Skocz do zawartości

Temperatura płynu chłodzącego


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, dzisiaj drapałem szyby, temperatura 0.0 st C, ale do rzeczy

Zaobserwowałem dziwną sytuację. Wskazówka od temperatury chłodziwa pokazuje tylko połowę albo nawet mniej niz to co jest, gdy jest ciepło na zewnątrz hmm.gif Czy możliwe, że temperatura otoczenia tak mocno wpływa na temperaturę płynu hmm.gif Bo powoli zaczynam obstawiać awarię termostatu. Niestety, nie da się zauwazyć typowego wachnięcia w momencie otwarcia, chociaż dzisiaj temp rosła i nagle spadła, więc ...... niby działa hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dzisiaj drapałem szyby, temperatura 0.0 st C, ale do rzeczy

> Zaobserwowałem dziwną sytuację. Wskazówka od temperatury chłodziwa

> pokazuje tylko połowę albo nawet mniej niz to co jest, gdy jest

> ciepło na zewnątrz Czy możliwe, że temperatura otoczenia tak

> mocno wpływa na temperaturę płynu Bo powoli zaczynam obstawiać

> awarię termostatu.

Moim zdanie nie, bo obecnie mamy temp. ok. 0 st C - jeżeli miałoby to wpływ to jaka temp. miełbyś przy -20 st C. Cały czas masz po rozgrzaniu połowę na wskaźniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wcześniej było dobrze? Stawiam na termostat tak jak i Ty z

> resztą.

Wiesz....... od kiedy pamiętam to tak było, poprzedniej zimy ... nie moge sobie przypomniec czy tak było. Z nawiewów leci normalnie ciepłe powietrze, ale .... no zobaczymy, koszt nie jest wielki w razie czego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dzisiaj drapałem szyby, temperatura 0.0 st C, ale do rzeczy

> Zaobserwowałem dziwną sytuację. Wskazówka od temperatury chłodziwa

> pokazuje tylko połowę albo nawet mniej niz to co jest, gdy jest

> ciepło na zewnątrz

dobrze zrozumialem, ze jak bylo cieplo miales duzo wiecej na wskazniku niz teraz?

a teraz nie podnioslo sie do normalnego poziomu?

to sa 2 mozliwosci

albo jak bylo cieplo to miales za cieplo - np wiatrak sie nie krecil na chlodnicy

albo teraz jest za zimno - czyli np termostat. Ale to tez objawy by byla inne troche hmm.gif

w auatch koreanskich normalna temperatura pracy to na ogol polowa wskanizka temperatury, natomiast czy lato czy zima nie powinna byc rozna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze zrozumialem, ze jak bylo cieplo miales duzo wiecej na

> wskazniku niz teraz?

Tak

> a teraz nie podnioslo sie do normalnego poziomu?

Tak

> to sa 2 mozliwosci

> albo jak bylo cieplo to miales za cieplo - np wiatrak sie nie krecil

> na chlodnicy

Kręcił sie, włączał sie przy 98 st C, sprawdzono na komp w ASO

> albo teraz jest za zimno - czyli np termostat. Ale to tez objawy by

> byla inne troche

hmm.gif

> w auatch koreanskich normalna temperatura pracy to na ogol polowa

> wskanizka temperatury, natomiast czy lato czy zima nie powinna

> byc rozna

No własnie, u mnie max była połowa, po prostu taka uroda wskaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz....... od kiedy pamiętam to tak było, poprzedniej zimy ... nie

> moge sobie przypomniec czy tak było. Z nawiewów leci normalnie

> ciepłe powietrze, ale .... no zobaczymy, koszt nie jest wielki w

> razie czego

moze wykonaj test Macajewa zlosnik.gif

macaj rurę wychodzącą od termostatu do chłodnicy

jak robi się mocno ciepła wraz z nagrzewaniem silnika, to temrostat nie trzyma

ona powinna się robić mocno ciepła dopiero po porządnym nagrzaniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze wykonaj test Macajewa

> macaj rurę wychodzącą od termostatu do chłodnicy

> jak robi się mocno ciepła wraz z nagrzewaniem silnika, to temrostat

> nie trzyma

> ona powinna się robić mocno ciepła dopiero po porządnym nagrzaniu

> silnika

Test Macajewa wykonano w pierwszej kolejności zlosnik.gif - wygląda na to je jest tak jak powinno być, ale dla spokojności przed 19 sprawdzę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzenie termostatu. Prawidłowo działający termostat powinien tak regulować przepływ cieczy chłodzącej między blokiem silnika a chłodnicą, aby utzrymywać stałą temperaturę silnika niezależnie od temperatury otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzenie termostatu. Prawidłowo

> działający termostat powinien tak regulować przepływ cieczy

> chłodzącej między blokiem silnika a chłodnicą, aby utzrymywać

> stałą temperaturę silnika niezależnie od temperatury otoczenia.

I tak, i nie clown.gif Jakis czas temu podpialem moja Fabie do VAGinki i w zaleznosci od "intensywnosci" jazdy temperatura sie wahala. Wskaznik na desce tego nie odnotowywal (chyba tak go skonstruowali; w Lanku mimo sprawnego termostatu mi sie lekko ruszal), ale rzeczywista temperatura sie zmieniala - OIDP rozpietosc wynosila 8 czy 9 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakis czas temu podpialem moja Fabie do VAGinki i w

> zaleznosci od "intensywnosci" jazdy temperatura sie wahala.

> Wskaznik na desce tego nie odnotowywal (chyba tak go

> skonstruowali)

Potwierdzam. Tak sa skonstruowane wskazniki w wiekszosci nowych samochodow. W pewnych granicach temperatury plynu chlodzacego wskaznik temperatury na desce rozdzielczej pokazuje zawsze srodek skali. Podyktowane jest to "dobrem kilentow" - zeby sie nie martwili drobnymi wahaniami temperatury i nie zawracali gitary serwisowi takimi rzeczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.