Gripen Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 Tak, dzisiaj drapałem szyby, temperatura 0.0 st C, ale do rzeczy Zaobserwowałem dziwną sytuację. Wskazówka od temperatury chłodziwa pokazuje tylko połowę albo nawet mniej niz to co jest, gdy jest ciepło na zewnątrz Czy możliwe, że temperatura otoczenia tak mocno wpływa na temperaturę płynu Bo powoli zaczynam obstawiać awarię termostatu. Niestety, nie da się zauwazyć typowego wachnięcia w momencie otwarcia, chociaż dzisiaj temp rosła i nagle spadła, więc ...... niby działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Tak, dzisiaj drapałem szyby, temperatura 0.0 st C, ale do rzeczy > Zaobserwowałem dziwną sytuację. Wskazówka od temperatury chłodziwa > pokazuje tylko połowę albo nawet mniej niz to co jest, gdy jest > ciepło na zewnątrz Czy możliwe, że temperatura otoczenia tak > mocno wpływa na temperaturę płynu Bo powoli zaczynam obstawiać > awarię termostatu. Moim zdanie nie, bo obecnie mamy temp. ok. 0 st C - jeżeli miałoby to wpływ to jaka temp. miełbyś przy -20 st C. Cały czas masz po rozgrzaniu połowę na wskaźniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Moim zdanie nie, bo obecnie mamy temp. ok. 0 st C - jeżeli miałoby to > wpływ to jaka temp. miełbyś przy -20 st C. Cały czas masz po > rozgrzaniu połowę na wskaźniku? Tak, maksymalnie jest połowa, to podobno typowe dla wschodnich aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Tak, maksymalnie jest połowa, to podobno typowe dla wschodnich aut Ale wcześniej było dobrze? Stawiam na termostat tak jak i Ty z resztą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Ale wcześniej było dobrze? Stawiam na termostat tak jak i Ty z > resztą. Wiesz....... od kiedy pamiętam to tak było, poprzedniej zimy ... nie moge sobie przypomniec czy tak było. Z nawiewów leci normalnie ciepłe powietrze, ale .... no zobaczymy, koszt nie jest wielki w razie czego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Tak, dzisiaj drapałem szyby, temperatura 0.0 st C, ale do rzeczy > Zaobserwowałem dziwną sytuację. Wskazówka od temperatury chłodziwa > pokazuje tylko połowę albo nawet mniej niz to co jest, gdy jest > ciepło na zewnątrz dobrze zrozumialem, ze jak bylo cieplo miales duzo wiecej na wskazniku niz teraz? a teraz nie podnioslo sie do normalnego poziomu? to sa 2 mozliwosci albo jak bylo cieplo to miales za cieplo - np wiatrak sie nie krecil na chlodnicy albo teraz jest za zimno - czyli np termostat. Ale to tez objawy by byla inne troche w auatch koreanskich normalna temperatura pracy to na ogol polowa wskanizka temperatury, natomiast czy lato czy zima nie powinna byc rozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > dobrze zrozumialem, ze jak bylo cieplo miales duzo wiecej na > wskazniku niz teraz? Tak > a teraz nie podnioslo sie do normalnego poziomu? Tak > to sa 2 mozliwosci > albo jak bylo cieplo to miales za cieplo - np wiatrak sie nie krecil > na chlodnicy Kręcił sie, włączał sie przy 98 st C, sprawdzono na komp w ASO > albo teraz jest za zimno - czyli np termostat. Ale to tez objawy by > byla inne troche > w auatch koreanskich normalna temperatura pracy to na ogol polowa > wskanizka temperatury, natomiast czy lato czy zima nie powinna > byc rozna No własnie, u mnie max była połowa, po prostu taka uroda wskaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Wiesz....... od kiedy pamiętam to tak było, poprzedniej zimy ... nie > moge sobie przypomniec czy tak było. Z nawiewów leci normalnie > ciepłe powietrze, ale .... no zobaczymy, koszt nie jest wielki w > razie czego moze wykonaj test Macajewa macaj rurę wychodzącą od termostatu do chłodnicy jak robi się mocno ciepła wraz z nagrzewaniem silnika, to temrostat nie trzyma ona powinna się robić mocno ciepła dopiero po porządnym nagrzaniu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > moze wykonaj test Macajewa > macaj rurę wychodzącą od termostatu do chłodnicy > jak robi się mocno ciepła wraz z nagrzewaniem silnika, to temrostat > nie trzyma > ona powinna się robić mocno ciepła dopiero po porządnym nagrzaniu > silnika Test Macajewa wykonano w pierwszej kolejności - wygląda na to je jest tak jak powinno być, ale dla spokojności przed 19 sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Test Macajewa wykonano w pierwszej kolejności - wygląda na to je > jest tak jak powinno być, ale dla spokojności przed 19 sprawdzę to moze termostat ok ale cos z czujnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > to moze termostat ok ale cos z czujnikiem? Hmmm, może być. U mnie 2 czujniki, do ECU (jest nowy) i drugi do wskaźnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ananas Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzenie termostatu. Prawidłowo działający termostat powinien tak regulować przepływ cieczy chłodzącej między blokiem silnika a chłodnicą, aby utzrymywać stałą temperaturę silnika niezależnie od temperatury otoczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzenie termostatu. Prawidłowo > działający termostat powinien tak regulować przepływ cieczy > chłodzącej między blokiem silnika a chłodnicą, aby utzrymywać > stałą temperaturę silnika niezależnie od temperatury otoczenia. I tak, i nie Jakis czas temu podpialem moja Fabie do VAGinki i w zaleznosci od "intensywnosci" jazdy temperatura sie wahala. Wskaznik na desce tego nie odnotowywal (chyba tak go skonstruowali; w Lanku mimo sprawnego termostatu mi sie lekko ruszal), ale rzeczywista temperatura sie zmieniala - OIDP rozpietosc wynosila 8 czy 9 st. C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcat Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Jakis czas temu podpialem moja Fabie do VAGinki i w > zaleznosci od "intensywnosci" jazdy temperatura sie wahala. > Wskaznik na desce tego nie odnotowywal (chyba tak go > skonstruowali) Potwierdzam. Tak sa skonstruowane wskazniki w wiekszosci nowych samochodow. W pewnych granicach temperatury plynu chlodzacego wskaznik temperatury na desce rozdzielczej pokazuje zawsze srodek skali. Podyktowane jest to "dobrem kilentow" - zeby sie nie martwili drobnymi wahaniami temperatury i nie zawracali gitary serwisowi takimi rzeczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.