patre Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 Potrzebuję autka dla kobiety i sobie wymysliłem Diesla od PSA... Taki mały citroenik z silnikiem 1.5D... Mały, tani do jazdy... Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 Dobrze myślimy AX oszczędniejszy, saxo ładniejsze, a coś pomiędzy to pug 106 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Dobrze myślimy AX oszczędniejszy, saxo ładniejsze, a coś pomiędzy to > pug 106 a jak z eksploatacją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 Jeździ się fajnie, uważać trzeba na belkę tylnego zawieszenia, jeśli wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, to problemów nie ma większych. A dieselek spali w okolicach 4 literków. Alternatywą może być benzynowy 1.0 lub 1.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Jeździ się fajnie, uważać trzeba na belkę tylnego zawieszenia, jeśli > wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, to problemów nie ma > większych. A dieselek spali w okolicach 4 literków. Alternatywą > może być benzynowy 1.0 lub 1.1 niestety 1.1 albo 1.0 będą dużo mniej trwałe od diesla 1.5... bo te klekoty to są prawie nie do zajechania karoseria zniknie a silnik dalej będzie klekotał, jak stare merole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Jeździ się fajnie, uważać trzeba na belkę tylnego zawieszenia, jeśli > wszystkie usterki usuwane są na bieżąco, to problemów nie ma > większych. A dieselek spali w okolicach 4 literków. Alternatywą > może być benzynowy 1.0 lub 1.1 wiesz... nie chcę, żebym jej powiedzieł: bierz TO... a potem słuchał, że wtopiła... jakie to ma typowe usterki? co ile ten zawias sie robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > wiesz... > nie chcę, żebym jej powiedzieł: bierz TO... a potem słuchał, że > wtopiła... > jakie to ma typowe usterki? co ile ten zawias sie robi? zależy.... co 15 tys wystarczy sprawdzić... robi się na ogół co 30-40 jeśli normalnie jeździsz a auto wcześniej było normalnie eksploatowane... to tak jak z lanosem w normalnym mieście na normalnych drogach wytrzymuje 50... 100 tys... we wrocku grande katastrowa, na felach 16" trzeba robić zawiasik co roku, średnio co 15 - 20 kkm, amory zmieniać co ok. 50-80 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 No najbardziej typowa to ta belka, z tyłu hamulce też wysiadają, ale to normalka w takich małych autkach. Belka powinna wytrzymać i do 100ts, ale różnie to bywa-wiadomo, jakie mamy drogi. Ja mam 90ts i zero problemów z belką, ale autko z niemiec przywiezione a i u nasz szczęśliwie po asfaltach PRAWIE bez dziur. Z przodu sworznie zwrotnicy i silentblocki wahacza, ale to drobne sprawy...Trzeba głównie nastawić się na problem z dopasowaniem odpowiedniej części-często bez demontażu nie wiadomo, co kupić-dla przykładu w 106 jest co najmniej pięć rodzajów cylinderków hamólcowych. No i te francuskie pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2006 jak z blacharką i elektryką? osprzęt silnika lubi fixować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > No najbardziej typowa to ta belka, z tyłu hamulce też wysiadają, ale > to normalka w takich małych autkach. Belka powinna wytrzymać i > do 100ts, ale różnie to bywa-wiadomo, jakie mamy drogi. Ja mam > 90ts i zero problemów z belką, ale autko z niemiec przywiezione > a i u nasz szczęśliwie po asfaltach PRAWIE bez dziur. Z przodu > sworznie zwrotnicy i silentblocki wahacza, ale to drobne > sprawy...Trzeba głównie nastawić się na problem z dopasowaniem > odpowiedniej części-często bez demontażu nie wiadomo, co > kupić-dla przykładu w 106 jest co najmniej pięć rodzajów > cylinderków hamólcowych. No i te francuskie pomysły te auta mają zawias prosty jak budowa cepa jak na francuza ale tak jak mówisz... wersji tego to było od z**** i jeszcze trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 Blacha ocynk, więc jak nie bity to spox, elektryczne problemy to chyba głównie łożyska alternatora no i w starszych "niekontakty" elektryczne się zdarzają. No i przełącznik świateł pod kierownicą-"lubią" nie włączać "długich" O rozrządzie w dieslu się nie będę wypowiadał-w benzynach trzeba robić co 60ts-"dla spokojności" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michau Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > jakie to ma typowe usterki? co ile ten zawias sie robi? Na co uważać w Saxo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Potrzebuję autka dla kobiety i sobie wymysliłem Diesla od PSA... > Taki mały citroenik z silnikiem 1.5D... > Mały, tani do jazdy... > Co o tym myślicie? mysle ze to auto(saxo) jest niebezpieczne bo.... w tescie zderzeniowym wypadlo na poziomie sc poza tym wyprzedzanie czyms takim trzeba planowac przed wyjazdem poza tym w sumie fajne autko (saxo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Potrzebuję autka dla kobiety i sobie wymysliłem Diesla od PSA... > Taki mały citroenik z silnikiem 1.5D... > Mały, tani do jazdy... > Co o tym myślicie? Może nie do końca o 1.5 D ale jeździłem przez 2 miesiące (10 000 km) Saxo 1.1... Jak dla mnie silnik aż za mocny do tego autka, rewelacyjne osiągi, dość głośny silnik (może w/w cechy brały się z tego że auto było firmowe i "ostro" jeżdżone)... Autkiem jeździłem przy przebiegu 220 kkm i przez te 10 kkm nic się nie działo... Spalanie w mieście ok. 6-6,5 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 ja mam PUGA 106 1,4D. 1,5D to chyba jest silnik isuzu-taki sam jak w corsie. Jestm zadowolony. Auo ma 12 lat i 260kkm. Ostatnio zmieniałem uszczelke pod głowicą-widac slady honowania, nie ma tzw. rantu powyzej GMP. Odpala przy -33'C bezbolesnie, leję co popadnie Zawias spoko, chociaż jeżdzi po trefnych drogach. Auto jest lekkie i daje radę z wyprzedzaniem-nie jest tak źle, chociaż nie mówię, że to GT Blacha spoko, z silnika nie cieknie, elektryka spoko - tylko jeżdzić. Jesli do mioasta to jednak D nie musi byc njlep[szym rozwiązaniem bo duzo kosztuje w zakupie a spali więcej na krótkich trasach (3-5 km) niż 1,0 benzyna-nie musze chiba tłumaczyc czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 > ja mam PUGA 106 1,4D. > 1,5D to chyba jest silnik isuzu-taki sam jak w corsie. polecam zagladnac do francowatych... 1.5 D to nie silnik Corsy i nei Isuzu tylko konstrukcja PSA kolega PiotrekSaxo odpowiedzial dokladnie jaki to silnik i dlaczego nalezy sie wystrzegac silnika 1.4 D poprzednika 1.5 D w samochodach P 106 Citroen Saxo i Citroen AX pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchamed Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 Wujek ma AX '96 z benzynka /jeno nie pamietam czy 1.0 czy 1.1, ale raczej to drugie/. Kupiona 1,5 roku temu od siakiejs kobiety we Wloszech, ekspoatowany w polnocnych Wloszech, trasie podkarpacie-Wlochy i jak jest w domu to tutaj. Zero rdzy, rewelacyjnie wygodne przednie fotele, ergonomiczne wnetrze - schowki, kieszenie. Przebieg ponad 160kkm i zero marudzenia, ze cos sie dzieje. Smiga jak zloto. Jedyna rzecz jaka mi sie w nim nie podoba to oparcie tylniej kanapy konczace mi sie na wysokosci lopatek, a do przesadnie wyoskich nie naleze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 gdzie te info o silnikach i czemu 1,4 jest beee-rózne już słyszałem, a jakoś w praktyce nie potwierdzam (jedynie z uszczelką pod głowicą sie zgadza ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 14 Września 2006 Udostępnij Napisano 14 Września 2006 > Na co uważać w Saxo. Przeczytałem to i mam wrażenie, że gość, który to napisał jeździł SAXO mojego ojca. Wszystko się zgadza co do joty . A ta konktrolką airbagu to już mnie położył - w ASO nigdy sobie z tym nie poradzili, a to takie proste do zrobienia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.