugie/. Kupiona 1,5 roku temu od siakiejs kobiety we Wloszech, ekspoatowany w polnocnych Wloszech, trasie podkarpacie-Wlochy i jak jest w domu to tutaj. Zero rdzy, rewelacyjnie wygodne przednie fotele, ergonomiczne wnetrze - schowki, kieszenie. Przebieg ponad 160kkm i zero marudzenia, ze cos sie dzieje. Smiga jak zloto. Jedyna rzecz jaka mi sie w nim nie podoba to oparcie tylniej kanapy konczace mi sie na wysokosci lopatek, a do przesadnie wyoskich nie naleze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie te info o silnikach i czemu 1,4 jest beee-rózne już słyszałem, a jakoś w praktyce nie potwierdzam (jedynie z uszczelką pod głowicą sie zgadza smirk.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.