Skocz do zawartości

Klapnięcia


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy samochód to nasłuchuję zlosnik.gif

Macie może coś takiego u siebie jak klapnięcie słyszalne po puszczeniu sprzęgła bez załączonego biegu na postoju - szczególnie ładnie to słuchać w garażu jak echo niesie ?

I drugie klapniecie słyszę po energicznym zaciągnięciu hamulca ręcznego ...

Chciałbym się upewnić, czy to TTTM zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez to zauwazylem w serwisie na poczatku tego nie slyszeli a w tym

> momencie to i ja juz tego nie slysze

> znajomy mechanik podpowiedzial mi ze to moze byc lapa sprzegla ktora

> o cos uderza

> pozdrawiam

nie słyszysz, bo nie ma, czy niesłyszysz, bo przyzwyczaiłeś się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie słyszysz, bo nie ma, czy niesłyszysz, bo przyzwyczaiłeś się ?

nie slysze bo chyba nie ma

wczesniej bylo to wyraznie slychac a teraz tak jakos cicho

musze podjechac gdzies do jakiegos garazu i posluchac wtedy bedze znal odpowiedz na Twoje pytanie zlosnik.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Typy chyba Tak Mają.Od pierwszego dnia podpadły mi też te odgłosy ale jestem do tego chyba przyzwyczajony,bo przedtem miałem Opla Astrę1 i te same odgłosy dochodziły do mnie od strony sprzęgła(na pierwszy rzut oka stwierdziłem podobny silnik i skrzynię biegów).Co do hamulca ręcznego i odgłosów w tyle ,to po pierwszym przeglądzie coś tam zrobili i jest już ciszej ale nadal od czasu do czasu coś tam "klepnie" TTTM.Czołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te Typy chyba Tak Mają.Od pierwszego dnia podpadły mi też te odgłosy

> ale jestem do tego chyba przyzwyczajony,bo przedtem miałem Opla

> Astrę1 i te same odgłosy dochodziły do mnie od strony

> sprzęgła(na pierwszy rzut oka stwierdziłem podobny silnik i

> skrzynię biegów).Co do hamulca ręcznego i odgłosów w tyle ,to po

> pierwszym przeglądzie coś tam zrobili i jest już ciszej ale

> nadal od czasu do czasu coś tam "klepnie" TTTM.Czołem.

trzeba bedzie zorganizować jakiś spis "TTTM" hehe.gif

co do podobieństw, to ja miałem wcześniej Astre II i teraz jak widze silnik, skrzynie, katalizator, filtr oleju, to układ identyczny jak w Astrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to klapniecie przy puszczeniu sprzegla to rzecz normalna, tal słychać jakis tam element od sprzgła bo mamy hydrauliczne i tak jest , natomiast ja sie podziele inna uwaga a natomiast wyraźnie słyszę jak sprężarka od klimatyzacji włącz i wyłącza mi sie w czasie jazdy a to oznaca ze działa tak jak w aveo 1,2

(tam jest silnik od suzuki)a jak mi powiedział kolega(mechanik spec os od klimayuzacji)to rozwiązanie jest stosowane w samochodach japońskich i jak widać koreanskich a chodzi o to ze sprezarka włacza sie tylko wtedy jak spada ciśnienie w układzie czyli nie ma obciążenia silnika (wiekszego zuzycia paliwa)a np. w nimieckich pracuje cały cza, w nubie chyba jest praca cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to klapniecie przy puszczeniu sprzegla to rzecz normalna, tal słychać

> jakis tam element od sprzgła bo mamy hydrauliczne i tak jest ,

zgadza sie - jest wysprzeglik hydrauliczny, więc to klapie samo sprzegło - docisk o tarczę

> natomiast ja sie podziele inna uwaga a natomiast wyraźnie słyszę

> jak sprężarka od klimatyzacji włącz i wyłącza mi sie w czasie

> jazdy a to oznaca ze działa tak jak w aveo 1,2

u mnie tego nie zauważyłem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> trzeba bedzie zorganizować jakiś spis "TTTM"

A u mnie przy kręceniu kierownicą słychać delikatny pisk-piszczenie i żaden mechanik nie potrafi tego zdiagnozować. Trzy razy zgłaszałem na przeglądach powiedzieli,że nic się nigdzie nie dzieje , wszystko jeszcze raz przesmarowali, a kierownica jak piszczała tak piszczy.

Przebieg 55tys. I super wymieniana była tylko pompa paliwa, ale to wina benzyny-syf jakiś zatankowałem. Niestety wymiana na mój koszt. Tankuje gaz i do przodu. Czeka mnie niedługo wymiana rozrżądu około 2 tys. zł niestety.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie przy kręceniu kierownicą słychać delikatny pisk-piszczenie i

> żaden mechanik nie potrafi tego zdjagnozować. Trzy razy

> zgłaszałem na przeglądach powiedzieli,że nic się nigdzie nie

> dzieje , wszystko jeszcze raz przesmarowali, a kierownica jak

> piszczała tak piszczy.

> Przebieg 55tys. I super wymieniana była tylko pompa paliwa, ale to

> wina benzyny-syf jakiś zatankowałem. Niestety wymiana na mój

> koszt. Tankuje gaz i do przodu. Czeka mnie niedługo wymiana

> rozrżądu około 2 tys. zł niestety.

> Pozdrawiam

co ? czy ja dobrze widze ? 2000pln ? za rozrzad ? niewiem.gif

u mnie to wyjdzie gdzies po 3 latach eksploatacji wiec nie bede musial w ASO tego robic

na moje oko tam jest podobnie rozrzad jak w lanosach i nubirach wiec nie wiem czemu tak drogo sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie przy kręceniu kierownicą słychać delikatny pisk-piszczenie i

> żaden mechanik nie potrafi tego zdjagnozować. Trzy razy

> zgłaszałem na przeglądach powiedzieli,że nic się nigdzie nie

> dzieje , wszystko jeszcze raz przesmarowali, a kierownica jak

> piszczała tak piszczy.

u mmnie w Astrze tak piszczała jak było ciepło i nie wiem dlaczego zlosnik.gif

> Przebieg 55tys. I super wymieniana była tylko pompa paliwa, ale to

> wina benzyny-syf jakiś zatankowałem. Niestety wymiana na mój

> koszt. Tankuje gaz i do przodu. Czeka mnie niedługo wymiana

> rozrżądu około 2 tys. zł niestety.

zdawało mi się że kole 1200 za rozrząd w ASO hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest koszt całego przeglądu po 60 tys. + klima +gaz

formalnie wg prawa UE przeglądy mozna robić gdziekolwiek, także poza ASO

ale wiadomo jak to jest

w razie usterki, bedą wpierać, ze to przez przegląd poza autorysowanymi stacjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi piszczy kierownica, słychać głównie na postoju i jak radio jest wyłaczone. W sumie za bardzo nie przeszkadza-zgłosiłem w swoim ASO, stwierdzili że jakiś gumowy kołnierz w kierownicy się wyciera ale trzeba by zdjąć, nie mają teraz czasu bo to dwie godziny blebleble więc jeżdżę. Bo mi się nie chce specjalnie z tym jechać.

Co do cen przeglądów to wlaśnie dochodze do wniosku, że taniego ASO nie ma. Dwa dni spędziłem na wschodnich rubieżach, auta dziś nie potrzebowałem więc dałem na przegląd (45 tys choć przejechane 41,5 ale ten poprzedni był przy 25 kkm robiony).

Zapłaciłem 717 zł, nie licząc gazu ktory robiłem w zeszłym tygodniu u siebie (236 zł). W tej sumie jest oleum (opla 5W30) filtry + przeciwpyłkowy i dezynfekcja klimy.

Trochę taniej niż u mnie ale szału nie ma (ASO w Białymstoku). Fakt że widac że się bardziej przyłożyli auto umyte, zawiasy i inne pierdoły przesmarowane (u mnie nie raczyli tego robić, szczegły ale pokazują podejście do klienta). Następny przegląd też będę miał z rozrządem aż strach się bać crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.