AKuba Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 Czy ktoś ma wiadomości na temat zasadności stosowania w sam. osobowych olejów silnikowych przeznaczonych w opisie do aut ciężarowych ? Niektóre sa 2x tańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Czy ktoś ma wiadomości na temat zasadności stosowania w sam. > osobowych olejów silnikowych przeznaczonych w opisie do aut > ciężarowych ? Niektóre sa 2x tańsze. Oooo... Na ten temat kolega Sebo_M da ci profesjonalny wykład. Jak się tylko pojawi na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2006 To fajowo, już się cieszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamo502 Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Oooo... Na ten temat kolega Sebo_M da ci profesjonalny wykład. Jak > się tylko pojawi na forum o wlasnie kolega zalewal "Poldka" takim olejem mowil ze mu silnik uszczelnilo ale jak chodzil serio i jakie cuda sie znim dzilay to ja nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prez8s Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Czy ktoś ma wiadomości na temat zasadności stosowania w sam. > osobowych olejów silnikowych przeznaczonych w opisie do aut > ciężarowych ? Niektóre sa 2x tańsze. A o jakie konkretnie oleje chodzi ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Czy ktoś ma wiadomości na temat zasadności stosowania w sam. > osobowych olejów silnikowych przeznaczonych w opisie do aut > ciężarowych ? Niektóre sa 2x tańsze. ja jeździłem na turdusie dwie wymiany i wszystko było pięknie, tyle ja do dieselka lalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebo_M Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Czy ktoś ma wiadomości na temat zasadności stosowania w sam. > osobowych olejów silnikowych przeznaczonych w opisie do aut > ciężarowych ? Niektóre sa 2x tańsze. A więc tak: Oleje te rzeczywiście są tańsze, i według mnie lepsze. Chociarz nie są dedykowane do osobówek świetnie sie do nich nadają (niektóre) Ja sam już drugi raz zalałem swojego diesla takim olejem, tzn "Turdusem" Olej jest dedykowany do aut ciężarowych i autobusów pracujących w ciężkich warunkach. Długa praca silnika, długie przebiegi aut, (takie auta to na tachografach mają ponabijane km w milionach) Pierwszy raz zalałem jakiś tam Magnatec za 160zł za 4 litry, turdus kosztuje 270 za 60 litrów!! Po porównaniu etykiet i całej specyfikacji turdusa i wspomnianego Magnateca, ten drugi nie miał szans. Ja osobiście zalewam tym olejem autobusy które rocznie robią setki tys km, a co niektóre auta w firmie mają zrobione miliony kilometrów (ile dokładnie to niewiem, bo sie licznik na tachografie obrócił juz na same zera i bije od nowa) Od kiedy używam turdusa auto jakoś ciszej chodzi, równo i wogóle. Jedno małe ale, olej ten jest olejem mineralnym, i troche mi było żal wlewać minerał po syntetyku. Jeszcze jedno jak kupuje ten olej w hurtowni, kiedyś słyszałem i raz sie z tym spodkałem jak niemcy kupywali pare beczek i ładowali do sprintera... ponoć to leją gdzieś w serwisach. Olej pracuje w naprawde ciężkich warunkach, czasmi jest tak że auto wpada na baze, wymiana oleju, sprzątanie auta, świeży kierowca i auto leci do Włoch, 2-3 tys km, autostrada, alpy, silnik pracuje przez kilkanaście godz non stop... a wymiana za 50 tys km Jak mi sie jeszcze coś przypomni to napisze. W każdym razie ja sobie chwale. Olej jest naprawde bardzo dobry, no i tani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Od kiedy używam turdusa auto jakoś ciszej chodzi, równo i wogóle. Potwierdzam, sprawdziłem organoleptycznie czyli słuchem Silnik Sebastiana pracuje cicho jak benzyniak. Człowiek, który jechał z nami nie chciał wierzyć, że to diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > Pierwszy raz zalałem jakiś tam Magnatec za 160zł za 4 litry, turdus > kosztuje 270 za 60 litrów!! z ta ceną to przesadziłeś. ja płaciłem koło 280 zł ale za 27 kilo czyli 30litrów bańkę. a o ile się nie myle to nie ma nawet w sprzedaży takich 60 litrowych pojemników. z tego co wiem to jest możliwosć zakupu 5, 30, 200 litrów albo luzem. edit wg twoich obliczeńpłacisz 4,5 za litr, a za tyle to nawet superol ciężko kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebo_M Napisano 17 Października 2006 Udostępnij Napisano 17 Października 2006 > z ta ceną to przesadziłeś. ja płaciłem koło 280 zł ale za 27 kilo > czyli 30litrów bańkę. a o ile się nie myle to nie ma nawet w > sprzedaży takich 60 litrowych pojemników. z tego co wiem to jest > możliwosć zakupu 5, 30, 200 litrów albo luzem. > edit wg twoich obliczeńpłacisz 4,5 za litr, a za tyle to nawet > superol ciężko kupić Może sie pomyliłem, w każdym razie była to duża bańka może 30 litrów. Niepamiętam, jutro sprawdze. Ale tak czy siak, sie opłaca nawet jeśli jest to bańka 30 litrowa w cenie 270zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 Dzięki za obszerny opis. Wg mnie oleje dla ciężarowych aut nie muszą mieć tak dobrej płynności w niskich temp. bo ich silniki prawie nie stygną i mają mało zimnych rozruchów więc wiekszość ma 15W/....... z przodu w oznaczeniu klasyf. lepkościowej. I mimo,że niby oleje 10W/40 i 15W/40 powinny mieć taką samą lepkość w 100 st.C to w praktyce ten drugi na ogół mineralny daje mniej metaliczny odgłos pracy silnika wskutek większej jednak lepkości lub jakiejś lepszej zdolności oleju mineralnego tłumienia dźwięków. Z drugiej strony słyszy się,że zimny start to zużycie silnika porównywalne z przejechaniem 400 km z gorącym silnikiem, a w takich zimnych warunkach lepiej mieć z przodu 10W/....... niż 15W/...... . A mi chodziło o olej Lotos Diesel 15W/40 CG-4 , który kosztuje 49zł/5l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > A o jakie konkretnie oleje chodzi ??? Mi chodziło o olej Lotos Diesel 15W/40 CG-4 , który kosztuje 49zł/5l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzyzie Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 witam. a jak to jest w przypadku zalania takim olejem benzyniaka. czy raczej olej do diesla mozna lac tylko do diesla ?? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > witam. > a jak to jest w przypadku zalania takim olejem benzyniaka. > czy raczej olej do diesla mozna lac tylko do diesla ?? > pozdro spojrzyj na specyfikację. jak bedzie tylko np CG to znaczy ze tylko do dieselka a jak bedzie CG i np SH to do benzynki też się nadaje Chodzi o to czy jest tam ta literka S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Mi chodziło o olej Lotos Diesel 15W/40 CG-4 , który kosztuje 49zł/5l. możesz lać bez zastanowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.